Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-08-22, 20:12
sandero_fan napisał/a:
żeby nie zakładać nowego postu, -czy jest lepszy płyn do chłodnic niż Prestone?
Zależy co rozumiesz przez lepszy - większość płynów należy wymieniać co 2-3 lata - tracą właściwości antykorozyjne. Jest płyn koncernu VW, który zalewamy raz ( czynnik antykorozyjny łączy się trwale z elementami metalowymi) - wymiana jest konieczna po wymianie chłodnicy, bloku silnika, nagrzewnicy. Jest za to oczywiście droższy - więc co kto woli - ale przy dłuższym okresie używania się opłaca
Marka: renault
Model: clio
Silnik: 1.2 16V 75KM
Rocznik: 2008
Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 22 Skąd: PL
Wysłany: 2014-08-22, 20:25
PiotrWie napisał/a:
sandero_fan napisał/a:
żeby nie zakładać nowego postu, -czy jest lepszy płyn do chłodnic niż Prestone?
Zależy co rozumiesz przez lepszy - większość płynów należy wymieniać co 2-3 lata - tracą właściwości antykorozyjne.
czyli mówisz że zapewnienia producentów płynów o trwałości 5 lat są bajką i płyn należy co te 3 lata jednak wymienić? -a czy płyn który mi zostanie w opakowaniu w garażu traci swoje właściwości?
Z płynem do chłodnic to przesada i to spora ...
ja wymieniam co minimum 5 lat . Jak na razie wymieniałem jedną nagrzewnice kabiny gdyż wlałem uszczelniacz do chłodnic i padła .
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-08-24, 23:34, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2014-08-22, 21:11
sandero_fan napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
sandero_fan napisał/a:
żeby nie zakładać nowego postu, -czy jest lepszy płyn do chłodnic niż Prestone?
Zależy co rozumiesz przez lepszy - większość płynów należy wymieniać co 2-3 lata - tracą właściwości antykorozyjne.
czyli mówisz że zapewnienia producentów płynów o trwałości 5 lat są bajką i płyn należy co te 3 lata jednak wymienić? -a czy płyn który mi zostanie w opakowaniu w garażu traci swoje właściwości?
W opakowaniu chyba nie. A częstotliwość wymiany wziąłem z instrukcji obsługi samochodów - nie jednego, kilku i różnych marek - jest tam od dwóch lat ( renault, fiat ), 3 lata - bmw, 4 -Dacia. W Audi bezterminowo pod warunkiem stosowania odpowiedniego płynu.
Może te 5 lat na opakowaniu to trwałość od daty produkcji?
Marka: renault
Model: clio
Silnik: 1.2 16V 75KM
Rocznik: 2008
Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 22 Skąd: PL
Wysłany: 2014-08-22, 21:15
PiotrWie napisał/a:
Może te 5 lat na opakowaniu to trwałość od daty produkcji?
płyn prestone
"Płyn do chłodnic Prestone gwarantuje pełną ochronę układu przez 5 lat lub 250 000 km ciągłej eksploatacji, nawet jeżeli wymieszamy go z innym płynem o wydłużonej trwałości."
Co do płynów chłodniczych to bywa różnie. Tu należy się trzymać warunków ustalonych przez producenta dla konkretnego płynu.
Dla przykładu Ford z tego, co pamiętam przy płynie zielonym zalecał wymianę, co 2 lata, przy czerwonym 5 lat, a żółtym, co 10lat. Mercedes w ciężarówkach zaleca, co 400 000 km. Ja po prostu płyn, co roku sprawdzam temperaturę zamarzania, jak również Odczyn pH. Bo po pewnym czasie temperatura zamarzania jest Ok., ale płyn zaczyna zamieniać się w kwas i trzeba go wymienić. Co niszczy układ. W silnikach samochodów ciężarowych zdarzają się tez filtry płynu chłodniczego
radiator flush
dzięki za wszystkie info
czy ktoś stosował z powodzeniem taki wynalazek jak płukacz do chłodnic przed wymianą płynu? np. ten powyższy?
Masz zawaloną chłodnicę czy nagrzewnica nie wyrabia?
Ja osobiście nie trenowałem ale koledzy z klubu Nubiry przy zakamienionej nagrzewnicy najpierw wypłukiwali wnętrze puszczając strumień wody "pod prąd" (uwaga na ciśnienie, bo można rozwalić nagrzewnicę!) a potem stosując jakieś tam odkamieniacze (nawet i miks wody z octem) i jeżdżąc przez kilka godzin lub zostawiając na kilka dni (oczywiście nie w zimie). Po wypłukaniu mieszanki i zalaniu płynem chłodniczym ogrzewanie wracało, zdarzyły się jeden lub dwa przypadki gdy trzeba było wymienić nagrzewnice bo wspomniane operacje nie zadziałały.
pewnie aso chałupnicy coś źle poskładali
niech naprawiają
A pytałem bo nigdy renówki nie miałem , zawsze tylko niemieckie/radzieckie pojazdy
Myślałem żeby może wlać barwnik do płynu żeby im ułatwić robotę , bo jeździć do nich 2 razy to mi się nie chce .
Ktoś wie czego oni używają ?
nie chce potem otrzymać oskarżenia że moja pomoc jest powodem tego wycieku
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-09-27, 21:02, w całości zmieniany 2 razy
Dziś serwisant stwierdził że ubytek 1 cm płynu chłodniczego na miesiąc to normalne zużycie eksploatacyjne przy instalacji lpg
kiedy poprosiłem to na piśmie to zaprosili mnie do serwisu na "weryfikacje usterki "
kiedy zapytałem jakim cudowny sposobem chce zweryfikować ubytek płynu który występuje w okresie długoterminowym to stwierdził że postawią auto i będę sprawdzać
pełna profeska
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-10-02, 21:34, w całości zmieniany 1 raz
Po dotarciu to normalne że płynu ubywa jednak u mnie auto już dawno po dotarciu ...
ja zrobiłem tak
nalepiłem na zbiorniczek nalepkę równo z poziomem płynu z datą
U mnie natomiast płyn "wylatał" przez niedokręconą plastikową zakrętkę od odpowietrzenia umieszczoną na wężu- trzeba popatrzyć na węże od płynu chłodzącego po otwarciu maski, nakrętka jak od wentylka. Też uzupełniałem dopóki nie przyuważyłem wycieku "eksploatacyjnego". Po dokręceniu niczego nie ubywa.
Musze uzupełnić 2 raz płyn tej zimy
Aso twierdzi że TTTM wszystko jest szczelne sprawdzone ich super nowoczesną technologią
Jaki uważacie , jaki kroki powinienem podjąć ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-29, 02:19, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli nie spala Ci płynu chłodniczego , co pewnie byś widział ,
to nienormalne, że tyle go ubywa .
Wziąłbym paru łysych groźnie wyglądających kolegów, pojechał do ASO i jeszcze raz ich poprosił o sprawdzenie źródła wycieków, przypominając że masz gwarancje
Sory ale nie mogłem się powstrzymać. Mi nie znikało tyle krótko po wymianie termostatu i odkręcaniu paru połączeń rur : w tym z blokiem silnika i z chłodnica i spuszczaniu prawie 3L z układu...
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-01-29, 08:35
Karenzo napisał/a:
Musze uzupełnić 2 raz płyn tej zimy
Aso twierdzi że TTTM wszystko jest szczelne sprawdzone ich super nowoczesną technologią
Jaki uważacie , jaki kroki powinienem podjąć ?
Sprawdzić szczelność. Mam dwa silniki K4M, jeden z przebiegiem 250 tys. km, gdzie nigdy nie dolewałem, wyłącznie wymiany co kilka lat, w Dusterze 68 tys. bez dolewania - z tym że nie mam gazu.
Heh! Też mi płyn znikał. Popatrzyłem w komorę silnika i okazało się, że na przewodzie od płynu chłodniczego posiadam zaworek odpowietrzający, na którym jest niedokręcony plastikowy kapturek (wygląd i wielkość jak kapturek od wentyla). Tam znalazłem wyciek i po dokręceniu płyn przestał znikać. Szukaj tego przewodu w przestrzeni między silnikiem a akumulatorem, bliżej silnika.
Misie z ASO też wymiękły... No problem nie do znalezienia. No wszystko szczelne, no...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum