Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Nissan LEAF - 100% elektryczny
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-03, 10:18   Nissan LEAF - 100% elektryczny

http://www.worldcarfans.c...cially-revealed



- 80kW (109KM), 280Nm i 160km zasięgu, z czego 80% po 8h ładowania z domowego gniazdka (jak należy się domyślać: japońskiego, na 110V, czyli u nas chyba szybciej?).

Ciekawe czy wyniknie coś z tego dla reszty Aliansu Renault-Nissan...
 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 132
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-03, 19:58   

Fajne... w sam raz do jazdy miejskiej...
A co do ładowania - niekoniecznie - nie wiem jak tam z natężeniem prądu - może być wyższe (tzn. przewody i bezpieczniki przeniosą większe natężenie :-) )
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-08-03, 21:09   

Super sprawa jeśli chodzi o postępy w tej dziedzinie, ale teraz (z racji wakacji) przyszła mi do głowy jedna kwestia - o wakacyjnych wojażach takim autem trzeba zapomnieć.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-03, 21:58   

No tak - i konia przewieźć nie można, i europaleta się nie mieści, i tylko 5 osób... do bani! d;

A serio: przecież to auto zaprojektowane jako miejskie, to czego się spodziewać? Do wakacyjnych wojaży to jest Espace [:
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-08-03, 22:08   

Ale koza już się zmieści :-P
 
sami-99 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 209
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-03, 22:28   

"+" Fajne miejskie autko.

"-" na pewno cena :mrgreen:
_________________
SANDERO i wszystko jasne.

32000 km zadowolenia
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-03, 23:09   

Inne źródła donoszą, że 80% dotyczy 30 min., szybkiego ładowania, a normalne - do pełna - trwa 7h.
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2009-08-04, 08:50   

laisar napisał/a:
Inne źródła donoszą, że 80% dotyczy 30 min., szybkiego ładowania, a normalne - do pełna - trwa 7h.

No właśnie, bo jeżeli 8 h trzeba czekać na ok. 120 km jazdy (80% zasięgu), to to nawet jako auto miejskie może być mało przydatne. Zwłaszcza, że ten zasięg to pewnie dla jazdy w trybie mieszanym, a w korkach na pewno więcej energii czerpie. Jeśli do auta o tak ograniczonej funkcjonalności dodamy wysoką z pewnością cenę, to wychodzi nam, że auta na prąd to jeszcze odległa przyszłość. I mam wątpliwości czy to jest najlepszy kierunek...
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-04, 09:04   

Cytat:
ten zasięg to pewnie dla jazdy w trybie mieszanym,

Akurat wątpię - jak się projektuje auto do miasta, to raczej nie podaje się potem wyników "spalania" na trasie. No ale jeszcze wszystko się okaże, jak pojawi się więcej danych technicznych - a najlepiej: testów i ocen zwykłych użytkowników [:
 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 132
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-04, 15:10   

psur napisał/a:
a w korkach na pewno więcej energii czerpie

A dlaczego - przecież stojąc silnik wyłącza - i tylko radyjko, klima bądź grzanie...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-04, 19:44   

... oświetlenie, wentylacja, ogrzewanie szyby tylnej, wycieraczki ...
_________________
 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 132
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-04, 19:50   

No właśnie, to dużo energii nie potrzebuje...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-04, 19:58   

... autoalarm na postoju, wspomaganie: hamulce, układ kierowniczy ...
_________________
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-08-04, 21:05   

Z tą ceną, to może nie będzie tak źle

http://www.tvn24.pl/12691...,wiadomosc.html
"Cena na razie nie jest jeszcze znana, ale przedstawiciele koncernu twierdzą że będzie ona porównywalna z cenami standardowych samochodów."
 
mag 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 132
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-04, 21:30   

Beckie napisał/a:
... autoalarm na postoju, wspomaganie: hamulce, układ kierowniczy ...


1. Na postoju auto ma się ładować, więc o co chodzi?
2. Na postoju bez ładowania, zżera prawdopodobnie tyle samo prądu, co każde inne auto.

A poprzednio było o staniu w korku :-)

Do pracy i powrotem + trochę poszwendać się po mieście - może być całkiem sympatyczne.
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-04, 21:40   

laisar napisał/a:
Inne źródła donoszą, że 80% dotyczy 30 min., szybkiego ładowania, a normalne - do pełna - trwa 7h.


To ja się znowu czepnę, bo jeżeli aku daje 90kW to 80% to będzie po mojemu 72kW i to w pół godziny, i ciekawe jakie domowe [a nawet nie domowe] gniazdko oferuje taką moc? Z resztą w ogóle moc aku podana jest chyba błędnie bo "domowym gniazdkiem" to by się to ładowało ze dwa dni, a jak ktoś ma trzy fazy to może niecałą dobę...

Ale ogólnie autko całkem fajne - cena zbliżona do np. Focusa trochę już mniej fajna, ale nie znaczy, że wygórowana.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-04, 22:00   

Ale kiedy "inne źródła" wcale nie twierdziły, że te 30 min. to też z domowego gniazdka - a jedynie, że też 80%.

90kW do pełna w 8h daje 312,5W - chyba nie tak źle?
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-05, 11:34   

mag napisał/a:
1. Na postoju auto ma się ładować, więc o co chodzi?


Na parkingu przed marketem :?:
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-05, 12:01   

Jeśli będzie tam stacja ładowania to czemu nie?
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-05, 12:22   

Na pewno. W każdym sektorze po 5 sztuk. Namalują koperty, na których i tak będą parkować spalinówki.
_________________
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-05, 21:23   

laisar napisał/a:
90kW do pełna w 8h daje 312,5W - chyba nie tak źle?


Tak właściwie to albo mózg mi ostatnio pada, albo coś tu jest jednak nie tak. Jeśli możesz to podaj mi wzory, wg których to liczyłeś.
Swoją drogą to energię zgromadzoną w akumulatorze podaje się chyba w kWh więc pewnie te 90kW to maksymalna moc jaką można pobrać z akumulatora a nie ilość zgromadzonej w nim energii jak mi się wcześniej błędnie wydawało...
...czyli jednak mózg....
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-05, 21:29   

Napisałem podobnie brzmiące zdanie o tych kWh, ale uznałem, że za mało się znam na prądzie, żeby się wymądrzać i skasowałem ((((: Tym bardziej, że tak w ogóle to najczęściej podaje się raczej Ah...

Ile by to nie było: 8h to po prostu 28800s - i tak, wiem, że aku nie napełniają się chyba liniowo, ale wydaje mi się, że z grubsza można to sobie tak uprościć.

Pewnie faktycznie chodzi o moc chwilową, a rzeczywistą pojemność trzeba by oszacować rachunkowo (drogę znamy, masę można przyjąć przez analogię i coś tam pewnie wyjdzie).

Albo jeszcze szacować właśnie przez ładowanie: 8h x ...A - ileż tam może być w tym gniazdku? U nas zdaje się 16?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-05, 21:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-05, 21:45   

laisar napisał/a:
za mało się znam na prądzie, żeby się wymądrzać


Ja też elektrykiem nie jestem, ale tak na "chłopski" rozum to jeżeli pobieram 3kW przez godzinę to znaczy, że pobrałem 3kWh, jeżeli pobierałem te 3kW przez 30 godzin to mam 90kWh, a więcej niż 3kW z domowego gniazdka raczej się nie weźmie, bo bezpieczniki nie wytrzymają [zazwyczaj daje się 16A i tyle najczęściej jest podane na gniazdkach jako maksymalny prąd jaki może przez nie przepływać]
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-06, 14:18   

Jak na mój chłopski rozum to prostownik nie pobierze tyle prądu (A) z gniazdka ile jest napisane na zabezpieczeniu obwodu (np. 16A) tylko tyle ile ma mocy na tabliczce znamionowej.
A wzoru P=UxI tez się chyba nie da zastosować wprost przy transformacji.
I jeszcze energia elektryczna zamieniona na ciepło nam ucieka.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-06, 14:47   

Może, ale żeby "PI x oko" oszacować rząd wielkości powinno wystarczyć: 8h x 16A x 220V = 28kWh, czyli realnie aku mieści pewnie jakieś 20-25 (?).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne