Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Łożyska kół przednich.
Autor Wiadomość
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-08-24, 18:20   Łożyska kół przednich.

Od jakiegoś czasu coraz bardziej zaczęło szumieć z przodu.Dzisiaj zdjąłem kołpaki, przejechałem 6 km nie używając h-ca nożnego/tylko ręczny/. I co się okazało?, zacisk h-ca, tarcze, półosie zimne, natomiast piasta i nakrętka półosi gorące że nie dotknie, i to w obu kołach. Podniosłem auto, na II b. rozpędziłem koło do 80 km/h, zgasiłem i na luzie koło hurgoce jak cholera. Przebieg 39 kkm, i już wymiana łożysk? :cry: Pytałem w warsztacie : wymiana łożyska 75zł + 115zł łozysko = 190 zł jedno koło :evil:
 
bogo 


Marka: Saab
Model: 9-3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2000
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-24, 18:27   

Tylko nie pakuj zamienników - łożyska tylko z górnej półki
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-08-24, 18:40   

Za 115 oryginalne/renault/ , SKF - 118 ale trzeba zamawiać i nie wiem co robić, czekać na SKF ?
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-08-24, 19:03   

Czy istnieje możliwość zatarcia łożyska i jego obracanie np. w piaście?
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-24, 19:04   

Jeżeli nie wiadomo jakiej marki jest łożysko "oryginalne" to ja bym poczekał na SKF.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-08-24, 19:17   

Dzięki Andrzeju, poczekam na SKF.
 
bogo 


Marka: Saab
Model: 9-3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2000
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-08-24, 22:00   

łożysko może się zatrzeć i obracać w piaście, ale to raczej mało prawdopodobne w samochodzie.

łożysko musi być dobre. swego czasu mój tatko w alfa romeo też zmieniał po jakiś 50tys km - dwa tylne. ale w alfie przyczną były nasze drogi i sztywne zawieszenie. jechała jak po sznurku, ale dziury zabiły łozyskowanie kół.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-25, 20:07   

loganik napisał/a:
Przebieg 39 kkm, i już wymiana łożysk?

W prawym kole miałem wymieniane jeszcze na gwarancji, przy niemal identycznym przebiegu. Drugie za to działa do dziś.

Lepiej odpukam.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-08-26, 17:40   

Stempik, Ja nie odpukuję, wkurzyłem się i dzisiaj wymieniam oba. SKF - 130zł 1 szt. + robocizna 75zł. Odpukam dopiero po wymianie :mrgreen:


To nie wina łożysk że tak mało wytrzymują! To wina księgowego /wg Laisara/ :-D bo poskąpił na jakąkolwiek osłonę łożyska od strony półosi i jest ono narażone na bezpośrednie działanie wody i soli w zimie. U mnie na ok. 0.5 cm2 zardzewiała blaszka zamykająca łożysko no i wiadomo, dostała się woda i kulki łożyska od strony półosi były fioletowe i wżery na bieżni łoż. Drugi rząd kulek i bieżnia bez zarzutu. Muszę to jakąs mazią zabezpieczyć. Może ktoś wpadnie na inny sposób zabespieczenia. SKF też mają osłonki metalowe, niby nierdzewne, ale co się oprze naszym solankom? .
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-08-26, 18:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-08-26, 20:18   

Cytat:
Może ktoś wpadnie na inny sposób zabespieczenia

A jak to jest zrobione w innych autach? Zwłaszcza - renówkach? A już najlepiej - tych mających wspólne z Loganem newralgiczne części? (Bodajże Clio II...).
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-26, 21:33   

loganik napisał/a:
Stempik, Ja nie odpukuję

Przepraszam, nie pomyślałem o Tobie.
Ja odpukiwałem swoje wciąż jeszcze oryginalne, czyli stare łożysko w lewym kole.
W ubiegłym i tym tygodniu mój buraczek wygererował stratę w wysokości około 500 zł. sam więc rozumiesz.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-08-27, 06:15   

Andrzej/Stempik/, u mnie lewe też było jeszcze dobre, ale wiesz, jak się człowiek wkurzy, to.... . Mechanik mi doradził, aby zapuszczać olejem od strony półosi obracając kołem, to łożysko wciągnie choć odrobinę oleju. To proste, jeśli się ma podnośnik i podniesie się całe auto :-( . Dobrze jest też posmarować smarem wodoodpornym, co choć trochę zabezpieczy łożysko przed działaniem wody.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-08-27, 08:44   

Olej do łożysk kół to niezbyt dobry pomysł. Jak się dostanie to rozcieńczy smar stały i poleci jeszcze szybciej. pozdr
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-08-27, 11:58   

Jureczku, sęk w tym, że do łożyska dostaje się woda i ze smaru robią się białe grudki, widziałem to na własne oczy, kulki o śr. 10mm były fioletowe, bieżnia z wżerami, jakby dostało choć odrobinę oleju napewno by chodziło dłużej.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-27, 19:38   

loganik napisał/a:
sęk w tym, że do łożyska dostaje się woda

czy to znaczy że nie są mechanicznie osłonięte ??
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-08-27, 20:48   

Tzn.łożysko jest ZZ/dwustronnie zamknięte/ i jest bezpośrenio narażone na działanie czynników zewnętrznych /woda, sól itp./. Pomiędzy pierścieniem wewn. łożyska a blaszką zamykającą jest szczelina i resztę już wiesz.Dacia 1310 miała na półosi założony spejalny pierścień mosiężny który chronił łożysko. Tu nie ma nic, łożysko- półoś i tyle :-(
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-08-28, 12:44   

loganik napisał/a:
Tu nie ma nic, łożysko- półoś i tyle

Tanie auto....
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-10-07, 03:40   

A czy po wymianie łożyska, trzeba ustawiać zbierzność????
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-10-07, 05:36   

Nie ma takiej potrzeby, ponieważ przy drążkach kierowniczych nic się nie zmienia.
 
Neron 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 6
Skąd: Liw
Wysłany: 2009-10-08, 20:50   

Mam takie pytanie czy trudna jest wymian przedniego łożyska samodzielnie? Jestem za granicą i wizyta w warsztacie kosztuje słono
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-10-08, 21:04   

A co z gwarancją? Co się stało? Jaki przebieg?
Ostatnio zmieniony przez wox 2009-10-08, 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-10-09, 08:45   

Nie jest trudne, pod warunkiem. że dysponujesz praską hydrauliczną aby wycisnąć łożysko z piasty i z powrotem wcisnąć nowe/absolutnie nie wolno wybijać lub wbijać łożyska/.
Koszt wymiany w dobrym warsztacie to: łożysko /SKF/ 130 zł, wymiana 75 zł. Radzę warsztat.
Pozdr. Loganik.
 
Neron 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 6
Skąd: Liw
Wysłany: 2009-10-09, 13:25   

ok warsztat to najlepsze rozwiazanie. Kupilem lozysko od clio. Pasowc chyba bedzie ale co z gwarancja? Mam przebieg 28 tys.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-10-09, 17:28   

Złos się do ASO, mogą wymienić w ramach gwarancji, 28 kkm to trochę mało na łożysko, ale bywały przypadki awarii łożysk po jeszcze mniejszym przebiegu.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-10-09, 21:30   

Skoro taki przebieg to powinno to podpadać pod naprawę gwarancyjną
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne