Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2010-02-05, 14:24
Duster - oficjalnie
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-08, 14:13   Duster - oficjalnie

Dacia wchodzi przebojem do segmentu 4x4 z modelem Dacia Duster. Po Loganie, Sandero, Loganie MCV oraz modelach dostawczych Logan van i Logan pick-up przyszła kolej na samochody z napędem na cztery koła. Premiera Dacii Duster na polskim rynku nastąpi w maju 2010 roku.

* Dacia Duster to solidny, niezawodny i łatwy w obsłudze samochód z napędem na cztery koła, przeznaczony dla klientów potrzebujących na co dzień terenowego samochodu.

* Dacia Duster jest autem ekonomicznym:
- w kwestii ceny zakupu: będzie oferować bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca i parametrów użytkowych;
- w eksploatacji: jest wyposażona w oszczędne silniki o niskiej emisji CO2. Dacia Duster wyposażona w silnik wysokoprężny emituje poniżej 140 g CO2/km w przypadku wersji 4x2 – co uprawnia ją do znaku Dacia eco² – i poniżej 150 g CO2/km w wersji 4x4.

* Wprowadzając Dustera, Dacia udowadnia, że można zaoferować klientom funkcjonalny i przyjazny dla środowiska samochód terenowy po przystępnej cenie. Marka, która w roku 2004 wprowadziła na rynek Logana, zaprezentowała nowy styl konsumpcji na rynku samochodowym. Po raz kolejny udowadnia, że potrafi zejść z utartej ścieżki.

* Dacia Duster jest produkowana w zakładach w Pitesti (Rumunia). Samochód będzie dostępny wiosną 2010 roku w Europie, Turcji i krajach Maghrebu w wersji 4x2 i 4x4.

* Duster jest samochodem przeznaczonym na rynki całego świata. Auto będzie stopniowo wprowadzane na różnych kontynentach pod marką Renault lub Dacia, podobnie jak Logan i Sandero.



GENEZA PROJEKTU DUSTER

Na światowym rynku zauważono realne zapotrzebowanie na przestronne, solidne, a jednocześnie przystępne cenowo pojazdy z napędem na cztery koła. Grupa Renault podjęła decyzję o podjęciu prac nad samochodem terenowym adresowanym w pierwszej kolejności do młodych rozwijających się rynków. Podczas projektu wzięto także pod uwagę potrzeby klientów europejskich.
- rynki rozwijające się (Rosja, Brazylia), przedstawiciele klasy średniej pragną kupować nowoczesne samochody, będące wyrazem sukcesu i pozycji społecznej. Jednocześnie potrzebują samochodu solidnego, godnego zaufania i uniwersalnego, który będzie w stanie sprostać trudnym i zarazem zmiennym warunkom eksploatacji (długie trasy, drogi w złym stanie lub wręcz nieprzejezdne, eksploatacja w warunkach miejskich, często w dużych aglomeracjach). Oferta pojazdów dostępnych na lokalnych rynkach, obejmująca w większości przypadków importowane pojazdy typu SUV, często pozostaje poza zasięgiem klasy średniej z uwagi na cenę.
- sukces marki Dacia w Europie pokazał, że istnieje grupa potencjalnych klientów poszukujących nowoczesnych, niezawodnych i jednocześnie przystępnych cenowo samochodów, podczas gdy oferta pojazdów typu SUV oraz z napędem na cztery koła – choć bardzo bogata – obejmuje głównie drogie limuzyny typu SUV.



WSZYSTKIE CECHY SAMOCHODU 4x4

Dacia Duster ma typowy design samochodu z napędem na cztery koła. Przód wyróżnia się solidnym wyglądem: poszerzone błotniki, imponujący chromowany grill oraz masywny zderzak nie pozostawiają wątpliwości co do terenowego charakteru tego auta. Patrząc z profilu, wysoki prześwit, mocno zarysowane nadkola i osłony nadwozia zachęcają do jazdy po najtrudniejszych drogach.

Samochód terenowy często kojarzy się z dużymi wymiarami. Dacia Duster jest tego zaprzeczeniem. Dzięki długości 4,31 m i szerokości 1,82 m, Dacia Duster jest autem kompaktowym. Pozwala jej to na swobodne poruszanie się zarówno w miejskim otoczeniu, jak też w terenie. Wygląd Dacii Duster wyraźnie świadczy o jej przynależności do samochodów terenowych.

Konstrukcja Dacii Duster pozwala pokonać każdy rodzaj drogi na całym świecie. Ze względu na zróżnicowane potrzeby klientów, Dacia Duster będzie dostępna na wszystkich rynkach, na które zostanie wprowadzona w wersji 4x2 – dla klientów poszukujących samochodu o wysokim zawieszeniu, z wysoko umieszczonym miejscem dla kierowcy, dającym poczucie bezpieczeństwa, nie potrzebujących jednak na co dzień napędu na cztery koła – oraz w wersji 4x4 o znacznie szerszej gamie zastosowań.
Wzmocnione podwozie Dacii Duster jest przystosowane do użytku terenowego, dzięki dużemu prześwitowi (powyżej 200 mm) i dużemu kątowi najazdu i zjazdu (30° - kąt najazdu i ponad 35° - kąt zjazdu).
Dacia Duster jest samochodem łatwym w eksploatacji, który nie jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla ekspertów od jazdy terenowej. Stosunkowo niska masa wynosząca 1.180 kg w wersji 4x2 i 1.280 kg w wersji 4x41, w połączeniu z kompaktowymi wymiarami sprawia, że jest to auto wyjątkowo zwrotne.

(Średnie masy samochodu gotowego do jazdy dla wszystkich wersji, bez opcji i bez kierowcy).

W wersji 4x4, dzięki prostemu i intuicyjnemu w obsłudze przełącznikowi umieszczonemu w dole kolumny kierownicy (formuła przejęta z Nissana), kierowca Dacii Duster może łatwo dostosować napęd do swoich potrzeb. Przełącznik umożliwia wybór między 3 trybami:
- Tryb AUTO: napęd jest automatycznie rozkładany na przednią i tylną oś w zależności od przyczepności. System zapewnia optymalny napęd niezależnie od warunków, dzięki czemu Dacia Duster może się poszczycić prawdziwie terenowymi zaletami. W normalnych warunkach napędzane są jedynie przednie koła. W przypadku utraty lub pogorszenia przyczepności część napędu jest przenoszona na tylną oś. W ekstremalnych warunkach napęd jest rozdzielany równo pomiędzy obie osie. Rozłożenie napędu zapewnia sprzęgło elektromagnetyczne przejęte z Nissana.
- Tryb LOCK: kierowca może elektronicznie zablokować system tak aby 50% napędu było stale przenoszone na tylną oś. Tryb ten jest zalecany w przypadku słabej przyczepności (śnieg, błoto, ziemia, piach) i niskiej prędkości.
- Tryb 4x2: napędzane są jedynie dwa koła. Ten tryb jest odpowiedni do jazdy po drodze o dobrej nawierzchni i pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.



SAMOCHÓD TERENOWY POSIADAJĄCY WSZYSTKIE ATUTY AUT DACII

Duster, będący szóstym samochodem w gamie Dacii, pozostaje wierny filozofii marki – cechuje go bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca, niskie zużycie paliwa i koszty eksploatacji oraz dobry poziom bezpieczeństwa i wysoka niezawodność.


Bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca

Pomimo, że ceny Dacii Duster są typowe dla kategorii miejskich samochodów, to jej wymiary zewnętrzne i wewnętrzne odpowiadają autom wyższej kategorii.
Dacia Duster może komfortowo pomieścić do 5 dorosłych osób. Zarówno z przodu jak i z tyłu zapewnia im taką samą ilość miejsca jak Dacia Logan. Bagażnik Dustera jest również niezwykle pojemny, zwłaszcza biorąc pod uwagę kompaktowe wymiary samochodu. Jego pojemność wynosi nawet 475 dm³ (w zależności od wersji). Po złożeniu tylnej ławki Dacia Duster oferuje imponującą ilość miejsca na bagaże – nawet do 1.600 dm³ (w zależności od wersji).


Niezawodne i oszczędne silniki o niskiej emisji CO2

Dacia Duster w wersji 4x2 i 4x4 będzie dostępna z silnikami benzynowym 1.6 16V 110 KM i wysokoprężnym dCi 85 KM, dCi 105 KM, które sprawdziły się już w licznych modelach Renault.
Silniki te idealnie spełniają kryteria niskich kosztów, solidności i łatwości obsługi cechujące markę Dacia. W połączeniu ze stosunkowo niewielką masą Dustera, silniki zapewniają temu terenowemu modelowi niskie zużycie paliwa i doskonałe parametry ekologiczne. Silniki wysokoprężne emitują poniżej 140 g CO2/km w przypadku wersji 4x2 – co uprawnia je do znaku Dacia eco² – i poniżej 150 g CO2/km w wersji 4x4.


Bezpieczeństwo – bezwzględny wymóg

W projektowaniu Dacii Duster wykorzystano uznane doświadczenie grupy Renault w dziedzinie bezpieczeństwa. Terenowy model Dacii posiada system ABS Bosch 8.1 z korektorem siły hamowania (EBV) oraz system wspomagania nagłego hamowania.
W zakresie bezpieczeństwa biernego, Dacia Duster jest seryjnie wyposażona w dwie czołowe poduszki powietrzne (w zależności od rynku) i 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia na przednich miejscach. Dodatkowo, w zależności od wersji, może posiadać dwie boczne poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową, zapewniające wyższy poziom bezpieczeństwa w przypadku uderzenia w bok.

System zabezpieczeń uzupełniają pirotechniczne napinacze na przednich miejscach (w zależności od wersji). Zapewniają one optymalne utrzymanie klatki piersiowej, a w przypadku zderzenia czołowego ograniczają przesunięcie ciała do przodu dzięki dociśnięciu piersiowego i biodrowego odcinka pasa.


Podstawowe zalety samochodów Dacii: solidność i niezawodność

Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli opracowanych na płycie podłogowej B0/Logan, przyjęte rozwiązania konstrukcyjne zapewniają wysoką solidność i niezawodność, z których słyną samochody tej marki. Samochód został bardzo starannie zabezpieczony przed korozją:
– profile otwarte podwozia i drzwi zostały zabezpieczone woskiem;
– zewnętrzne połączenia zostały pokryte masą uszczelniającą;
– wosk został również zastosowany do zabezpieczenia części mechanicznych podwozia;
– podwozie, nadkola i progi zostały zabezpieczone przed uderzeniami żwiru.
Równie starannie konstruktorzy podeszli do układów elektrycznych i elektronicznych, wykorzystując rozwiązania, które sprawdziły się już w licznych modelach Renault.
O wysokim poziomie jakości Dacii Duster najlepiej świadczy fakt, że na większości rynków europejskich samochód będzie objęty 3-letnią gwarancją (lub do 100 tys. km przebiegu).



SAMOCHÓD PRZEZNACZONY NA RYNKI CAŁEGO ŚWIATA

Ambicje związane z produkcją i sprzedażą modelu Duster mają zasięg ogólnoświatowy. Model ten będzie stopniowo wprowadzany do sprzedaży w kolejnych częściach świata, podobnie jak odbywało się to w przypadku Logana i Sandero.


2010: Dacia Duster pojawi się na głównych rynkach docelowych marki

Wiosną 2010 roku Dacia Duster będzie dostępna w Europie, w Turcji oraz w krajach Maghrebu (Algieria i Maroko) i będzie stanowiła uzupełnienie gamy modeli Dacia, których sprzedaż rośnie na większości rynków. Poza trzema modelami adresowanymi do użytkowników indywidualnych (Logan, Logan MCV i Sandero), Dacia wypracowała sobie uznane miejsce także w segmencie pojazdów użytkowych (model Logan van i Logan pick-up).

Na rynku polskim Duster pojawi się na początku maja 2010 roku.

W czerwcu model Duster pojawi się także pod marką Renault na Ukrainie, na Bliskim Wschodzie (Izrael, Jordania, Syria, Liban, Egipt) i w niektórych krajach Afryki.

Zakłady Pitesti (Rumunia), wiodące zakłady produkujące samochody należące do gamy Entry, będą zaopatrywać wszystkie wspomniane wyżej rynki w Dustera tak pod marką Dacia, jak i Renault. Zakłady o zdolności produkcyjnej rzędu 350.000 samochodów rocznie, będą w dalszym ciągu wytwarzać także pozostałe modele marki.


2011: Renault Duster dostępny w Rosji, Brazylii i w rejonie Zatoki Perskiej

W 2011 roku model Duster zadebiutuje na kolejnych rynkach. Region Zatoki Perskiej będzie zaopatrywany przez fabrykę w Pitesti. Na rynek brazylijski Duster będzie produkowany wraz z modelami Logan, Sandero i Sandero Stepway w zakładach w Curitiba (Brazylia) i dystrybuowany na rynki Brazylii, Argentyny, Meksyku i Chile. Następnie rozpocznie się produkcja Dustera w Rosji, w zakładach Avtoframos (Moskwa).




ALAIN PROST ZA KIEROWNICĄ DACII DUSTER NA LODOWYM TORZE TROPHEE ANDROS
Usportowiona wersja Dacii Duster, z Alainem Prostem za kierownicą, wyruszyła na podbój lodowych torów w serii wyścigów Andros Trophee 2009-2010. Po dwóch etapach (5 i 6 grudnia w Val Thorens oraz 12 i 13 grudnia w Andorze) Alain Prost, prowadzący Dacię Duster, zajmuje drugą lokatę w punktacji Trophee Andros.




Źródło: Renault Polska

Dacia_Duster_2_.jpg
Plik ściągnięto 27282 raz(y) 106,25 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-12-22, 13:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-12-08, 14:22   

http://motoryzacja.interi...l-dacii,1408207
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-08, 15:22   

Pierwszy post jest na portalu tymczasowo - niech ktoś napisze jakąś fajną notkę, to podmienimy... (:

Kilka wrażeń na gorąco:

* na fotkach wygląda dość poważnie, ale zdaje się, że jest po prostu rozmiarów... sedana;

* za to waży tyle co MCV-ka;

* silny punktem chyba faktycznie będą możliwości terenowe - prześwit wygląda na dobrze ponad 20 cm (może i 25?), a kąty natarcia i zejścia w okolicach 40°.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-12-08, 22:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-08, 16:39   

Bardzo fajnie sie prezentuje. Pytanie jaka bedzie cena w Polsce ? Czy bedzie dzieki niej to pojazd skazany na sukces ? Jakie wyposazenie w cenie ? Wiele pytan na ktore jeszcze nie znamy odpowiedzi. Jednak duzym plusem jest zaistnienie marki Dacia jako producenta SUV. W wersji mini - Stepway oraz dojrzalego Dustera.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-08, 16:51   Dacia Duster - wyposażenie

To są moje przypuszczenia

WERSJA ACCESS
Silniki 1,6 16V 110KM 4x2 48tys zł

WERSJA AMBIENCE
Silniki 1,6 16V 110Km 4x2 50tys zł
1,5dci 85Km 4x2 Km 55tys zł

WERSJA LAURÉATE
Silniki 1,6 16V 110Km 4x2 54tys zł
1,5dci 85Km 4x2 Km 57tys zł
1,5 dci 110Km 4x4 63tys zł

WERSJA PRESIGE
Silniki 1,6 16V 110Km 4x2 57tys zł
Silniki 1,6 16V 110Km 4x4 61tys zł
1,5 dci 110Km 4x4 66tys zł


WERSJA ACCESS
 Przedni i tylny zderzak w kolorze Czarnym
 Obudowy lusterek bocznych w kolorze czarnym, lusterka regulowane ręcznie z kabiny
 Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze czarnym
 Przednia poduszka powietrzna kierowcy
 Przednia poduszka powietrzna pasażera
 ABS + system wspomagania nagłego hamowania
 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z przodu i w drugim rzędzie
 Zagłówki na fotelach przednich i w drugim rzędzie z regulacją wysokości
 Wskaźniki analogowe: prędkościomierz i obrotomierz
 Kodowana blokada zapłonu
 Układ ogrzewania i wentylacji o 4-stopniowej regulacji
 Ogrzewana tylna szyba
 Fotele przednie z regulacją wzdłużną
 System mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych miejscach w drugim rzędzie
 Tapicerka Ducas
 Konsola centralna w kolorze grafitowym
 Kieszenie w drzwiach przednich
 Schowek w desce rozdzielczej
 Uchwyt na puszki w konsoli centralnej
 Zapalniczka
 Relingi dachowe w kolorze czarnym

WERSJA AMBIENCE

ELEMENTY WYPOSAŻENIA SERYJNEGO:
AMBIANCE = ACCESS +
 Klimatyzacja manualna
 Elektrycznie podnoszone szyby przednie
 Listwa nad wlotem powietrza chromowana
 Boczne listwy ochronne w kolorze czarnym
 Przedni i tylny zderzak w kolorze nadwozia
 Obręcze kół stalowe 15” z kołpakiem pełnym
 Przyciemniane szyby
 Wycieraczka tylnej szyby
 Wspomaganie układu kierowniczego
 Centralny zamek drzwi
 Przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości
 Zagłówek na środkowym miejscu w drugim rzędzie wsuwany w oparcie
 Kanapa w drugim rzędzie dzielona w układzie 1/3 - 2/3, składana
 Konsola centralna w kolorze stalowym
 Osłona przeciwsłoneczna z lusterkiem po stronie pasażera
 Kieszeń w lewych drzwiach bagażnika
 Oświetlenie bagażnika

WERSJA LAURÉATE
LAURÉATE = AMBIANCE +
 Radio CD z MP3
Elektrycznie podnoszone szyby przednie
 Obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia, lusterka regulowane elektrycznie
 Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
 Reflektory przeciwmgłowe
 relingi dachowe chromowane
 Komputer pokładowy
 Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi
 Elektrycznie podnoszone szyby przednie
 Fotel kierowcy z regulacją wysokości
 Kolumna kierownicy z regulacją wysokości
 Chromowane obwódki dysz nawiewu powietrza / zegarów
 Konsola centralna w kolorze matowego chromu
 Tapicerowane wstawki z tkaniny na wewnętrznych płatach drzwi
 Wewnętrzne klamki drzwi w kolorze matowego chromu
 Oświetlenie schowka w desce rozdzielczej
 Kieszenie w oparciach foteli przednich


WERSJA PRESIGE
RESIGE = LAURÉATE +

 Radio CD MP3, wejście na Ipoda
 Rozbudowany komputer
Elektrycznie podnoszone szyby przednie i tylne
 ESP
 Klimatyzacja automatyczna
 Skóro podobna tapicerka
 wstawki z chromu
 klimatyzacja
 Schowek na okulary
 Siatka w prawych drzwiach bagażnika



ale oczywiście to są moje przypuszczenia
Proponuje żeby każdy jak ma ochotę stworzyć coś takiego i porówna się kto był najbliższy prawdy

WERSJA LAURÉATE.jpg
Plik ściągnięto 27197 raz(y) 18,76 KB

WERSJA AMBIENCE.jpg
Plik ściągnięto 534 raz(y) 228,56 KB

wersja Acces.jpg
Plik ściągnięto 530 raz(y) 191,03 KB

WERSJA PRESIGE.jpg
Plik ściągnięto 587 raz(y) 29,05 KB

WERSJA AMBIENCE.jpg
Plik ściągnięto 514 raz(y) 50,42 KB

WERSJA ACCESS.jpg
Plik ściągnięto 521 raz(y) 32,37 KB

Ostatnio zmieniony przez maciek 2009-12-08, 21:02, w całości zmieniany 8 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-08, 18:19   

Nie przepadam za taką kompletnie bezpodstawną gdybologią, więc podam za to kilka twardych danych <:

http://www.samar.pl/__/__...cia-Duster.html

Cytat:
Dacia Duster

Data publikacji: 2009-12-08 16:20:00

Oto zdjęcia samochodu Duster, a więc szóstego już modelu w gamie Dacii. Na polskim rynku samochód pojawi się już na przełomie kwietnia i maja.

Autor: Rafał Żaglewski

Dacia Duster oferowana będzie w wersji 4x4 lub alternatywnie z napędem na przednią oś. To mocny i niezawodny samochód adresowany do klientów poszukujących przystępnego cenowo samochodu terenowego do codziennej eksploatacji.

Dacia Duster w skrócie:
- długość: 4,31 m
- szerokość: 1,82 m
- masa własna: 1280 kg (wersja 4x2: 1180 kg)
- pojemność bagażnika: 475 /1600 dm3 (według VDA)
- prześwit: ponad 200 mm
- kąt najazdu: 30º
- kąt zjazdu: 35º
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-08, 18:48   

na zdjęciu Duster 2 co widać Pakiet SUV lub sandero Stepway stylizacja

po drugie ten chromowy stylizator SUV z przodu i się porysował wprawne oko zauważy,

te same oko zauważy że ta wersja ma 4 poduszki powietrzne,
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-08, 22:22   

Profile Logana i Dustera:

duster_vs_logan.png
Plik ściągnięto 27182 raz(y) 17,19 KB

 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2009-12-08, 23:53   

Czyli wyszło na moje. ;-)
Jak pamiętasz Krtku, na szacowałem, że długość będzie równa długości sedana czyli 4288 mm wobec deklarowanych przez Dacię 4310 mm dla Dustera. Różnica to 22 mm in plus.
Natomiast pojemność kufra ciut mniejsza 475 L/1600 L w Dusterze wobec 510 L w sedanie.
Za to dostepność bagażnika większa no i rozkładanie kanapy. :-D

Co do cenowo/wyposażeniowej gdybologii to nie sądzę, żeby to była taka prosta ekstrapolacja kazusu Logana , to jest inna kategoria auta, więc, myślę, że wyposażenie
D'Accesa i L'Accesa będą z innych półek...
Pierwsze wrażenie: podoba mi się ! (Nie wiem jak metka ;-) )

P.S. Co do metki to jest i wskazówka w poniższym passusie:

Although Dacia Duster's price is comparable with that of a city car, its exterior and interior dimensions are more akin to those of a compact car from the next segment up.
czyli:
Pomimo, że ceny Dacii Duster są typowe dla kategorii miejskich samochodów, to jej wymiary zewnętrzne i wewnętrzne odpowiadają autom wyższej kategorii

Ma nadzieję, z nie chodziło o np. Toyotę IQ :lol:
No i Kaszkaj jest reklamowany jako "miejski twardziel" :shock:
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2009-12-15, 23:33, w całości zmieniany 4 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-09, 00:37   

Wygląda na to, że płyta podłogowa jest po prostu ta sama - być może wręcz z dokładnością do pojedynczych elementów.

Różnica w długości wynika chyba tylko z innego ukształtowania osłon zderzaków (podobnie jak w MCV faza 1. / 2.), natomiast w rozstawie osi - ze zwiększonego prześwitu (jak w Sandero / Stepway; TSD to w ogóle ciekawe czy w Dusterze zawieszenie z tyłu jest jakoś inaczej rozwiązane...).

O rozmiarach w środku jest też napisane wprost, że są "takie same" jak w Loganie - choć np nad głową pasażerów z tyłu jest na pewno lepiej.

No i pozostaje kwestia tego, czy powstanie zapowiedziana - ale czy to było oficjalnie? - wersja 7-osobowa. Wydłużanie rozstawu osi nie jest jednak dobre dla terenówki - to już bym wolał odpowiednio doposażoną MCV-kę ("Pakiet Terenowy"?).

A już najlepiej J92 (;

Jak na razie np takie Yeti może się schować... w lesie <: z swoim kątem natarcia 19 i zejścia 27°...


Na koniec - jeszcze coś prawie "na żywo": http://www.promotor.ro/fu...ter-oficial.flv

Jak dla mnie - zyskuje (:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-12-09, 01:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-09, 02:00   

laisar napisał/a:
...
Na koniec - jeszcze coś prawie "na żywo": http://www.promotor.ro/fu...ter-oficial.flv

Jak dla mnie - zyskuje (:



Mnie tez sie podoba.. jednak brak zdjec srodka. Czy zywcem przeszeczepione Sandero/Logan czy cos nowego zobaczymy ?
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-12-09, 02:33   

mekintosz napisał/a:
Czy zywcem przeszeczepione Sandero/Logan


http://www.daciaklub.pl/f...p?p=40736#40736

"Żywcem", ale może będzie trochę zmodyfikowany...
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-12-09, 02:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
flowerman 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 85KM, 1.6 16V 105
Rocznik: 2009, 2010/2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Strzelce Opolskie
Wysłany: 2009-12-09, 07:56   

I coś z onetu:

ONET

BTW. Jeśli cena utrzyma się na poziomie 70tys. dla 105 KM to na wiosnę jestem po niego.

No chyba, że się mój "ojczulek" rozmyśli (w co wątpię).

Zbyt mu się podoba diesel Renaulta. :mrgreen:
_________________
stan licznika: 121000 km - 20-11-2013
Ostatnio zmieniony przez flowerman 2009-12-09, 08:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-09, 11:08   

Porównań będzie pewnie jeszcze wiele, ja zatem pokażę takie (:

(zielona, oczywiście, skodiczka)

duster_vs_yeti.png
Plik ściągnięto 27094 raz(y) 21,63 KB

 
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Wysłany: 2009-12-09, 13:00   

i cosik z "gejzety wybiórczej" czyli moto.pl

http://moto.pl/MotoPL/1,8...ze_zdjecia.html
Ostatnio zmieniony przez paulus 2009-12-09, 13:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-12-09, 17:00   

Skoda ma ciekawszą ofertę silników, ale cenowo ... gały wywaliłem jak je zobaczyłem (za dobrze wyposażonego diesla - mam na myśli 140 KM, a jest też 170 KM - trzeba dać ponad 100 tys. zł), a z tyłu miejsca jest naprawdę malutko.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-09, 19:36   

Jeszcze jakiś czas temu Dacia była kojarzona wyłącznie z Loganem. Teraz się to dość szybko zmienia, bo po kolejnych wersjach nadwoziowych Logana, po modelu Sandero i Sandero Stepway, do gamy modelowej już wkrótce dołączy nowy crossover o nazwie Duster.




Dacia Duster w pełnej okazałości
Dacia Duster pod względem technologicznym nie będzie niczym szokować - wykorzystano między innymi płytę podłogową z Logana, silniki Renault oraz napęd na cztery koła Nissana. Jednak w połączeniu z korzystną ceną (nie jest jeszcze znana) Duster już wiosną może sporo namieszać w segmencie aut "uterenowionych".
>> Dacia Duster na filmie - mojeauto.tv <<

Dacia Duster mierzy 4,31 m długości i 1,82 m szerokości. Ma to wystarczyć do w miarę komfortowego podróżowania w cztery osoby (auto będzie oczywiście pięciomiejscowe). Do tego dochodzi przyzwoitej wielkości bagażnik o pojemności 475 litrów, który w razie konieczności można powiększyć do 1.600 litrów.

Aby Duster dawał sobie radę także po zjechaniu z utwardzonej nawierzchni, poza powiększonym do 200 mm prześwitem, auto zostało wyposażone w układ napędu na cztery koła (będzie też oferowana wersja z napędem tylko na przód). Układ 4x4 posiada trzy tryby pracy, załączane przez kierowcę. Będzie on mógł załączyć jedynie napęd na przednią oś, stały napęd na obie osie z rozdziałem momentu w proporcjach 50:50 oraz tryb auto. W tym ostatnim w normalnych warunkach cały napęd będzie przenoszony na przednie koła, gdy zaczną się problemy z przyczepnością automatycznie do 50% momentu zostanie przekazana na tył.

Obie wersje, 4x2 oraz 4x4, będą dostępne na początku z trzema jednostkami napędowymi, znanymi już z innych modeli Renault. Jedyny w ofercie silnik benzynowy 1,6 16V dysponuje mocą 110 KM. Silniki wysokoprężne to dwie odmiany 1,5-litrowej jednostki o mocy 85 i 105 KM. Wszystkie silniki w połączeniu ze stosunkowo niską wagą Dustera (1.180 kg w wersji 4x2 i 1.280 kg w 4x4) zapewniać mają korzystne spalanie, a tym samym umiarkowaną emisję CO2.
>> Dacia Duster na filmie - mojeauto.tv <<
Na debiut rynkowy Dacii Duster musimy jeszcze poczekać do wiosny, a dokładnie sprzedaż auta ma ruszyć po marcowej wystawie w Genewie, gdzie Duster zostanie po raz pierwszy zaprezentowany szerokiej publiczności. W kolejnych miesiącach crossover Dacii pojawi się także na innych rynkach - w Afryce, Azji i Ameryce Południowej.





http://www.motogazeta.moj...i,a,155069.html
Ostatnio zmieniony przez maciek 2009-12-09, 19:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
kufi79 


Marka: DACIA
Model: SANDERO STEPWAY
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Dołączył: 10 Paź 2009
Posty: 54
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-09, 20:12   

no to masz teraz dylemat maciek ;] czy stepway czy duster ;] fajnie sie prezentuje jeszcze jak dadza w kolorze brazu to juz calkiem bedzie fajnie wygladalo to autko;] szkoda tylko ze brak silnika 2.0 16v 4x4 . ale jak scenic 1.6 16v daje sobie w miare rade na ulicach to duster tez bedzie mial czym pociagnac :p ciekawe czy bedzie 6 biegowa skrzynia biegow jak w scenicu
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-09, 22:51   

Przemyślałem sprawę ceny i obstawiam wyjściowo... okolice między 40 a 45 kzł - drogą dedukcji:

1. buda jest trochę mniejsza niż MCV-ki, ale w sporej części nowa, więc powinna kosztować podobnie;

2. w wersji 4x2 układ jezdny, nawet złożony częściowo z innych elementów, również nie powinien chyba odbiegać kosztem od pozostałych Daciek;

3. wyjściowo ma być 1.6 16v - w MCV-ce dostępna tylko w Laureate: 44150 zł;

4. różnica między Accesem a Laueratem to 5500 zł;

5. zatem 44150-5500 = właśnie ~40 kzł, może 45 uwzględniając dodatkowe oplastikowanie i marżę tytułem "za nowość!".


Z drugiej strony - rozrzut cenowy w MCV-ce wynosi 16 tys. zł, ale że w Dusterze są jeszcze droższe silniki oraz 4x4, to może to być w jego przypadku nawet 20-25 tys. zł dopłaty za wersję topową.

Tak czy owak - wydaje się chyba wciąż dość atrakcyjne w stosunku do konkurencji...
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-12-10, 13:14   

http://www.francuskie.pl/wiadomosci/5145
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2009-12-10, 18:49   Duster :)

Na Autokracie o Dusterze

Strasznie mało tych informacji, ale autko na zdjęciu wygląda bardzo fajnie, choć to nie jest mój ulubiony kolor lakieru ;-)

Ciekawe czy z silnikami będzie tak, jak piszą, bo 1,6 110 KM i 1,5 dCI 105 KM to troszkę za mało do takiego auta...
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-12-11, 01:07   

A co powiecie na to, żę w ameryce pd. Duster ma być dostępny rok później niź w Europie? Nawet nie mają zdjęć z logo Renault.... Choć produkowany ma być u nich.

http://www.programasobrer...p?n_id=3382&u=0\
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-12-11, 01:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-12-11, 13:13   

Krótki artykuł o Dacii Duster z lokalnej śląskiej gazety. Traktowałem Dustera z rezerwą jako odpowiedź na chwilową modę. Bałem się, że będzie to kolejna stylistyczne połączenie kilku rożnych koncepcji (coś w rodzaju crossovera) i w efekcie powstanie samochód, który tak naprawdę nadaje się tylko do zaparkowania pod klubem nocnym, lub operą. Tymczasem wyszło całkiem sensownie. Przyzwoite katy natarcia, zejścia, prześwit, z pewnością osłony podwozia. Z wyjątkiem najsłabszego turbodiesla (85 KM) reszta jednostek napędowych ma minimalną moc maksymalna potrzebna do sprawnego poruszania się po bezdrożach. Generalnie tania alternatywa dla Subaru Forestera, Outbacka :-D . Trochę żal, że biegami terenowymi nie można sterować za pomocą dźwigni. Rozumiem jednak, że nawet w Daciach będzie to już rozwiązanie zbyt przestarzałe...

Duster_DZ.jpg
Plik ściągnięto 418 raz(y) 107,8 KB

_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2009-12-11, 13:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
paweloo97 



Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 269
Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2009-12-11, 15:28   

http://autoswiatlo.motogrono.pl/
kolejny wpis
_________________
W życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-12-11, 15:52   

ian napisał/a:
Z wyjątkiem najsłabszego turbodiesla (85 KM) reszta jednostek napędowych ma minimalną moc maksymalna potrzebna do sprawnego poruszania się po bezdrożach.

Nie patrz na moc, tylko na moment obrotowy. 85-konny diesel zdecydowanie lepiej poradzi sobie z autem niż benzyniak. Ten 85-konny diesel ma 200 Nm, a benzyniak (zaledwie) 148 Nm.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne