Ostatni przegląd w ASO (po 60 tyś) zrobiłem jak Daćka miała 2,5 roku, kolejnego po 75 tyś już nie robiłem bo i tak gwarancja mechaniczna się skończyła. Obecnie auto ma 4 lata i kilka dni temu zauważyłem że pojawiła się korozja w dwóch miejscach. Na szczęście w ASO nie robili problemów z gwarancją perforacyjną, okazało się że jest ważna 2 lata od ostatniego przeglądu.
Za 2-3 miesiące osiągnę przebieg 90 tyś, ale nie specjalnie chce mi się płacić za pełny przegląd. Wiecie może czy da się zrobić sam przegląd nadwozia, aby utrzymać gwarancję na perforację i ile coś takiego kosztuje ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-11-12, 10:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-09-07, 11:39
Sytuacja wygląda tak, że aby utrzymać 6-letnią gwarancję na perforację musisz regularnie wykonywać przeglądy mechaniczne.
Po okresie gwarancji nie muszą być wykonywane w ASO, natomiast wymagany jest wpis do książki, że przegląd mechaniczny został wykonany.
Jeśli to masz zachowane to wystarczy, że się pojawisz z autem w serwisie blacharskim ze zgłoszeniem naprawy gwarancyjnej nadwozia.
Sytuacja wygląda tak, że aby utrzymać 6-letnią gwarancję na perforację musisz regularnie wykonywać przeglądy mechaniczne
Na pewno nie jest wymagane, aby przeglądy mechaniczne robić regularnie, czyli co 15 tyś. Ostatni przegląd miałem zrobiony po 60 tyś, obecnie samochód ma 87 tyś i pomimo braku przeglądu po 75 tyś nie było żadnego problemu z naprawą gwarancyjną. Wg gościa z ASO co 2 lata musi być wykonany przegląd antykorozyjny, przeglądy mechaniczne ich nie interesują.
Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-09-08, 14:41
Taką informację otrzymałem od szefa serwisu blacharskiego- może gdzie indziej jest inaczej, chociaż procedury dla wszystkich serwisów powinny być jednakowe.
laisar napisał/a:
A szefostwo o tym wie?
Na ten temat chyba nie rozmawialiśmy .
A tak naprawdę to że w ASO przeglądy robione być "nie muszą" nie oznacza, że "nie powinny" .
Całe sedno polega na tym, żeby wyczaić dobrego mechanika pośród kilkunastu pracujących w serwisie- zupełnie tak jak podczas poszukiwania serwisu zewnętrznego.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-08, 15:06, w całości zmieniany 1 raz
nie jest wymagane, aby przeglądy mechaniczne robić regularnie, czyli co 15 tyś
Bodajże na francuskim forum przeczytałem kiedyś, jakoby "małe" przeglądy, serwisowe, wcale nie były obowiązkowe, a jedynie "zalecane". (A może to było i Niemców? Muszę poszukać...).
I szczerze mówiąc - to by miało sens, wszak renówki mają zdaje się właśnie przeglądy co 2 lata / 30 tys. km.
Może kol. jantar coś wyjaśni?... (((;
Cytat:
to że w ASO przeglądy robione być "nie muszą" nie oznacza, że "nie powinny"
Chyba większość osób nie kwestionuje istotności robienia przeglądów "w ogóle", a z drugiej strony jedną z najczęstszych krytyk jest właśnie niestety jakość pracy ASO - stąd też zresztą cały szum o GVO...
Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2009-09-09, 15:17
W książce przeglądów na str. 5 jasno jest napisane:
"Przegląd Dacia obejmuje trzy typy przeglądów, które muszą być kolejno realizowane"
Chodzi oczywiście o przeglądy: serwisowy, okresowy i główny.
Mnie osobiście koszt przeglądu serwisowego skłania do poświęcenia czasu na tę inspekcję- zawsze jest jakaś szansa, że wykryje się podczas niego usterkę która w porę usunięta uchroni nas przed dużym wydatkiem lub niebezpieczeństwem na drodze.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-09-12, 08:24
laisar napisał/a:
Cytat:
Po okresie gwarancji nie muszą być wykonywane w ASO
Co więcej: zgodnie z unijną dyrektywą znaną z niemiecka jako GVO - także w okresie gwarancji przeglądy mechaniczne nie muszą być wykonywane w ASO.
GVO to wielka wielka lipa w Polsce!!!
Ostatnio oglądałem program TURBO KAMERA i był w nim artykuł o GVO.
Rzecznik Praw Konsumenta stwierdził, że serwis ma prawo odmówić napraw gwarancyjnych jeśli te były wykonywane w jakimś innym warsztacie poza ASO
Nie napraw gwarancyjnych jako takich, tylko poprawiania tych wcześniej sfuszerowanych - tylko że to tak właściwie tak samo jak w ASO: jak jedno coś źle naprawi, to drugie zazwyzczaj odsyła do tego pierwszego, a nie robi samo...
Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2009-09-17, 12:39
Nie ma się co dziwić że ASO nie uznaje napraw wykonanych poza ASO jako podstawy do roszczeń, nie bronię bynajmniej ASO ale często oszczędności "naprawy u Pana Staszka w garażu" mszczą się z wieeelką nawiązką. Bo gdy znów coś zaczyna stukać klient jedzie jednak do ASO a tam okazuje się że np. tylna belka trzyma się na poxylinie i drucie - i weź tu teraz udowodnij że taka naprawa to wina wspomnianego "Staszka" a nie gamoni z ASO (bo tam też można spotkać "Staszków")... Z drugiej strony ceny części z ASO czasem mogą przyprawić o ból głowy ale zawsze warto to sprawdzić - nie wiem jak jest z Daćkami ale jako posiadacz kilkuletniej Corolli byłem w wielkim szoku podejściem ASO do tematu używanych, kilkuletnich modeli - jest taniej niż np w Nourauto, można przyjechać z własnymi cześciami, płynami - dużo zmieniło się na plus.
jako posiadacz kilkuletniej Corolli byłem w wielkim szoku podejściem ASO do tematu używanych, kilkuletnich modeli - jest taniej niż np w Nourauto, można przyjechać z własnymi cześciami, płynami - dużo zmieniło się na plus.
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 175 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-21, 07:59
KaS602 napisał/a:
Reno wprowadzilo oferte Motrio do obslugi starszych modeli.
I co z tego?
Pojechalem do ASO pytac o wymiane rozrzadu i przeglad. Z super promocja Motrio podliczyli mnie na prawie 3 tys. zl. To samo na miescie = 500-700zl max..
_________________ Always look on the bright side of your life.
Jak wygląda kwestia gwarancji na blachę w tym przypadku?? Auto bezwypadkowe, bez ingerencji lakierniczej - mam wydruk opinii rzeczoznawcy. Bo mechanicznej nie ma ze względu na przebieg ale czy jest na blachę ??
Na blachy 6 lat chyba bez względu na przebieg, ale.... mogę się mylić.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-11-12, 10:19, w całości zmieniany 1 raz
Auto kupiłem z takim przebiegiem, dwuletnie [...]
Jak wygląda kwestia gwarancji na blachę w tym przypadku??
6 lat bez względu na przebieg, o ile były robione przeglądy blacharskie co 30 tys. km, poświadczone wpisami w książce przeglądów (lub są odnotowane w bazie danych ASO).
Przeglądy co 30 tys km?? co przebieg a nie czas ??dziwne troche, ale to znaczy że już nie mam bo przy moim przebiegu musiałby być w ASO 10 krotnie w ciągu dwóch lat eksploatacji na takim przeglądzie :)
Przeglądy co 30 tys km?? co przebieg a nie czas ??
Ogólnie - albo czas (przeglądy antykorozyjne są co 2 lata), albo przebieg, więc o ile w Twoim przypadku czas minął dopiero w sierpniu, to przebieg został przekroczony raczej dość znacznie...
Sam mam dylemat czy jechać po 3 latach do nich płacić 100zł za utrzymanie gwarancji na blachę i wymieniać oleje itp sam czy kupić materiały i za ok 250zł za robociznę robić to u nich.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum