Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2018-01-14, 14:33
sworzeń wahacza
Autor Wiadomość
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-08-12, 18:17   

Kratylos napisał/a:
pytanie czy mozna wyminic sam sworzeń, wg aso nie bo jest wprasowany w wahacz...


Teoretycznie mozna i zrobi to kazdy "fachowiec" wbijajac go na sile w wahacz (najczesciej za pomoca mlotka. Warto tu jednak zaznaczyc, ze po takim traktowaniu sworzen traci pewnie ponad polowe ze swojej zywotnosci. Fabryczny sworzen jest (jak wspomnial Ci ktos z ASO wprasowywany w wahacz, do czego chyba zaden warsztat nie ma warunkow (przynajmniej ja z takim sie jeszcze nie spotkalem.
Podobnie rzecz wyglada z tulejami na wahaczu.

Zasadniczo prawie kazda marka traktuje whacz, jego sworzen i tuleje jako jeden element.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-08-12, 18:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-08-12, 18:26   

Sworzeń jest zaprasowany w wahacz, ale widziałem na Alegro same sworznie do wahacza, ale czy opłaci się kombinować z wyjmowaniem sworznia, jeśli cały wahacz kupisz za 100zł?Podejrzewam, że wyjęcie i zamontowanie sworznia wyniesie drożej, ale to rzecz dość ryzykowna :!:
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2009-08-12, 20:50   

Niedawno zmieniłem oba wahacze, ponieważ na przeglądzie stwierdzono luzy na tulejach i prawym sworzniu. Zastanawiałem się i w końcu kupiłem całe wahacze na allegro (coś ok. 70 zł. za sztukę). Na razie, po ok. 2 tys. km. bez problemów. Fabryczne wytrzymały jednak tak mało (lewy 35 000, prawy 16 000) że zamienniki nie powinny być dużo gorsze. Dlatego nie decydowałem się na oryginalne. Cena absolutnie nie gwarantuje jakości.
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-12, 21:23   

Kratylos napisał/a:
czy mozna wyminic sam sworzeń, wg aso nie bo jest wprasowany w wahacz...


Ja bym nie kombinował po pierwsze dla tego, że ryzykuje się wysunięcię sworznia z wahacza podczas jazdy, po drugie dla tego, że nie tylko sworzeń się zużywa ale także elementy gumowe wahacza. Jeżeli chodzi ocenę to warto się zastanowić, czy nie wymienić tego samemu - choć ja mam z tym złe dośwadczenie kiedy to podczas odkręcania wahacza w Seicento urawłem nakrętkę od śruby mocującej wahacz i w rezultacie itak musiałem kożystać z pomocy serwisu...
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-13, 22:21   

KaS602 napisał/a:
"fachowiec" wbijajac go na sile w wahacz (najczesciej za pomoca mlotka.

Każdy ma prawo wybrać żle. Żle wybrać fachowca oczywiście.


Jasne że można wymienić sam sworzeń tylko czy to ma sens. Za wymianę (wachacz z robocizną) zapłaciłem 120 złotych. A trzeba pamiętać że w wachaczu są jeszcze dwie tuleje.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2009-08-13, 22:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-17, 22:30   

Kratylos napisał/a:
gdzie wymieniales?


Mam taki zaprzyjoźniony warsztat na ulicy Suwalskiej naprzeciw GUS-u. Może się jednak okazać że mam tam pewne stałe upusty cenowe więc trzeba by sprawdzić samemu.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2009-08-17, 22:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 16:50   

http://www.daciaklub.pl/f...p=129849#129849
petek napisał/a:
Nie trzeba wymieniać całego wahacza. Spokojnie wystarczy wymiana sworznia. Są bez problemu dostępne w sklepach z częściami. Miałem wymieniany prawy sworzeń i jest ok..


Oczywiscie jesli sam wahacz jest OK to mozna. Tylko czemu ASO tego nie robi ? Przeciez bylo by dla nich taniej ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2018-01-14, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 16:53   

No właśnie też tego nie rozumiem. W Clio ASO wymienia sworznie podobno, a w Loganie już nie, choć są takie same.
_________________
MCV Laureate dCi
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 20:02   

petek napisał/a:
są takie same

Nie są.
 
wilanowiak 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 21:47   

petek napisał/a:
Nie trzeba wymieniać całego wahacza. Spokojnie wystarczy wymiana sworznia. Są bez problemu dostępne w sklepach z częściami. Miałem wymieniany prawy sworzeń i jest ok.

PIerwsza wymiana po ok. 50 tys, a kolejna po 85 tys. km. Jak widać zamiennik działał krócej. W każdym razie wahacz wciąż oryginalny.


Czy koszty nie są zbliżone do siebie, bo jeśli tak to chyba warto od razu cały wahacz wymienic ?

Edit: jak to się ma do tego wątku:
http://www.daciaklub.pl/f...light=sworze%F1
Ostatnio zmieniony przez wilanowiak 2012-05-16, 21:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pat13 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 116
Skąd: Pszów
Wysłany: 2012-05-16, 21:59   

gwarancja na 5 lat, mogę wymieniać co roku byle nie stuka :lol:
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-17, 15:13   

laisar napisał/a:
Nie są.


Nie wiem. Mechanik mi mówił, że takie same. Być może wprowadził mnie w błąd.
_________________
MCV Laureate dCi
 
wilanowiak 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 218
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-17, 15:30   

wahacz do logana i do logana mcv-ki jest taki sam ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-17, 17:13   

petek napisał/a:
Mechanik mi mówił, że takie same

Bo wyglądają dośc podobnie - a być może nawet nie wykluczone, że pasują. Ale są inne - wystarczy spojrzeć do jakiegoś sklepu z częściami.


wilanowiak napisał/a:
wahacz do logana i do logana mcv-ki jest taki sam ?

W zasadzie tak, chociaż... tradycyjnie, jest kilka wersji, zależnych od daty, i nie wiadomo czy(m) się różnią.
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2013-05-16, 07:09   

Nie wiem w jaki sposób można wymienić sam sworzeń, bo jest on "tylko" wprasowany w wahacz.

Np. w Skodzie felicii (o ile dobrze pamiętam) fabrycznie sworzeń był mocowany na trzy nity do wahacza, które trzeba było usunąć np. szlifierką kątową i w ich miejsce zastosować śruby, a jak tutaj ma się trzymać wymieniony sworzeń jest dla mnie zagadką.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-16, 07:32   

Bo kiedyś dbano o niższy kosz serwisowania , teraz wręcz odwrotnie. W Asconie oryginalny sworzeń był na nitach które wystarczyło rozwiercić i wstawić nowy wraz z dostarczonymi śrubami i nakrętkami zaciskowymi.
_________________

 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-05-16, 07:47   

wojtus napisał/a:
W kwestii trwałości zawieszenia w Loganie MCV,
- pierwszy raz wymieniałem wahacz lewy w 3 roku użytkowania przy przebiegu 59400 - naprawa w ramach gwarancji
- wczoraj druga wymiana wahacza lewego - 5 rok użytkowania - przebieg 114400 km

Prawy wahacz od nowości nie wymieniany.

Nie wiem w jaki sposób można wymienić sam sworzeń, bo jest on "tylko" wprasowany w wahacz.

Np. w Skodzie felicii (o ile dobrze pamiętam) fabrycznie sworzeń był mocowany na trzy nity do wahacza, które trzeba było usunąć np. szlifierką kątową i w ich miejsce zastosować śruby, a jak tutaj ma się trzymać wymieniony sworzeń jest dla mnie zagadką.


Dobrze pamiętasz , tak było i w Felicji leciały te sworznie, praktycznie co rok nowe....., czyli co 15 Kkm :-) , może w DD będzie lepiej.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2013-05-16, 08:24   

Domel2250 napisał/a:


Dobrze pamiętasz , tak było i w Felicji leciały te sworznie, praktycznie co rok nowe....., czyli co 15 Kkm :-) , może w DD będzie lepiej.



To ja miałem wyjątkowy egzemplarz Felicii - przejechałem nią 174 000 km i z zawieszenia to tylko raz wymieniałem sworzeń przy przebiegu 150 000 km.
Ostatnio zmieniony przez wojtus 2013-05-16, 08:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-16, 08:52   

wojtus napisał/a:
jak tutaj ma się trzymać wymieniony sworzeń

Na wcisk i zabezpieczony kołnierzem - dość tradycyjne w mechanice rozwiązanie, ale właśnie tylko do jednorazowej wymiany.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-05-16, 08:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
siemaspl 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,6
Rocznik: 22.06.2010
Wersja: Stepway
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 40
Skąd: Czarne
Wysłany: 2014-01-13, 15:21   Sworzeń wahacza - Sandero Stepway 2010

Jak wiecie na internecie można znaleść sworznie wahaccza w różnych cenach - jaki jest odpowiedni do Daci Sandero stepway rocznik 2010.

1.Interesuje mnie chociaż firma. wiem ze wymiary maja miec chyba 18mm. czekam na odpowiedzi, bo nie wiem jaki zamowic czy za 20 czy za 110 w salonie-serwisie Daci.

2.Jakiej/jakich firm dostanę taki sworzeń kupiony w serwisie?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-13, 15:31   

Możliwe , że będzie sworzeń ( nr oem 8200298454 ) będzie DELPHI jak kilka różnych elementów w Dacii, może być jednak orignalny RENAULT/DACIA.

Dobre firmy które możesz założyć to SWAG, LEMFORDER, MEYLE, Delphi, MOOG, Febi Bilstein ewentualnie , SASIC ( francuska ) - wymieniałem poduszki amorka przód i tulejki stabilizatora na tejże firmy i jak na razie wszystko ok. Innych bym nie brał pod uwagę.
 
siemaspl 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,6
Rocznik: 22.06.2010
Wersja: Stepway
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 40
Skąd: Czarne
Wysłany: 2014-01-13, 17:36   

A firma trw to dobra firma ?
Gdzies slyszalem ze czesci zawsze robi jakis podwykonawca
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-13, 17:53   

corrado napisał/a:
8200298454

To jest referencja całego wahacza do megane/scenic II.

Sworzeń do stepwaya z 2010 r. to 401604793R - cena taka, jak podał kolega na początku: 110 zł.

Zgadza się także średnica: 18 mm.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-13, 20:21   

laisar napisał/a:
corrado napisał/a:
8200298454

To jest referencja całego wahacza do megane/scenic II.

Hmmm zasugerowałem się np tym
http://allegro.pl/sworzen...3776856249.html
i podanym tam nr OEM , poza tym po wpisaniu tego nr OEM do google.pl wyskakuje BALL JOINT lower arm DACIA ... czyli właśnie z ang. sworzeń wahacza :roll:

Cytat:
A firma trw to dobra firma ?

Wg mnie dobra, w poprzednich autach kupowałem m.in tej firmy tarcze i jarzma zacisku hamulców tylnych i były OK, ale nic z elementów zawieszenia... Firma bodajże niemiecka
 
siemaspl 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,6
Rocznik: 22.06.2010
Wersja: Stepway
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 40
Skąd: Czarne
Wysłany: 2014-01-13, 20:34   

To z jakiej firmy kupic ktora bedzie tak dobra jak oryginal. Jaka jest naepsza z wyzej podanych.

Nie chce dawac zarobic kolosalnych sum serwisowi. Jeden juz kupilem to nawet nie wiem z jakiej firmy dostalem

W serwisach nie chca mowic jakie firmy wspolpracuja z nimi dajac im czesci. Moze ma ktos wejscia i moze podac nazwe firmy
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-01-14, 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne