Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-08-12, 18:17
Kratylos napisał/a:
pytanie czy mozna wyminic sam sworzeń, wg aso nie bo jest wprasowany w wahacz...
Teoretycznie mozna i zrobi to kazdy "fachowiec" wbijajac go na sile w wahacz (najczesciej za pomoca mlotka. Warto tu jednak zaznaczyc, ze po takim traktowaniu sworzen traci pewnie ponad polowe ze swojej zywotnosci. Fabryczny sworzen jest (jak wspomnial Ci ktos z ASO wprasowywany w wahacz, do czego chyba zaden warsztat nie ma warunkow (przynajmniej ja z takim sie jeszcze nie spotkalem.
Podobnie rzecz wyglada z tulejami na wahaczu.
Zasadniczo prawie kazda marka traktuje whacz, jego sworzen i tuleje jako jeden element.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-08-12, 18:18, w całości zmieniany 1 raz
Sworzeń jest zaprasowany w wahacz, ale widziałem na Alegro same sworznie do wahacza, ale czy opłaci się kombinować z wyjmowaniem sworznia, jeśli cały wahacz kupisz za 100zł?Podejrzewam, że wyjęcie i zamontowanie sworznia wyniesie drożej, ale to rzecz dość ryzykowna
Niedawno zmieniłem oba wahacze, ponieważ na przeglądzie stwierdzono luzy na tulejach i prawym sworzniu. Zastanawiałem się i w końcu kupiłem całe wahacze na allegro (coś ok. 70 zł. za sztukę). Na razie, po ok. 2 tys. km. bez problemów. Fabryczne wytrzymały jednak tak mało (lewy 35 000, prawy 16 000) że zamienniki nie powinny być dużo gorsze. Dlatego nie decydowałem się na oryginalne. Cena absolutnie nie gwarantuje jakości.
czy mozna wyminic sam sworzeń, wg aso nie bo jest wprasowany w wahacz...
Ja bym nie kombinował po pierwsze dla tego, że ryzykuje się wysunięcię sworznia z wahacza podczas jazdy, po drugie dla tego, że nie tylko sworzeń się zużywa ale także elementy gumowe wahacza. Jeżeli chodzi ocenę to warto się zastanowić, czy nie wymienić tego samemu - choć ja mam z tym złe dośwadczenie kiedy to podczas odkręcania wahacza w Seicento urawłem nakrętkę od śruby mocującej wahacz i w rezultacie itak musiałem kożystać z pomocy serwisu...
"fachowiec" wbijajac go na sile w wahacz (najczesciej za pomoca mlotka.
Każdy ma prawo wybrać żle. Żle wybrać fachowca oczywiście.
Jasne że można wymienić sam sworzeń tylko czy to ma sens. Za wymianę (wachacz z robocizną) zapłaciłem 120 złotych. A trzeba pamiętać że w wachaczu są jeszcze dwie tuleje.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2009-08-13, 22:22, w całości zmieniany 1 raz
Mam taki zaprzyjoźniony warsztat na ulicy Suwalskiej naprzeciw GUS-u. Może się jednak okazać że mam tam pewne stałe upusty cenowe więc trzeba by sprawdzić samemu.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2009-08-17, 22:35, w całości zmieniany 1 raz
Nie trzeba wymieniać całego wahacza. Spokojnie wystarczy wymiana sworznia. Są bez problemu dostępne w sklepach z częściami. Miałem wymieniany prawy sworzeń i jest ok..
Oczywiscie jesli sam wahacz jest OK to mozna. Tylko czemu ASO tego nie robi ? Przeciez bylo by dla nich taniej ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2018-01-14, 14:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 21:47
petek napisał/a:
Nie trzeba wymieniać całego wahacza. Spokojnie wystarczy wymiana sworznia. Są bez problemu dostępne w sklepach z częściami. Miałem wymieniany prawy sworzeń i jest ok.
PIerwsza wymiana po ok. 50 tys, a kolejna po 85 tys. km. Jak widać zamiennik działał krócej. W każdym razie wahacz wciąż oryginalny.
Czy koszty nie są zbliżone do siebie, bo jeśli tak to chyba warto od razu cały wahacz wymienic ?
Nie wiem w jaki sposób można wymienić sam sworzeń, bo jest on "tylko" wprasowany w wahacz.
Np. w Skodzie felicii (o ile dobrze pamiętam) fabrycznie sworzeń był mocowany na trzy nity do wahacza, które trzeba było usunąć np. szlifierką kątową i w ich miejsce zastosować śruby, a jak tutaj ma się trzymać wymieniony sworzeń jest dla mnie zagadką.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-16, 07:32
Bo kiedyś dbano o niższy kosz serwisowania , teraz wręcz odwrotnie. W Asconie oryginalny sworzeń był na nitach które wystarczyło rozwiercić i wstawić nowy wraz z dostarczonymi śrubami i nakrętkami zaciskowymi.
W kwestii trwałości zawieszenia w Loganie MCV,
- pierwszy raz wymieniałem wahacz lewy w 3 roku użytkowania przy przebiegu 59400 - naprawa w ramach gwarancji
- wczoraj druga wymiana wahacza lewego - 5 rok użytkowania - przebieg 114400 km
Prawy wahacz od nowości nie wymieniany.
Nie wiem w jaki sposób można wymienić sam sworzeń, bo jest on "tylko" wprasowany w wahacz.
Np. w Skodzie felicii (o ile dobrze pamiętam) fabrycznie sworzeń był mocowany na trzy nity do wahacza, które trzeba było usunąć np. szlifierką kątową i w ich miejsce zastosować śruby, a jak tutaj ma się trzymać wymieniony sworzeń jest dla mnie zagadką.
Dobrze pamiętasz , tak było i w Felicji leciały te sworznie, praktycznie co rok nowe....., czyli co 15 Kkm , może w DD będzie lepiej.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Jak wiecie na internecie można znaleść sworznie wahaccza w różnych cenach - jaki jest odpowiedni do Daci Sandero stepway rocznik 2010.
1.Interesuje mnie chociaż firma. wiem ze wymiary maja miec chyba 18mm. czekam na odpowiedzi, bo nie wiem jaki zamowic czy za 20 czy za 110 w salonie-serwisie Daci.
2.Jakiej/jakich firm dostanę taki sworzeń kupiony w serwisie?
Możliwe , że będzie sworzeń ( nr oem 8200298454 ) będzie DELPHI jak kilka różnych elementów w Dacii, może być jednak orignalny RENAULT/DACIA.
Dobre firmy które możesz założyć to SWAG, LEMFORDER, MEYLE, Delphi, MOOG, Febi Bilstein ewentualnie , SASIC ( francuska ) - wymieniałem poduszki amorka przód i tulejki stabilizatora na tejże firmy i jak na razie wszystko ok. Innych bym nie brał pod uwagę.
To jest referencja całego wahacza do megane/scenic II.
Hmmm zasugerowałem się np tym
http://allegro.pl/sworzen...3776856249.html
i podanym tam nr OEM , poza tym po wpisaniu tego nr OEM do google.pl wyskakuje BALL JOINT lower arm DACIA ... czyli właśnie z ang. sworzeń wahacza
Cytat:
A firma trw to dobra firma ?
Wg mnie dobra, w poprzednich autach kupowałem m.in tej firmy tarcze i jarzma zacisku hamulców tylnych i były OK, ale nic z elementów zawieszenia... Firma bodajże niemiecka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum