Moja Daćka dobiega do 90 tyś przebiegu (4 lata) i zastanawiam się czy nie warto było by wymienić olej w skrzyni biegów. Co o tym myślicie ?
Jeżeli ktoś wymieniał, to ile oleju wchodzi ? Wiem, że książkowo jest to 3,1, ale zwykle faktycznie wchodzi trochę mniej, więc może 3l wystarczy ?
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-21, 11:54
marekwoj napisał/a:
zastanawiam się czy nie warto było by wymienić olej w skrzyni biegów. Co o tym myślicie ?
Ja mam plan wymienic na nastepnym przegladzie (105 000 km). Moim zdaniem wymienic olej warto, bo z biegiem czasu i kilometrow na pewno traci swoje wlasciwosci.
dogberry napisał/a:
A trzeba to robić?
Reno mowi, ze skrzynie biegow sa bezobslugowe, ale jak po 90 000 w taty meganie II automat zaczal dosc mocno szarpac wymiana oleju w skrzyni pomogla.
Reno mowi, ze skrzynie biegow sa bezobslugowe, ale jak po 90 000 w taty meganie II automat zaczal dosc mocno szarpac wymiana oleju w skrzyni pomogla.
Bracie! Automat to jest całkiem co innego. Głównym czynnikiem,oczywiście nie jedynym, który tam zmienia przełożenia, jest OLEJ! W normalnej skrzyni to raczej nie ma potrzeby są rzeczywiście bezobsługowe. Przynajmniej ja nigdy nie spotkałem się z wymianą oleju w skrzyni. Nawet w ciężarówkach z przebiegami 500000km. Pamiętaj, że tam występuje 16 biegów, a te biegi dźwigają troszkę większe ciężary.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-21, 14:57
Ikarusiarz napisał/a:
Bracie! Automat to jest całkiem co innego
Oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze automat to co innego, tym nie mniej mialem na mysli to, ze w trakcie eksploatacji olej traci (bynajmniej czesciowo) swoje wlasciwosci i okresowa wymiana na pewno przekladni nie zaszkodzi.
Ikarusiarz napisał/a:
Nawet w ciężarówkach z przebiegami 500000km.
500 000 km na ciezarowke to i tak nie tak duzo, wiec nie dziwi mnie, ze nic sie z nia nie dzieje
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-09-21, 14:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-21, 19:32
a mi ostatnio skrzynia coś szwankuje nie chce wchodzić jedynka lub dwójka dopiero jak wysprzęgle wejdzie ale tez nie leciutko jak kiedyś tylko czuję takie coś jakby lekki opór, występuje tylko na zimnym aucie - może wymiana oleju by pomogła...
Dzięki za info. Szkoda że 3l to za mało, zwłaszcza że tańsze oleje (niekoniecznie gorsze) są zwykle w litrowych butelkach, więc trzeba będzie 4l kupić
Ikarusiarz napisał/a:
W normalnej skrzyni to raczej nie ma potrzeby są rzeczywiście bezobsługowe.
Oczywiście, skrzynie są bezobsługowe i na pewno wytrzymają bez wymiany oleju okres gwarancji a nawet trochę dłużej. Ale ja mam zamiar zrobić tym samochodem 200-250 tyś, więc wolę zainwestować teraz w olej niż później w naprawę
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-09-22, 09:08, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2010-05-05, 19:41 Poziom oleju w skrzyni biegów
Witam, czytam Was od jakiegoś czasu, czas coś napisać i to od razu z pytaniem :)
Jak jest mierzony poziom oleju w skrzyni biegów w MCV 1,6? Z przodu skrzyni jest plastikowy korek, czy dolna krawędź otworu jest od razu punktem maksymalnym poziomu oleju?
Skąd pytanie. MCV przy przebiegu 1060 km zgubiła olej w skrzyni biegów. Auto pojechało do serwisu, gdzie dwa dni wymieniali wadliwie zamontowaną osłonę lewej półosi. Niby olej uzupełnili, ale wydaje mi się że skrzynia głośno pracuje - no chyba że ten typ tak ma?
Dziś w ramach nudy odkręciłem korek, wsadzając palec do środka nie dotykam poziomu oleju. Serwis twierdzi że tak ma być, a jak mi się nie podoba mam do nich przyjechać - co nie bardzo mi się podoba.
Dzięki za odpowiedź. Wydaje mi się że w obu serwisach które mam w miarę blisko, to i tak ok 100 km w jedną stronę mają mnie nie powiem gdzie - kupiłeś tanie auto, to tak masz - takie odniosłem wrażenie. Stąd pytanie o ten pomiar oleju.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-05, 20:39
em.er napisał/a:
Dziś w ramach nudy odkręciłem korek, wsadzając palec do środka nie dotykam poziomu oleju. Serwis twierdzi że tak ma być, a jak mi się nie podoba mam do nich przyjechać - co nie bardzo mi się podoba.
wkładając palec w otwór wlewu oleju, wyginając palec w dół powinieneś poczuć olej.
Dokładnie kontolę oleju w skrzyni opisano to na stronie : 14-tej (21A-3) w pdf-ie :
wkładając palec w otwór wlewu oleju, wyginając palec w dół powinieneś poczuć olej.
Dokładnie kontolę oleju w skrzyni opisano to na stronie : 14-tej (21A-3) w pdf-ie :
czyli tak jak myślałem, dzięki, ciekawe co powiedzą jak zadzwonię ponownie
bedac kiedys mechanikiem wiem ze oleju do skrzyni lalo sie az nie zaczol sie wylewac
wiec po otkreceniu korka powinienes go odrazu dotknac po wlorzeniu palca do srodka nawet bez wiekszego zagiecia
Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-05-06, 07:23
Co do oleju - faktycznie w większości samochodów z którymi miałem do czynienia poziom oleju w skrzyni sprawdzało się tak jak Ty to robiłeś - czyli po odkręcaniu korka - olej ma sięgać pod sam otwór - ja bym się nawet nie zastanawiał tylko i jechał do nich - szkoda skrzyni.
A ponieważ TRJ został zastąpionym nowym olejem TRANSELF NFJ 75W80 ,
to dla skrzyń z serii Jxx będzie to olej : TRANSELF NFJ 75W80
TRANSELF NFJ 75W-80 jest to olej przekładniowy opracowany w
Technologii Syntetycznej ELF dla potrzeb bardzo mocno obciążonych
manualnych skrzyń biegów.
TRANSELF NFJ 75W-80 został oficjalnie homologowany przez
RENAULT do skrzyń typu Jxx, TL4i NDX.
TRANSELF NFJ 75W-80 został specjalnie opracowany dla rodziny skrzyń
biegów Renault typ Jxx jak również skrzyń TL4 i NDX stosowanych
w samochodach: Twingo, Clio, Modus, Megane (oprócz Megane/Scenic II Pk4), Laguna (oprócz 2,2DT, dci i V6), Espace (oprócz 2,0 i 1,9 Dti) i modele Kangoo.
Ja przymierzam się do wymiany (tak na wszelki wypadek, po 100 tyś przebiegu) i już miałem kupić jakiś porządny syntetyk (Castrol TAF-X), ale na forum Renówki wyczytałem że te skrzynie maja jakieś nietypowe uszczelki że użycie innego oleju niż konkretny ELF może spowodować uszkodzenie tworzywa z którego są zrobione i wycieku
Niby bzdura, ale z jakiegoś powodu ELF robi kilka(naście) olei o praktycznie identycznych parametrach. A może tylko dlatego tak robią, aby ich oleje kupować, a każdy z tych
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-06, 17:15
Ale chyba 0.5 litra oleju na nic złego by nie wpłynęło, także chyba serwis mógł stwierdzić że wszystko jest oki - chyba że aż takie ma znaczenie te 0.5 litra oleju.
auto miało miesiąc, wyleciał olej, assistance zabrało auto, dwa dni je naprawiali, przy odbiorze pytam, czy wszystko jest ok, czy olej uzupełniony - mówią że tak, nie chcieli nic wpisać w książce gwarancyjnej "będzie zapisane w systemie, poza tym jak będzie Pan sprzedawał auto to po co ktoś ma widzieć że coś było robione" - cytat z Pana z serwisu
wpis wymusiłem, jak już coś robią niech się podpiszą przynajmniej
teraz auto ma pół roku, skrzynia działa ok, tylko wydawało mi się że lekko głośno, a że wcześniej czasu nie było nie sprawdzałem, skrzynia pracuje ok, tylko że najbardziej dostaje piąty bieg przy niskim stanie oleju - zobaczymy jak będzie teraz po uzupełnieniu
jak się rozleci skrzynia, zadzwonię znowu i niech zabierają
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-05-06, 18:30
em.er napisał/a:
teraz auto ma pół roku, skrzynia działa ok, tylko wydawało mi się że lekko głośno, a że wcześniej czasu nie było nie sprawdzałem, skrzynia pracuje ok, tylko że najbardziej dostaje piąty bieg przy niskim stanie oleju - zobaczymy jak będzie teraz po uzupełnieniu
jak się rozleci skrzynia, zadzwonię znowu i niech zabierają
Głośniejsza praca skrzyni biegów to właśnie objaw jazdy ze zbyt małym poziomem oleju. Miałem to samo w Seicento. Miałem wyciek ze skrzyni biegów - nim się zorientowałem i mechanik naprawił - trochę pojeździłem. Od tamtego czasu na 5-tce jest charakterystyczny świst. Skrzynia jednak działa - przejechałem od tamtego czasu jakieś 30-40kkm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum