Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-05-15, 15:11
Martwe pole w lusterkach zewnętrznych Dacii
Autor Wiadomość
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-02, 12:02   

wojtek_pl napisał/a:
Odkurzając stary temat polecam te małe okrągłe asferyczne lusterka, pokazane na filmiku.

O który filmik chodzi?
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2011-05-02, 12:56   

ten http://www.youtube.com/watch?v=e6KX1vJRUNI
 
Gość

Wysłany: 2011-05-02, 21:06   

Ja ustawiam lusterka tak, żeby właśnie widzieć swój bok. Nie chodzi tu o oglądanie swojego samochodu, tylko o to, że widzę więcej za pojazdem - podczas cofania. Jeżeli chodzi o 'martwe pole', to mnie to nie martwi, bo przyzwyczaiłem się, żeby przed krytycznym manewrem obrócić głowę.

lusterka.gif
Plik ściągnięto 23562 raz(y) 11,66 KB

 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-03, 16:56   

Dziadek napisał/a:
Ja ustawiam lusterka tak, żeby właśnie widzieć swój bok. Nie chodzi tu o oglądanie swojego samochodu, tylko o to, że widzę więcej za pojazdem - podczas cofania.

Ja ustawiam tak samo.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-05-03, 17:01   

Na autostradę np można ustawić lusterko wewnętrzne tak, żeby było widać w nim przez boczne szyby.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Gość

Wysłany: 2011-05-03, 17:58   

Tak, ale to już hardcore.
Ja przyzwyczaiłem się do takiego ustawiana lusterek w Transicie, którym jeździłem kiedyś. W wersji osobowej to nie jest duże auto, ale dość szerokie i tym samym trudne w parkowaniu. Z takim ustawieniem luster można było tyłem wpasować się w lukę z luzem prawie o grubość lakieru ;-) .
A przy okazji: jak się skieruje lusterko jeszcze bardziej na bok pojazdu, to tylną krawędź auta widzi się bliżej zewnętrznej krawędzi lusterka i w ten sposób bardziej się "zagląda" za samochód. Tylko nie można przesadzić :lol:
 
tomekl 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2004
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 6
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2012-09-09, 20:50   

matucha napisał/a:
Na autostradę np można ustawić lusterko wewnętrzne tak, żeby było widać w nim przez boczne szyby.


Dla mnie lusterko wewnętrzne mogłoby nie istnieć - przyzwyczajenie z busów. Jesli chodzi o martwe pole. Każde auto, każde lusterko ma martwe pole- oczywiście w jednym aucie jest większe, w innym mniejsze. Nawykiem więc powinno być dokładne sprawdzanie obrazu za autem, przed wykonaniem manewru. Jak dotąd mi się udaje - nikomu drogi nie zajechałem.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-10, 11:07   

Dacia ma spore lusterka więc nie jest tak źle :)
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-09-10, 11:43   

tomekl napisał/a:
(...)Nawykiem więc powinno być dokładne sprawdzanie obrazu za autem, przed wykonaniem manewru. Jak dotąd mi się udaje - nikomu drogi nie zajechałem.


Po kilku sytuacjach, jako młody kierowca gdy zostałem strąbiony (? :mrgreen: ) - i wielka chwała trąbalskim za to - uważam że równie ważnym nawykiem powinno być zdecydowanie wcześniejsze włączenie kierunkowskazu. Połączenie nie widzę, nie słyszę dopiero daje mi możliwość zmiany pasa :mrgreen:

Po za tym nikt, ani żona, ani teściowa nie mają wpływu na prowadzenie. Jeżeli nie powiedzą 100m wcześniej, że tu czy tam trzeba skręcić, lub zmienić pas - mówi się trudno, nakładamy drogi i zawracamy. Prawie codziennie widzę nerwusów co przegapili zjazd i w ostatniej chwili zajeżdżają innym drogę. To nawet nie ma nic wspólnego z ustawieniem lusterek, bo najzwyklej oni z nich nie korzystają :-x
_________________
---
Stepway
 
theolo 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Kwi 2013
Posty: 8
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2013-04-04, 14:39   

cofałem raz (ze skrętem w prawo) i nie widziałem lampy (z lewej) ani w lusterku, ani nawet po odwróceniu głowy - była schowana za słupkiem; efekt nieciekawy bo ruszyłem całkiem ostro; czegoś mnie to nauczyło na temat pola widzenia w lusterkach DUSTERa i nie tylko :-( a propos, jakby ktoś miał na zbyciu lewe, podgrzewane lusterko to proszę o kontakt
_________________
AB
 
elektryk1 


Marka: Daewoo \ Dacia
Model: Matiz \ Duster 4x4
Silnik: 0,8 \ 1,6 16V
Rocznik: 2003 \ 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 59
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-04-06, 12:51   

Hehe to jest nas dwóch ja w ten sam sposób potratowałem słup latarni naszczęście była mała prędkość.
 
krzysiek.eu 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 8
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2013-05-17, 10:07   

A ja od dłuższego czasu stosuję małe naklejone okrągłe lusterko. W normalnym widzę i bok auta i jezdnię. Te dodatkowe - okrągłe - pokazuje mi całą martwą strefę i zbyt dużo miejsca nie zajmuje. Sam koszt - to było chyba coś koło 15-20 zeta w Norauto.
_________________
Klub Biegaczy PĘDZIKIEM
Legionowo, Piaseczno, Zalesie Górne
www.klubbiegaczy.blogspot.com
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2013-05-18, 10:38   

Przed laty uczono mnie aby w lusterku był widoczny maleńki fragmencik tyłu własnego samochodu - pozwala lepiej oszacować odległość od innych samochodów widocznych w lusterkach. Dodatkowo na płaskich lustrach Wampira mam naklejone wypukłe dodatkowe lusterka (jakieś 10-11 PLN) - to zdecydowanie zmniejsza martwe pole widzenia. Wolę półokrągłe od okrągłych. A jeszcze dość dobrze wpasowują się w krzywiznę obudowy
A co do sygnalizowania: sygnalizujmy migaczami tak, aby inni widzieli, że mamy zamiar wykonać manewr i aby inni mieli czas na reakcję. Fizjolodzy stwierdzają, że czas świadomej reakcji wynosi średnio 1-1,5 sekundy. W czasie 1 sekundy samochód jadący z prędkością 50 km/h przejedzie :!: 13,9 :!: :!: metra. To są jakieś 3 długości samochodu. I to jest czas jaki upłynie pomiędzy zobaczeniem czegoś a np. naciśnięciem pedału hamulca/rozpoczęciem ruchu kierownicą. Może u wyszkolonych kierowców rajdowych czy wyścigowych ten czas jest krótszy, ale czy na drogach są sami Kubice czy Kankunneni? A potem są tłumaczenia. Pól biedy jak tylko przed policja i jako skutek mamy tylko wizytę u blacharza i większą składkę ubezpieczeniową. Gorzej jak zasiądziemy na ławie oskarżonych a za nami będą się wlokły wyrzuty sumienia i wyrok
 
bushi 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 488
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-05-18, 14:05   

Popieram kolegę Ajaxa, a poniżej wklejam fajny schemat pokazujący najlepsze ustawienie lusterek. Niestety na naszych drogach większość kierowców używa kierunkowskazu w momencie wykonywania manewru, albo nie używa go wcale. Ile razy musiałem ostro odbijać zmieniając pas, bo nauczony wcześniej sygnalizować manewr najpierw włączałem migacz, czekałem chwilę i dopiero skręcałem. A zazwyczaj w tym czasie ktoś kto jechał za mną mimo mojego włączonego migacza wyskakiwał na drugi pas i zaczynał mnie wyprzedzać...

1352299939970.jpg
Plik ściągnięto 637 raz(y) 82,61 KB

_________________
http://www.jamnikiniczyje.pl
http://jamniki.eadopcje.org
POMAGAJMY JAMNIKOM!!!
 
kobi 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-05, 11:55   

Zamontowałem w swoim stepwayu prostokątne regulowane lusterka (regulowane), skuszony ich niewielką ceną (kupione w PSB Mrówka). Martwe pole i owszem zostało zniwelowane zwłaszcza na kilku pasmowej jezdni dobrze widać boczne pasy ale przed montażem należy dobrze wybrać miejsce ich naklejenia bo można ograniczyć pole widzenia lustra na którym się je przykleja :!:
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-07-06, 12:23   

kobi napisał/a:
przed montażem należy dobrze wybrać miejsce ich naklejenia bo można ograniczyć pole widzenia lustra na którym się je przykleja :!:


Wrzuć proszę foto byśmy zobaczyli jak je wkleiłeś, będzie pomocne :)
_________________

 
kobi 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-09, 10:08   

Robię to pierwszy raz więc nie wiem czy się uda.
Gdybym ponownie naklejał na lustra dodatkowe lusterka to przeniósłbym je wyżej w górny róg jak najbliżej słupka karoseri.
C:\Users\r.kobus\Desktop\IMG_0004.JPG
C:\Users\r.kobus\Desktop\IMG_0005.JPG

IMG_0005.JPG
Plik ściągnięto 554 raz(y) 26,06 KB

 
kobi 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-09, 10:21   

Niestety nie do końca mi się udało.
C:\Users\r.kobus\Desktop\IMG_0004.JPG

IMG_0004.JPG
Plik ściągnięto 377 raz(y) 29,79 KB

 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-07-09, 14:24   

A nie wygodniej by było po wewnętrznych górnych rogach ?

Zawsze mozna wziąć dwustronną i przykleić again :)
_________________

 
kobi 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Stepway
Dołączył: 04 Lip 2013
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-10, 10:48   

Właśnie do tego samego wniosku doszedłem :!: Miejsce, w którym są naklejone trochę zasłania auta widziane w lustrze, można się przyzwyczaić albo zmienić ich położenie na opisywane (wewnętrzne górne rogi luster).
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-01, 23:59   

Chciałbym wymienić swoje lusterka na takie albo wypukłe albo sferyczne ( z linia oddzielającą ). Mimo, iż sandero ma relatywnie duże lusterka brakuje mi właśnie takiego szerszego kąta. Czy ktoś przerabiał już temat wymiany ? Czy taki przykładowy wkład uda się bezproblemowo zainstalować ?

Rozumiem, że w daci standardowo są płaskie. Ktore rozwiązanie polecacie 1 czy 2:



Czym różnią się szkła sferyczne ,asferyczne i płaskie ?

1. Szkła sferyczne - w takie właśnie szkła wyposażona jest większość samochodów, które jeżdżą po naszych drogach szkła wykonane są tafli białego szkła w kształcie wycinka kuli - powiększają pole widzenia.

2. Szkła asferyczne - czyli tzw. "szkła łamane"- stosowane w samochodach z wyższej półki zapewniają ogromne powiększenie pola widzenia często spotykamy się ze zjawiskiem martwego pola w lusterkach - w przypadku szkieł asferycznych poprzez dodatkowe wyprofilowanie skrajnej części szkła
zjawisko to zostało w znacznum stopniu wyeliminowane - po zamontowaniu takich luster zobaczymy w każdej chwili wyprzedzający nas pojazd pole widzenia do tyłu powiększy się bardzo znacznie.

3.Szkła płaskie - pomimo że nie jestem ich zwolennikiem znam osoby które specjalnie wymieniły inne szkła oryginalne na płaskie zasadnicza ich zaletą jest podobno to że obraz w nich nie jest przybliżony - szkła płaskie montowane są w niektórych lusterkach samochodowych fabrycznie.


http://www.glasko.pl/314-wklady-lusterka-dacia


Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-01-02, 00:27, w całości zmieniany 4 razy  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-02, 09:46   

mekintosz napisał/a:
albo wypukłe albo sferyczne ( z linia oddzielającą )
wypukłe=sferyczne, te z linią lub bez to asferyczne.
Ja pozazdrościłem ojcu w Mercedesie i w Alfie z obu stron sobie zrobiłem asferyczne. W mieście bomba! Wszystko widać i brak martwego pola, a wygląda to super.
O ile w Chevrolecie nie miałem problemów z wyjmowaniem i wkładaniem szkieł, tak na Alfę zmiast 2 zużyłem 5 wkładów :oops: Polecam stanowczo łamane (asferyczne) i uwagę przy wyjmowaniu i wkładaniu szkieł, nie wiem jak w Daciach to schodzi/wchodzi.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2014-01-02, 09:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
  Wysłany: 2014-04-17, 19:29   Ustawianie lusterek - martwy punkt

Natrafiłem w sieci na tekst jak ustawiać lusterka

Co o tym myślicie? Jak wy ustawiacie? Czy ustawiacie tak jak w tym artykule?
_________________

Ostatnio zmieniony przez antropolog 2014-04-17, 19:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 787
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2014-04-17, 19:38   

Już od dawna w ten sposób korzystam z lusterek. Chociaż na kursie (kilka lat temu córka otrzymała prawo jazdy) dalej uczą ustawiania lusterek by kierujący widział klamki tylnych drzwi, światła czy błotnik tylu pojazdu. Jest to błąd, ale pomaga przejść tor manewrowy - NIESTETY!
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-04-17, 20:18   

Oczywiście, że widzę tylne błotniki auta w lusterkach. Często cofam na ciasnych parkingach, nawracam w bramach - dopóki widzę czyjś zderzak czy słupek bramy OBOK mojego błotnika - wiem, że o niego nie zahaczę.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne