Wysłany: 2009-06-26, 14:53 Niemcy twierdzą, że Renault jest dobre
To nie my mówimy, że nasze samochody są tak niezawodne jak niemieckie. To mówią Niemcy - to hasło nowej kampanii reklamowej Renault.
Kampania prasowa w dziennikach, tygodnikach i magazynach motoryzacyjnych ma na celu poinformowanie o bardzo dobrych wynikach samochodów Renault w niemieckich badaniach niezawodności.
Wyniki niemieckich rankingów niezawodności ADAC oraz raportu awaryjności DEKRA 2008 wskazują, że wysoka jakość aut Renault została po raz kolejny potwierdzona przez niezależne instytucje. Cała gama samochodów Renault ponownie odnotowała znaczącą poprawę jakości w 2008 roku. Te doskonałe wyniki potwierdzają skuteczność działań na rzecz zapewnienia wysokiej jakości produktów i usług, prowadzonych od kilku lat w całej firmie i stanowiących cel strategiczny marki Renault. Niestety zapewnienia francuskiego producenta nijak się mają do ich własnego rynku. Wg najnowszego rankingu zadowolenia francuskich klientów najwyżej z marek francuskich znalazł się Citroen, który zajął... 13 miejsce.
W raporcie niemieckiej organizacji DEKRA, Renault Clio zajęło pierwsze miejsce pod względem niezawodności (dla aut z przebiegiem od 0 do 50 tys. km). Według niemieckiego raportu ADAC, Renault Laguna zajęło drugie miejsce pod względem niezawodności (ex aequo z Audi A4 i Mercedesem Klasy C). Tym wynikiem Renault Laguna potwierdza wyznaczony przez Renault cel – znalezienie się w pierwszej trójce pod względem jakości.
Natomiast od trzech lat zielone oznakowanie, jakim oznacza się modele w kategorii wysoka niezawodność w ADAC, otrzymują również: Twingo, Clio, Modus, Kangoo, Megane i Scenic. W przypadku samochodów wyprodukowanych w 2008 roku, Renault Scenic zajmuje 1. miejsce w segmencie mini vany. Megane II i Kangoo uplasowały się odpowiednio na 4. i 5. miejscu w bardzo konkurencyjnych kategoriach. Megane jest na pierwszym miejscu wśród samochodów popularnych, a Kangoo pierwszy w stosunku do porównywalnych modeli.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-26, 15:20
Dziwne, bo w myśl tego co mówił mi zaprzyjaźniony mechanik z ASO Renult to pod względem awaryjności współczesne renówki to masakra, chyba każdy rozumie awaryjność inaczej
No bez przesady - może nie do końca dogadaliście się co do rozumienia terminu "współczesne"? (; Bo o ile faktycznie np taka Laguna II była nazywana "Królową Serwisów" <; to akurat ostatnio renówki się zdecydowanie poprawiły - vide ich wyniki w różnych DEKRA-ch, TUV-ach itp rankingach.
No i trochę istotne jest jeszcze co się psuje - za dużą część fatalnej opinii "francuzów" odpowiada(ło) po prostu ich nowatorstwo technologiczne (a za resztę: jak to u frankofonów (; - chęć robienia wszystkiego po swojemu, inaczej niż reszta świata...).
Ja znam i to nawet więcej niż jednego. Zresztą, wystarczy poczytać różne fora, żeby się dowiedzieć, że w jakiś "magiczny" sposób jest ich nawet całkiem sporo... A rzecz po prostu w tym, co wielu już mówiło także na naszym forum: "jak się dba, tak się ma". Bo oprócz faktycznych problemów - wadliwych serii części, skopanych projektów, niedopracowanego softu - bolączką części modeli bardzo różnych producentów (a nie tylko "francuzów") jest nie tyle sama awaryjność, co po prostu... można powiedzieć: delikatność. Niewielkie zaniedbanie w ich przypadku skutkuje nieustannymi dolegliwościami, albo nawet i katastrofą. Do pewnego stopnia świadczy to rzecz jasna o jakości danego auta, ale z drugiej strony - nie ma nic za darmo. Niektórym osobom brak jednak w daćkach różnych bajerów, ale ich obecność to przecież potencjalne źródło problemów. Np jeśli nie ma czujnika deszczu, to się on przecież nie zepsuje, powodując zwarcie, które wyłoży pół systemów samochodu, bo - bardzo nowocześnie - ma on elektrykę na multipleksie... <:
Z trzeciej strony, producent oczywiście mógłby sobie testować dłużej daną konstrukcję, dopieszczając ją przed udostępnieniem klientom - i niektórzy nawet tak robią. Ale: 1. To kosztuje. Dużo. Ergo: cena samochodu też jest wyższa. A niektórzy klienci mają inne priorytety... 2. Jakkolwiek takie testowanie znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia "chorób wieku dziecięcego", to jednak nie do zera... Stąd właśnie regularne akcje nawrotowe marek, które powszechnie uważane są za super-duper-niezawodne <<:
Tak, tak, życie nie jest tak proste, jakby to chcieli widzieć np przeciwnicy samochodów na "F" (i właśnie dlatego są tak niezamierzenie zabawni) [:
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2009-06-27, 11:58
Teraz producenci są tak ze sobą powiązani biznesowo i technologicznie, że opinie o wyższości jednych nad drugimi to po prostu sr.... w banię, że się dosadnie wyrażę. pozdr
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-06-27, 12:24
też prawda np taki opel vivaro którym miałem okazję jeżdzić, identyczny jest nissan i renult różnią się tylko znaczkiem mogli przynajmniej zachowac pozory i wygląd zmienić
Marka: Dacia
Model: Logan MCV oraz MCV II
Silnik: 1,6 MPI oraz TCe 90 E-R
Rocznik: 2009 oraz 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2009-06-28, 22:33
No, równie dobrze można powiedzieć, że Dacia jest niewiele gorsza od Volvo (też 9 pkt). Ponadto warto by jeszcze podzielić każdy wynik przez cenę wyrażoną w dowolnej walucie
Ale to jest zupełnie inny wskaźnik - nie (w miarę) obiektywny (np liczba poważnych awarii), ale całkowicie subiektywnych: "zadowolenia", który tak naprawdę nie ma zupełnie nic wspólnego z jakością danego modelu.
W związku z tym nawet propozycja kol. zielonego niewiele zmieni...
Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 269 Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2009-06-29, 19:32
Ja mam tą reklamę. Jest na okładce z przodu aktualnego ,,Motoru''. Piszą o clio (DEKRA), Laguna (ADAC) a wyniki laguny były w wydaniu z 1 czerwca. Jeszcze pisze o Modusie i Scenicu. I cytat końcowy :,,Te doskonałe wyniki odzwierciedlają efekty działań Renault na rzecz zapewnienia wysokiej jakości produktów i usług, stanowiącej cel strategiczny marki wyznaczony przez Carlosa Ghonsa, prezesa Renault'' (żródła....) Czas na zmiany.
Właśnie wróciłem z tygodniowej delegacji do Niemiec.
Tam gdzie przebywałem czyli okolice Lindau koło Jeziora Bodeńskiego zaobserwowałem bardzo dużo jeżdżących MCV i Sandero.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum