Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-13, 16:48
Piszczą hamulce
Autor Wiadomość
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-08-31, 19:06   

Cześć.
W moim Sandero pojawił się problem piszczących hamulców, jednak nie w trakcie hamowania, a w czasie jazdy. Przebieg 44000 km, klocki i tarcze oryginalne. Zużycie - OK.

Przednia prawa felga po 150 kg trasie zdecydowanie za gorąca, lewa trochę lepiej. Delikatny pisk słyszalny jest w czasie jazdy z prawej strony - przód, przy jeździe na wprost. Delikatna zmiana kąta/skręt kierownicy powoduje, że piszczenie ustaje.

Piszczenie prawie non stop, zaczyna się po przejechaniu ok. 15 km, czasem ustaje, w momencie kiedy słychać dźwięk po wciśnięciu pedału hamulca nawet o 5mm piszczenie na moment ustaje.

Znacie możliwe powody i rozwiązania?
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-08-31, 19:12   

U mnie był taki problem ze klocki nie odbijały po odpuszczeniu pedału hamulca. Zapiekły się i zabrudziły. Wystarczyło zdjąć klocki oczyścić, trochę podszlifować tak, żeby swobodnie chodziły w uchwytach i problem zniknął.
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-08-31, 19:15   

Podejrzewam, że u mnie będzie to samo, bo wątpię żeby coś z serwo. W nowym Lodgy miałeś ten problem?
 
benyo 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Cze 2014
Posty: 691
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-08-31, 19:22   

Sandy napisał/a:
W nowym Lodgy miałeś ten problem?


Oj na szczęście nie w Lodgy :-) W poprzednim autku miałem i to chyba dwa razy tak się zdarzyło i to samo pomogło.

W Lodgy na szczęście jeszcze nic nie piszczy ani nie stuka :-)
Ostatnio zmieniony przez benyo 2014-08-31, 19:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
MZ000 


Marka: Renault
Model: Kangoo 2010
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 68
Skąd: WKPL
Wysłany: 2014-08-31, 19:34   

Renault ma w zakresie przeglądów.
Na 20 i 40 kkm zdarzało się lekkie piszczenie tylnych klocków zwłaszcza na krótkich trasach. Przy przeglądzie zawsze zaciski smarowane smarem miedzianym (bez specjalnego gadania z mojej strony).
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-08-31, 19:42   

Podjadę do warsztatu i dam na pewno znać jaka była przyczyna.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-08-31, 19:44   

Sandy napisał/a:
Cześć.
W moim Sandero pojawił się problem piszczących hamulców, jednak nie w trakcie hamowania, a w czasie jazdy. Przebieg 44000 km, klocki i tarcze oryginalne. Zużycie - OK.

Przednia prawa felga po 150 kg trasie zdecydowanie za gorąca, lewa trochę lepiej. Delikatny pisk słyszalny jest w czasie jazdy z prawej strony - przód, przy jeździe na wprost. Delikatna zmiana kąta/skręt kierownicy powoduje, że piszczenie ustaje.

Piszczenie prawie non stop, zaczyna się po przejechaniu ok. 15 km, czasem ustaje, w momencie kiedy słychać dźwięk po wciśnięciu pedału hamulca nawet o 5mm piszczenie na moment ustaje.

Znacie możliwe powody i rozwiązania?

Jak się grzeje to na pewno hamulce trą przez cały czas lekko - oczyść zacisk i klocki, jak nie pomoże - może być do wymiany cylinderek w zacisku ( bądź do regeneracji - wiele lat temu w Audi wymieniłem same gumki uszczelniejące - ale dziś jest bardzo mało zestawów naprawczych - najczęściej trzeba wymienić całą część.
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-09-05, 09:50   

Cześć.
Wczoraj odwiedziłem serwis. Zapieczone były klocki w jarzmie. Oczyszczono jarzmo, wymieniłem klocki na nowe jako, że poprzednie przez stałe lekkie ocieranie dostały w kość. Nic już nie piszczy. Klocki jakie mi zaproponowano i je wziąłem (Sandero wisiało na podnośniku i nie było sensu dwa razy płacić za usługę) to PAGID HELLA.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-05, 10:35   

Zapłaciłeś za klocki i usługę czyszczenia ? Czy uznali reklamację na gwarancji ?
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-09-05, 10:53   

Policzyli i czyszczenie i wymianę, tłumacząc, że przy standardowej wymianie klocków nie ma konieczności dokonywania takiego czyszczenia jakie miało miejsce w mojej Sandero.

Gwarancja w moim Black Line'u ;-) niestety już się skończyła, choć uważam, że Renault Polska powinno ją samo przedłużyć ze względu na stan egzemplarza. ;-)

Tak jak powinni wymienić naszym Kolegom np. tylne lampy w DD czy podsufitki bez konieczności odwoływania się.;-)
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-09-05, 11:03   

Ja po każdej zimie sam czyszczę jarzmo i klocki (miejsce styku z jarzmem). Kupiłem sobie smar miedziany (czy miedziowy jak ktoś woli) i smaruję prowadnice oraz miejsce docisku klocka (oczywiście nie do tarczy :mrgreen: ). Wyczytałem, że właśnie w miejscu docisku generują się drgania objawiające się piskiem w trakcie hamowania, więc warto dać tam niewielką ilość wysokotemperaturowego smaru.
 
Sandy 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-09-05, 11:16   

Jak dbasz, tak masz.:) Super.
 
Domel 


Marka: Dacia
Model: LoganMCV
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 187
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-11-24, 21:07   

Sandy napisał/a:
czy podsufitki bez konieczności odwoływania się.;-)

ja się odwoływałem i guzik zdziałałem. Najpierw mnie rok zbywali, a później powiedzieli, że rozszerzona gwarancja tego nie obejmuje. Jest jakieś uczciwe ASO? .)
Pietrzaka blacharnie omijać najszerzej jak się da.
 
Shadown 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 13:05   Piszczenie hamulca duster

Witam

Od dluzszego czasu podczas wciskania padalu hamulca moj duster jakby piszczal czy cos w tym stylu. Slychac pisk niezaleznie od tego czy jedzie czy tez stoi w miejscu. Jakby cos bylo nienasmarowane.

Ktos moze spotkal sie z czyms takim? Lub ktos wie co mozna tam nasmarowac?
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-15, 13:17   

Pracuje pompa hamulcowa. Ja też słyszę pisk ale przy puszczaniu hamulca. Mam nadzieję, że nie jest to związane z łapaniem wilgoci przez płyn hamulcowy i korozją elementów układu hamulcowego. Może trzeba by się zastanowić nad wymianą płynu hamulcowego? Podobno trzeba to robić raz na 4 lata.
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-06-15, 14:10   

Od jakiego przebiegu mnie więcej?

Może trzeba przeczyścić tylne bębny wewnątrz.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-15, 14:14   

Pompa hamulcowa raczej piszczeć nie będzie. Najbardziej prawdopodobne są bębny z tyłu.
 
Shadown 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 14:26   

Hmm jak przyciskam pedal to raczej slychac to z przodu. Przejechane dopiero 61 tys km.


Tam mniej wiecej od 1 tys km slysze ale na poczatku uznalem ze cos mokrego jest ale teraz to zaczyna denerwowac. Normalnie jak w jakims starym aucie hehe
Ostatnio zmieniony przez Shadown 2016-06-15, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-15, 14:30   

Serwo w samo sobie też może jakieś dziwne dźwięki wydawać. Takich rzeczy najlepiej nasłuchiwać we dwójkę.

Posta o płynie hamulcowym nie traktuj poważnie.
 
Shadown 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 29 Sty 2015
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-15, 15:17   

Marek1603 napisał/a:
Od jakiego przebiegu mnie więcej?

Może trzeba przeczyścić tylne bębny wewnątrz.


W warunkach niewarsztatowych jest mozliwosc tego zrobienia?
Jakas instrukcja, poradnik jest moze?
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-06-15, 16:50   

Przez internet stwierdzić się nie da.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-06-15, 17:06   

Więc na początek musisz mieć nasadkę 34 albo 36 taką gwiazdkową do odkręcenia nakrętki bębna. Ściągasz go lekko ciągnąc i kręcąc lewo prawo.
Czyścisz sprayem i jak obeschnie smarujesz wszystkie sprężynki, miejsca ruchome, cierne smarem miedzianym w sprayu np. uważając aby nie popryskać okładzin. Składasz i cieszysz się ciszą.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-15, 18:23   

Lepiej użyć smaru ceramicznego, w miejscach styku elementów montażowych ze sprężynkami.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-06-15, 18:41   

Wolnoć Tomku w swoim domku. Najważniejsze żeby się ślizgało.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-06-15, 18:44   

Od miedzianego zdarza się że korozja postępuje szybciej, wynika to z różnicy potencjałów elektrochemicznych.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne