Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Olej skrzyni biegów
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-15, 15:54   

Ktoś już pisał wcześniej że do skrzyni wlewa się więcej oleju żeby przy ewentualnych wyciach była nadal bezobsługowa .
To normalne
_________________
Moje auto
 
Userr1 


Marka: Dacia
Model: Logaan
Silnik: 1390cm3
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2015-11-19, 19:36   

Cytat:
Jak był wcześniej podniesiony na jednym boku to olej mógł zawilgocić wewnętrzną ściankę tam gdzie jest korek "pomiarowy" oleju. Po opuszczeniu auta na podłoże odpaliłeś silnik to zębatki zachlapały również ściankę skrzyni biegów, potem odkręciłeś korek by sprawdzić ilość oleju to wtedy resztka oleju spływała po ściance i trochę wypływała przez odkręcony korek co sprawiało wrażenie że oleju jest za dużo. A może się mylę.... ;-)


Nie sadzę aby to miało aż takie znaczenie, w manualu, też jest napisane aby na kilka minut włączyć silnik i potem sprawdzać. Olej wlewany przez rurkę momentalnie się wylewał, wygląda na to, że rzeczywiście było wlane więcej tego oleju.
Ogólnie może kiedyś pomyślę o wymianie oleju, bo ten co się wylewał nie wyglądał na idealny. Na razie jest jak jest, mam nadzieję, że skoro olej wylewał się korkiem, a samochód stał prosto to jest tam tego oleju odpowiednio dużo aby było wszystko w porządku.

Jeszcze raz dziękuje za dobre rady, bardzo mi pomogły no i fajnie, że nie musiałem jechać na warsztat.

Poniżej zrobiłem mała instrukcję, jakby była potrzeba to gdzieś wkleić w inne miejsce na forum to bardzo proszę.
Może się komuś przyda taka mała instrukcja, w razie jakiś błędów piszcie to się poprawi.

1. Szykujemy sobie sprzęt do napełnienia oleju, ja zrobiłem to w następujący sposób:
Potrzebna będzie: pusta, sucha butelka plastikowa + nakrętka, gumowy lub silikonowy najlepiej przezroczysty wężyk, klej na gorąco.
W nakrętce robimy odpowiedni otwór pod średnice wężyka, umieszczamy końcówkę wężyka w nakrętce, a następnie wypełniamy szczelnie dookoła klejem na gorąco. Czekamy aż klej zastygnie. Olej przelewamy do butelki, zakręcamy przygotowaną nakrętką z wężykiem.
2. Samochód umieszczamy na równym podłożu, odpalamy silnik na kilka minut.
3. Następnie wyłączamy silnik, odkręcamy ręką plastikowy korek wlewowy.
4. Umieszczamy tam końcówkę rurki i pomału zaczynamy proces wlewania oleju do skrzyni biegów (ogólnie jak ktoś ma szczupłe ręce to idzie odkręcić korek wlewowy, wprowadzić wężyk i olej od góry - od strony maski, jeżeli jednak ktoś miałby problem z umieszczeniem wężyka w otworze wlewowym to może sobie odkręcić i zdemontować metalową osłonę silnika i górą wprowadzić wężyk w okolicach korka, następnie od dołu odkręcić korek i wprowadzić wężyk już bezproblemowo do otworu.)
5. W momencie jak olej będzie się wylewał z otworu do którego wtłaczamy olej, kończymy operację i zakręcamy korek.

Operacja ta dotyczy uzupełniania i nalewania oleju, jeśli chcemy olej wymienić należy najpierw oczywiście zlać poprzedni olej poprzez zdemontowanie metalowej osłony silnika (6 śrub 10mm) i odkręcenie nakrętki na klucz kwadratowy 8mm i zlanie oleju.
Poniżej kilka zdjęć podglądowych gdzie znajduje się korek wlewowy:






Pozdrawiam
 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 225
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-09-06, 23:46   Olej w skrzyni biegów

Witam mam logana z 2005r1,6 8V przebieg 72000 jeszcze nigdy sprawdzalem oleju w skrzyni biegów a mam coraz wiekszy problem głownie ze wstecznym,może ktoś posiada rysunek gdzie jest ten korek.Co radzicie spuscic cały i dolać nowy czy jezeli bedzie brakowalo poprostu dolać.A i jaki olej proponujecie.z góry dziękuje i Pozdrawiam
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-07, 00:00   

Seba napisał/a:
gdzie jest ten korek

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + olej* skrzyni* = http://www.daciaklub.pl/f...1683396#1683396

Cytat:
spuscic cały i dolać nowy

Tak.

Cytat:
jaki olej proponujecie

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + olej* skrzyni* = http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2491 = TRANSELF TRJ 75W80 / TRANSELF NFJ 75W80
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-09-07, 04:49   

Na tym nie zaoszczędzisz. Jak wymienisz całkowicie to będziesz miał pewność, że ci długo posłuży, a przy okazji lepiej będzie chodzić (ciszej).
 
MM 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-03-12, 08:57   

Wymieniłem właśnie olej w skrzyni biegów, przy 85 tys. km przebiegu i po 4 latach jeżdżenia.
Zużyty olej był buro-brązowy, umiarkowanie metalicznie mieniący się, nieklarowny. Nowy olej - motul - właściwie bezbarwny z lekkim żółtym odcieniem. Operacja jest faktycznie prosta i moim zdaniem warto ją od czasu do czasu przyprowadzić. Koszt w moim przypadku to 83 zł (za 3l motula Motylgear 75W80). I trzeba pamiętać o nowej podkładce (miedzianej nr 7703062062) pod korek (dodatkowe 2zł).
_________________
pozdrawiam / Maciek
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-03-09, 13:28   

Chcę dokupić olej przekładniowy Tranself NFJ 75W80 na kontrolę poziomu i ew. dolewkę. Sprawdziłem, że skrzynia w Sandero Tce90 to JH3334 i myślę, że to do niej odpowiedni olej. Czy mogę prosić o potwierdzenie informacji o typie skrzyni?
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2018-04-13, 08:12   

Ktoś podpowie ile oleju wchodzi do skrzyni Dustera 1,6 16V. Chcę wymienić po 60.000km i 6 latach użytkowania auta. Planuję ELF 75W80.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-04-13, 08:28   

Daj spokoj, za wcześnie na wymianę. Doturlaj się ze 4 lata jeszcze i dobij przynajmniej do 100 tys.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2018-04-13, 09:13   

pixa napisał/a:
Daj spokoj, za wcześnie na wymianę. Doturlaj się ze 4 lata jeszcze i dobij przynajmniej do 100 tys.


dzięki za poradę.. czyli pewno już nie zdążę wymienić :)
We wrześniu (podobno) wchodzi wreszcie do sprzedaży Duster 4x4 z silnikiem 1,6 więc mój "stary" i niezawodny pójdzie w dobre ręce ;)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-04-13, 18:00   

Ja zawsze starałem się wymieniać olej w skrzyni co 60-70 tys. I nigdy nie miałem problemów ze skrzyniami . Olej co 4-5 lat robił się prawie ciemnobrązowy . Skrzynia od razu była cichsza i łatwiej biegi wchodziły . Ostatnio zmieniałem w Toyocie po 40 tys ( razem z mostami ) i olej w skrzyni był czarny !! . Po wymianie biegi małym palcem - a Toyota w instrukcji zaleca zmianę oleju po 60 tys... . W mojej mcv zmieniałem po 60 tysiach , teraz będę zmieniał po 120 tys , czyli teraz . Co do śmiesznych ciekawostek moim 1 samochodem była ZAZ Tavria ( 1991 ) . Biegi chodziły ciężko , a w czasie mrozów lewarek stał jak kołek , a po puszczeniu sprzęgła prawie silnik stawał . W czasie jazdy latem lewarek był dziwnie gorący . W końcu na polnej drodze jak samochód miał parę tysięcy przydzwoniłem w kamień - pękła mi obudowa skrzyni . Wywaliłem skrzynie - w środku brunatna mazia jak mazut .... obudowę skleiłem epidianem , olej polski do skrzyni i była cisza . biegi małym palcem , nie grzała się... I tak dojeździła do końca na tym oleju 70 tys ( 4 latka ) .
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-04-13, 18:16   

Widzisz, a ja miałem auta, którymi przejechałem po 200 tys bez zmiany oleju w skrzyni. Takie przebiegi robię w 10 lat. Uważam, że wymiana oleju w skrzyni nie ma sensu, ale jak ktoś bardzo chce, to spokojnie wystarczy raz na 100-150 tys.
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2018-04-13, 18:24   

Widocznie miałeś dobre autka , poza tym dawniej większa była tolerancja na braki w oleju . Kolega jeździł Polonezem bez oleju pół roku aż się skrzynia wysypała... Są oczywiście skrzynie gdzie faktycznie oleju się nie wymienia , nie mają zaworów spustowych np. stare ople corsy , astry - olej się tylko sprawdzało i dolewało . Ale oleje w tych skrzyniach były specjalne . Miałem kiedyś suzuki SX4 , oleje w mostach (4X4) co 30 tys , w skrzyni co 60 tys. wg. zaleceń .
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-04-13, 19:36   

Ja mam fabryczny olej w Lagunie - rocznik 1998, przebieg 265 tyś. Nigdy nic sie nie działo, biegi wchodzą całkiem spokojnie.
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-13, 20:45   

kubalonek napisał/a:
Są oczywiście skrzynie gdzie faktycznie oleju się nie wymienia , nie mają zaworów spustowych np. stare ople corsy , astry - olej się tylko sprawdzało i dolewało . Ale oleje w tych skrzyniach były specjalne

W moim Oplu dwukrotnie padła mi skrzynia. Oryginalna po przebiegu 300 tys. Kupiłem używkę i dla pewności zalałem nowym olejem. Rzeczywiście miał być specjalny o kolorze ala bordowym czy różowym... Padła po dwóch latach. Kolejna używkę też zalałem nowym olejem ale tym razem dolałem specjalny dodatek z MoS2 ( liqui moly). I do sprzedaży auta było O.K.
A propo dodatków to w moim nowym Cinquecento w mrozy biegi ciężko wchodziły. W ASO Fiata doradzili mi bym wymienił olej na syntetyk ( Oryginalnie był chyba Hipol 80F) i dolał jakiś dodatek ( nazwy nie pamiętam ale sprzedawany był w puszkach ala Coca Cola i polecany przez Marszałka - jak ktoś nie pamięta to sporty motoro-wodne). Pomogło. Podobny problem i to nawet na ciepło był w kolejnym Fiacie tym razem Uno ( używka 60 kkm). O ile pamiętam problem był z dwójką. Ciut zgrzytało... Znajomy mechanik rozebrał mi skrzynię ale powiedział, ze w/g niego jest wszystko O.K. Powiedział też, że jak się uprę to wymieni mi "choinkę" ( spory koszt) ale to nic nie da. Wymieniłem zatem olej na Hipol 80F ale pomogło niewiele. Przypomniałem sobie potem historię z CC sprzed 10-ciu lat. Wymiana na syntetyk plus wspomniany dodatek załatwiło problem.
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2018-04-13, 20:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-04-14, 10:20   

kubalonek napisał/a:
Widocznie miałeś dobre autka (...). Są oczywiście skrzynie gdzie faktycznie oleju się nie wymienia , nie mają zaworów spustowych np. stare ople corsy , astry - olej się tylko sprawdzało i dolewało . Ale oleje w tych skrzyniach były specjalne . Miałem kiedyś suzuki SX4 , oleje w mostach (4X4) co 30 tys , w skrzyni co 60 tys. wg. zaleceń .


Wg rozpiski Dacii ASO nie przewiduje wymiany oleju w okresie gwarancji (czyli 5 lat / 150 tys km). Wcześniejsza zmiana niż przy 150 tys km jest moim zdaniem bez sensu.

Auta miałem normalne - dwie Hondy Civic.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-04-14, 12:44   

pixa napisał/a:
Wcześniejsza zmiana niż przy 150 tys km jest moim zdaniem bez sensu.


No chyba że oleju jest trochę za mało od początku. Po zimie nabrałem podejrzeń, że coś jest nie tak, biegi na mrozie wchodziły tragicznie. Przypominam że mówimy o fabrycznie nowej skrzyni, którą założono mi w ASO we wrześniu zeszłego roku w ramach gwarancji. Porównuję to z poprzednimi latami kiedy w starej skrzyni takich problemów nie było. Nie wiem ile w sumie jest w skrzyni ale do mojej weszło dodatkowo 270ml. Mechanik sprawdził przez otwór kontrolny i uzupełnił. Od tego momentu biegi wchodzą znacznie lżej i nie słychać łożysk. Nawet rano jak bywało zimno.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-05-02, 14:57   

Witam !!!!
Planuję wymianę oleju w skrzyni biegów DD proszę mi doradzić bo już zgłupiałem
Czy kupić lej : ELF TRANSELF NFJ 75W80
czy : ELF Tranself NFP 75W80

Druga sprawa to jaki rozmiar jest aluminiowej podkładki pod korki spustowe: skrzyni, i tylnej przekładni.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-09, 11:14   

Elf zaleca olej NFP - http://www.elf.com.pl/dobierz-olej.html

robo1973 napisał/a:
jaki rozmiar jest aluminiowej podkładki pod korki spustowe: skrzyni, i tylnej przekładni

W skrzyni biegów i w skrzyni rozdzielczej uszczelki są miedziane - nr OEM 7703062062, średnica zewnętrzna 22 mm, średnica wewnętrzna 16 mm, grubość 2 mm.

Aluminiowa jest tylko uszczelka tylnego mostu - nr OEM 110264N200, średnica zewnętrzna 24 mm, średnica wewnętrzna 18 mm, grubość 1,5 mm.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-05-17, 15:30   

dziękuje olej powymieniane Później podam fotki
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-05-17, 19:18   

Kilka fotek

IMG_20190517_162453.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 85,63 KB

IMG_20190517_153939.jpg
Plik ściągnięto 53 raz(y) 208,82 KB

IMG_20190517_153920.jpg
Plik ściągnięto 55 raz(y) 244,01 KB

IMG_20190517_153915.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 232,91 KB

IMG_20190517_150305.jpg
Plik ściągnięto 39 raz(y) 231 KB

Ostatnio zmieniony przez robo1973 2019-05-17, 19:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
kochelet1 


Marka: mazda
Model: 6
Silnik: 2,0
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 173
Skąd: polska
Wysłany: 2019-05-19, 23:51   

Ikarusiarz napisał/a:
Cytat:
Reno mowi, ze skrzynie biegow sa bezobslugowe, ale jak po 90 000 w taty meganie II automat zaczal dosc mocno szarpac wymiana oleju w skrzyni pomogla.


Bracie! Automat to jest całkiem co innego. Głównym czynnikiem,oczywiście nie jedynym, który tam zmienia przełożenia, jest OLEJ! W normalnej skrzyni to raczej nie ma potrzeby są rzeczywiście bezobsługowe. Przynajmniej ja nigdy nie spotkałem się z wymianą oleju w skrzyni. Nawet w ciężarówkach z przebiegami 500000km. Pamiętaj, że tam występuje 16 biegów, a te biegi dźwigają troszkę większe ciężary.



Scania max co 240 tyś km inne koncerny też podobne interwały oleju w skrzyni biegów więc kolega pisze głupoty.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2019-05-20, 19:50   

u mnie olej był ciemny i bardzo rzadki. Po wymianie skrzynka działa lepiej /biegi wchodzą lekko/
Ostatnio trzeba było tak mocniej wbijać 2 a teraz malina
W tylnej przekładni plej też nie był pierwszej jakości
 
DonatellO 


Marka: Fiat
Model: Seicento
Silnik: 0.9
Rocznik: 1999
Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-09-12, 19:42   Olej w skrzyni biegów

Witam, mam pytanie jaki olej polecacie do skrzyni biegów (sandero stepway 2 silnik 0.9tce) i w jakiej ilości??? Co ile wymieniać ie u siebie?? Tak wiem że niby skrzynie bezobslugowe.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2019-09-12, 20:36   

Podepnę się: przy mich 200 koła wymieniać? Cicho jest i działa ok. Jest w ogóle jakiś spust w skrzyni?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne