DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z umasowaniem albo czymś innym??
Autor Wiadomość
pkplxd2245 


Marka: duster
Model: laureat
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 36
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-12-25, 13:00   Problem z umasowaniem albo czymś innym??

witam - jeżdżę Dusterkiem ,ale nie w tym rzecz , kupiłem CB radio Midland było ok , ale po odpaleniu silnika słychać brzęczenie w głośniku. Dowiedziałem się ,że radio nie posiada filtrów ARL czy jakoś tak , za to inni uznali problem z umasowaniem np alternatora .
Ale poszedłem dalej wymieniłem na Presidenta Harry 3 problem minął jest tak jak potrzeba ,aż do używania wycieraczek , jak je uruchomię to słychać także w głośniku dźwięk ich pracy , co tu zrobić innego - proszę was o poradę bądź opinie w tej sprawie.
 
mcvBL 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV BL
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: BlackLine 7 os.
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 2011-12-25, 14:52   

MAM TAK SAMO TYLKO Z MODELEM MIDLANDA PRZY WLACZENIU WYCIERACZEK MUSZE MOCNO ZESQUELCHOWAC RADIO CB ABY POZBYC SIE PISZCZENIA .GADALEM Z ELEKTRYKIEM I TRZEBA ZASTOSOWAC JAKIS TAM FILTR OD GNIAZDA ZAPALNICZKI ABY NIEPRZEBIJALO PRZEZ RADIO .
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-12-25, 15:08   

Ja mam zastosowany właśnie taki filtr przeciw zakłóceniowy na zasilaniu i szczerze mówiąc pomogło ale nie wyeliminowało całkowicie zakłócenia od wycieraczek. Troche naczytałem sie w necie o tym i poprostu zgłupiałem, bo każdy co innego pisał. Próbowałem puścić zasilanie prosto z aku i też nie robiło różnicy. Dopiero całkowicie zniknęło po wymianie koncentryka do anteny jak mu ekran siedzeniem załatwiłem. Był prawdopodobnie RG59 natomiast ja wstawiłem H155 od sieci wifi bo taki akurat miałem. Ma on lepsze właściwości tłumiące no i lepszy oplot ekranu wokół żyły gorącej. Jest dużo lepiej ale nie całkowicie. Myślę że to już reszta to wina radia, a raczej silnika wycieraczek, który sieje zakłóceniami, a radio nie jest w stanie tego wytłumić.
Czasami w silnikach prądu stałego stosuje się kondensatory między zasilaniem (plus), a masą (minusem). Nie wiem na ile by to pomogło w tym przypadku bo nie chce mi się już tam grzebać.
Dziwi mnie coś innego. Czemu silnik nawiewu nie wprowadza zakłóceń? Może pracuje pod (w uproszczeniu) znikomym obciążeniu?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-12-25, 16:24   

W moim DD używam CB Canva 268 z zewnętrznym głośnikiem i antena Delta 880. CB jest podłączone poprzez rozdzielacz (3gniazda i 5V USB) do gniazda zapalniczki i nie mam problemów z silnikiem wycieraczek. Na pompce spryskiwacza (równolegle do zasilania), założyłem kondensator 1 µF, bo trochę silnik siał. Teraz odbiór jest czysty.

Dodam jeszcze jak zestroiłem antenę Delta 880 za pomocą reflektometru DF2461. Ponieważ współczynnik SWR anteny jest dużo większy niż 1, ustaliłem minimalny współczynnik SWR na 2 przy kanale 20 skracając bat anteny o 8 mm (zwracam uwagę, że u mnie antena jest montowana na tylnej lewej szybce bagażnika - sposób montażu pokazuję http://www.daciaklub.pl/f...ssie&start=60). Współczynnik SWR na kanałach 1 i 40 rośnie do 3
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2011-12-25, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-12-25, 18:45   

No właśnie, u ciebie był to silnik sprzyskiwacza.

Z tego co wiem to SWR-a powinieneś mieć max 1,5. Standard 1 - 1,2 w przeciwnym razie możesz zakłócać przy nadawaniu. U ciebie może być to wynikiem umiejscowienia anteny, słaba masa, itd. Przed skróceniem anteny najlepiej jest poszukać innego miejsca na aucie.
Jeszcze jedno pytanie sam stroiłeś, czy ktoś ci to robił, znaczy serwis CB?

Może to ktoś potwierdzić? Zawsze tak stroje wszystkim i mówią, że jest ok.

Chyba że jest jakaś awaria ogólna sprzętu, jak ja miałem z tym ekranem na przewodzie.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-12-25, 19:06   

Marek1603,

Antena Delta 880 ma Współczynnik SWR do 3 (podany w danych technicznych). Antena jest montowana na szybie, bez wiercenia i to jest przyczyna tak wysokiego SWR. Sam stroiłem, bo się na tym trochę znam (nie jest to duża filozofia). Szkoda, że jesteś z Olkusza, bo trochę daleko abyś mógł sprawdzić, ale zapraszam na Wybrzeże. Sprawdzałem tę antenę także na innych CB: TTI 771, YOSAN JC-2204, ALBRECHT AE 6690, LAFAYETTE ATENA. Stwierdzam, że najlepiej spisuje się z Canva 268. Z Auto Squelch ta antena Delta 880 jest kiepska.

Prawdę mówisz, SWR w antenach typu montażowego (bezpośrednio do karoserii) zawsze jest strojony na kanał 20 = 1. W przypadku anten na magnes, często strojenie wychodzi na kanale 20 = SWR 1,2 do 1,4 i mniej się rzadko udaje ustawić.
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2011-12-25, 19:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-12-25, 19:51   

Ja zawsze stroję na 1 i 40 kanale, aby tam miały jak najbardziej zbliżony do 1 - 1,2, a na 20 tylko sprawdzam. Chodzi o to, aby charakterystyka była jak najbardziej płaska.

Ja mam aktualnie sirio ML145 na magnes i jest prawie 1 ale to przez ten właśnie koncentryk H155 bo cześniej było koło 1,2. Zamontowana na środku dachu. Jest to trzecia antena i dopiero działa oki. Radio Sunker elit 2 lekko poprawione. Inne gniazdo antenowe.

Co do spotkania to może ogólnopolski zlot w Warszawie na wiosnę albo zlot kluburenault PIKUR w czerwcu. Ja bedę w sierpniu koło Rowów nad morzem. No chyba, że będziesz gdzieś w okolicy to zapraszam na kawę, a i nocleg się znajdzie. ;-)
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2011-12-25, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
pkplxd2245 


Marka: duster
Model: laureat
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 36
Skąd: warszawa
Wysłany: 2011-12-25, 20:16   

Witam ponownie - bardzo dużo z tego co przeczytałem mi pomogliście a także na nieśliście inne możliwości . Ten Harry 3 koszt był 560zł i antena 120zł - a sklep na Ekspresowa 7 , jedno skrzyżowanie za Płochocińską w stronę Legionowa . Oni mi także zestrajali antenę aparatem i np już zrobiłem próby i w terenie i na mieście to i za razem słyszalność jaki nadawanie bez żadnych problemów. A co do wycieraczek to słychać , no cóż albo coś zrobię jak jeden to kolegów pisał co należało by , lub się pogodzę w jakiś tam sposób, ale najpierw spróbuję tego filtra na zasianiu od zapalniczki . Też wcześniej pomyslałem ,że może bezpośrednio od akumulatora zasilić ale wyszło tutaj w poście jednym ,że to nic nie da - pozdrawiam i życzę Szczęśliwego Nowego Roku .
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-12-25, 22:36   

Marek1603,

Jadę w środę 28-12-2011 do Zakopca ale w dwa auta i nie wiem, czy kolega (a on ma jak to mówią utarte ścieżki jak wszyscy profesorowie akademiccy) będzie podzielał moją trasę, bo ja mogę jechać przez Olkusz. Mam po drodze spotkanie w zajeździe w Kruszynie i pod Katowicami, muszę się spotkać z kumplem z Rybnika, tak, że trudno mi będzie umówić się z Toba w Olkuszu. Muszę być przed 20:00 w Zakopcu, a nie wiem jeszcze o której rano uda mi się wyjechać z Trójmiasta.

pkplxd2245,

Ja kilka lat temu kupiłem na Aledrogo dodatkowy rozdzielacz z trzema gniazdami samochodowymi i gniazdem USB. Ten rozdzielacz posiada niewielki filtr. Całkiem możliwe, że zastosowanie dodatkowego filtra pomoże zniwelować zakłócenia pochodzące z silnika wycieraczek. Ale IMHO to ręczna regulacja Squelch w CB daje lepsze wyniki.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-12-26, 10:47   

PW.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2011-12-26, 10:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne