- 80kW (109KM), 280Nm i 160km zasięgu, z czego 80% po 8h ładowania z domowego gniazdka (jak należy się domyślać: japońskiego, na 110V, czyli u nas chyba szybciej?).
Ciekawe czy wyniknie coś z tego dla reszty Aliansu Renault-Nissan...
Fajne... w sam raz do jazdy miejskiej...
A co do ładowania - niekoniecznie - nie wiem jak tam z natężeniem prądu - może być wyższe (tzn. przewody i bezpieczniki przeniosą większe natężenie )
Super sprawa jeśli chodzi o postępy w tej dziedzinie, ale teraz (z racji wakacji) przyszła mi do głowy jedna kwestia - o wakacyjnych wojażach takim autem trzeba zapomnieć.
Inne źródła donoszą, że 80% dotyczy 30 min., szybkiego ładowania, a normalne - do pełna - trwa 7h.
No właśnie, bo jeżeli 8 h trzeba czekać na ok. 120 km jazdy (80% zasięgu), to to nawet jako auto miejskie może być mało przydatne. Zwłaszcza, że ten zasięg to pewnie dla jazdy w trybie mieszanym, a w korkach na pewno więcej energii czerpie. Jeśli do auta o tak ograniczonej funkcjonalności dodamy wysoką z pewnością cenę, to wychodzi nam, że auta na prąd to jeszcze odległa przyszłość. I mam wątpliwości czy to jest najlepszy kierunek...
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
ten zasięg to pewnie dla jazdy w trybie mieszanym,
Akurat wątpię - jak się projektuje auto do miasta, to raczej nie podaje się potem wyników "spalania" na trasie. No ale jeszcze wszystko się okaże, jak pojawi się więcej danych technicznych - a najlepiej: testów i ocen zwykłych użytkowników [:
http://www.tvn24.pl/12691...,wiadomosc.html
"Cena na razie nie jest jeszcze znana, ale przedstawiciele koncernu twierdzą że będzie ona porównywalna z cenami standardowych samochodów."
Inne źródła donoszą, że 80% dotyczy 30 min., szybkiego ładowania, a normalne - do pełna - trwa 7h.
To ja się znowu czepnę, bo jeżeli aku daje 90kW to 80% to będzie po mojemu 72kW i to w pół godziny, i ciekawe jakie domowe [a nawet nie domowe] gniazdko oferuje taką moc? Z resztą w ogóle moc aku podana jest chyba błędnie bo "domowym gniazdkiem" to by się to ładowało ze dwa dni, a jak ktoś ma trzy fazy to może niecałą dobę...
Ale ogólnie autko całkem fajne - cena zbliżona do np. Focusa trochę już mniej fajna, ale nie znaczy, że wygórowana.
90kW do pełna w 8h daje 312,5W - chyba nie tak źle?
Tak właściwie to albo mózg mi ostatnio pada, albo coś tu jest jednak nie tak. Jeśli możesz to podaj mi wzory, wg których to liczyłeś.
Swoją drogą to energię zgromadzoną w akumulatorze podaje się chyba w kWh więc pewnie te 90kW to maksymalna moc jaką można pobrać z akumulatora a nie ilość zgromadzonej w nim energii jak mi się wcześniej błędnie wydawało...
...czyli jednak mózg....
Napisałem podobnie brzmiące zdanie o tych kWh, ale uznałem, że za mało się znam na prądzie, żeby się wymądrzać i skasowałem ((((: Tym bardziej, że tak w ogóle to najczęściej podaje się raczej Ah...
Ile by to nie było: 8h to po prostu 28800s - i tak, wiem, że aku nie napełniają się chyba liniowo, ale wydaje mi się, że z grubsza można to sobie tak uprościć.
Pewnie faktycznie chodzi o moc chwilową, a rzeczywistą pojemność trzeba by oszacować rachunkowo (drogę znamy, masę można przyjąć przez analogię i coś tam pewnie wyjdzie).
Albo jeszcze szacować właśnie przez ładowanie: 8h x ...A - ileż tam może być w tym gniazdku? U nas zdaje się 16?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-08-05, 21:37, w całości zmieniany 3 razy
Ja też elektrykiem nie jestem, ale tak na "chłopski" rozum to jeżeli pobieram 3kW przez godzinę to znaczy, że pobrałem 3kWh, jeżeli pobierałem te 3kW przez 30 godzin to mam 90kWh, a więcej niż 3kW z domowego gniazdka raczej się nie weźmie, bo bezpieczniki nie wytrzymają [zazwyczaj daje się 16A i tyle najczęściej jest podane na gniazdkach jako maksymalny prąd jaki może przez nie przepływać]
Jak na mój chłopski rozum to prostownik nie pobierze tyle prądu (A) z gniazdka ile jest napisane na zabezpieczeniu obwodu (np. 16A) tylko tyle ile ma mocy na tabliczce znamionowej.
A wzoru P=UxI tez się chyba nie da zastosować wprost przy transformacji.
I jeszcze energia elektryczna zamieniona na ciepło nam ucieka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum