Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 269 Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2009-08-03, 12:00
no (niestety jak zawsze w ,,aś'') logan był ostatni ex aequo z klasą B. Wygral scenic,
potem drudzy Berlingo, Insignia Sports Tourer
trzeci 3008
czwarty Tiguan
piąta Ibiza
a logan i klasa b na ostatnim... oprócz ibizy i klasy pod maską były diesle, widziałem zapowiedz to był ,,laureat'' w błękicie morskim z alufelgami
_________________ W życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek.
6,6 l/100!!! Czyżby redaktorek ręcznego hamulca nie zwolnił?! Nigdy nie uwerzę, że Berlingo mniej spali od Dacii. No chyba, że Berlingo jechało 100, a Dacia 150km/h - bo takie zużycie paliwa to ja miałem właśnie podczas jazdy 130-150km/h. I skąd ci idioci wzięli taką ładowność Dacii - ja mam w dowodzie 615 kg [laureate dci 85 i 7os a nie 5].
Za to zdziwiła mnie gwarancja perforacyjna 10lat.
A, jeszcze jedno, sporo jeździłem po nierównych drogach i nie zauważyłem, żeby auto jakoś szczególnie się trzęsło...
Coś mi się wydaje, że wynik testu był ustalony jeszcze przed testem...
...z resztą jak zwykle porównali ze sobą nieporównywalne auta, szkoda, że nie wzięli jeszcze pod uwage roweru z przyczepką i trzech par butów i plecaków...
Hamulce sobie darowałem, bo zauważyłem, że dużo zależy od samych tarcz i klocków. Gdy wymieniłem u siebie, zauważyłem poprawę hamowania. Choć faktycznie nie wiedziałem, że teraz Daćki mają z tyłu tarcze, - pewnie chodziłe o tarcze bębnowe...
Ale przeoczyłem to, że Marcedes daje aż 30 LAT GWARANCJI PERFORACYJNEJ!!! Szkoda, że mechanicznej tylko 2 lata...
Cały ten artykuł nie jest, moim zdaniem, wart papieru, na którym go wydrukowano...
...banda przygłupów i tyle.
No tak, AutoSzmat(ławiec) w "najlepszym" wydaniu...
Perełka:
Cytat:
Jak zwykle dołożyliśmy starań, żeby nasze porównanie było wyczerpujące i dokładne.
- nie chce mi się nawet sprawdzać aktualnego porównania, bo zbyt dobrze pamiętam masę testów w stylu: "Szerokość z przodu: Skoda Octavia - 1420mm, pełna wygoda!, 9/10 pkt; Renault Megane - 1470mm, miejsca wystarczy, 8/10 pkt..." <<<:
Oczywiście, że przy takim doborze konkurentów MCV-ka nie miała szans walczyć o czołowe miejsca, ale uznanie Ibizy za lepsze auto na wakacje to już nawet nie żart, tylko kpina.
No i te odpowiednio wyskalowane fotki oraz "dobrane" silniki:
Cytat:
86 koni [Dacii] to zbyt mało
- no ale jakby wzięli 16V to osiągi byłyby zbyt dobre i cały "test" OKDR <<<:
Ale, żeby tylko nie krytykować - jest dla Dacii jedna nauka: wypuścić wersję "SuperLux", wyciszoną i wyposażoną w różne "bajery". Niechby kosztowała nawet ze 65 tys. i nikt jej nie kupował - ale do testów będzie jak znalazł, a wtedy nikt jej nie pokona (;
Śmieszne to porównanie, bo dziwacznie dobrane auta, a i cel porównania niejasno wytyczony - niby chodzi o rodzinne auto na urlop, ale pokazali rodzinę z jednym dzieckiem w wieku najmniej wymagającym bagażowo (jeszcze małe, ale już bez wózka, łóżeczka, pieluszek, stosów ciuszków, które co chwila trzeba zmieniać itp.). Czyli sytuacja mało reprezentatywna, bo dwójka lub więcej dzieci, szczególnie małych, to już inna bajka. W tej sytuacji śmiesznie mały bagażnik Seata jest być może wystarczający, no ale trudno go uznać za typowe auto rodzinne.
Odnośnie szczegółów - bardzo dziwny jest niski wynik Dacii za przestronność. Szczególnie jeśli według nich na kanapie ma podróżować tylko jedno dziecko, a dorośli z przodu. No to trochę nie rozumie, jak im może być ciasno...
Ale ale... ja bym się tak punktami nie zajmował. No bo np. jeśli ktoś potrzebuje auta 7-os. to co mu z tego, że Logan za 7 miejsc dostał ileś tam punktów więcej? Jego po prostu inne auta nie interesują. Tak samo jak mam do wydania np. 50 tys. zł, to jak to przeliczyć na punkty, które oni dają za ekonomię? Po prostu to znów pewne auta wyklucza. Tak samo np. bagażnik. Seat dostaje za niego ileś tam punktów mniej, które sobie odrobi dajmy na to na lepszych plastikach czy elastyczniejszym silniku. Punkty się wyrównają, ale wózka z bagażami nie zmieścisz, więc nic z tych punktów nie wynika, bo i tak niektórzy na to auto nawet nie spojrzą.
Dlatego uważam, że porównywanie tak różnych aut (różne nadwozia, 3 x droższy Mercedes czy nowiutka wypasiona Insignia z ekonomicznym Loganem) przy niejasno sformułowanym celu i przydzielanie im punktów jest kompletnie bez sensu. Najlepiej napisać po prostu o wadach i zaletach, no ale publika lubi jasne werdykty
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-04, 09:36
psur napisał/a:
Śmieszne to porównanie, bo dziwacznie dobrane auta, a i cel porównania niejasno wytyczony - niby chodzi o rodzinne auto na urlop, ale pokazali rodzinę z jednym dzieckiem w wieku najmniej wymagającym bagażowo (jeszcze małe, ale już bez wózka, łóżeczka, pieluszek, stosów ciuszków, które co chwila trzeba zmieniać itp.). Czyli sytuacja mało reprezentatywna, bo dwójka lub więcej dzieci, szczególnie małych, to już inna bajka. W tej sytuacji śmiesznie mały bagażnik Seata jest być może wystarczający, no ale trudno go uznać za typowe auto rodzinne.
Odnośnie szczegółów - bardzo dziwny jest niski wynik Dacii za przestronność. Szczególnie jeśli według nich na kanapie ma podróżować tylko jedno dziecko, a dorośli z przodu. No to trochę nie rozumie, jak im może być ciasno...
Ale ale... ja bym się tak punktami nie zajmował. No bo np. jeśli ktoś potrzebuje auta 7-os. to co mu z tego, że Logan za 7 miejsc dostał ileś tam punktów więcej? Jego po prostu inne auta nie interesują. Tak samo jak mam do wydania np. 50 tys. zł, to jak to przeliczyć na punkty, które oni dają za ekonomię? Po prostu to znów pewne auta wyklucza. Tak samo np. bagażnik. Seat dostaje za niego ileś tam punktów mniej, które sobie odrobi dajmy na to na lepszych plastikach czy elastyczniejszym silniku. Punkty się wyrównają, ale wózka z bagażami nie zmieścisz, więc nic z tych punktów nie wynika, bo i tak niektórzy na to auto nawet nie spojrzą.
Dlatego uważam, że porównywanie tak różnych aut (różne nadwozia, 3 x droższy Mercedes czy nowiutka wypasiona Insignia z ekonomicznym Loganem) przy niejasno sformułowanym celu i przydzielanie im punktów jest kompletnie bez sensu. Najlepiej napisać po prostu o wadach i zaletach, no ale publika lubi jasne werdykty
No cóż tylko MCV - ką mogłem zabrać w tym roku moją 6 osobową rodzine na wakacje. Żaden inny z testowanych samochodów nie byłby w stanie spełnić moich oczekiwań
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2009-08-04, 19:05
wstyd normalnie a nie profesjonalny test. Obecnie najrzetelniejszym czasopismem motoryzacyjnym jest autogaleria.pl. Zawsze też w razie odmiennej opinii można bezlitośnie zrypać na forum testującego i ukazać błędy w teście. A w gazecie ignoranci są pod naciskami bo to albo ktoś wykupił reklamę to ciężko zrypać nieudany model albo jest to przedruk- tłumaczenie z niemieckiej gazety to wiadomo że test jest nierzetelny bo zawsze musi wygrać niemieckie auto. Zresztą jak czytam o testowym zużyciu paliwa przez testowane pojazdy to mam wrażenie że testują je debile których najważniejsze jest wygranie konkursu "udowodnij że to auto najwięcej spali" - najlepiej 2x dane fabryczne. Testujący powinni dostawać auta do testów ale za paliwo i opony powinni płacić z własnej kieszeni wtedy byśmy mieli prawdziwe zużycie. A tak to sie pali gumy a potem się wpisze że auto nie trzyma normy spalania.
Ale, żeby tylko nie krytykować - jest dla Dacii jedna nauka: wypuścić wersję "SuperLux", wyciszoną i wyposażoną w różne "bajery". Niechby kosztowała nawet ze 65 tys. i nikt jej nie kupował - ale do testów będzie jak znalazł, a wtedy nikt jej nie pokona (;
Dokładnie tak jak piszesz !!!!
_________________ "I not only think that we will tamper with Mother Nature, I think Mother want's us to"
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2009-08-07, 07:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 174 Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-08-12, 14:55
Nie wiem jak im wyszło to średnie spalanie 6,6L. Chyba pomylili auta.
Ja codziennie jeżdżę trasę 30% (do 90KM/h), 60% (do 140KM/h), 10% (miasto) i spalanie mam 4,9-5,1l. Żeby mieć te 6,6L to musiałbym pruć na autostradzie ze 170 km/h.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum