Nie wymagaj cudów od całorocznych. Niestety coś za coś.
Opony tego typu nie dają się do latania na długich dystansach. Jedynie na krótkich odcinkach gdzie nie rozwijasz dużych prędkości.
Wystarczy kupić produkt premium, a nie budżet i nie ma rozgoryczenia :)
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2017-08-21, 16:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-08-21, 18:21
loganik napisał/a:
Dzięki za info. Postawię jednak na Michelin Gross Climate 185 65 15 92T XL.
Dwa sezony zimowe / dwa różne auta - opony znakomicie radzą sobie w różnych warunkach - bardzo dobry wybór
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Dzięki za info. Postawię jednak na Michelin Gross Climate 185 65 15 92T XL.
Bardzo fajne lacki. Mam je na dwoch autach, I jestem bardzo zadowolony. Nie sa moze tak super w mokrym, jak porzadna letnia opona, ale sa bardzo w porzadku. Planuje je wsadzic do Dacki tez.
Ostatnio zmieniony przez luckyluke 2017-08-23, 13:01, w całości zmieniany 1 raz
Przy czym musiałbyś się zagłębić w przepisy danego kraju bo często na dalekiej północy określają minimalny bieżnik np. na 6mm lub zgodnie zalecaniami producenta. Poniżej tego nie są już zimowe :)
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-22, 17:19
Niestety W ogóle dochodzę do wniosku, że chyba pójdę w wielosezonowe. Zakładasz w listopadzie/grudniu zimówki, a leje deszcz i jest plus 5. Letnie by się lepiej sprawdziły. Zakładasz letnie w kwietniu, to śnieżyca cię zaskoczy
dochodzę do wniosku, że chyba pójdę w wielosezonowe.
Zadałem pytanie o legalność jazdy zimą na oponach wielosezonowych w krajach, gdzie obowiązują zimówki właśnie z tą myślą, że moje "pierwsze" opony (zimówki i letnie) są już dość stare (5 lat) i choć jeszcze mają dość bieżnika, to może należałoby je wymienić... I przyszły mi na myśl wielosezonowe Nokiany. Czekam na odpowiedź w sprawie legalności opon wielosezonowych w krajach, gdzie obowiązują zimówki.
piku, podlinkowałem Ci informator continentala na temat zimówek w różnych krajach:
Te informacje są powszechnie dostępne także w Polsce. Mi chodzi dokładnie o odpowiedź na moje pytanie. W przypadku niektórych krajów napisano wyraźnie, że wystarczy oznaczenie M&S na oponach, ale nie jest to jasne w przypadku każdego z krajów...Może jednak owe M&S wystarczą? Miałem jednak takie oznaczenie na całkowicie letnich oponach Nokiana, używanych niegdyś w Skodzie.
Ostatnio zmieniony przez piku 2017-10-22, 19:37, w całości zmieniany 1 raz
Uważam, że prawny wymóg zimówek w 90% jest absurdem. Góry? OK, rozumiem. Środek Berlina? Po co?
To przekonanie traci na sile w trzech przypadkach, jesli jest slisko, np w trakcie silnych opdaow sniegu:
Rozbijesz sie
Ktos ci zniszczy samochod wjezdzajac ci w bagaznik
Zadzwonia ze szpitala ze zla informacja dot. czlonka twojej rodziny
I pewnie kilka innych
Cirkaw jestem, czy nadal bylby to taki absurd.
Koszt posiadania 2 kpl. Opon jest niewielki, bo jezdzac na calorocznych zuzywasz opony dwa razy szybciej niz letnie i zimowe na zmiane.
Doplacasz jedynie za przerzucanie opon.
A wywazanie i tak powinno sie robic co jakis czas na calorocznych.
A ja uważam, że wszystko zależy od kilku czynników.
1. Czy auto jest użytkowane w mieście czy na trasie - na trasy gdzie częściej zdarzy się nieodśnieżany odcinek lub górski zimówki zdecydowanie zwyciężą. W mieście - realnie ile masz dni czy godzin gdzie lecisz nieodśnieżonymi ulicami?
2. Mieszkasz w mieście czy na wsi? analogicznie jw.
3. Mieszkasz w górach? analogicznie jw.
4. Robisz 20tyś rocznie czy więcej? 20tyś - domniemanie, że jeździsz w większości po mieście ktoe jest odśnieżane. Powyżej - śmigasz na trasach czyli jw.
5. WYBIERAMY KLASĘ PREMIUM A NIE NAJTAŃSZEGO CHIŃCZYKA !!!
A ja uważam, że wszystko zależy od kilku czynników.
Oczywistości, które nie mają związku z pytaniem.
Podsyłanie katalogów, które są dostępne powszechnie i które sprawdzałem nic nie daje, bo nie ma w nich klarownej odpowiedzi na moje pytanie. Trzeba je interpretować.
Wniosek z tego płynie taki, że g... wiadomo na ten temat.
Nadal nie padła prosta odpowiedź na pytanie czy Micha Crossclimat lub Nokian weatherproof spełniają wymogi opon zimowych we wszystkich krajach europejskich, które wymagają ich zakładania zimą.
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-23, 15:58
goswee napisał/a:
pixa napisał/a:
Uważam, że prawny wymóg zimówek w 90% jest absurdem. Góry? OK, rozumiem. Środek Berlina? Po co?
To przekonanie traci na sile w trzech przypadkach, jesli jest slisko, np w trakcie silnych opdaow sniegu:
Rozbijesz sie
Doplacasz jedynie za przerzucanie opon.
A wywazanie i tak powinno sie robic co jakis czas na calorocznych.
Tu nie chodzi o upierdliwość wynikającą ze zmiany opon, czy jej koszt. Chodzi mi właśnie o bezpieczeństwo - często całoroczne by się lepiej sprawdzały, niż zimówki. Znacznie rzadziej ostatnio mocno sypie śnieg, za to bywa, że w Boże Narodzenie jest plus 8 i deszcz - zimówki wypadną blado w porównaniu do wielosezonów w takim przypadku.
Uważam, że prawny wymóg zimówek w 90% jest absurdem. Góry? OK, rozumiem. Środek Berlina? Po co?
Cirkaw jestem, czy nadal bylby to taki absurd.
Koszt posiadania 2 kpl. Opon jest niewielki, bo jezdzac na calorocznych zuzywasz opony dwa razy szybciej niz letnie i zimowe na zmiane.
Doplacasz jedynie za przerzucanie opon.
A wywazanie i tak powinno sie robic co jakis czas na calorocznych.
Tylko że guma po 5 latach traci swoje właściwości. Ja jeżdżę ok 12 tyś km rocznie, więc dla mnie lepiej wymienić jeden komplet opon wielosezonowych raz na 5 lat niż dwa komplety w tym samym okresie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum