Coraz bardziej skłaniam się do zakupu opon wielosezonowych...
Na krótka listę trafiły:
[...]
Nokian Weatherproof
Dodatkowo produkcja w Rosji nie budzi mojego zaufania
Nokian Weatherproof
Dlaczego nie budzi zaufania???
Odrzućmy CAŁĄ PROPAGANDĘ POLITYCZNĄ! Rosja ma klimat bardziej wyrazisty niż ostatnio Polska i produkowane tam opony na tamte warunki powinny sprawdzić się u nas. Poza tym Firma NOKIAN na pewno czuwa na jakością produktów sygnowanych ich logo. A że kupili tam fabrykę . Bo tanio; rozejrzyj się po naszym kraiku.
Ja pamiętam też jaszcze stare powiedzonko "Russkije: gniotsa - nie łamiotsa" (nie piszę cyrylicą bo nie wiem jak będzie widoczne).
GoodYear'y (wielosezony) miałem na Thalii i... kilka razy poleciałem na nich ,aż miło. a powinny być szczęśliwe bo wygrałem je w jakimś konkursie.
Pozdrawiam ,
Twistor
Ostatnio zmieniony przez twistor 2017-10-29, 11:01, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2017-10-29, 12:50
Dylemat jest, bo to i takie uszczęśliwianie Klienta przed dealera jest trochę na siłę. Zamiast opon zimowych w gratisie wolałbym komplet felga+opona zimowa, nawet powiedzmy za niewielką opłatą.
W swoim przypadku opony zimowe sprzedałem a nie mówię że było łatwo. Moim zdaniem opona o profilu 55 na zimę jest trochę za niska, a felgi skądinąd oryginalne aluminiowe po kilku zimach nadawały by się do renowacji.
Teraz zamawiam zdecydowanie opony zimowe i felgi 15", szkoda już teraz inwestować w opony całoroczne w zamian za stosunkowo dobre opony letnie, które dostałem przy zakupie auta.
Zatem odczucie całoroczne czy dedykowane jest jedynie podejściem czysto subiektywnym. Znam osoby, które jeżdżą autem kilka razy w miesiącu na oponach całorocznych klasy ekonomicznej i nie mieli żadnej "przygody" z tym związanej. Wszystko zależy od dostosowania własnego samochodu oraz techniki jazdy do bieżących warunków na drodze. W przypadku samochodu z salonu i posiadaniu już opon zimowych sprawa wydaje się być bezdyskusyjna i oczywista, przynajmniej przez kilka lat od zakupu.
Pozdrawiam.
Też to widziałem i mocno mnie to zniechęciło. Choć tak naprawdę to nie wiadomo ile firm oszukuje.
Jak było z VW - najpierw zrobiono wielką aferę, a później okazało się, że przynajmniej kilka innych firm też było podejrzanych. Dodatkowo gdyby przyjąć zasadę, że jak firma oszuka to klient może zwrócić produkt i odzyskać cenę sprzedaży, to od razu skończyłyby się oszustwa (formalnie nawet w polskim prawie klient może odstąpić od umowy, jeśli produkt nie posiada cech o których zapewnia sprzedawca, problem w tym, że nikt tego nie egzekwuje). Ponadto jak jeden oszukuje, to inni też zaczynają o tym myśleć, by klienci nie przestali kupować ich produktów, jako "niby gorszych".
Wracając do tematu, najwiekszą ochotę mam na Continentale AllSeasonsContact. Dodatkowo te opony nie(!) są zaznaczone jako SUV i zastanawiam się, czy to ma jakieś znaczenie (ale mają nawet wyższy indeks nośności niż potrzebny do mojego samochodu i dodatkowo mają oznaczenie XL czyli wzmacniane).
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-10-29, 13:41 Re: Nokian Weatherproof
twistor napisał/a:
Na Nokian Weatherproof jeżdżę od 2-ch miesięcy. Jestem z nich bardzo zadowolony. Przyczepność w warunkach jesiennej, mokrej drogi wspaniała. Jedno bardzo ostre hamowanie przed cysterną, która wymuszała na mnie - poruszającym się po rondzie - pierwszeństwo przejazdu, uratowało mi nowiuteńki samochód. Jak na razie jest super. Zobaczymy jak będzie na śniegu. Napiszę za jakiś (?) czas.
W Nokianach bieżnik budzi zaufanie - na wygląd powinien bardzo dobrze radzić sobie na śniegu i na mokrym, gorzej na suchym. Dodatkowo pewnie ta opona nadaje się na lekki off-road.
Wersje oznaczone jako SUV mają dodatkowe wzmocnienia aramidem (niestety w rozmiarze, który ja szukam nie mają, bo nie ma oznaczenia SUV).
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-10-29, 14:18
marko napisał/a:
Moim zdaniem opona o profilu 55 na zimę jest trochę za niska, a felgi skądinąd oryginalne aluminiowe po kilku zimach nadawały by się do renowacji.
Dlaczego profil 55 jest za niski.
Dla samochodu dla którego chce kupić albo opony zimowe albo wielosezonowe producent dopuszcza tylko dwie specyfikacje 215/55/r17 albo 216/60/r16 - tak na pierwszy rzut oka 55 od 60 chyba aż tak dużo się nie rózni?
Natomiast wchodzenie w inne opony (niezgodne z homologacją) jest moim zdaniem dość ryzykowne ze względu na przepisy.
Moim zdaniem opona o profilu 55 na zimę jest trochę za niska, a felgi skądinąd oryginalne aluminiowe po kilku zimach nadawały by się do renowacji.
Dlaczego profil 55 jest za niski.
Dla samochodu dla którego chce kupić albo opony zimowe albo wielosezonowe producent dopuszcza tylko dwie specyfikacje 215/55/r17 albo 216/60/r16 - tak na pierwszy rzut oka 55 od 60 chyba aż tak dużo się nie rózni?
Natomiast wchodzenie w inne opony (niezgodne z homologacją) jest moim zdaniem dość ryzykowne ze względu na przepisy.
Kazdy dopuszczony rozmiar przez producenta daje w sumie taka sama srednice, wiec wysokosc powinna roznic sie o pol cala, czyli 1.27cm.
A liczac po wymiarach roznica bedzie 1.07 cm,
Czy dobrze licze?
Rozmiar minimalnie większy niż fabryczny, bieżnik, fajny agresywny, świetnie trzyma na mokrym, na suchym cichy, na śniegu jeszcze nie testowany, ale patrząc na doświadczenia z poprzedniego auta gdzie również miałem nokiany, będzie wszystko ok.
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-10-31, 20:16
Porównywałeś może do opon zimowych. Na jakich wcześniej jeździłeś?
Ja prawie zdecydowałem się na Continentale.
Przy okazji, czy lepiej kupować opony z tym samym tygodniem i rokiem (ten sam DOT), czy to nie ma większego znaczenia? Do tego pory tak kupowałem, ale teraz jak napisałem do kilku sprzedawców, to żaden nie chce mi tego zagwarantować.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-10-31, 20:22
ken-wawa napisał/a:
Porównywałeś może do opon zimowych. Na jakich wcześniej jeździłeś?
Ja prawie zdecydowałem się na Continentale.
Przy okazji, czy lepiej kupować opony z tym samym tygodniem i rokiem (ten sam DOT), czy to nie ma większego znaczenia? Do tego pory tak kupowałem, ale teraz jak napisałem do kilku sprzedawców, to żaden nie chce mi tego zagwarantować.
Zmień sobie opis - bo teraz wygląda jakbyś kupował opony do nieznanego modelu nieznanej marki
Michelin Crossclimate od roku. Zima super, Lato super, ciche w deszczu auto jedzie bardzo stabilnie.
Nie mieszkam w górach, i jak dla mnie nie ma sensu pchać się w zimówki
Taki przypadek - w maju 2012 - 5 stopni i śnieg padał - na autostradzie A4 wszyscy kierowcy którzy byli na letnich zagrażali sobie i innym.
Ważna rzecz - jeżeli uniwersalna to tylko dobrej jakości.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-11-01, 19:17
Gercio napisał/a:
Witam
Michelin Crossclimate od roku. Zima super, Lato super, ciche w deszczu auto jedzie bardzo stabilnie.
Nie mieszkam w górach, i jak dla mnie nie ma sensu pchać się w zimówki
Taki przypadek - w maju 2012 - 5 stopni i śnieg padał - na autostradzie A4 wszyscy kierowcy którzy byli na letnich zagrażali sobie i innym.
Ważna rzecz - jeżeli uniwersalna to tylko dobrej jakości.
Potwierdzam
Michelin Crossclimate użytkuję od 2015 roku już w trzecim samochodzie i nigdy nie miałem żadnego problemu. Najważniejsze że zimą w niczym nie ustępuję oponą zimowym nawet w grząskim śniegu.
Jak kupować opony całoroczne to tylko klasy premium (2 firmy rządzą na rynku) bo na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać nie tylko na swoim. A opony całoroczne coraz częściej są wybierane przez kierowców co widać nie tylko na tym forum.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Od września 2015r. śmigam na oponkach GoodYear Vector 4Season w rozmiarze 185/65 R15, w tym czasie przejechałem na nich 89kkm.
Głównym powodem dla którego pozbyłem się zimówek było ich szybkie zużywanie się podczas naszych "zim", oraz kiepska ich przyczepność na mokrym asfalcie i błocie pośniegowym.
Wielosezonówki są w tych warunkach znacznie lepsze, najważniejsze dla mnie jest to że niezależnie jakie warunki na drodze mnie czekają zawsze mam odpowiednie opony :)
Co do zużycia to jest ono chyba normalne, w tej chwili jestem już blisko znaczników zimowych (są dwa: zimowe i letnie) ale oponki mają już 89kkm więc przebieg całkiem niezły jak na jeden komplet.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2017-11-02, 08:13
Jak na taki przebieg to opony faktycznie wyglądają na porządne. Osobiście w polonezie miałem navigator2 i po 30 kilku tysiącach opona pomimo niewielkiego zużycia bieżnika nie była już taka dobra. Szczególnie podczas temperatury dodatniej i na mokrym asfalcie droga hamowania biła rekordy Guinnesa.
Ogólnie widzę porównanie, że jak zimówki, to tania wersja ekonomiczna, a jeśli całoroczne to premium. To chyba nie tędy droga. Korzystałem z zimówek z tanich i premium i jest różnica. Premium na dłużej wystarczają, problemów z nimi nie miałem nawet po tych 5 latach sprawują się prawidłowo, powoli już bieżnik się kończy. Natomiast tanie w cieplejsze dni zostawiają czarną gumę na jezdni i nie musi to być lato.
Teraz zamówiłem zimowe nokiany - nie wyobrażam sobie z dzieciakami pojechać w góry na sanki na całorocznych gumach.
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-02, 09:17
Wiadomo, że jest różnica premium/budżet ale odkąd pojawiły się etykiety na oponach wybór stał się łatwiejszy - można je w końcu porównać (testy i opinie to można sobie wsadzić) i porządna opona ze średniej półki nie musi być gorsza od premium pod względem drogi hamowania.
jest różnica premium/budżet ale odkąd pojawiły się etykiety na oponach wybór stał się łatwiejszy - można je w końcu porównać (testy i opinie to można sobie wsadzić) i porządna opona ze średniej półki nie musi być gorsza od premium
Wyraziłeś tu kilka różnych opinii.
Otóż są nie tylko opony premium i budżetowe. Ciekawsze wydaje się porównanie średniej klasy do premium. Czasami może się okazać, że tu są najciekawsze wybory - Twoja ostatnia opinia; uważam, że chodzi nie tylko o drogę hamowania, bo to nie jest jedyny wyznacznik jakości opony.
Masz pewność, że etykiety są miarodajne? Ja - nie. Nie znalazłem odpowiedzi na pytanie, jak jest z ich miarodajnością, ale mam prawo podejrzewać, że tak samo, jak ze wskazaniami producentów samochodów, dotyczącymi spalania. W końcu i te i te normy zatwierdzają (wymyślają?) te same instytucje unijne.
Uważam, że mimo ich wad, z testami i opiniami na temat opon, które chce się kupić, warto się zapoznać, pamiętając jednak, że opinie są bardzo subiektywne i uwarunkowane niepowtarzalnymi czynnikami.
Ostatnio zmieniony przez piku 2017-11-05, 14:16, w całości zmieniany 1 raz
tak dorzucę jeszcze co nie co bo mam dylemat czy całoroczne czy nie ..
Wszystko zależy ile sie km przejeżdża rocznie i w jakich warunkach, w jakim regionie kraju mieszkasz, i czy jeździsz często w góry itp terenie.
To że taniej wychodzi 1 komplet opon to wiadomo ale, jednak opona zimowa to jest opona zimowa i tak samo z letnią. jeśli robisz rocznie np 10 tys to kup cało sezonowe, ale jak robisz powyżej 20 tys, a ja robię min. 25 tys rocznie tylko Dacią, a dochodzi ze jeżdżę innymi autami też, bo jak bym tylko Dacią jeździł to by było 35-40 tys rocznie. To się zastanawiam czy to ma sens całoroczne opony, jeżdżę w zimę w góry kilka razy w roku, i mam duże obawy czy dadzą radę, i czy nie będę musiał łańcuchów za często używać .. bo zimówka to zimówka. No i jeszcze ważna sprawa gdzie się kręcisz czy ciągle po mieście i okolicach czy robisz sporo tras ;)
Nie może być coś do wszystkiego.. i równie dobrego.
To takie moje przemyślenie.
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2017-11-05, 12:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-05, 11:20
piku napisał/a:
pixa napisał/a:
jest różnica premium/budżet ale odkąd pojawiły się etykiety na oponach wybór stał się łatwiejszy - można je w końcu porównać (testy i opinie to można sobie wsadzić) i porządna opona ze średniej półki nie musi być gorsza od premium
Masz pewność, że etykiety są miarodajne? Ja - nie. Nie znalazłem odpowiedzi na pytanie, jak jest z ich miarodajnością, ale mam prawi podejrzewać, że tak, jak ze wskazaniami producentów samochodów, dotyczącymi spalania. W końcu i te i te normy zatwierdzają (wymyślają?) te same instytucje unijne.
Uważam, że mimo ich wad, z testami i opiniami na temat opon, które chce się kupić warto się zapoznać, pamiętając jednak, że zwł. opinie są bardzo subiektywne.
Nie mam, ale jednak testy aut w takim AutoSwiecie zawsze wygrywa VW i Skoda Nie wiem kogo wspierają w przemyśle oponiarskim Mimo wszystko można na nie rzucić okiem i czegoś się dowiedzieć. Opinie to jest natomiast dramat - jak się czyta, że ktoś ocenia oponę po przejechanych 100 km to ręce opadają
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum