Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2009-12-21, 22:07
adasR napisał/a:
Czyżby jednak inne silniki przewidzieli niż te które podawano?
Coś mi się wydaje że stopniowe podawanie informacji, pózniej uzupełnienie palety silników i inne niespodziewajki mogą być elementem dobrze zaplanowanego marketingu... Co prawda do tej pory dacia w tym nie przodowała, ale Duster ma jednak inną grupę docelową niż Logan czy Sandero
do tej pory dacia w tym [marketingu] nie przodowała
Abstrahując od rynków lokalnych, gdzie bardziej zależy to od krajowych przedstawicielstw, a patrząc globalnie: nie ma się w zasadzie do czego przyczepić - tyle że było to bardzo konserwatywne, bez żadnych "fajerwerków". Co było rzecz jasna dość rozsądne, patrząc na klientów do jakich oferta jest kierowana: osób rozsądnych i praktycznych (tak, tak, to właśnie MY (: ).
I Duster też - jak na razie - wydaje się być kierowany do takowych...
(To tylko Stepway świadomie przedstawiany jest z nutką "szaleństwa").
Natomiast sądząc po wcześniejszych premierach (MCV, Sandero i koncepcyjny Duster), nie sądzę, żeby w Dacii musieli się specjalnie silić na "dobre planowanie marketingu" w kwestii "stopniowego podawania informacji" - raczej wręcz przeciwnie: muszą się dobrze pilnować, żeby im za wiele nie wyciekło, bo ci teoretycznie spokojni klienci okazali się jednocześnie dość aktywni w zdobywaniu wieści... [:
A czy czasem 110KM to nie miały starsze silniki 1,9dci?
Już wcześniej zastanawiałem się czemu tych silników nie oferują w Dacii. Moim zdaniem o wiele lepsza oferta niż wyżyłowany 1,5dci 105KM zwłaszcza w terenówce, gdzie o wiele częściej będzie się korzystało z pełnej mocy, i do tego jeszcze dochodzi jazda w większym zapyleniu.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2009-12-26, 15:16
No w terenówce MSZ częściej niż moc przydatny będzie wysoki moment obrotowy uzyskiwany przy możliwie najniższych obrotach. Pytanie tylko czy Duster ma być terenówką czy kolejnym SUVem którego największym wyzwaniem jest wysoki krawężnik...
No w terenówce MSZ częściej niż moc przydatny będzie wysoki moment obrotowy uzyskiwany przy możliwie najniższych obrotach. Pytanie tylko czy Duster ma być terenówką czy kolejnym SUVem którego największym wyzwaniem jest wysoki krawężnik...
Co do momentu to zgoda. Pamiętajmy jednak że moc można "zrobić" momentem lub obrotami:
N= ω•M
Osobiście preferuję silniki których nie trzeba bardzo wkręcać. Ale .... degustibus ...
Co do gamy silników to tak na prawdę do końca dalej nic nie wiadomo. Ja też wolałbym
1.9 dCi (110 KM) niż żyłowany 1.5 105 KM wiadomo, powinien być tańszy i mniej... odpukać w tanie plastiki.
A producent zaklina się, że nie jest to po prostu kolejna SUV'nica
KaS602 napisał/a:
benny86 napisał/a:
tylko czy Duster ma być terenówką czy kolejnym SUVem którego największym wyzwaniem jest wysoki krawężnik...
Jak coś z samonośnym nadwoziem można nazwać samochodem terenowym?
W takim razie "Frelki" 1 i 2 Landrovera nie są terenówkami. W porównaniu z Tarpanem osssszyyviście
I jeszcze szacowane wymiary. Intrygujący jest prześwit, taki jak w Land Roverze FrL I
czyli prawie 220 mm
Jak coś z samonośnym nadwoziem można nazwać samochodem terenowym?
Jak widać po Nivie - normalnie (;
Po prostu osiągi w terenie zależą od większej liczby czynników niż sama konstrukcja gołej "blachy" - i fakt, że najlepsze są pojazdy rzeczywiście oparte na ramie, nie oznacza, że inne, samonośne, choć w istocie nieco gorsze, nie mogą być wystarczająco dobre... Zwłaszcza w jakimś dobrze wybranym zakresie. Zwłaszcza uwzględniając cenę (:
Duster 4x4 ma mieć podobno sztywne tylne zawieszenie - a to już zawsze kolejne oczko. Jakby jeszcze dali opcjonalnie reduktor i blokadę m.różnicowego... Mmm... (:
(Samoróbki oczywiście zawsze są możliwe, ale rzecz jasna nie w tym rzecz).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-06, 18:20, w całości zmieniany 2 razy
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-01-03, 12:47
Zawieszenie zawieszeniem, blokady blokadami, reduktory reduktorami (nie mówię, że to nie ma znaczenia, wręcz przeciwnie, bo w terenówce to kluczowe elementy wyposażenia), Laisarku, ale nie tylko w tym rzecz. Rama w terenie nie będzie nigdy tak pracować, jak nadwozie samonośne i zawsze będzie zapewniać większą sztywność konstrukcji
Aczkolwiek, najważniejsze w tym wszystkim będzie wspomniane już przez Ciebie, a dla każdego inne "wystarczające"
laisar napisał/a:
Duster 4x4 ma mieć podobno niezależne zawieszenie - a to już zawsze kolejne oczko
Oczko, ale mam rozumieć, że do komfortu podróżowania po asfaltach..?
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-01-03, 13:05, w całości zmieniany 4 razy
Noo tooo nieee taaak Koleżanki i Koledzy
Do jeżdzenia po polnych dróżkach to i Logan sedan się nadaje. Może nie ?
i To bardziej niż, S. Raumster Scout, Skoda Yeti etc...
I komfort takiej podróży na dodze gruntowej jest większy niż na niektórych asfaltówkach
Raz miałem tylko upokarzającą przygodę, gdy zawracałem na takiej drodze: niewielki garbek okazał się być brzegem, niewielkiego płytkiego zagłębienia idealnie pasującego pod przednie koła i... musiałem skorzystać, z pomocy LL FreeLandera Mk I który bezproblemowo przekroczył ów rowek. Gdyby Logan miał 4x4 to bez poblemowo sam by się z tej matni wyciągnął.
BTW. Rzeczona "Frelka", też ma nawozie samonośne...
Co jest z tym daćkowcami? Albo Dacią? Auta jeszcze de facto nie ma, a oni je już zmieniają... (;
KaS602 napisał/a:
Rama w terenie nie będzie nigdy tak pracować, jak nadwozie samonośne i zawsze będzie zapewniać większą sztywność konstrukcji
I tak, i nie - tak naprawdę nie ma żadnych techniczno-konstrukcyjnych przeciwwskazań, żeby zrobić super sztywną budę samonośną.
Ba, po części nawet się tak już robi - bo m.in. dzięki temu pojawiają się kolejne gwazdki EuroNCAP...
(Inna rzecz, że - patrząc od strony mechaniki konstrukcji - w jakimś tam stopniu samonośne też można nazywać "ramami" / "kratownicami"...).
A "klasyczna", płaska rama jest dobra, bo po prostu jest... prosta (((;
Cytat:
najważniejsze w tym wszystkim będzie wspomniane już przez Ciebie, a dla każdego inne "wystarczające"
Ano właśnie - i teraz producent musi wybrać jakiś kompromis, żeby zadowolić jak największą liczbę klientów...
Cytat:
laisar napisał/a:
Duster 4x4 ma mieć podobno niezależne zawieszenie - a to już zawsze kolejne oczko
Oczko, ale mam rozumieć, że do komfortu podróżowania po asfaltach..?
O żeż kwazarrr... ale faux pas! (((: No ale to już całkowicie moja wina - mam tendencję do milionokrotnego poprawiania własnych tekstów, czasami zmieniając po drodze koncepcję odpowiedzi o 180°...
Miało być rzecz jasna "sztywne tylne" zamiast "niezależne" - ale zacząłem najpierw od "D. 4x2 ma co prawda niezależne zawieszenie..." i potem zostało... /: Zaraz się tam poprawię - dzięki.
(Chociaż, ponownie: inna rzecz, że istnieją bardzo dobre rozwiązania terenowe z niezależnym zawieszeniem każdego z kół - ale raczej marhne shanse na zastosowanie ich akurat w Dacii...).
piotrres napisał/a:
Do jeżdzenia po polnych dróżkach to i Logan sedan się nadaje. Może nie ?
i To bardziej niż, S. Raumster Scout, Skoda Yeti
Akurat Yeti 4x4 radziłoby sobie też więcej niż całkiem nieźle, gdyby nie te nieszczęsne zwisy...
Kratylos napisał/a:
koledzy sie nie rozpedzaa duster to bedze suv a nei terenowka
P.w. - bardzo dużo zależy od wyposażenia (reduktory itp). Jak na razie, gdyby reszta konstrukcji odpowiadała zapowiedzianym parametrom terenowym (kąty), to byłoby naprawdę nieźle.
KaS602 napisał/a:
Gwoli ścisłości. Ja wcale nie wątpię w możliwości Dustera w lekkim terenie.
Ciężko na razie powiedzieć, jak naprawdę będzie z Dusterem - bo problem nie w tym, żeby gdzieś w ogóle przejechał, tylko żeby w razie czego wytrzymał jakieś niefortunne poważniejsze przyglebienie w stopniu umożliwiającym "opłacalną" naprawę. Da się go do tego w znacznej mierze przygotować - ale czy zostanie tak zrobione? Można się obawiać, że z powodu ogólnej taniości Dacii być może raczej nie... Chociaż... z drugiej strony już sam Logan jest właściwie dość mocno zbudowany... Ale z trzeciej strony... itd (((; - jedno wielkie "wiem, że nic nie wiem" i "na dwoje babka wróżyła". Miejmy jednak nadzieję, że niedługo Dacia nas oświeci i nie będziemy musieli uprawiać mniemanologii [:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-06, 18:26, w całości zmieniany 3 razy
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 19 Gru 2009 Posty: 9 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-06, 20:43
laisar napisał/a:
Co jest z tym daćkowcami? Albo Dacią? Auta jeszcze de facto nie ma, a oni je już zmieniają... (;
Zawsze można poprawić fabrykę-to się chyba"tuning"nazywa:). A ten jest moim zdaniem fajniejszy od oryginału(wiadomo rzecz gustu). Plus za plastikowe nakładki nadkoli i grill chłodnicy- chociaż jak dla mnie mógłby być cały czarny(bez chromu), tylko ze znaczkiem.
Co do gazetki. W środku kilka zdjęć więcej niż te, które się pojawiły. "Boczny" przodu od pasażera. Siedzenia z bocznymi poduszkami.
Tył pokazany przy złożonych siedzeniach - tak jak w Stepwayu, czyli kładziemy oparcie na siedzisko. Niestety nie jest "płasko" - ale ma być 1600 , a gdzieś widziałem że nawet 1700 l. Nie wiem czy mogę zrobić scan stron i go na naszym forum opublikować?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-06, 20:57, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum