Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2011-02-22, 13:53
Wyższość opon zimowych nad letnimi.
Autor Wiadomość
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-01-15, 13:05   

To kwestia konkretnego modelu opony. Nie tyle chyba klasy/ceny co po prostu udanego mniej lub bardziej modelu. Jeśli wyczułeś różnicę w twardości to znaczy, że różnica musiała być spora w twardości i nie dziwię się że ta wielosezonowa musiała być gorsza na śniegu. Nie ma cudów. Te dwa modele które testowałem (holenderskie i Pirelli) były tak samo miękkie jak Ultragrip 7 i inne zimówki. Zresztą na początku się obawiałem tych Vredesteinów (tak jak każdy człowiek, który nie miał doświadczenia w wielosezonowych) bo na takich kupiłem auto, ale z każdą zimą upewniały mnie że są dobre i przy tym modelu zostałem. Potem jeszcze ojcu zamówiłem do Palio Weekend ten sam model, ale większy rozmiar i też śmigał w zimie bez problemu. Nawet na dużym mrozie były miękkie i kciuk wchodził jak w masło w bok opony. Bardzo możliwe, że ten konkretny model Quatrac był wyjątkowo udany i pod względem bieżnika i mieszanki - stąd moja dobra opinia. Tak jak pisałem Barum Quartaris już był dużo gorszy w zimie (ale wystarczający do bezpiecznej jazdy) - ale to chyba kwestia ceny - ta opona była istotnie tańsza.
Jeśli będę zmieniał opony w Dusterze, to pierwszy model jaki wezmę pod uwagę dto Quatrac3. Nie wiem czy jest ta linia jeszcze na rynku, ale na razie jeżdżę na fabrycznych.
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-07-06, 14:59   

kiedyś zastanawiałem się nad całorocznymi. Ojciec kupił sobie Vredesteiny do volvo v70 no i zimą po mieście i suchych drogach nawet spoko, po lekko zaśnieżonych też (esp itp działały pełną parą). Natomiast większy śnieg - nie działa (za słabe odprowadzanie śniegu, opona za twarda)

Ja z kolei przekonałem się, że letnią oponą na błocie pośniegowym trudno skręcić (jakaś masakra) ale bardzo ostrożnie da się jeździć. Zimowa opona jest super, o niebo lepsza, jednak na szklankę nic nie pomoże, chyba że kolce. Na wysokiej klasy oponach zimowych na szklance pojechałem prosto jak się patrzy, zero sterowania, ZERO ( zjechałem z posolonej głownej w jakąś osiedlową w szklance, nie było widać lodu)
_________________

 
darekG 


Marka: dacia
Model: duster fl
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: podlasie
Wysłany: 2013-11-18, 22:05   porównanie zimowe/letnie

Zima blisko, może to pomoże dokonać wyboru. Letnie czy zimowe.
http://www.youtube.com/watch?v=UvCw5yPe-8A
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-19, 07:43   

Nie ma wątpliwości, że zimowe zimą są lepsze niż letnie. Ale czy zawsze będą lepsze niż całoroczne? Szczególnie w mieście gdzie odśnieżają niemal natychmiast?
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-11-19, 09:23   

tu też ciekawy test:

http://www.autokrata.pl/a...a-4-kola_a18182

porównanie auta z napędem 2WD z zimówkami z autem 4x4 na letnich oponach na śniegu.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
darekG 


Marka: dacia
Model: duster fl
Silnik: 1,6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: podlasie
Wysłany: 2013-11-19, 22:55   

Zimą przy nieośnieżonej drodze opony wielosezonowe dadzą radę, ale przy niskich temperaturach ich mieszanka jest już twarda i wypadną gorzej niż zimówki.
Jeśli chodzi o zachowanie na śniegu, lodzie to już wielosezonowe nie wypadają najlepiej.
Zimówki górą.
Na filmie macie zachowanie na śliskim zimówka/wielosezonowa/letnia.
Różnice widać od razu.
http://www.youtube.com/watch?v=L2wTg0l3_wI
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-01-11, 02:30   

pomysł na duży śnieg

https://www.facebook.com/...683150155039237
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
adamos44 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Rocznik: 2008
Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Opole
Wysłany: 2014-02-05, 13:37   

Mam już sprawdzone, że najlepiej mieć 2 komplety opon, dłużej wytrzymają a po za tym czuję się pewniej na drodze.
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-02-05, 14:48   

adamos44 napisał/a:
Mam już sprawdzone, że najlepiej mieć 2 komplety opon, dłużej wytrzymają a po za tym czuję się pewniej na drodze.


2 komplety ze sobą ? Chyba chodzi Ci o letnie i zimowe na cały sezon?

Co do zapasu mam zamiar mieć zawsze "zimówkę". Bo zimą w razie kapcia założenie letniego "zapasu" to nie najlepszy pomysł :-/
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2014-02-05, 15:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gość

Wysłany: 2014-03-31, 20:27   

Zimówka na zapasówkę jest bardziej uniwersalna, chociaż ta zima nie dała się nam zbyt odczuć dlatego w tym roku to nie miało zbytniego znaczenia.
 
Micek
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-02, 14:48   

ja kilka lat temu, jezszce przy starym aucie (vectra) jezdzilem caly rok na zimowkach..
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-23, 09:56   

Jest informacja o sensowności używania opon zimowych czy wielosezonowych. ;-)
 
Lza 



Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 1061
Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2015-10-26, 11:48   

Nieco zabawny artykuł. Już stwierdzenie "W gorące dni latem wielosezonówki zaczną się szybko ścierać i wręcz kleić do asfaltu" powinno sprawić, że pragmatyczni czytelnicy powinni zaprzestać dalszej lektury. Jednak kilka zdań dalej dowiadujemy się, że opony zimowe są produkowane charytatywnie i koncerny oponiarskie nic na nich nie zarabiają. Nie pozostaje nic innego jak zacząć zebierać na tacę w intencji altruistyczej firmy, której reklama widnieje w lewym górnym roku artykułu.
Ostatnio zmieniony przez Lza 2015-10-26, 11:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2018-10-08, 21:39   

Myślałem o tym, by w przyszłości, gdy zedrę letnie, wymienić je na wielosezonowe. Miałbym dwa komplety kół - 1. wielosezonowe (zamiast letnich) i 2. zimowe. Zimowe używałbym do wyjazdów w góry zimą i na ostrą zimę w mieście. Wielosezonowe - pozostały okres. Plusy - nie musiałbym zbyt wcześnie wymieniać wielosezonowych na zimowe, ale mógłbym wcześniej w drugą stronę - na wiosnę. Minusy - podejrzewam że słabsza przyczepność wielosezonowych do asfaltu w deszcze. Co o tym myślicie?
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-10-08, 22:24   

Eio jeśli chcesz mieć dwa komplety opon, a zimą jeździsz w góry, to lepiej kupić zimowe i letnie.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2018-10-08, 22:28   

Teraz mam zimowe i letnie. A chciałbym mieć wielosezonowe i zimowe. Może to niedobry pomysł. Dlatego pytam.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-10-09, 00:54   

Kupiłem kilkuletnią skodę i dobiłem nią do 210kkm.
Dopiero jak auto stało się nastoletnie zauważyłem, że daty na oponach są takie same jak rok produkcji samochodu.
Wciąż miały 4-5mm bieżnika (używane zazwyczaj po ok. 4 miesiące w roku), ale wywaliłem je ze względu na starość.

Chcesz ograniczyć użytkowanie zimówek do 2-4 tygodni rocznie?
Powodzenia... :roll:

W Dusterze zamontowałem całoroczne, żeby widzieć się z wulkanizatorem raz na 2 lata przy ewentualnym wyważaniu kół.
Skoro i tak będziesz co pół roku jeździł na podmiankę, to jaki to ma sens?
Ostatnio zmieniony przez GRL 2018-10-09, 00:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-10-09, 08:28   

210 tysięcy skoda zrobiła na jednych oponach czy to zimówki miały taki mały przebieg? Jeśli Barum Polaris, to straszny szajs, śliskie jak xolera
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
CzarnY 


Marka: Dacia
Model: Lodgy + Logan
Silnik: 1,6 SCe LPG + 1,0 Sce LPG
Rocznik: 2017 +2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2017
Posty: 247
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-09, 09:48   

GRL napisał/a:
W Dusterze zamontowałem całoroczne, żeby widzieć się z wulkanizatorem raz na 2 lata przy ewentualnym wyważaniu kół.
Skoro i tak będziesz co pół roku jeździł na podmiankę, to jaki to ma sens?


Popieram, właśnie zamontowałem kolejny komplet wielosezonówek do 3 auta. Auta pracują na mieście, więc zimy to jest kilka dni realnej, natomiast 80PLN które 2x do roku trzeba położyć na wulkanizacji powoduje, że jade raz za to biore lepsze markowe oponki. I nie narzekam. 2 sezony i wymiana na kolejny komplet.
_________________
3 szt => Dacia Lodgy 1,6 SCE + LPG
5 szt =>Dacia Logan 1,0 SCE + LPG
1 szt=> Dacia Logan Stepway 1,0 TCE + LPG
1 szt =>Dacia Sandero'09 1,6 MPI + LPG

Tanie muły robocze :)
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-10-09, 14:56   

eplus napisał/a:
210 tysięcy skoda zrobiła na jednych oponach czy to zimówki miały taki mały przebieg? Jeśli Barum Polaris, to straszny szajs, śliskie jak xolera

210kkm dobiło auto zanim sprzedałem.
Szacuję, iż jakieś 25% było na tych właśnie zimówkach.

Swoja drogą jest duża szansa, że były to właśnie barum polaris.
Byłem zdumiony jak dobrze kleją na błocie pośniegowym.
Choć w kopnym śniegu jeżdżę wyjątkowo rzadko, więc nie mam zbyt dużego porównania z innymi.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2018-10-09, 15:08   

Panowie - inaczej to napiszę. Podoba mi się idea wielosezonówek. Nie trzeba zmieniać ich w ciągu roku. Lubie wygodę. Ale to rozwiązanie nie jest dobre zawsze. Zimą, gdy jeżdżę w góry, chcę mieć zimówki. Czyli wielosezonowe przez większość czasu, a zimówki - na wyjazdy śnieżną zimą.

Teraz mam 2 komplety kół (felgi z zimówkami i felgi z letnimi). Zaleca się, żeby koła letnie zmieniać na zimowe, gdy temperatura powietrza spadnie poniżej 8-10 stopni C. Aura w Polsce jest zmienna. Na jesień-zimę temperatura może spaść do zera, a po tygodniu wzrosnąć do kilkunastu stopni. Na wiosnę także są wahania. Ostatniej wiosny zbyt szybko wymieniłem koła na letnie. Później temperatura znacznie spadła. Chcę uniknąć takiej sytuacji - albo zakładając wielosezonowe (zamiast letnich), albo dłużej jeżdżąc na zimowych.

Każda z tych dwóch opcji ma też swoje słabe punkty, m.in. wielosezonowe mogą słabiej trzymać się mokrej nawierzchni (odprowadzanie wody), a w drugiej sytuacji - zimówki szybciej się zdzierają na czarnym asfalcie, i także problemy z odprowadzaniem wody w cieplejsze dni.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2018-10-09, 16:26   

Słabym punktem Twojego rozwiązanie jest brak jakichkolwiek oszczędności finansowych, zakup droższych opon (wielosezonowych względem letnich) i umyślne pogorszenie właściwości jezdnych latem za większe pieniądze.
Jednym słowem - bezsens.

Do tego dodam, że wg wielu praktycznych pomiarów, nawet przy minusowej temperaturze i suchej nawierzchni, to letnie hamują lepiej.
Tylko na śniegu i lodzie góruje zimówka.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2018-10-09, 17:04   

GRL napisał/a:
Słabym punktem Twojego rozwiązanie jest brak jakichkolwiek oszczędności finansowych, zakup droższych opon (wielosezonowych względem letnich) i umyślne pogorszenie właściwości jezdnych latem za większe pieniądze.
Jednym słowem - bezsens.

Ok. To silny argument przeciw. Dzięki

GRL napisał/a:
Tylko na śniegu i lodzie góruje zimówka.

Zimówka na śniegu, ale na lodzie raczej nie.
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-10-23, 19:30   

Miałem kilka aut na wielosezonowych oponach.
Dębica Navigator 2 (do Matiza) - na miasto i rejon podmiejski - nie mam uwag.
Vredestein Quatrac 5 - znakomite do poruszania się po całym kraju (w górach zimą nigdy nie sprawdzałem), ale były zamontowane na autach o mocy do 100 KM (benzyna i diesel). Nie wiem, jakby się sprawdzały na przelotach autostradowych...

Osobiscie uważam, że obecne opony wielosezonowe są ciekawym wyborem dla aut o niezbyt wygórowanej mocy, które poruszają się w terenie nizinnym i nie po autostradach (do szybkich przelotów).
 
tomekptk 


Marka: Dacia
Model: Duster f.2 4x4
Silnik: TCe 150
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 56
Skąd: OK, DKL
Wysłany: 2018-10-23, 20:16   

W poprzednim aucie mialem 2 komplety typowych opon terenowych na zimę i lato o bardzo podobnym bieżniku. W obecnym Dusterze używam tylko całorocznych, ale do SUV-ów z bardziej agresywnym bieżnikiem i nigdy mnie nie zawiodły w podobnych trudnych warunkach, jakie pokonywalem poprzednim autem. Góry, błoto, śnieg itp. Nie widzę sensu dwóch kompletów opon, ale po warunkiem dobrej jakości wielosezonowych.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne