Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-07-10, 21:11
Płyn chłodzący / do chłodnicy
Autor Wiadomość
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-08-22, 20:12   

sandero_fan napisał/a:
żeby nie zakładać nowego postu, -czy jest lepszy płyn do chłodnic niż Prestone?

Zależy co rozumiesz przez lepszy - większość płynów należy wymieniać co 2-3 lata - tracą właściwości antykorozyjne. Jest płyn koncernu VW, który zalewamy raz ( czynnik antykorozyjny łączy się trwale z elementami metalowymi) - wymiana jest konieczna po wymianie chłodnicy, bloku silnika, nagrzewnicy. Jest za to oczywiście droższy - więc co kto woli - ale przy dłuższym okresie używania się opłaca
 
sandero_fan 


Marka: renault
Model: clio
Silnik: 1.2 16V 75KM
Rocznik: 2008
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 22
Skąd: PL
Wysłany: 2014-08-22, 20:25   

PiotrWie napisał/a:
sandero_fan napisał/a:
żeby nie zakładać nowego postu, -czy jest lepszy płyn do chłodnic niż Prestone?

Zależy co rozumiesz przez lepszy - większość płynów należy wymieniać co 2-3 lata - tracą właściwości antykorozyjne.

czyli mówisz że zapewnienia producentów płynów o trwałości 5 lat są bajką i płyn należy co te 3 lata jednak wymienić? -a czy płyn który mi zostanie w opakowaniu w garażu traci swoje właściwości?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-22, 20:30   

Z płynem do chłodnic to przesada i to spora ...
ja wymieniam co minimum 5 lat . Jak na razie wymieniałem jedną nagrzewnice kabiny gdyż wlałem uszczelniacz do chłodnic i padła .
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-08-24, 23:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
sandero_fan 


Marka: renault
Model: clio
Silnik: 1.2 16V 75KM
Rocznik: 2008
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 22
Skąd: PL
Wysłany: 2014-08-22, 20:37   

dzięki za wszystkie info
czy ktoś stosował z powodzeniem taki wynalazek jak płukacz do chłodnic przed wymianą płynu? np.
radiator flush
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-08-22, 21:11   

sandero_fan napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
sandero_fan napisał/a:
żeby nie zakładać nowego postu, -czy jest lepszy płyn do chłodnic niż Prestone?

Zależy co rozumiesz przez lepszy - większość płynów należy wymieniać co 2-3 lata - tracą właściwości antykorozyjne.

czyli mówisz że zapewnienia producentów płynów o trwałości 5 lat są bajką i płyn należy co te 3 lata jednak wymienić? -a czy płyn który mi zostanie w opakowaniu w garażu traci swoje właściwości?

W opakowaniu chyba nie. A częstotliwość wymiany wziąłem z instrukcji obsługi samochodów - nie jednego, kilku i różnych marek - jest tam od dwóch lat ( renault, fiat ), 3 lata - bmw, 4 -Dacia. W Audi bezterminowo pod warunkiem stosowania odpowiedniego płynu.
Może te 5 lat na opakowaniu to trwałość od daty produkcji?
 
sandero_fan 


Marka: renault
Model: clio
Silnik: 1.2 16V 75KM
Rocznik: 2008
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 22
Skąd: PL
Wysłany: 2014-08-22, 21:15   

PiotrWie napisał/a:
Może te 5 lat na opakowaniu to trwałość od daty produkcji?

płyn prestone
"Płyn do chłodnic Prestone gwarantuje pełną ochronę układu przez 5 lat lub 250 000 km ciągłej eksploatacji, nawet jeżeli wymieszamy go z innym płynem o wydłużonej trwałości."
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-08-22, 22:17   

Co do płynów chłodniczych to bywa różnie. Tu należy się trzymać warunków ustalonych przez producenta dla konkretnego płynu.
Dla przykładu Ford z tego, co pamiętam przy płynie zielonym zalecał wymianę, co 2 lata, przy czerwonym 5 lat, a żółtym, co 10lat. Mercedes w ciężarówkach zaleca, co 400 000 km. Ja po prostu płyn, co roku sprawdzam temperaturę zamarzania, jak również Odczyn pH. Bo po pewnym czasie temperatura zamarzania jest Ok., ale płyn zaczyna zamieniać się w kwas i trzeba go wymienić. Co niszczy układ. W silnikach samochodów ciężarowych zdarzają się tez filtry płynu chłodniczego
 
sandero_fan 


Marka: renault
Model: clio
Silnik: 1.2 16V 75KM
Rocznik: 2008
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 22
Skąd: PL
Wysłany: 2014-08-22, 22:20   

radiator flush
dzięki za wszystkie info
czy ktoś stosował z powodzeniem taki wynalazek jak płukacz do chłodnic przed wymianą płynu? np. ten powyższy?
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-08-22, 22:46   

sandero_fan napisał/a:
radiator flush
dzięki za wszystkie info
czy ktoś stosował z powodzeniem taki wynalazek jak płukacz do chłodnic przed wymianą płynu? np. ten powyższy?


Masz zawaloną chłodnicę czy nagrzewnica nie wyrabia?
Ja osobiście nie trenowałem ale koledzy z klubu Nubiry przy zakamienionej nagrzewnicy najpierw wypłukiwali wnętrze puszczając strumień wody "pod prąd" (uwaga na ciśnienie, bo można rozwalić nagrzewnicę!) a potem stosując jakieś tam odkamieniacze (nawet i miks wody z octem) i jeżdżąc przez kilka godzin lub zostawiając na kilka dni (oczywiście nie w zimie). Po wypłukaniu mieszanki i zalaniu płynem chłodniczym ogrzewanie wracało, zdarzyły się jeden lub dwa przypadki gdy trzeba było wymienić nagrzewnice bo wspomniane operacje nie zadziałały.
_________________
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-08-22, 22:51   

Jeżeli cały czas dbasz o płyn to nic nie musisz płukać. Np. w wspomnianym Mercedesie upusczasz połowę płynu czyli około 20l i lejesz koncentrat.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-27, 19:26   

W marcu miałem dolane na 2-3 cm ponad kreskę minimum
dziś jest już prawie 0,5 cm poniżej kreski .
To normalne dla tych silników ?
_________________
Moje auto
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-09-27, 20:26   

Nie.
I nie tylko dla tych ale i innych też.
Poszukaj czy gdzieś nie ma zapoczenia/wycieku.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-27, 21:00   

pewnie aso chałupnicy coś źle poskładali
niech naprawiają :->
A pytałem bo nigdy renówki nie miałem , zawsze tylko niemieckie/radzieckie pojazdy
Myślałem żeby może wlać barwnik do płynu żeby im ułatwić robotę , bo jeździć do nich 2 razy to mi się nie chce .
Ktoś wie czego oni używają ?
nie chce potem otrzymać oskarżenia że moja pomoc jest powodem tego wycieku
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-09-27, 21:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-02, 21:33   

Dziś serwisant stwierdził że ubytek 1 cm płynu chłodniczego na miesiąc to normalne zużycie eksploatacyjne przy instalacji lpg :lol: :lol:
kiedy poprosiłem to na piśmie to zaprosili mnie do serwisu na "weryfikacje usterki "
kiedy zapytałem jakim cudowny sposobem chce zweryfikować ubytek płynu który występuje w okresie długoterminowym to stwierdził że postawią auto i będę sprawdzać
pełna profeska
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-10-02, 21:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
husik 


Marka: Dacia
Model: Sandero stepway
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Wersja: Stepway
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-10-04, 08:52   

Dzisiaj zauważyłem u siebie poziom płynu poniżej minimum..
miał ktoś Sandero 2 taki problem? samochód mam od marca 2013. przebieg 21000
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-20, 12:51   

Dziś byłem w ASO panowie stwierdził że nie mam wycieku a układ trzyma ciśnienie .
ASO twierdzi iż jest to normalne .
_________________
Moje auto
 
husik 


Marka: Dacia
Model: Sandero stepway
Silnik: 1.0
Rocznik: 2021
Wersja: Stepway
Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-20, 13:03   

U mnie reakcja taka sama. Dolalem i na razie spokój
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-20, 13:13   

Po dotarciu to normalne że płynu ubywa jednak u mnie auto już dawno po dotarciu ...
ja zrobiłem tak
nalepiłem na zbiorniczek nalepkę równo z poziomem płynu z datą
_________________
Moje auto
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-11-20, 19:00   

U mnie natomiast płyn "wylatał" przez niedokręconą plastikową zakrętkę od odpowietrzenia umieszczoną na wężu- trzeba popatrzyć na węże od płynu chłodzącego po otwarciu maski, nakrętka jak od wentylka. Też uzupełniałem dopóki nie przyuważyłem wycieku "eksploatacyjnego". Po dokręceniu niczego nie ubywa.
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-29, 02:18   

Musze uzupełnić 2 raz płyn tej zimy
Aso twierdzi że TTTM wszystko jest szczelne sprawdzone ich super nowoczesną technologią
Jaki uważacie , jaki kroki powinienem podjąć ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-29, 02:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-29, 07:55   

Jeżeli nie spala Ci płynu chłodniczego , co pewnie byś widział ,
to nienormalne, że tyle go ubywa .

Wziąłbym paru łysych groźnie wyglądających kolegów, pojechał do ASO i jeszcze raz ich poprosił o sprawdzenie źródła wycieków, przypominając że masz gwarancje :-)

Sory ale nie mogłem się powstrzymać. Mi nie znikało tyle krótko po wymianie termostatu i odkręcaniu paru połączeń rur : w tym z blokiem silnika i z chłodnica i spuszczaniu prawie 3L z układu...
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-01-29, 08:35   

Karenzo napisał/a:
Musze uzupełnić 2 raz płyn tej zimy
Aso twierdzi że TTTM wszystko jest szczelne sprawdzone ich super nowoczesną technologią
Jaki uważacie , jaki kroki powinienem podjąć ?

Sprawdzić szczelność. Mam dwa silniki K4M, jeden z przebiegiem 250 tys. km, gdzie nigdy nie dolewałem, wyłącznie wymiany co kilka lat, w Dusterze 68 tys. bez dolewania - z tym że nie mam gazu.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-01-29, 08:41   

Karenzo napisał/a:
Dziś serwisant stwierdził że ubytek 1 cm płynu chłodniczego na miesiąc to normalne zużycie eksploatacyjne przy instalacji lpg :lol: :lol:

w Matzie z sekwencją LGP miałem podobnie
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-01-29, 08:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-01-29, 19:35   

Karenzo napisał/a:

Jaki uważacie , jaki kroki powinienem podjąć ?


Heh! Też mi płyn znikał. Popatrzyłem w komorę silnika i okazało się, że na przewodzie od płynu chłodniczego posiadam zaworek odpowietrzający, na którym jest niedokręcony plastikowy kapturek (wygląd i wielkość jak kapturek od wentyla). Tam znalazłem wyciek i po dokręceniu płyn przestał znikać. Szukaj tego przewodu w przestrzeni między silnikiem a akumulatorem, bliżej silnika.
Misie z ASO też wymiękły... No problem nie do znalezienia. No wszystko szczelne, no...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-29, 22:43   

no to ulatwie namierzenie
specjalnie dla Karenzo :mrgreen: , z fotek wymiany u mnie termostatu, u Ciebie w benzynce tez tam pewnie jest...


 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne