Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-07-09, 22:41
Opony całoroczne / wielosezonowe
Autor Wiadomość
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-10-24, 16:56   

Mysle ze 8-mio letnia zimowka i tak bedzie lepsza niz 4-ro letnie caloroczna.
Ale to moje zdanie, a kazdy robi jak uwaza.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-10-24, 17:51   

goswee, miałem 8 letnie i 10 oraz 11 letnie zimowe. Wszystkie były twarde jak plastikowe kółka i poszły od razu na śmieci, zimą się sprawowały do dupy. Jedynie chyba były ciut lepsze od letnich na świeżym śniegu. Na błocie i wodzie tragedia. Guma się zestarzała na tyle że lepiej było na letnich. Ciągle działał ABS. Przy każdym ruszaniu ASR ale to dlatego że lubię tak ruszać :)

Bieżnik był ok - ponad 4mm każda. Twarde były tez latem a zimówka ma być miękka zimą!

Marki to chyba conti, miche..., i nie pamiętam tych 3 ale to nie były chińczyki.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-10-24, 17:56, w całości zmieniany 5 razy  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-25, 07:02   

8 letnie zimówki to już proszenie się o kłopoty :-) Letnie to jeszcze bym zniósł, jeśli byłaby dobra, sucha pogoda. Niemniej jednak jeżdżę tyle, że opony starczają mi na 3-4 sezony, więc nie mam tego problemu. W motocyklu natomiast wymieniam po 7-8 latach. No, ale na moto robię 2000 km rocznie i tylko jak jest ładna pogoda.
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-10-25, 07:58   

a ja miałem 6 letnie gratis do felg firmy Conti do poprzedniego auta. Na nich sezon przejechałem (lepsze to niż letnie) i powiem Wam, że byłem mega zadowolony. W następnym roku kupiłem firestonki i odczucia wcale nie były lepsze niż do conti. To było z 6 lat temu, gdzie śnieg jeszcze bywał na drodze w te zimy.

Natomiast nie spotkałem się, że w zimowe aury, ba nawet w jesienne, gdzie liście zalegają na drogach zimówki się lepiej sprawują niż letnie. Wiadomo, że wtedy temperatura musi być odpowiednia.

Po sezonie z conti musiałem wymienić na nowe letnie w marcu i pojechać do efu. Po powrocie spadł śnieg w czasie jazdy - musiałem auto zatrzymać, bo nówki letnie w ogóle nie trzymały drogi zwłaszcza przy bocznym wietrze.
_________________
Moja galeria
Ostatnio zmieniony przez michele 2017-10-25, 08:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-25, 10:29   

8 letnie zimówki można korzystać tylko już latem, a zimą to już nie - do kosza się nadają.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-10-25, 10:37   

route2000 napisał/a:
8 letnie zimówki można korzystać tylko już latem, a zimą to już nie - do kosza się nadają.


A 5-letnie, które wydają się w dobrym stanie?
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-10-25, 10:42   

goswee napisał/a:
Mysle ze 8-mio letnia zimowka i tak bedzie lepsza niz 4-ro letnie caloroczna.
Ale to moje zdanie, a kazdy robi jak uwaza.

A dlaczego tak sądzisz - masz takie doświadczenie z nowoczesnymi wielosezonówkami typu Michelin Crossclimate czy Continental All Season czy po prostu wiesz i już?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-25, 10:51   

piku napisał/a:
route2000 napisał/a:
8 letnie zimówki można korzystać tylko już latem, a zimą to już nie - do kosza się nadają.


A 5-letnie, które wydają się w dobrym stanie?

Nie sprawdzałem... Jeżdżę na dwóch kompletach. Chyba będę musiał zainteresować się nowymi oponami letnimi, bo obecnie już mają niskie bieżniki. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-10-25, 10:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-25, 10:57   

piku napisał/a:
route2000 napisał/a:
8 letnie zimówki można korzystać tylko już latem, a zimą to już nie - do kosza się nadają.


A 5-letnie, które wydają się w dobrym stanie?


Zależy, jak nie widać spękań to w ostateczności bym założył.
 
fabi83 


Marka: Citroen
Model: C-Elysee
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2017
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-26, 01:08   

Ja od miesiąca użytkuję Michelin crossclimate i nie mogę wyjść z podziwu jak ta opona trzyma przyczepność na mokrym - jest zauważalnie lepiej niż na równie nowych letnich fabrycznych goodyearach. Czuję, że na śniegu też się sprawdzi. Na suchej drodze zachowuje się jak typowa letnia opona.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-10-26, 05:14   

PiotrWie napisał/a:
goswee napisał/a:
Mysle ze 8-mio letnia zimowka i tak bedzie lepsza niz 4-ro letnie caloroczna.
Ale to moje zdanie, a kazdy robi jak uwaza.

A dlaczego tak sądzisz - masz takie doświadczenie z nowoczesnymi wielosezonówkami typu Michelin Crossclimate czy Continental All Season czy po prostu wiesz i już?


Mialem 7-8 letnie goodyeary ultragrip 8 w fiacie stilo, w ogole nie byly twarde, w dotyku normalne zimowki, bieznik mieciutki. (debica frigo po 5 latach rzeczywiscie byla lekko plastikowa w dotyku)
Opony zaje. Stilo jtd jest ciezkim klocem, przod ma mocno dociazony.
Opony zachowywaly sie na prawde swietnie w roznych warunkach. Nie bylo czyc duzej roznice wzgledem nowych np. Conti lub barum polaris (wyjatkowo dobre opony jak na Barum)

Na calorocznych michelinach nie jezdzilem, ale nie ma mozliwosci, zeby bylo lepiej niz na zimowkach :D

Jakiś czas temu ojciec miał auto które stało na oponach całorocznych, generalnie był zachwycony chodził i opowiadał jakie to cudowne całoroczne opony ma i nie szło mu wytłumaczyć że nie są takie cudowne. (Od czasu do czasu jeździłem jego samochodem a w swoim miałem standardowo dwa komplety opon, więc miałem świetne porównanie). Jak sprzedał auto i kupił drugie już z nimi wymówkami stwierdził: o kur***, nigdy więcej całorocznych :D

Trochę wątpię żeby Michelin w swej wspaniałomyślność i postanowił pomóc klientom i wyprodukował opony całoroczne tak samo jak w letniej zimówki, tylko po to żeby klienci nie wydawali bez sensu pieniędzy, Myślę że oni prędzej byliby zainteresowani produkcją opon na każdą z czterech pór roku osobno.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-10-26, 05:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-10-26, 05:15   

fabi83 napisał/a:
Ja od miesiąca użytkuję Michelin crossclimate i nie mogę wyjść z podziwu jak ta opona trzyma przyczepność na mokrym - jest zauważalnie lepiej niż na równie nowych letnich fabrycznych goodyearach. Czuję, że na śniegu też się sprawdzi. Na suchej drodze zachowuje się jak typowa letnia opona.


A skad takie przeczucie?
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 912
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-26, 06:11   

12kkm rocznie.
11kkm po trasie ;-) (jak nie więcej)

2 pary opon.
Dlaczego?
Wymiana kosztuje mniej niż comiesięczna jazda na myjnię. Auto myję 2 razy do roku więc mogę sobie zmieniać opony do woli :-P

A że opon nie zdążę zużyć?
To ile wy chcecie kompletów opon na jednym aucie wymieniać przy takim przebiegu?
6 lat mi wystarczy :-P
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-10-26, 09:09   

goswee napisał/a:


Trochę wątpię żeby Michelin w swej wspaniałomyślność i postanowił pomóc klientom i wyprodukował opony całoroczne tak samo jak w letniej zimówki, tylko po to żeby klienci nie wydawali bez sensu pieniędzy, Myślę że oni prędzej byliby zainteresowani produkcją opon na każdą z czterech pór roku osobno.

Ja opieram się na testach - bo w końcu trudno samemu sprawdzić wszystkie opony. Opona zimowa jest oczywiście najlepsza na śniegu, całoroczna nieco gorsza, za to na zimnym mokrym jest we wszystkich testach opony całoroczne są zdecydowanie lepsze. Mieszkam na wsi, na pogórzu - przez ostatnich kilka lat jeździłem po śniegu po kilka dni - reszt zimy po zimnym mokrym. Tak więc wolę przez te kilka dni bardziej uważać na śniegu ( a zawsze trzeba uważać, żadna zimowa opona nie spowoduje że będziesz miał trakcję jak latem) a w reszcie zimy miec lepsze drogi hamowania i mniejszą skłonność do aquaplaningu. Polska leży w klimacie przejściowym i nigdy nie będzie jak w Skandynawii - gdzie w wielu miejscach przez kilka miesięcy nie odśnieżają do asfaltu tylko przecierają po wierzchu i trochę posypia - a jeździsz po śniegu.
A czy dwa razy częściej kupisz całoroczne czy rzadziej dwa komplety to firmie oponiarskiej dość obojętne - liczy się ilość sprzedanych opon. Na pewno jak zużyję posiadane dwa komplety opon ( jak ostatnio kupowałem opony nie był jeszcze dobrych całorocznych) to kupię całoroczne - wg wyników testów z ostatnich dwóch lat są dla mnie bardziej odpowiednie niz dwa komplety - oczywiście jak ktoś mieszka tam gdzie jest 3 miesiące śniegu na drodze to potrzebuje opon zimowych - tylko ile jest takich miejsc w Polsce???
 
topdrive 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Lodgy Outdoor, 500
Silnik: 1.5dCi, 1.2
Rocznik: 2017, 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 124
Skąd: Dobczyce
Wysłany: 2017-10-26, 10:26   

No to jeszcze ja dorzucę swoje dwa grosiki.

Całe życie jeździłem na dwóch kompletach (jak ojciec, dziad itd.). Jakiś miesiąc temu przesiadłem się na Michelin CrossClimate+ w Lodgy. Jedyne co mogę powiedzieć - super sprawa. Na suchym zachowują się praktycznie jak letnie (wcześniej na aucie były opony firmy Continental), w odczuciu są może odrobinę bardziej miękkie. Na mokrym sprawują się lepiej niż letnie, sprawdzone w trakcie kilku mocniejszych hamowań.

Jako, że niezbyt często zdarza mi się jeździć po kopnym śniegu, zostaję na całorocznych. Wolę je wymienić częściej i cały rok móc spokojnie jeździć bez martwienia się o warunki atmosferyczne. Jedyne o czym trzeba pamiętać, to żeby ze dwa razy do roku wyważyć koła, żeby nie zniszczyć opon.
 
fabi83 


Marka: Citroen
Model: C-Elysee
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2017
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-26, 11:48   

Cytat:
A skad takie przeczucie?


Przejeżdżam autem osobowym 50 kkm rocznie, więc trochę doświadczenia mam i mogę stwierdzić pewne rzeczy. Wystarczy te opony obejrzeć z bliska, dotknąć porównać do zimowek aby stwierdzić, że w warunkach polskiej zimy na pewno dadzą sobie radę. Kolega w deszczu obok mnie próbował szybciej ruszyć spod świateł na oponach letnich oba auta takie same u niego opony letnie u mnie crossclimate. Efekt taki ze zanim on ruszył z miejsca ja byłem o długość całego samochodu przed nim.
Ostatnio zmieniony przez fabi83 2017-10-26, 11:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
fabi83 


Marka: Citroen
Model: C-Elysee
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2017
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-26, 11:57   

Cytat:

Trochę wątpię żeby Michelin w swej wspaniałomyślność i postanowił pomóc klientom i wyprodukował opony całoroczne tak samo jak w letniej zimówki, tylko po to żeby klienci nie wydawali bez sensu pieniędzy, Myślę że oni prędzej byliby zainteresowani produkcją opon na każdą z czterech pór roku osobno.


I tu się mylisz, opony całoroczne są droższe od opon sezonowych tak więc dla producenta opon bardziej opłacalna jest sprzedaż całorocznych.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-26, 12:00   

topdrive napisał/a:
Jedyne o czym trzeba pamiętać, to żeby ze dwa razy do roku wyważyć koła, żeby nie zniszczyć opon.


Dwa razy do roku? Bez przesady, raz na dwa lata to się zgodzę.
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-10-26, 12:31   

Powiem wam tak. Jak ktoś nie jeżdzi dużo tj ok. 10-15 tys rocznie to całoroczne są jedynym słusznym rozwiązaniem. Każda opona się starzeje. Letnia po 4-5 latach mimo wysokiego bieżnika potrafi być już zużyta. Mam letnie Vredesteiny z przelotem ok. 35 tys. z rocznika 2013. Bija jak głupie, widać na nich mikrospękania na bieżniku. Mają jeszcze spokojnie 6-7 mm wysokości. Nie sa tragicznie twarde. Trzymam bo szkoda wywalać, ale jazda na nich powoli mnie męczy.
Zimówki mam rok młodsze Conti. Bieżnika jeszcze więcej ale na oko czuć że to nie sa już super softy. Na bank zdążą się zestarzeć zanim je zjadę.
W moim przypadku Crossclimate'y zdały by egzamin i same w sobie po np. 4 latach nadawałyby się do wywalenia i wymiany na nowe.
I to jest właśnie bezpieczeństwo bo skąd ja mam wiedziec jak dobre jeszcze są te moje niezjechane zimówki. Dowiem się zimą. Możliwe że dostosuje predkość do ich właściwości. A może nie?
Z letnimi to samo. Niby mni enie zawiodły ale kilka ostrych hamowań miałem i być może że lepiej hamowałoby na nowych gumach.
Lepiej szybciej zjechac oponę i wymienić co 3-4 lata niż niezjechać i jeździć na już zwietrzałych.
Rekordowo stare gumy jakie miałem to 15 lat. Były niezjechane, bo auto przez ten czas miało najechane ok. 40 tys. Nawet dawały radę bo auto garażowane. Z tymże były to gumy letnie. W zimie nie jeżdżone. Ja musiałem to auto w zimie użytkować więc konieczny był zakup gum zimowych. Ale kupiłem całoroczne i mam spokój. Kase i tak musiałbym wydać. Letnie oddałem ojcu na wieś by je spożytkował do jakiejś przyczepy albo i innego sprzętu.
 
twistor 
Zielony listek


Marka: Renault>Dacia
Model: Thalia>N.Sandero
Silnik: SCe 75 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-10-27, 17:12   Wolę wielosezonowe

Zdjąłem letnie z zakupionego Sandero i założyłem wielosezonowe Nokiany.
Ponieważ:
1. Mało teraz jeżdżę i za 4-5 lat wyrzucę tylko jeden komplet a nie dwa;
2. Musiałbym zaopatrzyć się w 4 felgi - nie preferuję przekładek 2x do roku;
3. W poprzednim samochodzie przekładałem koła sam, konserwowałem te zdjęte. Dużo pracy.
4. Powoli zacierają się teraz wyraźne zmiany pór roku i można się przy kilkudniowym wyjeździe zdziwić.
5. Jeżdżę raczej powoli i ostrożnie. Autostrady zostawiam innym uczestnikom ruchu drogowego.

Pozdrawiam
Twistor
Ostatnio zmieniony przez twistor 2017-10-27, 17:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-10-28, 16:39   

Oczywiście, że jak ktoś jeździ tylko po mieście to i na letnich przeżyje zimę, kiedyś dawno temu jeszcze na studiach z kasą było krucho i dwie zimy jeździłem na letnich oponach. I nic się nie stało.
A w tym roku Planuję wyjazd w góry z dzieckiem i żoną w ciąży, nie mam pojęcia jaka będzie pogoda ale na pewno będę bardzo spokojny jadąc na zimowkach. Na bank, nawet jak będzie ładna pogoda nie będę żałował wydanych dodatkowych pieniędzy, a w odwrotnej sytuacji mógłbym mieć pewne obawy co do bezpieczeństwa podròżowania.

Poczytalem troche o calorocznych i musze przyznac, ze gdybym wiedzial na pewno, ze nie bede jezdzil poza miastem, to pewnie bym sie skusil
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-10-28, 17:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-10-28, 19:25   

goswee napisał/a:
Mysle ze 8-mio letnia zimowka i tak bedzie lepsza niz 4-ro letnie caloroczna.
Ale to moje zdanie, a kazdy robi jak uwaza.


W chwili obecnej życie opony to max. 5-6 lat, bo są robione z byle czego i szybko murszeją/twardnieją.
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-10-28, 21:03   

Coraz bardziej skłaniam się do zakupu opon wielosezonowych (dwa główne powody 1) mocno zmienny klimat w PL przy braku silnych zim i upalnych lat) 2) wygoda i trochę taniej)).

Na krótka listę trafiły:

GoodYear 4Seasons Vector
Continental AllSeasonContact
Nokian Weatherproof

Na początku byłem prawie zdecydowany na GoodYear, ale trafiłem na kilka opini (zarówno na polskich jak i zagranicznych forach), gdzie osoby skarżyły się na pęknięcie opony. Nigdzie nie było szczegółow, ale nie było mowy o wypadku itp, wiec zakładam, że pewnie były to pęknięcia przy małych prędkościach, może wjazd na krawężnik itp. Pęknnięcie opony wiadomo raz bezpieczeństwo, a dwa jak masz komplet 4 opon, a oddadzą ci pieniądze za jedną (bo tak były rozpatrywane reklamacje), to za bardzo nie wiadomo co zrobić (jeśli opona była nowa, to można jeszcze kupić nową, ale jak w pozostałych trzech bieżnik jest zużyty, to dokładanie jednej nowej to słabe rozwiązanie). To mocno zniechęciło mnie do GoodYeara. Dodatkowo to nie są opony wzmacniane (XL), w przeciwieństwie do Nokiana i Continentala (które mają znaczek XL).

W Nokianie zajebiscie podoba mi się bieżnik, taki podobny do opon terenowych. No ale nie dla wyglądu kupuje się opony. Dodatkowo Nokian super sprawuje się na śniegu (ale w moim rejonie śniegu jest mało), natomiast już słabiej na suchym, mokrym i lodzie (w porównaniu do GoodYeara). Dodatkowo produkcja w Rosji nie budzi mojego zaufania (z tego co wiem GoodYear produkuje we Francji, a Continental nie jestem pewien, ale chyba przynajmniej część rozmiarów w Słoweni).

Natomiast Continental to zagwostka. Nowy model i ciężko znaleźć opinie. Z jednej strony firma wydaje się być dobrym producentem. Z drugiej znalazłem jeden test, gdzie Continental dobrze wypadł (3 miejsce za Michelin CrossClimate i GoodYearem). Dodatkowo w kryteriach, które są dla mnie ważne Continental wypadł symbolicznie lepiej niż GoodYear (continental traci na głośności i zużyciu a dla mnie to aż nie tak ważne). Problem w tym, że to jedyny test i dodatkowo w niemieckim magazynie, więc nie wiem, czy to taki super wiarygodny test.Ciężko też znaleźć opinie użytkowników. Natomiast jakoś największą ochotę, choć ciężko to wytłumaczyć, mam na Continentala.

Michelin CrossClimate+ nie chcę, bo słabo wypada na śniegu i lodzie. Co prawda niewiele dni w roku jest w takich warunkach, ale tu znów najtrudniej zachować bezpieczeństwo prowadząc w takich warunkach.

I na koniec, na czym polega, że niektóre opony są oznaczone jako SUV, a niektóre nie. Wydawałoby się, że jest to związane z nośnością, ale jak widzę po oponach, nie zawsze tak jest (czasem opona o tej samej nośności jest oznaczona jako SUV, a inna nie).

Podsumowując, którą z trzech opon byście wybrali i dlaczego:

GoodYear 4Seasons Vector
Continental AllSeasonContact
Nokian Weatherproof
Ostatnio zmieniony przez ken-wawa 2017-10-28, 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-28, 22:05   

Ja używam ostatnio GoodYear 4Seasons Vector w dwóch samochodach. Co prawda dopiero od kilku miesięcy i w samochodach elektrycznych.
W sierpniu trafiłem na klika naprawdę ciepłych dni i zarachowywały się bardzo dobrze, ostatnio przy deszczowej pogodzie też bardzo dobrze - aczkolwiek przy prędkościach przelotowych po Warszawie rzędu 60 - 80 km/h nie da się odczuć aquaplaningu.
Zimy jeszcze na nich nie przejechałem - ale wg testów powinny się dobrze zachowywać .
Dla mnie idealnym sprawdzianem opony jest tragicznie źle wyprofilowany wiadukt zjazdowy z trasy Siekierkowskiej na Wał w Warszawie.
Dusterem na CrossClimatach mogę tam jechać maks 50 km/h na suchym i 40 km/h na mokrym , Peugeotem 106 i Saxo na GoodYear 4Seasons Vector przejeżdżam z prędkością 60 km/h na suchym i 55 km/h na mokrym
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
twistor 
Zielony listek


Marka: Renault>Dacia
Model: Thalia>N.Sandero
Silnik: SCe 75 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 9
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-10-29, 10:41   Nokian Weatherproof

Na Nokian Weatherproof jeżdżę od 2-ch miesięcy. Jestem z nich bardzo zadowolony. Przyczepność w warunkach jesiennej, mokrej drogi wspaniała. Jedno bardzo ostre hamowanie przed cysterną, która wymuszała na mnie - poruszającym się po rondzie - pierwszeństwo przejazdu, uratowało mi nowiuteńki samochód. Jak na razie jest super. Zobaczymy jak będzie na śniegu. Napiszę za jakiś (?) czas.

Pozdrawiam ,
Twistor
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne