Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z zasilaniem - dziwna sytuacja
Autor Wiadomość
Przemek1500 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5DCI
Rocznik: 2009
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Maj 2019
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-12-01, 22:34   Problem z zasilaniem - dziwna sytuacja

Witajcie,
Mam 2 letni akumulator VARTA N60 EFP 60Ah (60A).
Alternator regenerowany też około 2 lata temu. Żadnym problemów. Anie razu nie ładowany z prostownika.

Dzisiaj parkuję na 15 minut samochód. Po tych 15 minutach włączam zapłon, dmuchawa rusza, 1sek i nagle i prąd w aucie totalnie znika (to znaczy jedynie kontrolka immobilaizera miga bardzo szybko - szybciej niż zwykle) - całkiem ciemno, licznik i zegar skasowany.
Oczywiście auto nie odpala.
Podpiąłem kablami od znajomych, odpaliłem podjechałem do domu (około 5km). Na miejscu zgasiłem auto. Odpaliłem raz, dwa razy. Zostawiłem auto na 30 minut znów odpaliłem.
Po 3h też odpala.
Przy włączonym silniku napięcie na klemach 14.3V
Przy wyciągniętym akumulatorze na klemach napięcie też 14V
Na wszelki wypadek wyciągnąłem akumulator i zaniosłem do domu do ładowania. Prostownik(HB- 1204) wskazuje praktycznie 100%. Na wszelki wypadek potrzymam przyłączony z godzinę.

Ale teraz pytanie.
Czy to może być akumulator (dość młody jest). Czy jakaś inna usterka objawiająca się takim efektem, może jakieś zwarcie - czy macie jakieś podejrzenia.
A może się nie przejmować - przypadek
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-01, 22:42   

Może poluzowana klema? Może wilgoć i brak kontaktu? Ciężko powiedzieć.
Przejrzyj kable, wtyczki, klemy i obserwuj czy nie będzie dziwnego zachowania elektryki.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2020-12-02, 07:34   

To wygląda jak luźna lub zanieczyszczona klema. Skontrolowałbym też stan przewodu masowego.
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2020-12-02, 08:30   

miałem cos podobnego w Uno , tam była taka wtyczka masowa w okolicach akumulatora , musiałem ją wydłubać oczyścić i spiąć całą obudowa i "mama z tatą były zaśniedziałe , podobny objaw jak u ciebie nic nie działa i deska rozdzielcza ciemna
 
Pedros 


Marka: Dacia
Model: Duster II 4X4
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Lut 2019
Posty: 400
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2020-12-02, 08:55   

Przemek1500 napisał/a:
Czy to może być akumulator

Tak może. Od jego przetestowania by należało zacząć.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2020-12-02, 09:50   

Pedros napisał/a:


Tak może. Od jego przetestowania by należało zacząć.
Przemek1500 napisał/a:
Podpiąłem kablami od znajomych, odpaliłem podjechałem do domu (około 5km). Na miejscu zgasiłem auto. Odpaliłem raz, dwa razy. Zostawiłem auto na 30 minut znów odpaliłem.
Po 3h też odpala.
Przy włączonym silniku napięcie na klemach 14.3V
Przecież sprawdził. Auto odpalone na kable, przejechane 5km i takie napięcie na klemach? Aku sprawny.
Dla mnie to jest brak kontaktu na klemach.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2020-12-02, 11:22   

Aku można sprawdzic po naładowaniu obciąznikiem. Akumulator kopertowy ma mozliwosći głupieć. Ukryty zapas energii moze wprowadzac w bład. A zwarcie wewnętrze nie od razu moze wylesć. Chyba ze po naładowaniu. Wtedy jest bummm .Stęzenie wodoru .Tu trzeba uwazac . Choc zdarza sie rzadko.Tez stawiam na połaczenia miedzy budą silnikiem. itd. Samochód stoi w rożnych warunkach. tzn ułozenia. Plecionki mają tendencje do powolnego ubytku.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2020-12-02, 11:32   Re: Problem z zasilaniem - dziwna sytuacja

Przemek1500 napisał/a:
.... jedynie kontrolka immobilaizera miga bardzo szybko - szybciej niż zwykle...

A jak wygląda zadziałanie immobilaizera?
_________________
Od f126p do Dustera
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3625
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2020-12-02, 12:08   Re: Problem z zasilaniem - dziwna sytuacja

maugu napisał/a:
A jak wygląda zadziałanie immobilaizera?

Nie można odpalić, ale poza tym wszystko gra i buczy ;-)
Z "pozadaciowych" doświadczeń przychodzi mi do głowy zwrócenie uwagi na "kostkę stacyjki" lub działanie głównych przekaźników.
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-12-02, 18:02   Re: Problem z zasilaniem - dziwna sytuacja

Dymek napisał/a:
maugu napisał/a:
A jak wygląda zadziałanie immobilaizera?

Nie można odpalić, ale poza tym wszystko gra i buczy ;-)
Z "pozadaciowych" doświadczeń przychodzi mi do głowy zwrócenie uwagi na "kostkę stacyjki" lub działanie głównych przekaźników.


Również strzelałbym w stacyjkę.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2020-12-02, 18:12   

Pisanie - gdybanie. I tak to jest jak się zdalnie naprawia samochód. Warto przeczytać posta . Immobilaizer powoduje tylko ze auta się nie odpali. A kolega Przemek1500 wypisuje inne uwagi. Zeby stwiedzic stacyjka trzeba by dokonac parę pomiarow. Tak uważam
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-12-02, 19:31   

To nie diagnoza, a nakierowanie gdzie może występować problem. Nikt o zdrowych zmysłach nie diagnozuje auta przez internet.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2020-12-02, 20:50   

Stacyjka wtedy jeśli nie działają odbiorniki zasilane przez stacyjkę. Klakson już np nie. Więc nie trzeba rozbierać stacyjki. pozdr
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1705
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-12-02, 21:23   

Niekoniecznie. Mieliśmy dokkera który miał prąd a nie odpalał po przekręceniu kluczyka bo stacyjka była uszkodzona.
2 było Sandero I z uszkodzoną kostką stacyjki.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 829
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2020-12-02, 22:19   

toka93 napisał/a:
Nikt o zdrowych zmysłach nie diagnozuje auta przez internet.

No patrz a ludzi diagnozują ;-)
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 723
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2020-12-02, 22:56   

i nie tylko przez internet ale też i przez telefon ;)
 
Przemek1500 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5DCI
Rocznik: 2009
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Maj 2019
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-12-18, 22:37   

Akumulator podłączony kolejnego dnia. Jeżdżę już ponad prawie 3tyg i zero problemów z aku. 2 tyg. wcześniej w aucie grzebał elektryk i się zastanawiam czy może nie poluzował mi klemy. Nie zwróciłem uwag przy odkręcaniu aku ale być może była luźniejsza. Możliwe, że podłączania kabli rozruchowym ją docisnęło na moment stąd po podjechaniu do domu nie było problemów.
Tak czy tak samochód chodzi.
Dzięki wszystkim za pomoc.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne