Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Olej skrzyni biegów
Autor Wiadomość
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-09-21, 11:39   Olej skrzyni biegów

Witam.

Moja Daćka dobiega do 90 tyś przebiegu (4 lata) i zastanawiam się czy nie warto było by wymienić olej w skrzyni biegów. Co o tym myślicie ?
Jeżeli ktoś wymieniał, to ile oleju wchodzi ? Wiem, że książkowo jest to 3,1, ale zwykle faktycznie wchodzi trochę mniej, więc może 3l wystarczy ?
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-09-21, 11:42   

A trzeba to robić?
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-21, 11:54   

marekwoj napisał/a:
zastanawiam się czy nie warto było by wymienić olej w skrzyni biegów. Co o tym myślicie ?

Ja mam plan wymienic na nastepnym przegladzie (105 000 km). Moim zdaniem wymienic olej warto, bo z biegiem czasu i kilometrow na pewno traci swoje wlasciwosci.

dogberry napisał/a:
A trzeba to robić?

Reno mowi, ze skrzynie biegow sa bezobslugowe, ale jak po 90 000 w taty meganie II automat zaczal dosc mocno szarpac wymiana oleju w skrzyni pomogla.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2009-09-21, 14:51   

Cytat:
Reno mowi, ze skrzynie biegow sa bezobslugowe, ale jak po 90 000 w taty meganie II automat zaczal dosc mocno szarpac wymiana oleju w skrzyni pomogla.


Bracie! Automat to jest całkiem co innego. Głównym czynnikiem,oczywiście nie jedynym, który tam zmienia przełożenia, jest OLEJ! W normalnej skrzyni to raczej nie ma potrzeby są rzeczywiście bezobsługowe. Przynajmniej ja nigdy nie spotkałem się z wymianą oleju w skrzyni. Nawet w ciężarówkach z przebiegami 500000km. Pamiętaj, że tam występuje 16 biegów, a te biegi dźwigają troszkę większe ciężary.
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-21, 14:57   

Ikarusiarz napisał/a:
Bracie! Automat to jest całkiem co innego

Oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze automat to co innego, tym nie mniej mialem na mysli to, ze w trakcie eksploatacji olej traci (bynajmniej czesciowo) swoje wlasciwosci i okresowa wymiana na pewno przekladni nie zaszkodzi.

Ikarusiarz napisał/a:
Nawet w ciężarówkach z przebiegami 500000km.


500 000 km na ciezarowke to i tak nie tak duzo, wiec nie dziwi mnie, ze nic sie z nia nie dzieje ;-)
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-09-21, 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-09-21, 18:04   

marekwoj napisał/a:
Jeżeli ktoś wymieniał, to ile oleju wchodzi ? Wiem, że książkowo jest to 3,1, ale zwykle faktycznie wchodzi trochę mniej, więc może 3l wystarczy

Wymieniałem, ale miałem 3.5 ltr, ale napewno troszkę ponad 3 ltr. Nalewa się odpowietrznikiem skrzyni, aż się pokaże w otworze korka kontrolnego.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-21, 19:32   

a mi ostatnio skrzynia coś szwankuje nie chce wchodzić jedynka lub dwójka dopiero jak wysprzęgle wejdzie ale tez nie leciutko jak kiedyś tylko czuję takie coś jakby lekki opór, występuje tylko na zimnym aucie - może wymiana oleju by pomogła...
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-09-21, 20:52   

loganik napisał/a:
miałem 3.5 ltr, ale napewno troszkę ponad 3 ltr.

Dzięki za info. Szkoda że 3l to za mało, zwłaszcza że tańsze oleje (niekoniecznie gorsze) są zwykle w litrowych butelkach, więc trzeba będzie 4l kupić :cry:

Ikarusiarz napisał/a:
W normalnej skrzyni to raczej nie ma potrzeby są rzeczywiście bezobsługowe.

Oczywiście, skrzynie są bezobsługowe i na pewno wytrzymają bez wymiany oleju okres gwarancji a nawet trochę dłużej. Ale ja mam zamiar zrobić tym samochodem 200-250 tyś, więc wolę zainwestować teraz w olej niż później w naprawę :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-09-22, 09:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
em.er 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: MCV
Silnik: 1.6MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: ZGY
Wysłany: 2010-05-05, 19:41   Poziom oleju w skrzyni biegów

Witam, czytam Was od jakiegoś czasu, czas coś napisać i to od razu z pytaniem :)

Jak jest mierzony poziom oleju w skrzyni biegów w MCV 1,6? Z przodu skrzyni jest plastikowy korek, czy dolna krawędź otworu jest od razu punktem maksymalnym poziomu oleju?

Skąd pytanie. MCV przy przebiegu 1060 km zgubiła olej w skrzyni biegów. Auto pojechało do serwisu, gdzie dwa dni wymieniali wadliwie zamontowaną osłonę lewej półosi. Niby olej uzupełnili, ale wydaje mi się że skrzynia głośno pracuje - no chyba że ten typ tak ma?
Dziś w ramach nudy odkręciłem korek, wsadzając palec do środka nie dotykam poziomu oleju. Serwis twierdzi że tak ma być, a jak mi się nie podoba mam do nich przyjechać - co nie bardzo mi się podoba.
 
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2010-05-05, 20:19   

Jedż do innego serwisu.
 
em.er 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: MCV
Silnik: 1.6MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: ZGY
Wysłany: 2010-05-05, 20:30   

Dzięki za odpowiedź. Wydaje mi się że w obu serwisach które mam w miarę blisko, to i tak ok 100 km w jedną stronę mają mnie nie powiem gdzie - kupiłeś tanie auto, to tak masz - takie odniosłem wrażenie. Stąd pytanie o ten pomiar oleju.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-05, 20:39   

em.er napisał/a:
Dziś w ramach nudy odkręciłem korek, wsadzając palec do środka nie dotykam poziomu oleju. Serwis twierdzi że tak ma być, a jak mi się nie podoba mam do nich przyjechać - co nie bardzo mi się podoba.


wkładając palec w otwór wlewu oleju, wyginając palec w dół powinieneś poczuć olej.
Dokładnie kontolę oleju w skrzyni opisano to na stronie : 14-tej (21A-3) w pdf-ie :

http://mail.widzew.net/~a...glo-polosie.pdf
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-05-05, 20:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
em.er 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: MCV
Silnik: 1.6MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: ZGY
Wysłany: 2010-05-05, 21:29   

jackthenight napisał/a:
wkładając palec w otwór wlewu oleju, wyginając palec w dół powinieneś poczuć olej.
Dokładnie kontolę oleju w skrzyni opisano to na stronie : 14-tej (21A-3) w pdf-ie :


czyli tak jak myślałem, dzięki, ciekawe co powiedzą jak zadzwonię ponownie
 
SAJSEN 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 142
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-05, 22:22   

bedac kiedys mechanikiem wiem ze oleju do skrzyni lalo sie az nie zaczol sie wylewac
wiec po otkreceniu korka powinienes go odrazu dotknac po wlorzeniu palca do srodka nawet bez wiekszego zagiecia
 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2010-05-06, 07:23   

Co do oleju - faktycznie w większości samochodów z którymi miałem do czynienia poziom oleju w skrzyni sprawdzało się tak jak Ty to robiłeś - czyli po odkręcaniu korka - olej ma sięgać pod sam otwór - ja bym się nawet nie zastanawiał tylko i jechał do nich - szkoda skrzyni.
 
em.er 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: MCV
Silnik: 1.6MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: ZGY
Wysłany: 2010-05-06, 09:07   

ok, a jaki olej należy tam dolać? trzeba olać serwis i samemu uzupełnić
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-05-06, 10:52   

Spróbuj może coś wyłowić z tego:

http://www.lubricants.elf.../NT000C68DA.pdf

Są tam podane oleje do skrzyń zalecane wg NT 6012A.

Cytat:
TRANSELF TRJ 75W-80
TRANSELF TRT 75W-80
TRANSELF TRP 75W-80
TRANSELF TRZ 75W-80
TRANSELF TRX 75W-80
TRANSELF LD 75W-80

Tylko pytanie, który z nich?

Może "J" w oznaczeniu oleju oznacza rodzaj skrzyni.

Nasze skrzynie mają oznaczenia: L90, i JH1 lub JH3.
_________________
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-06, 11:38   

W/g tej strony :

http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php

wychodzi, że będzie to olej : TRANSELF TRJ 75W80

A ponieważ TRJ został zastąpionym nowym olejem TRANSELF NFJ 75W80 ,
to dla skrzyń z serii Jxx będzie to olej : TRANSELF NFJ 75W80

TRANSELF NFJ 75W-80 jest to olej przekładniowy opracowany w
Technologii Syntetycznej ELF dla potrzeb bardzo mocno obciążonych
manualnych skrzyń biegów.

TRANSELF NFJ 75W-80 został oficjalnie homologowany przez
RENAULT do skrzyń typu Jxx, TL4i NDX.

TRANSELF NFJ 75W-80 został specjalnie opracowany dla rodziny skrzyń
biegów Renault typ Jxx jak również skrzyń TL4 i NDX stosowanych
w samochodach: Twingo, Clio, Modus, Megane (oprócz Megane/Scenic II Pk4), Laguna (oprócz 2,2DT, dci i V6), Espace (oprócz 2,0 i 1,9 Dti) i modele Kangoo.
_________________

 
em.er 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: MCV
Silnik: 1.6MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: ZGY
Wysłany: 2010-05-06, 12:53   

dolane, brakowało pół litra
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-05-06, 14:00   

em.er napisał/a:
dolane, brakowało pół litra
I jaki olej dolałeś ? Jaka cena ?

Ja przymierzam się do wymiany (tak na wszelki wypadek, po 100 tyś przebiegu) i już miałem kupić jakiś porządny syntetyk (Castrol TAF-X), ale na forum Renówki wyczytałem że te skrzynie maja jakieś nietypowe uszczelki że użycie innego oleju niż konkretny ELF może spowodować uszkodzenie tworzywa z którego są zrobione i wycieku :-(

Niby bzdura, ale z jakiegoś powodu ELF robi kilka(naście) olei o praktycznie identycznych parametrach. A może tylko dlatego tak robią, aby ich oleje kupować, a każdy z tych

TRANSELF TRJ 75W-80
TRANSELF TRT 75W-80
TRANSELF TRP 75W-80
TRANSELF TRZ 75W-80
TRANSELF TRX 75W-80
TRANSELF LD 75W-80

To jest to samo, z tej samej beczki nalewane ;-)
 
em.er 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: MCV
Silnik: 1.6MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: ZGY
Wysłany: 2010-05-06, 15:29   

z P

taki podali mi w renówce, pewnie różnią się smakiem :)

19 zeta za flaszkę 0,5l
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-05-06, 17:07   

em.er napisał/a:
dolane, brakowało pół litra
Panowie to woła o pomstę do nieba - serwis twierdzi, że O.K. a tu brakuje 1/2 litra oleju - niech ich jasna cholera. I jak tu ufać ASO.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-06, 17:15   

Ale chyba 0.5 litra oleju na nic złego by nie wpłynęło, także chyba serwis mógł stwierdzić że wszystko jest oki - chyba że aż takie ma znaczenie te 0.5 litra oleju.
_________________

 
em.er 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: MCV
Silnik: 1.6MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 7
Skąd: ZGY
Wysłany: 2010-05-06, 17:37   

powiem tak, moje koło nigdy u nich nie stanie :)

auto miało miesiąc, wyleciał olej, assistance zabrało auto, dwa dni je naprawiali, przy odbiorze pytam, czy wszystko jest ok, czy olej uzupełniony - mówią że tak, nie chcieli nic wpisać w książce gwarancyjnej "będzie zapisane w systemie, poza tym jak będzie Pan sprzedawał auto to po co ktoś ma widzieć że coś było robione" - cytat z Pana z serwisu

wpis wymusiłem, jak już coś robią niech się podpiszą przynajmniej

teraz auto ma pół roku, skrzynia działa ok, tylko wydawało mi się że lekko głośno, a że wcześniej czasu nie było nie sprawdzałem, skrzynia pracuje ok, tylko że najbardziej dostaje piąty bieg przy niskim stanie oleju - zobaczymy jak będzie teraz po uzupełnieniu

jak się rozleci skrzynia, zadzwonię znowu i niech zabierają
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-05-06, 18:30   

em.er napisał/a:
teraz auto ma pół roku, skrzynia działa ok, tylko wydawało mi się że lekko głośno, a że wcześniej czasu nie było nie sprawdzałem, skrzynia pracuje ok, tylko że najbardziej dostaje piąty bieg przy niskim stanie oleju - zobaczymy jak będzie teraz po uzupełnieniu

jak się rozleci skrzynia, zadzwonię znowu i niech zabierają
Głośniejsza praca skrzyni biegów to właśnie objaw jazdy ze zbyt małym poziomem oleju. Miałem to samo w Seicento. Miałem wyciek ze skrzyni biegów - nim się zorientowałem i mechanik naprawił - trochę pojeździłem. Od tamtego czasu na 5-tce jest charakterystyczny świst. Skrzynia jednak działa - przejechałem od tamtego czasu jakieś 30-40kkm.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne