Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Termometr zewnętrzny (i wewnętrzny)
Autor Wiadomość
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-12-20, 10:51   

Ja zastosowałem termometr z czujnikiem bezprzewodowym (czujnik umieściłem w dolnej części zderzaka za plastikowym nadkolem). Spełnia swoją funkcję znakomicie, ( błąd pomiaru do 1 stopnia czyli w miarę znośnie).

image.jpg
Plik ściągnięto 355 raz(y) 49,82 KB

_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-20, 11:38   

Ikarusiarz napisał/a:




Dasze robiony metodą amatorsko-domową, ale na razie innego pomysłu nie mam.
Niestety nie ma dziesiętnych stopni.


Dokładnie taki też chciałem sobie wcozraj zamówić :-) Czy te cyferki ledowe masz czerwone czy wybrałeś żółte ?
Czy przełącza się na voltomierz tym przyciskiem w prawym dolnym rogu ?
Ostatnio zmieniony przez corrado 2013-12-20, 11:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-12-20, 19:15   

corrado napisał/a:
Czy te cyferki ledowe masz czerwone


Są żółte. Ciemno żółte. Foty są robione telefonem, więc kolor wygląda, jak wygląda.
Tak. Przełączasz guziczkiem. Jeszcze nie zaprogramowałem ostrzeżenia o temperaturze, ale umiem już zmienić jasność cyferek ;-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-12-20, 20:03   

No to już wydałeś 2/3 mojego http://www.daciaklub.pl/f...p=150835#150835 i masz tylko termometr. Ja mam jeszcze sterowanie klimą.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-13, 11:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-20, 23:38   

Termometr i voltomierz,
Klimę lepiej samemu włączać / wyłączać niż z automatu . 8-)
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-12-21, 11:36   

Marek1603 napisał/a:
Ja mam jeszcze sterowanie klimą.


Mi to niepotrzebne. Chciałem również uniknąć "rzeźbienia" w wozie. Demontaż, mojego sprzętu, zająłby 1 minutkę i śladu by nie było. Choć przyznam, że zastanawiałem się nad Twoim sprzętem.

Dacie kupiłem, bo jest prosta, ma 4 guziki "na krzyż". Automatyzacja mnie nie kręci.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-21, 11:56   

Podpisuję się pod przedmówcą.
Poza tym wolę tą uwagę i energię na takie zmiany poświęcić na sprawdzenie ważniejszych elementów auta które potrzebują uwagi, np. zawieszenia, ukł.kierowniczego, silnika, itp.
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2013-12-21, 12:14   

A nie przeszkadza wam hmm.. "surowa" stylizacja tego termometra? Trąci trochę dawnymi biednymi czasami, kiedy na desce montowało się wiatraczki, zegarki itp..
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
Ostatnio zmieniony przez kilazz 2013-12-21, 12:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2013-12-21, 13:30   

po co automatyczne sterowanie klimą jeżeli nie jest to choćby climatic żeby sam trzymał temperaturę? Mogło mi coś umknąć ale trochę rzeźba dla rzeźby. Ogólnie te aftermarketowe termometry (poza tym fajnym z pulpitem na podsufitce u kilazza) trącą troszkę czasami FSO, sorry za szczerość, brakuje tylko strzałki Adama Słodowego ;)
Ostatnio zmieniony przez johnson 2013-12-21, 13:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-12-22, 12:17   

johnson napisał/a:
po co automatyczne sterowanie klimą jeżeli nie jest to choćby climatic żeby sam trzymał temperaturę?


Otóż ci umknęło. Może nie climatronik ale klima półautomatyczna. Ma czujnik temp wewnętrznej i od niego jest sterowanie załączeniem sprężarki. Załącza i wyłącza ją w zadanym zakresie. Ręcznie regulujesz tylko szybkość schładzania pokrętłem - prędkość nawiewy. Ja mam zawsze ustawione na 2 i jest dla mnie optymalnie w MCV-ce.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-22, 13:56   

Czyli włącza i wyłącza sprzęgło sprężarki ? :-)
To fajnie, tylko że takie włączanie / wyłączanie nie jest dobre dla sprzęgła sprężarki. :-(
Jeżeli pomiary są robione często i zakres dopuszczalnej temperatury w środku jest mały to ten sygnał o włączaniu / wyłączaniu sprzęgła sprężarki klimy jest częsty. :shock:
W automatycznej klimie jest to zapewne inaczej rozwiązane ale zapewne nie załącza / wyłącza sprzęgła sprężarki klimy bo by padła szybciutko. :roll:
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2013-12-22, 16:45   

Marek1603 napisał/a:


Otóż ci umknęło. Może nie climatronik ale klima półautomatyczna. Ma czujnik temp wewnętrznej i od niego jest sterowanie załączeniem sprężarki. Załącza i wyłącza ją w zadanym zakresie. Ręcznie regulujesz tylko szybkość schładzania pokrętłem - prędkość nawiewy. Ja mam zawsze ustawione na 2 i jest dla mnie optymalnie w MCV-ce.

Ok, ale temperature i tak ustawiasz ręcznie więc jaki jest sens tego włącznika?
Z definicja klima półautomatyczna ma automatyczne mieszanie powietrza tak że z nawiewu leci temp ustawiona, kierowca ręcznie steruje kierunkiem i siłą nawiewu.
Klima automatyczna sama dobiera siłę, temperaturę i kierunek. Twój dodatkowy włącznik klimę włącza i wyłącza na podstawie temp ale i tak dmucha tak jak jest na pokrętle, ta zmiana nie jest dynamiczna?

Co do włączania i załączania to zależy od auta, w L200 sprężarka ciągle się włącza i wyłącza dlatego że układ pracuje na bardzo niskiej temperaturze bez przerwy i tak jest kontrolowana siła chłodzenia. W innych samochodach sprężarka może chodzić ciągle bo takie było żałożenie konstrukcyjne. Jedyne co szkodzi sprzęgłu klimy to załączanie na wysokich obrotach silnika bo powoduje gwałtowne sprzęgniecie układu.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-12-22, 20:26   

Napisałem przecież, że dobrałem siłę nawiewu na 2 i mnie pasuje. Nie włącza/wyłącza często i mogę się skupić na prowadzeniu auta.
Jest to dobre w przypadku małych dzieci na pokładzie, bo nie ma możliwości schłodzić wewnątrz poniżej zadanej temperatury. W przypadku gdy pasażerowie stwierdzą, że robi się za ciepło to włączam na 3, a układ i tak nie pozwoli schłodzić poniżej progu, jakbym zapomniał przełączyć z powrotem na 2.

Wszystko już było na forum. Między innymi w tym temacie i jeszcze tutaj
http://www.daciaklub.pl/f...atyczna&start=0
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2013-12-22, 21:43   

Marek1603 napisał/a:
Napisałem przecież, że dobrałem siłę nawiewu na 2 i mnie pasuje. Nie włącza/wyłącza często i mogę się skupić na prowadzeniu auta.
Jest to dobre w przypadku małych dzieci na pokładzie, bo nie ma możliwości schłodzić wewnątrz poniżej zadanej temperatury. W przypadku gdy pasażerowie stwierdzą, że robi się za ciepło to włączam na 3, a układ i tak nie pozwoli schłodzić poniżej progu, jakbym zapomniał przełączyć z powrotem na 2.

Wszystko już było na forum. Między innymi w tym temacie i jeszcze tutaj
http://www.daciaklub.pl/f...atyczna&start=0

to teraz jak przeczytałem koncepcję tego patentu to już w ogóle nie widzę sensu, sens automatu polega na sterowaniu temperaturą a nie tym czy Ci urywa głowę wiejąc lodowatym powietrzem na 1,2,3, czy 4 biegu.
Jak dla mnie bez sensu kompletnie bo nic nie daje poza włączaniem i wyłączaniem na podstawie temp.
Jeżeli Tobie się sprawdza to fajnie, gratuluję zaparcia i zdolności manualnych.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2013-12-22, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
kyriosmk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V 75KM
Rocznik: 2013
Wersja: Access
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-23, 10:16   

Koledzy,
Stałem się posiadaczem takiego termometru: http://fanlidla.pl/gazetk...rmometr,cyfrowy
Czyjnik do pomiaru temperatury wewnętrznej znajduje się w obudowie, natomiast zewnętrznej na 3m kabelku. Gdzie najlepiej zamontować ten czujnik?
Myślałem aby:
1. Przeciągnąć jakoś do komory silnika (jeśli mi się to uda) i przyczepić gdzieś do zderzaka,
2. Przyczepić gdzieś w ramie drzwi,

Najważniejsze aby ukryć kabelek (nie cierpię kabelkomanii).

Jakieś pomysły?
_________________
http://majsterklepka.blogspot.com
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-23, 10:23   

Ja mam w progu (dole) lewych drzwii , zaraz za nadkolem, leci kabelek wzdłuż rantu drzwii za zawiasami - widać kabelek tylko jak się otworzy drzwii.
 
kyriosmk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V 75KM
Rocznik: 2013
Wersja: Access
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-23, 10:48   

corrado napisał/a:
Ja mam w progu (dole) lewych drzwii , zaraz za nadkolem, leci kabelek wzdłuż rantu drzwii za zawiasami - widać kabelek tylko jak się otworzy drzwii.


Dzięki, pokombinuję...
_________________
http://majsterklepka.blogspot.com
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2014-01-10, 11:19   

Nowy nabytek w moim Dusterku:






Pomiar temperatury wewnętrznej i zewnętrznej - produkcja własnoręczna :)
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-01-14, 10:31   

Zakupiłem u Chińczyków taki termometr.
Przyszedł po 2 tygodniach. Na alledrogo też można go dostać z odpowiednią prowizją. Zastanawiałem się gdzie go mogę zamontować. Nie mogłem znaleźć odpowiedniego miejsca aby wyciąć otwór pod niego w kokpicie więc zamontowałem go prowizorycznie.
Trzyma się na sztywnej oklejonej taśmą izolacyjną wiązce przewodów. Zasilanie póki co zostawiłem z gniazda zapalniczki.
Jak się upewnię, że to rozwiązanie jest ergonomiczne podepnę się pod gniazdo "od tyłu". Jedynym najmniej inwazyjnym miejscem oprócz obecnego jest przestrzeń pomiędzy dwoma wgłębieniami na kubek-popielniczkę.
Obudowa termometru idealnie się tam wpasowuje. Trzeba go tam unieruchomić dwustronną taśmą piankową i wykonać otwór w ściance na kable.
Czujnik termometru puściłem przy progu i wyprowadziłem przy styczniku czujnika otwarcia drzwi pasażera na dole słupka.
Koszt 40zł + 1h zabawy

20140113_191537.jpg
Plik ściągnięto 436 raz(y) 29,39 KB

20140113_191520.jpg
Plik ściągnięto 365 raz(y) 73,47 KB

20140113_191438.jpg
Plik ściągnięto 402 raz(y) 74,43 KB

20140113_191228.jpg
Plik ściągnięto 344 raz(y) 48,96 KB

20140113_191729.jpg
Plik ściągnięto 303 raz(y) 66,98 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2014-01-14, 10:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-14, 11:08   

Daster,
czy ten termometr ma pomiary temperatury wewnątrz i zewnątrz ?

Blacha997, ten termometrzyk z jakiego zestawu złozyłeś ? i ile kosztował ?
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-01-14, 11:24   

corrado napisał/a:
Daster,
czy ten termometr ma pomiary temperatury wewnątrz i zewnątrz ?

Blacha997, ten termometrzyk z jakiego zestawu złozyłeś ? i ile kosztował ?


Termometr pokazuje temp. tylko z jednego czujnika.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Daster 2014-01-14, 17:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2014-01-15, 12:43   

corrado napisał/a:
Blacha997, ten termometrzyk z jakiego zestawu złozyłeś ? i ile kosztował ?


Całość kosztowało ok. 50 zeta - łącznie z kablami, wtyczką zapalniczki i obudową. Sam kit kosztował ok. 40 zeta.

W necie jest duży wybór, ale z tego co pamiętam zakup robiony był chyba w tym sklepie
http://sklep.avt.pl/termo...go-montazu.html

Pozdrawiam :)
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-16, 11:38   

Zdecydowałem że jednak zamontuje u siebie termometr z bartsoftu - bo jest mały i w kolorze zółtym.
http://www.bartsoft.pl/pr...WY-Z-RS232.html
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-01-16, 12:17   

corrado napisał/a:
Zdecydowałem że jednak zamontuje u siebie termometr z bartsoftu - bo jest mały i w kolorze zółtym.
http://www.bartsoft.pl/pr...WY-Z-RS232.html


A gdzie go zamontujesz? Ja go miałem zamontowanego w podufitce ale wywaliłem go.
Musisz mieć odpowiednie miejsce, nie jakoś pod kątem bo na pomiar będziesz musiał specjalnie wykrzywiać głowę. A dwa, wg pomiar wewnątrz jest zbędny.
A jeszcze trzeba jakoś go ładnie zamontować, wykończenia, ramka.

Po zdemontowaniu bartsoftu w podsufitkę włożyłem taki:

Ostatnio zmieniony przez Dominus 2014-01-16, 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-01-16, 12:33   

Dominus napisał/a:
corrado napisał/a:
Zdecydowałem że jednak zamontuje u siebie termometr z bartsoftu - bo jest mały i w kolorze zółtym.
http://www.bartsoft.pl/pr...WY-Z-RS232.html


A gdzie go zamontujesz? Ja go miałem zamontowanego w podufitce ale wywaliłem go.
Musisz mieć odpowiednie miejsce, nie jakoś pod kątem bo na pomiar będziesz musiał specjalnie wykrzywiać głowę. A dwa, wg pomiar wewnątrz jest zbędny.
A jeszcze trzeba jakoś go ładnie zamontować, wykończenia, ramka.

Po zdemontowaniu bartsoftu w podsufitkę włożyłem taki:

Obrazek


Fajny skąd taki ???
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne