Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-11-12, 19:34
GorącyMarian napisał/a:
W temacie tabelek z tego czasopisma to nie patrzmy tylko na wykresy ale patrzmy na cyferki. Tyle na ile pewne rzeczy są mierzalne to wiele różnić jest w zakresie błędu ludzkiego/różnicy w pokrywie śniegu czy temp asfaltu. Ja już widzę jak przeciętny Kowalski jeżdżąc swoją osobówką wyczuje te 200 N różnicy ciągu pomiędzy (2900 - najgorszy wielosezon w teście vs zimowa 3100). Lub ta odległość hamowania. 8metrów to duża różnica - fakt. Szkoda, że hamowanie ze 100km/h (tzn 28m/s). I nagle się okazuje, że jeśli wcisnął pedał 0,5 sekundy później to już różnica w dystansie hamowania wynosi 14m ;) Dalej nawet na to nie patrzałem, bo szkoda zużywać szarych komórek.
Dokładnie nad tym samym się zastanawiałem. Wiele tych testów można łatwo naginać na różne sposoby.
Co ciekawe też, jak zerknie się na te wykresy, to wydaje się, że różnice między oponami są ogromne. Ale jak przeliczy się to na procenty, to różnice nie wydają się tak znaczące, często góra kilka procent.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-13, 17:41
dzisiejszy Motor nr 46/2017 - najnowszy test opon wielosezonowych w rozmiarze 185x15x65, dwie opony premium, dwie ze średniej półki, bardzo korzystnie (cena/jakość) wypada Kleber (z przewagą cech cenionych w warunkach zimowych). Tylko oczko gorzej niż tak chwalony Cross Climate + (który doskonale hamuje zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni) i może okazać się dobrym wyborem dla kogoś, kto nie chce kupować gum z najwyższej półki. Vector wypada w ogólnej punktacji identycznie z porównywaną zimówką premium (Goodyear Ultra Grip 9) która traci punkty na suchym, gdzie wypada gorzej niż najgorsza z wielosezonówek. Ceny podane przez tygodnik:
-Goodyear - 275 PLN
-Hankook - 227 PLN
-Kleber - 225 PLN
-Michelin - 279 PLN
20171113_172639.jpg
Plik ściągnięto 126 raz(y) 222,31 KB
20171113_172656.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 244,87 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-11-13, 17:59, w całości zmieniany 9 razy
Jeżdżę na nokianach. Są spoko. Drugie auto moje, i już pół firmy przerzuciłem na nokiany. Generalnie auta jeżdżą bardzo dużo, i problemów z przyczepnością poza lodem nie ma.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-14, 07:43
ken-wawa napisał/a:
Powiedźcie mi ten GoodYear nie jest oponą wzmacnianą (nie XL). Na ile ma to znaczenie?
po co ci opony wzmocnione? teoretycznie powinno montować się je do aut suv, które więcej ważą, mają wyżej położony środek ciężkości i są wyżej zawieszone. Opony o sztywniejszym barku mają zapobiegać wychylaniu się pojazdu. Tyle,że nawet Duster jest autem lżejszym niż większość współczesnych kompaktów. Jeździłem na uniwersalnych "osobowych" zimówkach (Uniroyal MS+66) i auto nie sprawiało żadnych kłopotów na zakrętach. Może miało znacznie to, że w wersji 4x4 na wielowahaczach jest stabilniejsze.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-11-14, 07:48, w całości zmieniany 1 raz
Jeździłem na uniwersalnych "osobowych" zimówkach (Uniroyal MS+66) .
Te opony były lokowane przez sprzedawców, podobnie jak teraz MS 77 plus, w grupie 4x4. Też na nich jeżdżę i nieźle sobie radzą. Nie mam większych zastrzeżeń.
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-11-14, 09:54
CzarnY napisał/a:
Jeżdżę na nokianach. Są spoko. Drugie auto moje, i już pół firmy przerzuciłem na nokiany. Generalnie auta jeżdżą bardzo dużo, i problemów z przyczepnością poza lodem nie ma.
Właśnie na te Nokiany mam największą ochotę i podoba mi się ten lekko terenowy bieżnik. Tyle że, Nokiany bardzo nierównomiernie wypadają w testach - raz super, raz bardzo przeciętnie. Nie do końca to łapie.
Najrozsądniejszym wyborem wydaje mi się Continental AllSeasonContat - w jedynym dostępnym teście w kategoriach suche, mokre, śnieg wypadają praktycznie identycznie jak GoodYear Vector 4Seasons, ale mają wzmocnienie. Natomiast praktycznie nie ma opinii prywatnych, bo to nowy model. I trochę to zakup z większym ryzykiem. Choć opony Continentala praktycznie we wszystkich testach bardzo dobrze wypadają niezaleznie od modelu, więc może to ryzyko nie tak duże.
Pewniakiem są GoodYeary Vector 4Seasons, praktycznie we wszystkich testach są na podium, ale znów brakuje im wzmocnienia. Dodatkowo znalazłem parę opinii o pękająych oponach.
W praktyce utknąłem na wyborze pomiędzy Nokianami, a Continentalami.
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 109 Skąd: DW
Wysłany: 2017-11-14, 16:31
Testy testami, bierz Nokian Weatherproof i będziesz Pan zadowolony :)
Mam i polecam. Po 80 000 kilometrów nadal radzą sobie bardzo dobrze przy pogodzie oscylującej przy 0 stopni. ABS i ESP praktycznie wcale nie włączają się więc kleją ok.
Akurat ten test im nie wyszedł. Nie podali marki, modeli, rozmiarów. No jak superb wjechał i na wyścigowych oponach zrobił prawie identyczne wyniki co 7 letnia sparciała i prawie łysa opona.
Opona się dociera na aucie przez 100-300 km. Michał dobrze zaczął, pomysł miał. Wyszło jak zawsze.
Czekam na sensowny i jednoczesny test opon zimowych z certyfikatem 3PMSF, całorocznych też z 3PMSF i letnich. Z porównaniem naszych indeksów europejskich (czy faktycznie to A na mokrym coś daje np. Nokian WeatherProof) i podaniem marek, przebiegu, rozmiaru, ciśnienia i co tam jeszcze trzeba. Najlepiej żeby maszyna wciskała hamulec, ludzie są zawodni i przez to wyniki różnią się strasznie... czynnikiem ludzkim fałszują testy. Dodatkowo porównanie wąskich opon z szerokimi - jak się bieżnik skaluje.
http://www.daciaklub.pl/f...1739833#1739833
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-11-15, 17:49
tosiek napisał/a:
Dodatkowo porównanie wąskich opon z szerokimi - jak się bieżnik skaluje.
To też by mnie szczególnie interesowało. Dodatkowo różnicę mogą wynikać z modelu opony. Np. wydaje mi się, że Nokian Weatherproof wypadał trochę lepiej w przypadku dużych opon, niż małych w testach, ale całkowicie tego nie porównywałem.
Tak naprawdę, by te testy były całkiem wiarygodne, to opony powinny być wkładane na jakiś automatycznie sterowany wózek, który jeździłby full auto po torze.
Bez przesady.
Jesli wszystkie opony testowalby jeden zawodowy kierowca sportowy, ktory nie wie na czym aktualnie jedzie, to test bylby bardzo dokladny. Na pewno wystarczajaco dokladny.
Szkoda, że R16 KLEBER już za 283zł szt ;/ nie wiem czy się nie skusić bo do tej pory używam Dębica Navigator 2, jazda 90% po mieście. Na śniegu super, na suchym średnio, ale na mokrym dramat.
Macie jeszcze jakieś ciekawe wielosezonówki do polecenia?
Powstrzymalbym sie od debicy.
Debica frigo 2 byla rewelacyjna na bloto posniegowe i snieg w duzych ilosciach. Byla nawet lepsza niz wiekszosc zimowek w takich warunkach, ale do miasta byla taka sobie.
Tutaj Navigatory, Sam piszesz, ze na mokrym jest dramat, to po co sobie samemu robic na zlosc?
Jak caloroczne to tylko najwyzsza polka, co i tak wg. mnie jest nienajlepszym pomyslem.
Kupiles nowe auto, a zydzisz na oponach :P
_________________ Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-11-17, 07:11, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 322 Skąd: z ?
Wysłany: 2017-11-17, 23:57
ken-wawa napisał/a:
Właśnie na te Nokiany mam największą ochotę i podoba mi się ten lekko terenowy bieżnik. Tyle że, Nokiany bardzo nierównomiernie wypadają w testach - raz super, raz bardzo przeciętnie. Nie do końca to łapie.
Nokian oszukiwał w testach - do testów, wysyłał opony o parametrach jakich nie miały te przeznaczone do sprzedaży - testy takie wypadały wspaniale. Natomiast testy opon zakupionych na rynku wypadały marnie. http://moto.pl/MotoPL/1,8...-oszustwie.html
A co do wielosezonowych to polecam Good Year Vector 4Seasons gen 2 - mają jeszcze jedną zaletę nie wymienioną do tej pory: napis Made in Poland
Ostatnio zmieniony przez krimar 2017-11-17, 23:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 322 Skąd: z ?
Wysłany: 2017-11-18, 00:06
Dar1962 napisał/a:
po co ci opony wzmocnione?
Wzmocnione mają często lepszą klasę energetyczną (czyli auto zużywa mniej paliwa) w stosunku do wersji nie wzmocnionej - tak przynajmniej wynika z etykiet energetycznych.
Wzmocnione mają często lepszą klasę energetyczną (czyli auto zużywa mniej paliwa) w stosunku do wersji nie wzmocnionej - tak przynajmniej wynika z etykiet energetycznych.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-18, 12:30
Opony wzmocnione mają po prostu sztywniejszy bark i nieco mniej się uginają na ostrzej pokonywanych zakrętach. Sztywniejsza opona = mniejsze opory tocznia.Teoretycznie więc na zakrętach oszczędza się na zużyciu paliwa.( bo przy prawidłowym ciśnieniu podczas jazdy po prostej raczej nic się nie zmienia)Tyle, że są to ilości tak symboliczne, że niemierzalne. Są nieco odporniejsze na uszkodzenie np podczas równoległego atakowania krawężnika. Przy okazji mniej komfortowe.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-11-18, 12:32, w całości zmieniany 1 raz
Wzmocnione mają często lepszą klasę energetyczną (czyli auto zużywa mniej paliwa) w stosunku do wersji nie wzmocnionej - tak przynajmniej wynika z etykiet energetycznych.
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-11-18, 17:15
Użytkowałem 2 rodzaje współczesnych opon całorocznych
Dębica Navigator 2 w Matizie - jest ponoć o niebo lepiej, jak w poprzednim modelu
Vredestein Quatrack 5 w autach kompaktowych (15 i 16") o mocach poniżej 100 koni
Do żadnej z tych opon nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Przy normalnej jeździe zachowywały się zawsze ok. Autami jeździłem z rodziną (2 dzieci). Miałem zaufanie do opon, jak i do przyczepności przy spokojniej jeżdźie zarówno w śniegu, jak i latem.
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2017-11-18, 17:18, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum