Wysłany: 2018-11-20, 20:38 Chwilowe zamulenie przy przyspieszanie. Sandero1.2 55kw 2014
Takie pytanko. Miał ktoś może taki problem, przy przyspieszanie przy prędkości ok 40-50km/h sandero delikatnie zaczyna się zamulac, a dalej idzie normalnie. Macie jakieś rady?
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-11-20, 22:20
Kiedyś w moim byłym mcv 2 z tym samym silnikiem 2 razy na 25tys. Km miałem podobne zjawisko, przyśpieszałem i w pewnym momencie miałem sekundowe zamulenie / szarpniecie. Nie przejmowałem sie tym, widocznie w ecu jakoś parametr sie zmienił na sekundę czy cos. Póki nie zdarza sie to często olalbym temat ewentualnie sprawdzil świece, dolot czy wyczyściłbym przepustnice
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-11-21, 07:38
Pamietaj, ze przy jeździe na LOG w tym silniku trzeba regulować zawory co 20 tyś km. O ile regulacja jest prosta i każdy mechanik da sobie z tym rade to dostanie się do zaworów już nie jest takie proste bo trzeba ściągać kolektor ssący a aby to zrobić należy odkręcić sprężarkę klimatyzacji . koszt pewnie z 300-350zł
No ok rozumiem, ale pierwsza regulacje dopiero wykonuje się pi przejechaniu 20tys. Km n gazie zgadza się? Kolejna sprawa, czemu ma służyć taka regulacja, w jakim celu ona jest wykonywana? Pytam ponieważ jestem trochę laik z mechaniki samochodowe.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1956 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-11-21, 14:23
Pierwsza sprawa jaki przebieg ma Twój silnik na chwilę obecna? jeżeli zbliżasz się do 80tyś. km to regulację przydało by się wykonać przed założeniem instalacji LPG, możliwe jest, że wszystkie parametry są w normie ale bez sprawdzenia nie będziesz wiedział w 100%. proponuję Tobie wpisane w gogle luz zaworowy i nawet w pierwszym linku zdobędziesz in formację co to jest i po co to się robi. jeżeli nie będziesz dbał o luz zaworowy spowoduje to wypalenie gniazd zaworowych oraz samych zaworów, przy rozregulowanych zaworach będziesz mógł mieć mniejsza kompresję na niektórych cylindrach co spowoduje wzrost spalania , nierówną oraz głośną prace silnika na biegu jałowym, brak mocy itp. kiedyś niemal, ze wszystkie auta posiadły recznie regulowane zawory , które w miarę upływu lat były zastąpione tz. samo regulatorami, które to dbały aby luz był samoistnie kasowany. Z przebiegiem kolejnych lat ( od 2005 roku) widać, że producenci z powrotem wracają do regulacji zaworów mechanicznie. Np. taka Toyota i chyba mazda nigdy nie miała zaworów regulowanych automatycznie ( przez samoregulatory) i przejeżdżają setki tysięcy km. Zazwyczaj ważne jest też, to z jakiej jakości aluminium zrobione sa głowice, teraz robią chyba bardziej miękkie głowice niż kiedyś wiec luz trzeba sprawdzać częściej. W silniku 1.6 SCE ( montowany w Lodgy i dusterach) również nie ma samoregulatorów ale producent silnika podaje, ze w przypadku używania pojazdu na benzynie, luz sprawdza się dopiero powyżej 150tyś km
Aktualny przebieg mojego sandero to jest ok 48tys.km, jest to oryginalny nie kręcony nie kombinowany przebieg. Czytałem gdzieś że instalacja brc świetnie sprawdza się w tych silnikach?
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2018-11-21, 16:17
Zobacz w dowód jakie masz oznaczenie silnika. Ja mam Logana z głowicą fabrycznie pod gaz (instalacja niby fabryczna, montowana była przez dealera). Jak masz głowicę do benzyny, to faktycznie zawory reguluje się co 20 tyś. Mój ma nalatane 136 tyś w tej chwili, od 30 tyś. go mam i nic się z nim nie dzieje. Dziwnym trafem w książce serwisowej widzę wymianę paska rozrządu przy 76 tyś. km (podejrzewam grubszą naprawę i regulację właśnie wtedy). Będę regulował jak zaczną falować obroty.
Oczywiście w różnych ASO w Polsce mówiąi co innego odnośnie regulacji, a Renault Polska jak zwykle jest w dupie z udzieleniem jakiejkolwiek informacji.
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2018-11-21, 21:19
W dowodzie rejestracyjnym nie znajdziesz. Ja mam to w papierach, które dostałem z samochodem. Szukaj w karcie pojazdu albo na jakiejś fakturze z zakupu samochodu.
Oznaczenia silnika o ile dobrze pamiętam końcówka 732 dla benzyny i 734 dla gazu.
Mój z fabryki wyjechał już jako 734, a gaz zakładał deler przed wydaniem samochodu, BRC Sequent24. Parę rzeczy już poprawiałem w tej "fabrycznej" instalacji, jak montaż listwy (leżała poziomo przypięta trytką do płaskownika, który z kolei również trytką był przymocowany do otworu sprężarki klimatyzacji).
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2018-11-21, 21:40, w całości zmieniany 2 razy
Ogólnie auto na gazie jeździ? Nie ma z nim żadnych problemów typu że szarpie, dusi się, faluja obroty na luzie, czy też check się za świeca co jakis czas?
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2018-11-22, 13:38
Nie ma z nim żadnych problemów. Silnik chodzi gładko, nie faluje, trzyma obroty, zaden check nie daje po oczach. Generalnie auto zapierd..a codziennie glownie po autostradzie (zona go na pewno nie oszczedza) i pali między 6 a 7 l lpg. Jedyny minus to w lecie musisz wybierac albo klimatyzacja albo przyspieszenie :) Zeby go rozbujac spod bramek na autostradzie, to niestety klime na chwile musisz wylaczyc :)))
Wczoraj wymienialem swiecie po przebiegu 31 tys. km i powiem Ci, ze dziwnie pracuje ta instalacja, bo 1 i 3 wyglada, ze dostaje minimalnie ubozsza mieszanke (bialy suchy nalot na elektrodach) a 2 i 4 dostaje wlasciwa (bezowy suchy nalot).
Sprobuj wymienic swiece i kable- zawsze zaczynasz od tego co najblizej procesu spalania i posuwasz sie dalej (mozesz tez sprawdzic kody bledow o ile maja jakis sens).
Ja mam u siebie Denso irydowe (IXEH20TT- 30 pare zlotych za sztuke z przesylka, ale na te przynajmniej 30 tys. km zapominasz o swiecach) i kable NGK. Generalnie swiece jeszcze by pojezdzily, bo elektrody nie byly mega zjechane, a silnik pracował wciąż gładko.
Jak masz zle wyregulowana instalacje, to na zwyklej swiecy prawdopodobienstwo wypadania zaplonow i wszystkich tych objawow wzrasta... Nie jest to panaceum, bo na pewno cos jest skopane/rozregulowane, ale wez pod uwage przy najblizej wymianie :)
IMG_20181122_134112a.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 215,54 KB
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2018-11-22, 14:21, w całości zmieniany 2 razy
Dzwoniłem do serwisu, kod silnika 732. Więc zanim zmontuje instalacje gazowa to wyreguluje luzy zaworowe, acz kolwiek nie wiem czy jest sens, bo auto ma 48tys.przejechane,wymienie już świece, żeby był spokój. Pytałem o instalację, to powiedzieli ze STAG 4 świetnie też się spisuje w tych samochodach.
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2018-11-22, 14:01
Spoko, tylko wiesz, że to, że masz głowicę nie przystosowaną do gazu to będziesz co chwile zmuszony regulować te zawory- prawdopodobnie co 20 tyś. km. Nie chcę wychodzić przed szereg, ale kolega założył gaz do tego silnika i się zaczęło- nieustane regulowanie zaworów. Podobno siadają gniazda i trzeba regulować... Zaznaczam, podobno, niech sie wypowiedza Ci co zakładali do silnika z kodem 732. Wydaje mi się, że w twoim wypadku regulacaja po tym przebiegu na benzynie nie ma sensu. Zalozysz gaz i wtedy to moze miec sens, jak pisalem wyzej :)
A skoro planujesz gaz, to swiece bierz irydowe.
Oczywiście, największe znaczenie ma to kto ci to zakłada (jakosc montazu komponentow) niż jaką masz instalację. Staga akurat ogarniam z zamkniętymi oczami, napoprawiałem się po "fachowcach" w ramach kumpelskich przysług. Instalacje bardzo dobre i w każdym miejscu w Polsce Ci pomogą w "jakiś" sposób w razie gdyby coś wymagało interwencji, a Ty byś nie miał kabla z interfejsem/modułu bluetooth i zacięcia, żeby grzebać...
Wypytaj gościa dokładnie jaki sterownik i jakie graty Ci zaproponuje. Napisz mi na priv albo pytaj chlopakow z lpg-forum :)
Stag 4, serio? Do tego juz nie wypuszczaja aktualizacji, linia 4 umarla smiercia naturalna lata temu. Jakies stare zapasy, bo teraz robia inne sterowniki seria Qbox i nie wiem czy nie przymierzaja sie do wypuszczenia nowej linii. Owszem 4 to ogarnie, ale czemu nie wsadzic jakiegos budzetowego Qboxa, skoro wciaz cos dodaja nowego/poprawiaja do tej linii sterownikow. Tam (w 4) nawet nie ma wszystkich typow wtryskiwaczy do wyboru..., czy ogarnietych korekt po temperaturze i cisnieniu (dedykowanych konkretnym typom wtryskiwaczy).
A co do wtryskow, to bierz Barracudy (sprawdzone w boju, cena i jakosc. W 4 nie ma ich na pewno na liscie) i na pojedynczych adapterach.
A co do Logana mojej zony, to jest to instalacja BRC, ale ma wszyte mapy pod ten konkretny silnik dostarczone przez firme BRC i nic tam sie nie da zrobic, wszystko poblokowane... Wiec faktycznie jakby fabryczna instalacja, moze dlatego tez zadnych z nim problemow i spalanie naprawde przyzwoite. Musze sie pokusic o czyszczenie ultradzwiekowe listwy (chetnie bym ja zmienil, na rzecz adapterow, ale niestety...), bo 136 tys. km ma nalatane i wydaje mi sie, ze ten bialy nalot (uboga mieszkanka) moze miec z tym bardzo duzo wspolnego...
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2018-11-22, 14:32, w całości zmieniany 11 razy
Ok regulacja luzow odpada, rzeczywiście nie warto, przy takim przebiegu. Słyszałem o wtryskach Herkulesa i o komputerze blubox? Jeśli chodzi o motazyste to mam konkretnego, już nie do jednego auta mi zakładał i wszystko grało. Jak będę już wiedział co i jak na jakich pozdespolach to napisze na priv do ciebie to coś mi doradzisz.
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2018-11-22, 17:33
Wiesz, jak to finalnie będzie wyglądać zależy tylko od Ciebie. Hanny jak i Barracudy są klonem Keheinow I generacji, Herculesy klonem bliższym II generacji. Nie za wiele wiem o tych wtryskach, bo są na pewno mniej popularne niż Barracudy. Ważne jest to, żeby zrobić je na adapterach (pojedynczo) i zrobić możliwie najkrótsze wężyki doprowadzające gaz z wtrysku do kolektora. Ten moment ma kluczowy wpływ na pracę instalacji, a podejrzewam, że nie będą ściągać kolektora przez tą śrubę ukryta za sprężarka klimatyzacji... Jestem przekonany, że właśnie dlatego u mnie jest jak jest... Po skróceniu te węże i tak mają po 25 cm (normalnie do kurwicy serca mnie doprowadza ten stan rzeczy, ale nic się nie da zrobić- listwy lepiej nie da się zamontować, a kroćce osadzone zostaly też nie przy samych wtryskiwaczach benzynowych, do tego prostopadle do kanału dolotowego a nie pod katem :/ No cóż... Jak mówiłem, montaż- ważne kto Ci to robi i jak).
Co do sterownika Bluebox, ja tam osobiście zostałbym przy sprawdzonych w boju, jak LpgTech czy Stag z serii Qbox.
Daj znać na priv co i jak.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2018-11-22, 18:30, w całości zmieniany 5 razy
Ponawiam temat. Świece wymienione, przewody też. I przy jeździe prędkość około 30-50km,trzeci bieg jest takie chwilowe zamulenie, i słychać tak jak byś ie coś zalanczalo, takie,, pstryk,, dźwięk porównywalny do tego jak włącza się ogrzewanie tylnej szyby.
Ja mam logana z tym silnikiem. Również miałem problem z dwoma delikatnymi szarpnięciami. Przebieg auta 54tys. Wymienilem swiece i wyregulowalem zawory. Problem zniknął ;) zwróć uwagę czy Ci obroty na luzie nie falują...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum