Wysłany: 2010-10-27, 15:31 Dacia Sandero, silnik 1.2 czy 1.4 ?
Witam.
Obecnie nie jestem użytkownikiem Dacii ale bardzo poważnie rozważam zakup Dacii Sandero.
I tu pojawia się dylemat ponieważ teraz mogę w jednakowej cenie kupić Sandero z silnikiem 1.2 16V lub 1.4 8v.
Który wybór jest rozsądniejszy jeśli chodzi o dynamikę oszczędność koszty serwisu już po gwarancji (regulacja zaworów, olej, inne..).
Auto chciałbym użytkować dłużej (ok 10 lat). Samochód ma przejeżdżać rocznie ok 25000 km przeważnie w warunkach poza miejskich.
Po gwarancji (lub w trakcie) rozważam założenie instalacji gazowej.
Czy są jakieś różnice w budowie samochodów z tymi silnikami (wspomaganie, lewarek skrzyni biegów, sama skrzynia).
Z góry serdecznie dziękuje za pomoc
Samochód ma przejeżdżać rocznie ok 25000 km przeważnie w warunkach poza miejskich.
- skoro tak, to raczej 1.4 - aczkolwiek najważniejsza i tak jest jazda próbna.
Cytat:
koszty serwisu już po gwarancji
Cennik ASO: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1564 - można sobie odnieść do cen niezależnych, przyjmując jako podstawę 1.6 16V (podobna konstrukcja, pojemność jest oczywiście mało istotna).
Cytat:
Czy są jakieś różnice w budowie samochodów z tymi silnikami
Oczywiście opcji szukaj używałem (forum przeglądam stale od jakichś 3 miesięcy) często i na razie nie widziałem jakichś wypowiedzi użytkowników (bo ich na razie nie ma) na temat silnika 1.2. Niestety w salonie nie mam żadnego odniesienia mogę przejechać się tylko wersją 1.4 :(.
Ale i tak ogromnie dziękuje za odpowiedź i czekam na następne sugestie.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-27, 18:15
I co najmniej jednego oczekującego na takie autko - w powitaniach jest stosowny temat. Osobiście wolę szesnastozaworówki -są oszczędne przy normalnej jeżdzie a jak sie śpieszę to jest czym jechać. Ośmiozaworówki z kolei są bardziej elastyczne. Jeśli to ma dla kolegi znaczenie to 1.4 8v prawdopodobnie zostanie za niedługo wycofany z oferty
Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-10-27, 19:25
Silnik 1.4 być może lepiej będzie spisywał się z instalacją gazową jeśli o takowej myślisz, ewentualne naprawy też mogą być tańsze ze względu na prostszą budowę, ale osobiście ja wybrałbym chyba jednak wersję 16V, choćby ze względu na późniejszą odsprzedaż - w opisie zawsze lepiej wygląda hasło typu "nowoczesny silnik 16-sto zaworowy"
jeśli gazik wybierz 1.4. Raz na 20k km przygotuj się na regulację zaworów. 1.2 16v jest "wyżejobrotowy" niż 1.4 - także jeśli np lubisz jeździć w przedziale 2000-2500obrotów to nic nie stoi na przeszkodzie przy 1.4 (no chyba że stroma górka)
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2010-10-27, 19:34
A ile waży Sandero? Ja osobiście gdybym miał wybór, brałbym 1,4. Silnik 1,2 to naprawdę tylko 1149 cm. Nie narzekam bo thalija wazy 910kg, ale specjalnie oszczędna nie jest jak się chce jechać nie jak ślimak. Moc i moment robi obrotami. To jest moja opinia, a kupiłem 1,2 bo się trafiło w miarę tanio i nieżle wyposażone. pozdr
Wysłany: 2010-10-27, 22:47 Re: Dacia Sandero, silnik 1.2 czy 1.4 ?
qbus_b napisał/a:
Witam.
Auto chciałbym użytkować dłużej (ok 10 lat). Samochód ma przejeżdżać rocznie ok 25000 km przeważnie w warunkach poza miejskich.
Po gwarancji (lub w trakcie) rozważam założenie instalacji gazowej.
Witam!
Kolego, to przecież idealne warunki by kupić diesla - przebieg roczny wystarczający, użytkowanie w trasach pozamiejskich, więc nawet z filtrem cząstek stałych bezpieczne, długi okres użytkowania (10 lat!), jak po gwarancji 3 letniej założysz gaz - to co - myślisz, że jeszcze 7 lat na gazie pojeździsz? Zajeździsz silnik. Zastanów się.
Pozdrawiam
jak po gwarancji 3 letniej założysz gaz - to co - myślisz, że jeszcze 7 lat na gazie pojeździsz? Zajeździsz silnik. Zastanów się.
Miałeś kiedyś samochód z instalacją lpg? Zwłąszcza porządną założoną przez kompetentnych ludzi? Śmiem wątpić, bo wtedy takich bzdur byś nie mówił
Tak. Miałem. Instalację porządniejszą niż wyrób samochodopodobny zwany Poldkiem (8 lat użytkowania, w tym 3 z gazem).
Być może powtarzam obiegowe opinie, ale większość tych opinii jest taka, że że silniki zasilane gazem przy przebiegach rzędu 200 - 250 tys. km to już spory problem. A może słyszał ktoś o samochodzie co milion kilometrów (lub więcej) na gazie wykręcił? Bo o takich dieslach (przeważnie starych Mercach W124) się słyszało nie raz.
_________________ WhiteDragon
Gość
Wysłany: 2010-10-28, 07:41
Niestety nie stać mnie na Dacie z 1.5 DCI za ok 44 tys. zł. Tą którą sobie skonfigurowałem kosztowała tak z silnikiem 1.2 jak i 1.4 33,500.
Z tego co wiem silniki 1.4 jest trwały z gazem nie wiem jak 1.2 16 V
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-28, 08:27
qbus_b napisał/a:
Niestety nie stać mnie na Dacie z 1.5 DCI za ok 44 tys. zł.
Wiem coś o tym też długo kalkulowałem. Słabsza benzyna to było mniej o 10 tys. zł, a mocniejsza mnie niż 8 tys. zł od diesla. Ostatecznie wziąłem diesla - po przeliczeniu kosztów paliwa - wg. moich wyliczeń (ok. 20tys. km rocznie - i stylu jazdy: lubię dynamikę) ustaliłem że różnica zwróci mi się za ok. 3 lata. Jak na razie moje wyliczenia się potwierdzają. Co do mojej rady - gdybym miał wybierać to mimo wszystko wziąłbym jednak silnik 16 zaworowy - zawsze to nowsza konstrukcja. Jak z niezawodnością nie wiem - ale wydaje mi się, że nie powinno być kłopotów. No, ale to tylko moje zdanie decydujesz oczywiście Ty.
Mój kolega miał Kangoora 1,2 16V zagazowanego. Zrobił nim 200 000 km bez większych przygód, ale po tym przebiegu zawory mu wypadły, bo gaz wypalił gniazda.
Ostatnio zmieniony przez Piotrek721015 2010-10-28, 09:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-10-28, 09:32
Tylko że zorientuj się bo z tego co wiem 1.2 16V nie ma hydraulicznej regulacji luzu zaworowego , tylko się płytki wymienia albo całe szklanki a to koszt niemały.
EDIT: znalazłem tam jest plytkowa regulacja zaworów. Koszt około 300-500zł w zalezności ile płytek do wymiany. Poza tym z forum Kangoo mozna się dowiedziec że ten silnik specjalnie gazu nie lubi i lubi wypalac uszczelke pod głowicą i gniazda zaworowe własnie przez to że nie ma hydrauliki w zaworach.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-28, 09:54
Gaz w silnikach Renault = regulacja zaworów co 15 - 20 tys km. Albo remont głowicy co 100 tys jeśli się to zaniedba.
W 16V drożej wychodzi w obsłudze i remontach bo więcej elementów do regulacji czy wymiany.
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 221 Skąd: Radom
Wysłany: 2010-10-28, 10:40
Ja mam silnik 1.4 8 V w mojej reni . Silnik zagazowałem instalacją I generacji. Smigam juz 3 lata , dziwnym trafem trafiła mi się prawie bezawaryjna instalacja , chodzi bez pudła . Co 20 tys przegląd instalacji ( filtr gazu , czyszczenie , regulacja obr. jałowych ) , co 20-30 tys zawory. Ostatnio ściągałem głowicę ( ma 14 lat ) , bo musiałem wymienić uszczelniacze trzonków zaworowych - zawory czyste , przylgnie nie popalone . W sumie zrobiłem 60 kkm , to niedużo .
Potencjalne wady silnika 1.4 - wydmuchuje uszczelkę pod głowicą - zarówno sika olejem ( b. blisko kanał ) lub wodą - Po prostu kontrolować głowicę jak zacznie sie pocic wymieniać uszczelkę f-my z najwyższej półki , silnik pomimo wszystko jest ciut słaby , ja bym wolał 1.6 8 V . Zużycie paliwa jest takie sobie ...1.2 jest oszczedniejszy .
Jeśli masz możliwość - wybierz 1.4 8 v lub 1.6 - najlepiej
Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum