Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-09-13, 22:04
awaria włącznika wycieraczek
Autor Wiadomość
roidemonde 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: Głowno
Wysłany: 2014-09-13, 07:49   

zastanawiałem się też nad tym ale wydaje mi się, że gdyby to były pióra to również blokowałoby się na innych pozycjach. a tak tylko na czasowych. poza tym nie narzekam na działanie wycieraczek bo bardzo ładnie zbierają.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-13, 07:53   Re: Wycieraczki przednie

roidemonde napisał/a:
Witajcie.
Znów piszę do Was moi bracia w życiu z Dusterem z prośbą o pomoc. Mianowicie od jakiegoś czasu (około miesiąca) zauważyłem, że kiedy włączam wycieraczki w pozycji czasowej zatrzymują się one w różnych pozycjach i nie wracają na dół. Za chwilę następuje kolejny cykl czasowy i znów się ruszą - ale albo wrócą na swoją pozycję albo znów staną gdzieś w środku, czy innym miejscu - byle nie tam gdzie powinny. Czy ktoś mógłby pomóc mi z tym problemem bo szukam rozwiązania i jakoś nie znalazłem do tej chwili.
Dzięki z góry za pomoc


To może być uwalony wyłącznik krańcowy w mechanizmie i silniku wycieraczki - tam są specjalne styki odpowiedzialne za zatrzymanie silnika w odpowiednim miejscu. Trzeba je zdemontować z samochodu mechanizm, rozebrać je i zobaczyć w jakim stanie są styki. Jeśli są zanieczyszczone to wystarczy dokładnie oczyścić (papierek ścierny, przedmuchanie, spirytus), a jak są już mocno nadpalone to tylko wymiana na nowy. Nie ma chyba samego elementu do naprawy więc chyba trzeba wymienić cały mechanizm.
 
roidemonde 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: Głowno
Wysłany: 2014-09-13, 08:28   Re: Wycieraczki przednie

route2000 napisał/a:

To może być uwalony wyłącznik krańcowy w mechanizmie i silniku wycieraczki - tam są specjalne styki odpowiedzialne za zatrzymanie silnika w odpowiednim miejscu. Trzeba je zdemontować z samochodu mechanizm, rozebrać je i zobaczyć w jakim stanie są styki. Jeśli są zanieczyszczone to wystarczy dokładnie oczyścić (papierek ścierny, przedmuchanie, spirytus), a jak są już mocno nadpalone to tylko wymiana na nowy. Nie ma chyba samego elementu do naprawy więc chyba trzeba wymienić cały mechanizm.


A gdzie tego mechanizmu szukać mam??
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-09-13, 09:57   

Albo manetka nie łączy, albo styki w silniku wycieraczki zaśniedziały.
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2014-09-13, 14:22   

Przekaźnik jest w module sterowania kabiny UCH ( na schematach elektrycznych oznaczony 645). Jego awaria skutkuje raczej wymianą całego modułu.
 
roidemonde 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: Głowno
Wysłany: 2014-09-13, 19:17   

Andrzej Zajczuk napisał/a:
Przekaźnik jest w module sterowania kabiny UCH ( na schematach elektrycznych oznaczony 645). Jego awaria skutkuje raczej wymianą całego modułu.

Może to głupie pytanie ale jestem bardziej niż zielony....Co to znaczy wymiana całego modułu??
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-09-13, 19:28   

Praktycznie można obejść moduł UCH montując na zewnątrz czaasowy przekaźnik w miejsce sygnału z UCH.
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2014-09-13, 19:34   

Z tą manetką to może być dobry trop, ale ja bym stawiał na przekaźnik w module UCH.
Czy przy wyłączeniu wycieraczek z trybu ciągłego ustawiają się prawidłowo? Jeżeli tak to styk krańcowy silnika pracuje prawidłowo i przyczyny usterki szukać należy w systemie sterowania przerywanego jw.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2014-09-13, 19:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
roidemonde 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: Głowno
Wysłany: 2014-09-13, 20:46   

Andrzej Zajczuk napisał/a:
Z tą manetką to może być dobry trop, ale ja bym stawiał na przekaźnik w module UCH.
Czy przy wyłączeniu wycieraczek z trybu ciągłego ustawiają się prawidłowo? Jeżeli tak to styk krańcowy silnika pracuje prawidłowo i przyczyny usterki szukać należy w systemie sterowania przerywanego jw.

przy wyłączeniu z trybu ciągłego ustawiają się prawidłowo.....
ale. zszedłem sobie do mojego Dusterka i wyjąłem na 3 minuty bezpiecznik UCH i włożyłem go znów.... i wszystko działa. wycieraczki działają jak w dniu kiedy go kupiłem. Więc nie wiem czy to zbieg okoliczności, czy trochę nie stykał bezpiecznik...czy to w ogóle możliwe, że to był tylko tak błahy powód, że te wycieraczki tak szwankowały??
Ostatnio zmieniony przez roidemonde 2014-09-13, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-09-14, 10:12   

Może po prostu soft w UCH odpowiedzialny za sterowanie wycieraczkami "zgłupiał" i chwilowy "reset" (poprzez wyjęcie bezpiecznika) pomógł. A czasem wilgoć w np. bezpieczniku może być powodem do głupiej pracy wycieraczek, ale niekoniecznie....
Najważniejsze, że sprawa została pozytywnie załatwiona. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
roidemonde 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: Głowno
Wysłany: 2014-11-07, 16:53   

Niestety temat wrócił... więc teraz pytanie... Jak sprawdzić, czy to silniczek wycieraczek, moduł UCH, czy jeszcze coś innego, co może być odpowiedzialne za tą historię??
I kolejne pytanie, czy jeśli byłby to moduł UCH to co mogę zrobić? Allegro jest pełne takich modułów, ale co dalej.... Załóżmy, że kupie dokładnie taki sam moduł i co??
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-07, 18:43   

Jak włączysz w tryb czasowy i natychmiast wyłączysz, to wracają do swojej pozycji?
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2014-11-07, 20:57   

roidemonde napisał/a:
Niestety temat wrócił... więc teraz pytanie... Jak sprawdzić, czy to silniczek wycieraczek, moduł UCH, czy jeszcze coś innego, co może być odpowiedzialne za tą historię??
I kolejne pytanie, czy jeśli byłby to moduł UCH to co mogę zrobić? Allegro jest pełne takich modułów, ale co dalej.... Załóżmy, że kupie dokładnie taki sam moduł i co??


Podstawowy problem to immobilajzer , bez zaprogramowania nowy moduł nie rozpozna transpondera kluczyków. Robota dla serwisu, albo przelutowanie kontrolera ze starego modułu do nowego. Na forum już o tym było przy okazji dyskusji o zalanym wodą module UCH.
 
roidemonde 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 10
Skąd: Głowno
Wysłany: 2014-11-08, 14:22   

matucha napisał/a:
Jak włączysz w tryb czasowy i natychmiast wyłączysz, to wracają do swojej pozycji?


I tu jest różnie.... W ogóle to jest to jakieś dziwne, ponieważ jak odpalę samochód to pierwsze trzy, cztery ruchy wycieraczką są OK... i za chwilę zatrzymują się....
dlatego też trudno określić jednoznacznie czy od razu wracają do swojej pozycji
 
proczji 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Wałbrzych,Kalisz
Wysłany: 2015-07-01, 17:41   Brak styku na pierwszym "biegu" wycieraczek

Mam problem z biegiem czasowym czyli 1 nie zawsze zaskakuję a raczej rzadko załączają się prawidłowo i muszę skakać między 1 a 2 biegiem wycieraczek by za którymś razem te na 1 biegu chciały zatrybić. Również podczas gdy te już po krótkim boju zadziałają gdy wcisnę przycisk komputera na tej samej dźwigni to często gęsto zatrzymują się niezależnie w jakiej pozycji są na szybie. Czy problem leży po stronie dźwigni ?
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-07-01, 17:54   

Podejrzewam że tak - w mojej czasami staja w poprzek na wybojach - oczywiście podczas pracy na biegu przerywanym. Dźwignia a raczej zespół do wymiany.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-07-01, 18:35   

Styki się powycierały. Dźwignia będzie do wymiany.
_________________
 
proczji 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Wałbrzych,Kalisz
Wysłany: 2015-07-04, 14:02   

Tego się obawiałem :(
 
123tomek 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V MPI + LPG
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Lip 2011
Posty: 24
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-12-04, 01:24   Brak styku na pierwszym "biegu" wycieraczek

Witam!
Od jakiegoś czasu mam problem z przełącznikiem wycieraczek. Na pierwszym "biegu" wycieraczki często się zatrzymują. Jest to ewidentnie wina braku styku bo wystarczy delikatnie stuknąć w wajchę lub lekko ja poruszyć i wycieraczki znowu działają do momentu aż zaliczy się nierówność czy uruchomi spryskiwacz na tylnej szybie i znowu jest problem. Na kolejnych prędkościach wszystko działa bez zacinania.
Jak to się rozbiera by siknąć tam jakimś "kontaktem"? Co mogę przy okazji urwać/zepsuć i na co zwrócić uwagę ;)?

Przy okazji czy można regulować prędkością działania wycieraczek? Tzn. czasem jaki mija między jednym a kolejnym machnięciem?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-04, 03:19   

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + wycieracz* + Przeszukaj tylko tytuł wiadomości

123tomek napisał/a:
Jak to się rozbiera

http://www.forum-auto.com...a/sujet4437.htm

123tomek napisał/a:
czy można regulować prędkością działania wycieraczek?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6363
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-12-04, 03:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-13, 20:31   

Odkryłem nieprawidłową pracę przełącznika wycieraczek. Na drugim biegu podczas uruchomienia spryskiwacza szyby , w momencie dociągnięcia do siebie manetki, wycieraczka na chwilkę zatrzymuje się. Po odpuszczeniu spryskiwacza działa prawidłowo. Próbowałem delikatnie zbadać problem i odkryłem, że przy lekkim dociągnięciu dźwigni do siebie, jeszcze zanim ruszy silniczek pompki spryskiwacza wycieraczka przerywa swój bieg. Zjawisko to jest tylko na drugim biegu - najczęściej przeze mnie użytkowanym podczas deszczu. Podejrzewam problem ze stykami w manetce. Pytanie do Was, da się to łatwo zdemontować i coś przeczyścić, dogiąć , spryskać zanim system odmówi pracy ? Czy już powinienem się rozglądać za drygim przełącznikiem do wymiany ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2015-12-13, 20:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2015-12-13, 23:56   

Ten typ tak ma.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-14, 00:22   

Nie zauważyłem wcześniej tego zjawiska, więc może też masz popsute ;-) TTM, że wysiada po 6 latach mnie nie satysfakcjonuje ;-(
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-05, 17:33   

Problem z wycieraczką zmierza do całkowitej awarii. Aktualnie przy tryskaniu na szybę wycieraczki się zatrzymują i co gorsze coraz częściej tak pozostają. Dopiero popchnięcie manetką od siebie powoduje powrót styku i wszystko działa. W związku z tym muszę wykombinować jak to naprawić bez zakupu nowego przełącznika. Jest szansa na zdjęcie/ zdemontowanie samego przełącznika wycieraczek wraz z manetką bez demontażu koła kierownicy i "zwijaka" poduszki ( czego się obawiam by nie popsuć ;-()
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-02-05, 17:36   

W naszych autach nie zdejmuje się spodni przez głowę, jak w VAG. Przełączniki wycieraczek i świateł są doczepione z boku do kolumny. Demontaż bez problemów.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne