Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
regulacja sprzęgła
Autor Wiadomość
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2011-03-03, 19:33   

Nie wiem jak nowych modelach logana, ale w starszych tak jak pisałem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-03, 23:20   

Regulację linki można przeprowadzić w daciach ze skrzyniami biegów typu JH (czyli np u Ciebie, Moreno), natomiast hydraulicznie sterowane sprzęgło jest przy skrzyniach JR oraz TL - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3444

To drugie ma regulację automatyczną, elementem której jest jednak przestawialny przełącznik nad pedałem sprzęgła - ale jego ustawienie można zmienić tylko trzy razy i tylko w celu utrzymania w zadanych parametrach (nie można sobie "opuścić / podwyższyć sprzęgła").
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-03, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
kotuniunia 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,5cdi
Rocznik: 22222
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 7
Skąd: Mszana Dolna
Wysłany: 2012-09-19, 17:32   Jak reguluje sie sprzęgło w sandero

Jak w temacie. Sprzęgło chyba hydrauliczne. Dacia Sandero 2010r.Zonie przeszkadza że za wysokie.
Ostatnio zmieniony przez kotuniunia 2012-09-20, 19:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-09-20, 16:55   

Temat już był poruszany. Dacie tak mają, że sprzęgło łapie wysoko, trzeba się do tego przyzwyczaić.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=244
 
kotuniunia 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,5cdi
Rocznik: 22222
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 7
Skąd: Mszana Dolna
Wysłany: 2012-09-20, 19:30   

A sama wysokość pedału ,czy jest regulowana,ew. gdzie ta się znajduje?
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-09-20, 20:25   

laisar napisał/a:
przełącznik nad pedałem sprzęgła - ale jego ustawienie można zmienić tylko trzy razy

Tzn. posiada trzy pozycje, nie że po trzeciej korekcie zacina się i odmawia współpracy? :D
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-21, 07:30   

Do wysokości pedału można się przyzwyczaić. Ja tylko przy wyjeździe z salonu miałam lekki dyskomfort, później staje się to normalne. No chyba, że jeździ się jednocześnie kilkoma samochodami, w których sprzęgło jest niżej - to faktycznie może i przeszkadza.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-05, 00:51   

Marmach napisał/a:
po trzeciej korekcie zacina się i odmawia współpracy?

Serwisówka nie podaje jakież to straszliwe konsekwencje wiążą się z przekroczeniem liczby dozwolonych regulacji - ale chodzi właśnie o to, że można to zrobić tylko 3x. Potem należy przełącznik wymienić.
 
author 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 10
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-07-21, 22:11   Wysokie sprzęgło Sandero 1.4

Cześć,


czy u Was też sprzęgło "bierze" tuż pod koniec?

Regulacja linki nic nie dała, jedynie pedał sprzęgła się nieznacznie podniósł.

Poza tym sprzęgło sprawuje się wyśmienicie, nie ślizga się ani nic z tych rzeczy.

Pacjent to Sandero 1.4 LPG z 2010 roku, przebieg niecałe 109 000 km...

Jeżeli coś było na ten temat proszę o link, ja niestety nic nie znalazłem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-21, 23:57   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=244 - TTTM?
 
author 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 10
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-07-22, 00:13   

Dzięki, tego tematu nie namierzyłem.

Czyli nie ma innej opcji jak zachować szczególną ostrożność w obcowaniu z innymi autami po jeździe Dacią, bo do tak intrygująco biorącego sprzęgła szybko można się przyzwyczaić.

Wczoraj o mało nie zaparkowałem na przeciwległej ścianie garażu po przesiadce do samochodu z właściwie działającym sprzęgłem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-22, 00:22   

@author: Ależ w daciach też działa właściwie - jak wciśniesz, to odłącza silnik, jak puścisz, to sprzęga. A że w innym miejscu... ćwiczy czujność kierowcy, żeby nie zgnuśniał (;
 
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 123
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-12-30, 19:18   Sprzęgło - opinia

Przy końcowej fazie puszczania sprzęgła dochodzi do zazębienia przekładni z silnikiem. Szarpie jakoś w chwili gdy już puszczam sprzęgło. Czy można to jakoś poprawić?
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-30, 19:35   

Oznacza to zazwyczaj że nie wrzucasz poprawnie biegu , stąd takie zachowanie skrzyni biegów .
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-12-30, 19:38   

ricken, przebieg? było wymieniane?
 
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 123
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-12-30, 19:50   

Przebieg 150tys. Czy wymieniane niewiem jezdze kilka miesiecy dopiero.
W poprzednim samochodzie chwytalo w polowie pamietam. Tutaj dopiero przy samym puszczaniu pedału. Nie umie sie przyzwyczaić.
Sprzedający w komisie stwierdzil ze wyregulowac trzeba ale czy sie da pytanie? Model dacia sandero 1.4mpi
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-12-30, 19:56   

ricken, nie da się wyregulować, będzie brało u góry - TTTM (ten typ tak ma). Jest na lince i nie ma sprężyny na pedale ani nic sensownego do regulacji.

Sprzęgło do sprawdzenia bo 150k może kwalifikować do wymiany ale i tak nowe będzie brało u góry :) Łatwo spalić jak ktoś opiera nogę o sprzęgło zamiast zdjąć wtedy co dwie tarcze koło do wymiany :)
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-12-30, 19:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 123
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-12-30, 20:03   

To troche kiepsko. Mam małą stopę :)
Patrz to w komisie mnie oszukal twierdząc ze mozna podciagnac linke.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-12-30, 20:09   

ricken, można podciągnąć, nie skłamali. Podniesie Ci się wtedy pedał ale w kwestii brania nic się zmieni bo to kwestia łapy i docisku one mają dość mały skok i grubości tarczy (dlatego nowe będzie brało wcześniej ale raczej nie ma szans nawet od połowy).

Ciężko się diagnozuje tutaj sprzęgło ja wyłapywałem jak się już ślizgało a to za późno. Możesz poszukać, może się jakoś da ale ten mechanizm raczej nie ma takiej opcji :)
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-12-30, 20:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-31, 11:30   

Przy zakupie samochodu jest jedna zasada, przestrzeganie ktorej, ulatwia zycie:
Panowie w komisach z zasady klamia zawszwe i najpewniej na kazdy temat. Stwierdzenie, ze kazde ich slowo to klamstwo, wg mnie, jest blizej prawdy, niz ze klamia w wiekszosci...
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-12-31, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 123
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-12-31, 15:52   

:)
Czyli wracajac do tematu mozna jedynie ustawic zakres ruchu samego pedalu? Nakretka z kontra pewnie dostepna od strony silnika?
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-12-31, 16:16   

ricken, z przodu miedzy silnikiem a chlodnica
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1817
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-31, 16:53   

Nie wiem jak w Sandero 1 z tym silnikiem ale w Renault Thalii sprzęgło nie miało regulacji - linka z samoregulatorem. Sprawne sprzęgło powinno brać w połowi, jeżeli bierze przy samym dole tz. że docisk jest zużyty i nadaje się do wymiany. Natomiast jak sprzęgło bierze na samej górze to oznacza, że tarcza sprzęgła się kończy i trzeba powoli myśleć nad wymianą bo niedługo może zacząć się ślizgać. W skład sprzęgła wchodzi jeszcze łożysko oporowe, kiedy jest uszkodzone podczas wciskania sprzęgła mogą występować zgrzyty, piski, puknięcie itp. No niestety ale kupując auto w komisie trzeba sceptycznie podchodzić do tego co mówi sprzedający ( handlarz) oraz mieć przynajmniej minimalną wiedzę na temat samochodu i potrafić zdiagnozować podstawowe elementy samochodu. Jeżeli Twoje sprzęgło kwalifikuje sie do wymiany to na szczeście nie są to jakies wielki koszta - w 500zl z robocizna sie wyrobisz
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-31, 21:09   

Jedyna możliwa regulacja - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=244
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 723
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-05-12, 13:10   

laisar napisał/a:
Regulację linki można przeprowadzić w daciach ze skrzyniami biegów typu JH (czyli np u Ciebie, Moreno), natomiast hydraulicznie sterowane sprzęgło jest przy skrzyniach JR oraz TL - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3444

To drugie ma regulację automatyczną, elementem której jest jednak przestawialny przełącznik nad pedałem sprzęgła - ale jego ustawienie można zmienić tylko trzy razy i tylko w celu utrzymania w zadanych parametrach (nie można sobie "opuścić / podwyższyć sprzęgła").


A gdzie jest dokładnie ten przełącznik? Sprzęgło od niedawna zaczyna brac tuż przy puszczaniu czyli trochę za szybko. Faktem jest ze ostatnio był wymieniany olej w silniku (elf) i w skrzyni (motul) i nic nie było więcej robione. 1,5dci 2011r przebieg 139tys km, nie obciążane itp. Trochę się zdziwiłem. Zastanawiam się jaki koszt mnie wyjdzie jeżeli wysprzęglnik i tarcza do wymiany.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne