DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zdalne uruchamianie samochodu... komórką
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-25, 16:46   Zdalne uruchamianie samochodu... komórką

http://davehacks.troublem8ker.com/wordpress/?p=99

(((((:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-01-27, 14:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
deprezess 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 36
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-01-27, 13:54   

Dobre to kto pierwszy próbuje? :-)
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-01-29, 22:33   

Myślę że trzeba by to troszkę jednak rozbudować bo może wybuchnąć, :)) Auto oczywiście.
Gość cioł koszty ale chyba za mocno.


Gdyby jednak nad tym popracować to pewnie zadziała. Pozostaje jeszcze kwestja przepisów.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-01-29, 22:46, w całości zmieniany 4 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-01-29, 22:55   

Wątpię, żeby przepisy regulowały coś takiego... (;

Ale co racja, to racja: to raczej pomysł na inspirację, niż faktycznie gotowe rozwiązanie. Za to jakie możliwości rozbudowy (((:
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-01-30, 00:54   

Przepisy mówią tylko, żeby nie oddalać się od samochodu, w którym jest uruchomiony silnik, więc w przypadku "zdalnego" uruchomienia silnika nie oddalamy się od niego, czyli wszystko powinno być w porządku... ;-) :mrgreen:

Pomysł bardzo praktyczny... Takie "okrojone webasto" sterowane czasowo lub zdalnie...
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-01-30, 00:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-02-23, 23:38   

kolega ma mi to zrobić w wersji odpalania samochodu tylko z jednego numeru.

Pytanie - w ilu miejscach należy zewrzeć, aby odpalić nasze drakulki?

I ogólnie jak się do tego zabrać, w sensie jak się dobrać do stacyjki?
Ostatnio zmieniony przez czaju 2010-02-23, 23:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-24, 18:50   

czaju napisał/a:
I ogólnie jak się do tego zabrać, w sensie jak się dobrać do stacyjki?


Z pominięciem stacyjki.
A to że z jednego numeru to całkiem dobry pomysł. Jak co to będzie wiadomo kto zawinił. :mrgreen:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-24, 20:34   

Cytat:
kolega ma mi to zrobić w wersji odpalania samochodu tylko z jednego numeru.


A co się stanie jak zostawisz samochód na biegu ?

Pewnie odjedzie :) :mrgreen:

A na poważnie to później wstawię schemat i pokaże ci jakie obwody należy połączyć aby można było odpalić auto.
Ogólnie to będziesz musiał też użyć jakiś przekaźnik czasowy, aby napięcie na rozrusznik szło dopiero po kilku sekundach po tym jak zapalą się zegary oraz sama praca rozrusznika powinna trwać no nie wiem sekundę, dwie, trzy ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-02-24, 20:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-24, 21:19   

Powinien być obwód zabezpieczający: "uruchomienie możliwe tylko przy zaciągniętym h.ręcznym" - bo nie ma chyba żadnego czujnika od zapięcia biegów? (Tzn. oprócz zdaje się wstecznego?).

Tytułowy sposób dotyczył prawdopodobnie samochodu z automatyczną skrzynią biegów, co upraszcza sprawę pod tym względem...
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-02-25, 01:14   

laisar napisał/a:
"uruchomienie możliwe tylko przy zaciągniętym h.ręcznym"

Stosując gdybologię stosowaną...

Co da zaciągnięty "ręczny"?

Nawet jeśli byłby czujnik jego (h. ręcznego) działania, to i tak by działał w sposób "zerojedynkowy" czyli taki, który by nie uwzględniał siły jego działania (na zasdzie włącznika kontrolki jego zaciągnięcia), a rozrusznik swoją moc ma (około 1 KW), więc z tym "zabezpieczeniem i tak by sobie poradził. Może nie na długi dystans, ale taki, który umożliwia wyrządzenie (potencjalnych) szkód. Zwłaszcza, gdy nie będzie wyłączony w porę...

Łatwiejsze do wykonania (IMHO) chyba byłoby wstawienie czujnika (układu lub po prostu włącznika całego urządzenia), który by umożliwiał uruchomienie silnika tlko wtedy, gdy dzwignia zmiany biegów będzie w pozycji neutralnej. Jeśli nie - układ nie zadziała.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-02-25, 01:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-25, 01:32   

Rzuciłem pierwszy z brzegu i najłatwiejszy chyba sposób na ochronę przeciwko odjechaniu auta - nie miał być od razu panaceum na całe zło tego świata (((: Lepsze pomysły będą zapewne mile widziane.

(Chociaż tak po prawdzie nie bardzo sobie teraz wyobrażam, jak akurat ów hipotetyczny "czujnik biegu jałowego" miałby działać - i to jeszcze najlepiej bez nadmiernego rozbebeszania wszystkiego...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-02-25, 01:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-02-25, 12:42   

A ja wcale nie mam pomysłu na zwalczenie całego zła świata... :)

Przecież to mógłby być zwykły mechaniczny wyłącznik umieszczony przy lewarku zmiany biegów, który by odcinał zasilanie całego układu, gdy lewarek byłby w innym położeniu niż "luz". Takie coś chyba nie jest konstrukcyjnie skomplikowane (?).
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2010-02-25, 12:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-25, 13:11   

"Zwykły mechaniczny" działałby przecież za każdym razem - na pewno chciałbyś tego w czasie jazdy...? (; Potrzebowałbyś więc z kolei wyłącznika, odcinającego ten czujnik w czasie np dłuższego działania silnika <<<:

Zresztą, właśnie nawet samo zrobienie "czujnika położenia »luz« lewarka" nie wydaje się trywialne... Może już prędzej coś w okolicach linki / cięgien dałoby się zrobić? Bo raczej odradzałbym grzebanie przy samej skrzyni.


Można też oczywiście zupełnie inaczej - np zainstalować specjalny włącznik instalacji zdalnego uruchamiania, pozostawiając użytkownikowi zadbanie o sprawdzenie reszty ustawień (luz + h.ręczny).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-02-25, 13:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-25, 13:18   

Można jeszcze pozostawiać autko na jedynce opierając je wcześniej o jakąś solidną przeszkodę. Budynak na przyklad.

Wtedy też nie pojedzie. :mrgreen:
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-02-25, 15:31   

laisar, muszę przyzanć, że długo nad tym zagadnienien nie myślałem, a chciałem tylko zwrócić uwagę na praktycznie zerową skuteczność zabezpieczenia takiegu układu tylko hamulcem ręcznym.

Moim zdaniem, taki układ (jeśli już ktoś by się zdecydował) najlepiej wykonać, w sposób przedstawiony w pierszym poście tego tematu (czyli najprostszym i najtańszym sposobem) i po prostu pilnować się, by używać tego rozsądnie, bo jeśli już zacznie się kombinować w zabezpieczenia i wodotryski lepiej dołożyć jeszcze trochę i zainwestować w układ ogrzewania postojowego.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne