Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Sandero, silnik 1.2 czy 1.4 ?
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 2010-10-27, 15:31   Dacia Sandero, silnik 1.2 czy 1.4 ?

Witam.
Obecnie nie jestem użytkownikiem Dacii ale bardzo poważnie rozważam zakup Dacii Sandero.
I tu pojawia się dylemat ponieważ teraz mogę w jednakowej cenie kupić Sandero z silnikiem 1.2 16V lub 1.4 8v.
Który wybór jest rozsądniejszy jeśli chodzi o dynamikę oszczędność koszty serwisu już po gwarancji (regulacja zaworów, olej, inne..).
Auto chciałbym użytkować dłużej (ok 10 lat). Samochód ma przejeżdżać rocznie ok 25000 km przeważnie w warunkach poza miejskich.
Po gwarancji (lub w trakcie) rozważam założenie instalacji gazowej.
Czy są jakieś różnice w budowie samochodów z tymi silnikami (wspomaganie, lewarek skrzyni biegów, sama skrzynia).
Z góry serdecznie dziękuje za pomoc
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-27, 16:03   

Witka!
qbus_b napisał/a:
quot;]1.2 16V lub 1.4 8v.
Który wybór jest rozsądniejszy jeśli chodzi o dynamikę oszczędność

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1539 - w skrócie: najbardziej to zależy od tego, co kto lubi.

Ale:
Cytat:
Samochód ma przejeżdżać rocznie ok 25000 km przeważnie w warunkach poza miejskich.

- skoro tak, to raczej 1.4 - aczkolwiek najważniejsza i tak jest jazda próbna.


Cytat:
koszty serwisu już po gwarancji

Cennik ASO: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1564 - można sobie odnieść do cen niezależnych, przyjmując jako podstawę 1.6 16V (podobna konstrukcja, pojemność jest oczywiście mało istotna).


Cytat:
Czy są jakieś różnice w budowie samochodów z tymi silnikami

Nie - różnią się jedynie przełożenia skrzyni - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3444 a potem http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3445


...A w ogóle najlepiej zacząć od http://www.daciaklub.pl/forum/search.php <;
 
Gość

Wysłany: 2010-10-27, 17:12   

Oczywiście opcji szukaj używałem (forum przeglądam stale od jakichś 3 miesięcy) często i na razie nie widziałem jakichś wypowiedzi użytkowników (bo ich na razie nie ma) na temat silnika 1.2. Niestety w salonie nie mam żadnego odniesienia mogę przejechać się tylko wersją 1.4 :(.
Ale i tak ogromnie dziękuje za odpowiedź i czekam na następne sugestie.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-10-27, 17:26   

qbus_b, umów się na jazdę próbną Thalią 1,2 ;-)
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2010-10-27, 17:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-27, 18:04   

I to jest całkiem dobra propozycja - autka rzeczywiście są dość podobne, można też więc popytać na forach renówkowych albo ogólnomotoryzacyjnych.

Natomiast my na forum mamy na razie chyba jednego oficjalnego użytkownika z 1.2 16V - kol. Andrzeja123 (:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-27, 18:15   

I co najmniej jednego oczekującego na takie autko - w powitaniach jest stosowny temat. Osobiście wolę szesnastozaworówki -są oszczędne przy normalnej jeżdzie a jak sie śpieszę to jest czym jechać. Ośmiozaworówki z kolei są bardziej elastyczne. Jeśli to ma dla kolegi znaczenie to 1.4 8v prawdopodobnie zostanie za niedługo wycofany z oferty
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-27, 18:30   

napewno wycofają 1,4 8v bo nie spełnia e4, radzę porównać wykresy mocy 1,4 i 1,2
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-10-27, 19:25   

Silnik 1.4 być może lepiej będzie spisywał się z instalacją gazową jeśli o takowej myślisz, ewentualne naprawy też mogą być tańsze ze względu na prostszą budowę, ale osobiście ja wybrałbym chyba jednak wersję 16V, choćby ze względu na późniejszą odsprzedaż - w opisie zawsze lepiej wygląda hasło typu "nowoczesny silnik 16-sto zaworowy" :mrgreen:
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-27, 19:28   

Alien napisał/a:
późniejszą odsprzedaż - w opisie zawsze lepiej wygląda hasło typu "nowoczesny silnik 16-sto zaworowy


za 10lat nowoczesnym silnikiem będzie dwu-sów który z litra będzię wyciskał 150KM i palił 4l benzyny
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-10-27, 19:28   

jeśli gazik wybierz 1.4. Raz na 20k km przygotuj się na regulację zaworów. 1.2 16v jest "wyżejobrotowy" niż 1.4 - także jeśli np lubisz jeździć w przedziale 2000-2500obrotów to nic nie stoi na przeszkodzie przy 1.4 (no chyba że stroma górka)
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-10-27, 19:34   

A ile waży Sandero? Ja osobiście gdybym miał wybór, brałbym 1,4. Silnik 1,2 to naprawdę tylko 1149 cm. Nie narzekam bo thalija wazy 910kg, ale specjalnie oszczędna nie jest jak się chce jechać nie jak ślimak. Moc i moment robi obrotami. To jest moja opinia, a kupiłem 1,2 bo się trafiło w miarę tanio i nieżle wyposażone. pozdr
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-27, 19:37   

jurek napisał/a:
A ile waży Sandero
Sandero dCi (85KM) - 1090 kg.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-10-27, 19:41   

1,4MPI ma 1036, 1.2 z tego co pamiętam poniżej tony delikatnie był
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-27, 20:04   

1,2 16V 975KG
1,4 8v 975-1036
inf z katalogów
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
mter 



Marka: Renault
Model: Clio Grandtour
Silnik: 1.2 75 KM (D4F)
Rocznik: 2010
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 174
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-10-27, 21:29   

1,2 16V powinien miej spalić, szczególnie w trasie, do auta ważącego poniżej 1T wydaje się dobrym rozwiązaniem.
_________________
13.10.2010 Clio Grandtour - przebieg 82 tyś.
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-10-27, 22:47   Re: Dacia Sandero, silnik 1.2 czy 1.4 ?

qbus_b napisał/a:
Witam.

Auto chciałbym użytkować dłużej (ok 10 lat). Samochód ma przejeżdżać rocznie ok 25000 km przeważnie w warunkach poza miejskich.
Po gwarancji (lub w trakcie) rozważam założenie instalacji gazowej.


Witam!
Kolego, to przecież idealne warunki by kupić diesla - przebieg roczny wystarczający, użytkowanie w trasach pozamiejskich, więc nawet z filtrem cząstek stałych bezpieczne, długi okres użytkowania (10 lat!), jak po gwarancji 3 letniej założysz gaz - to co - myślisz, że jeszcze 7 lat na gazie pojeździsz? Zajeździsz silnik. Zastanów się.
Pozdrawiam
_________________
WhiteDragon
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-27, 22:56   

WhiteDragon napisał/a:
jak po gwarancji 3 letniej założysz gaz - to co - myślisz, że jeszcze 7 lat na gazie pojeździsz? Zajeździsz silnik. Zastanów się.

Miałeś kiedyś samochód z instalacją lpg? Zwłąszcza porządną założoną przez kompetentnych ludzi? Śmiem wątpić, bo wtedy takich bzdur byś nie mówił
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-10-27, 23:50   

benny86 napisał/a:
WhiteDragon napisał/a:
jak po gwarancji 3 letniej założysz gaz - to co - myślisz, że jeszcze 7 lat na gazie pojeździsz? Zajeździsz silnik. Zastanów się.

Miałeś kiedyś samochód z instalacją lpg? Zwłąszcza porządną założoną przez kompetentnych ludzi? Śmiem wątpić, bo wtedy takich bzdur byś nie mówił


Tak. Miałem. Instalację porządniejszą niż wyrób samochodopodobny zwany Poldkiem (8 lat użytkowania, w tym 3 z gazem).
Być może powtarzam obiegowe opinie, ale większość tych opinii jest taka, że że silniki zasilane gazem przy przebiegach rzędu 200 - 250 tys. km to już spory problem. A może słyszał ktoś o samochodzie co milion kilometrów (lub więcej) na gazie wykręcił? Bo o takich dieslach (przeważnie starych Mercach W124) się słyszało nie raz.
_________________
WhiteDragon
 
Gość

Wysłany: 2010-10-28, 07:41   

Niestety nie stać mnie na Dacie z 1.5 DCI za ok 44 tys. zł. Tą którą sobie skonfigurowałem kosztowała tak z silnikiem 1.2 jak i 1.4 33,500.
Z tego co wiem silniki 1.4 jest trwały z gazem nie wiem jak 1.2 16 V
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-10-28, 08:20   

mter napisał/a:
1,2 16V powinien miej spalić, szczególnie w trasie, do auta ważącego poniżej 1T wydaje się dobrym rozwiązaniem.


A jak się spisuje Grandtour z takim silnikiem jak masz? Możesz coś więcej napisać o tym samochodzie, plusy/minusy itp?
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-28, 08:27   

qbus_b napisał/a:
Niestety nie stać mnie na Dacie z 1.5 DCI za ok 44 tys. zł.
Wiem coś o tym też długo kalkulowałem. Słabsza benzyna to było mniej o 10 tys. zł, a mocniejsza mnie niż 8 tys. zł od diesla. Ostatecznie wziąłem diesla - po przeliczeniu kosztów paliwa - wg. moich wyliczeń (ok. 20tys. km rocznie - i stylu jazdy: lubię dynamikę) ustaliłem że różnica zwróci mi się za ok. 3 lata. Jak na razie moje wyliczenia się potwierdzają. Co do mojej rady - gdybym miał wybierać to mimo wszystko wziąłbym jednak silnik 16 zaworowy - zawsze to nowsza konstrukcja. Jak z niezawodnością nie wiem - ale wydaje mi się, że nie powinno być kłopotów. No, ale to tylko moje zdanie decydujesz oczywiście Ty.
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2010-10-28, 09:31   

Mój kolega miał Kangoora 1,2 16V zagazowanego. Zrobił nim 200 000 km bez większych przygód, ale po tym przebiegu zawory mu wypadły, bo gaz wypalił gniazda.
Ostatnio zmieniony przez Piotrek721015 2010-10-28, 09:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-10-28, 09:32   

Tylko że zorientuj się bo z tego co wiem 1.2 16V nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworowego , tylko się płytki wymienia albo całe szklanki a to koszt niemały.
EDIT: znalazłem tam jest plytkowa regulacja zaworów. Koszt około 300-500zł w zalezności ile płytek do wymiany. Poza tym z forum Kangoo mozna się dowiedziec że ten silnik specjalnie gazu nie lubi i lubi wypalac uszczelke pod głowicą i gniazda zaworowe własnie przez to że nie ma hydrauliki w zaworach.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-28, 09:54   

Gaz w silnikach Renault = regulacja zaworów co 15 - 20 tys km. Albo remont głowicy co 100 tys jeśli się to zaniedba.
W 16V drożej wychodzi w obsłudze i remontach bo więcej elementów do regulacji czy wymiany.
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-10-28, 10:40   

Ja mam silnik 1.4 8 V w mojej reni . Silnik zagazowałem instalacją I generacji. Smigam juz 3 lata , dziwnym trafem trafiła mi się prawie bezawaryjna instalacja , chodzi bez pudła . Co 20 tys przegląd instalacji ( filtr gazu , czyszczenie , regulacja obr. jałowych ) , co 20-30 tys zawory. Ostatnio ściągałem głowicę ( ma 14 lat ) , bo musiałem wymienić uszczelniacze trzonków zaworowych - zawory czyste , przylgnie nie popalone . W sumie zrobiłem 60 kkm , to niedużo .
Potencjalne wady silnika 1.4 - wydmuchuje uszczelkę pod głowicą - zarówno sika olejem ( b. blisko kanał ) lub wodą - Po prostu kontrolować głowicę jak zacznie sie pocic wymieniać uszczelkę f-my z najwyższej półki , silnik pomimo wszystko jest ciut słaby , ja bym wolał 1.6 8 V . Zużycie paliwa jest takie sobie ...1.2 jest oszczedniejszy .
Jeśli masz możliwość - wybierz 1.4 8 v lub 1.6 - najlepiej
Pozdrawiam
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne