Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jazda na rezerwie na 90Tce
Autor Wiadomość
Killer 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: Tce 90
Rocznik: 2019 kupiony w 02-2020
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 105
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2021-03-07, 20:39   Jazda na rezerwie na 90Tce

Witam.
Przeczytałem dzisiaj art.: https://moto.pl/MotoPL/7,88389,25732075,dlugotrwala-jazda-na-rezerwie-moze-oznaczac-remont-silnika.html#e=RelArtLink(2)

Doczytałem w nim o możliwych ciężkich dla silnika "chorób", szczególnie wskazują na turbodoładowane. Ponieważ mam taki silnik a to mój pierwszy, więc chcę zapytać kolegów mających z nim doświadczenie o ich doświadczeniach w tym zakresie/temacie.

Zdarzało mi się w ostatnim moim aucie Doblo że jadąc na rezerwie jak tylko zapaliła się kontrolka często przy szczególnie wyższych i długich podjazdach, paliwa wg wskaźnika prawie nie było(co budziło nie raz strach) ale zjeżdżając było powyżej i kontrolka gasła(ulga).
W obecnym steepku nic takiego nie zauważam, no fakt bo tylko raz jechałem z musu na rezerwie.
Ale tak się nie robiło w starych moich autach poczynając od dwusuwów.
Ostatnio zmieniony przez Killer 2021-03-07, 20:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-07, 20:53   

Zupełnie nadintepretowałeś ten pisany po łebkach tekst. Po pierwsze, w twoim przypadku zbiornik i większość układu jest z tworzywa, kwestia wilgoci to słuszna uwaga, ale nie można popadać w przesadę. Jedynie podczas jazdy na rezerwie może cierpieć sama pompa paliwa, ale w przypadku MPI przy bardzo głębokiej rezerwie może silnik zacząć przerywać. Przy bezpośrednim wtrysku benzyny lub Dieslu braki ciśnienia wstępnego mogą być niebezpieczne dla pompy wysokiego ciśnienia, ale naprawa to nie remont silnika. Argumet o dawce paliwa wydaje mi się dziwny, bo pod obciążeniem, nagły spadek ciśnienia paliwa w wielopunkcie kończy się momentalnym zdławieniem, a nie stopniowym zubożeniem. Trzeba jeździć jak cywilizowany człowiek i tankować wcześniej niż rezerwa.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2021-03-07, 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Killer 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: Tce 90
Rocznik: 2019 kupiony w 02-2020
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 105
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2021-03-07, 21:43   

arnold napisał/a:
Po pierwsze, w twoim przypadku zbiornik i większość układu jest z tworzywa, kwestia wilgoci to słuszna uwaga, ale nie można popadać w przesadę.


Dzięki za info że zbiornik i układ jest z tworzywa o czym nie wiedziałem(bo skąd).

Jeśli chodzi o wilgoć/wodę w paliwie to wydaje mnie się że to sporadyczne wypadki w dzisiejszym czasie, dawno temu, w kryzysie, było to normalne bo pracownicy na stacjach kombinowali/kradli paliwo więc dolewali wodę do zbiorników aby uzupełnić straty, raz osobiście byłem świadkiem. W tamtym okresie paliwo mi tylko raz zamarzło ale sąsiad, taksówkarz, poradził mi do baku po tankowaniu dolewać flaszkę denaturatu i problem zniknął. Takie "paliwo" polecam, nawet raz jechałem na spirytusie technicznym z pracy do domu.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2021-03-07, 22:24   

Woda w paliwie to efekt skraplania się pary wodnej w baku. Co jakiś czas dolewam środek do czyszczenia układu paliwowego /wtrysków/ . pozdr
 
Killer 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: Tce 90
Rocznik: 2019 kupiony w 02-2020
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 105
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2021-03-07, 22:57   

jurek napisał/a:
Woda w paliwie to efekt skraplania się pary wodnej w baku. Co jakiś czas dolewam środek do czyszczenia układu paliwowego /wtrysków/ . pozdr


To microskopijne zjawisko. Jak ktoś jeździ mało i tylko na rezerwie i tankuje mało 5 do 10l to może mieć problem, ale jak zatankuje do pełna to nawet rok będzie stało i będzie git.

Zapytam z ciekawości czy ten środek eliminuje wodę z paliwa, łączy się z nią czy jak?
Ostatnio zmieniony przez Killer 2021-03-07, 22:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-08, 06:57   

Do auta na gwarancji nie lałbym nic. Lepiej za te 10, 20 złotych dolać paliwa. Wilgoć to problem starych zbiorników wietrzonych bezposrednio do atmosfery, od lat 90 w odwrocie. Co do plastikowych układów. Od 20 lat praktycznie każdy nowozaprojektowany pojazd ma plastikowy zbiornik i przewody, nawet Doblo. Wystarczy kątem oka spojrzeć pod maskę i auto. W tce 0.9 jedynie listwa wtryskowa i dysze są wykonanane z metaku.
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-03-08, 07:36   

Cytat:
Zdarzało mi się w ostatnim moim aucie Doblo że jadąc na rezerwie jak tylko zapaliła się kontrolka często przy szczególnie wyższych i długich podjazdach, paliwa wg wskaźnika prawie nie było(co budziło nie raz strach) ale zjeżdżając było powyżej i kontrolka gasła(ulga).

Takie "mruganie" kontrolki wynikało z przelewania się resztek paliwa . Jak jest na przykład połowa zbiornika to też wskazania mogą się lekko zmieniać , ale kontrolka nie mruga i nie zwracamy na to uwagi . Przy całkowitym braku paliwa to nie tyle silnik co układ zasilania dostaje w d..... ( brak smarowania elementów ruchomych ) . W dodatku nie widzę problemu - trzeba tankować przed zapaleniem się księgowego . Woda w zbiorniku - jak lejemy paliwo za "50 zł" to zostawiamy pustą przestrzeń na powietrze , które może zawierać wilgoć . Dlatego zawsze tankuję do pełna
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-03-08, 08:31   

W swoim Stepway, nie wpadam w panike, jak się zapali rezerwa. Spokojnie od zapalenia i sygnału dźwiękowego można bez jakiejkolwiek szkody dla auta zrobić jeszcze 50km. Jak znikają wskazania komputera, ile jeszcze można przejechać, to trzeba jechać na stacje już na pewno.

Udało mi się do zbiornika zalać 48 litrów, rezerwa zapala się przy około 6 litrach w zbiorniku.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2021-03-08, 11:42   

Środek wiąże wodę co pozwala na bezproblemowe spalenie. Coś jak w pradziejach denaturat. Wbrew pozorom to nie są mikroskopijne ilości jak ktoś ma np gaz i ma stale mało paliwa w baku. pozdr
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2021-03-08, 21:33   

W moim Dusterze w 10 lat 5 razy wyjechałem paliwo do spodu, tak, że maszerowałem z butelką na stację albo ktoś mi przywoził. Normalnie wyjeżdżam od tankowania 60...64 litry. Zawsze leję po korek, z reguły paliwo stoi już w otworze wlewowym. I dalej nic się nie dzieje. :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
cowcar 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 192
Skąd: LKS
Wysłany: 2021-03-08, 22:14   

Kontrolka rezerwy to informacja o niskim poziomie paliwa a nie awaria...

8 lat przejeździłem od rezerwy do rezerwy starą astrą która spała pod chmurką. Jak się nie wybierałem poza miasto to klasycznie za 30zł (ok. 6 litrów) dolewałem. Wyjazd w dalszą drogę? No to liczyłem 7l na każde 100km do przejechania.
Nawyki pozostały. Podobnie jeżdżę już 2 letnią Dacią.
 
SWilk 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Sie 2017
Posty: 359
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-03-09, 09:10   

Nie mógłbym tak. Mój czas poświęcony na dojazd do stacji paliw jest zbyt cenny, o benzynie spalonej w wielokrotnie przejeżdżanej drodze nie wspominając....
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-09, 09:48   

SWilk napisał/a:
Nie mógłbym tak. Mój czas poświęcony na dojazd do stacji paliw jest zbyt cenny, o benzynie spalonej w wielokrotnie przejeżdżanej drodze nie wspominając....


Dokładnie, takie rozmienianie się. Do tego w moich samochodach miałem tak małe zbiorniki, że od kiedy zarabiam, tankuję do pełna. Czy zaleję wielokrotnie za 20 złotych, czy raz do pełna, nie zmienia to stanu rzeczy, że średnio pokonuje się jakiś dystans w okresie czasu i wypala się adekwatną do tego ilość benzyny. Czy płacisz 3 razy po 50 złotych, czy raz za 150 złotych, to suma jest taka sama.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-03-09, 10:17   

Nie chciałem LPG w Daci, bo denerwuje mnie częste tankowanie i tankowanie LPG tak w ogóle. Zbiornik 50lt uważam za wstarczający, raz na 600km tankowanie.

Moja partnerka ma Mazde 3, 2.0 Skyactive 120 KM. Niby pali tyle samo co moja Dacia, super, a sporo większe auto, ale zbiornik 40ltr i co chwila na stacje. Nie da się z Gdańska do Krakowa na raz dojechać.
 
cowcar 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 100
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 192
Skąd: LKS
Wysłany: 2021-03-09, 23:01   

No ja mam ten komfort ,że jadąc na większe zakupki mam stację po drodze więc nie nakładam czasu i drogi tylko na tankowanie. Z drugiej strony pełny bak to dodatkowe obciążenie więc jakieś tam minimalnie większe spalanie jest. Na przestrzeni 10 lat może byłoby to zauważalne :D
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-03-10, 09:13   

cowcar napisał/a:
pełny bak to dodatkowe obciążenie więc jakieś tam minimalnie większe spalanie jest. Na przestrzeni 10 lat może byłoby to zauważalne :D


Dokładnie takie samo jak dodatkowe kręcenie, wyłączanie i odpalanie na stacji. A, nie zapominajmy też o spacerze do kasy (aczkolwiek może tam pracuje jakaś fajna pani).
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-10, 09:48   

defunk napisał/a:
cowcar napisał/a:
pełny bak to dodatkowe obciążenie więc jakieś tam minimalnie większe spalanie jest. Na przestrzeni 10 lat może byłoby to zauważalne :D


Dokładnie takie samo jak dodatkowe kręcenie, wyłączanie i odpalanie na stacji. A, nie zapominajmy też o spacerze do kasy (aczkolwiek może tam pracuje jakaś fajna pani).


Wyciągnąłem taki wniosek: Jeśli pusty samochód z kierowcą gotowy do jazdy (zalany) jest za ciężki, kierowca musi schudnąć. To trochę jak w kolarstwie, najtańsze i najszybsze gramy do zrzucenia są w samym kolarzu.
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-03-10, 10:05   

Cytat:
(aczkolwiek może tam pracuje jakaś fajna pani).

Też o tym pomyślałem wczoraj, jest to jedyny możliwy do przyjęcia argument o ile jest bardzo fajna i jest jakaś szansa. ;-)
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-03-10, 10:39   

Black Dusty napisał/a:
Cytat:
(aczkolwiek może tam pracuje jakaś fajna pani).

Też o tym pomyślałem wczoraj, jest to jedyny możliwy do przyjęcia argument o ile jest bardzo fajna i jest jakaś szansa. ;-)


Paragraf 22, żeby była jakaś szansa, tankowanie musi być więcej niż za dwie dychy ;-)
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-10, 10:42   

Michał B24 napisał/a:
Black Dusty napisał/a:
Cytat:
(aczkolwiek może tam pracuje jakaś fajna pani).

Też o tym pomyślałem wczoraj, jest to jedyny możliwy do przyjęcia argument o ile jest bardzo fajna i jest jakaś szansa. ;-)


Paragraf 22, żeby była jakaś szansa, tankowanie musi być więcej niż za dwie dychy ;-)

Stąd te maślane oczy jak leję 40 litrów do zbiornika :lol:
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 835
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-03-10, 11:13   

Nie wszystkie są takie same, nie każda leci na kasę (tankuje do pełna -- znaczy się foriasty), na pewno znajdzie się znajdująca ukontentowanie w ubogim idealiście (jeździ Dacią, tankuje za dwie dyszki -- znaczy się poeta).
Z tym, że przez 10 lat to nie tyle można już ten klimat rozpoznać, ale nawet panią zapoznać -- gorzej, jeśli ona nie będzie chciała tyle czekać na księcia w Srebrnej Karocy.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-03-10, 13:39   

Prawie na wszystkich stacjach co tankuję sami panowie, także ten.. wiecie.. :roll:
Oczywiście jak to z gustem, każdy ma inny ;-)

Żeby nie było poza tematem zazwyczaj do rezerwy nie jeżdżę, jak już jest końcówka przed rezerwą, albo przejechane mam powyżej 400 km i jest wtorek, to tankuję
 
pikodat 


Marka: dacia
Model: sandero techroad
Silnik: TCe 0.9 LPG
Rocznik: 2019
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 20 Lut 2019
Posty: 774
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-03-12, 09:38   

Michał B24 napisał/a:
Nie chciałem LPG w Daci, bo denerwuje mnie częste tankowanie i tankowanie LPG tak w ogóle. Zbiornik 50lt uważam za wstarczający, raz na 600km tankowanie.

Moja partnerka ma Mazde 3, 2.0 Skyactive 120 KM. Niby pali tyle samo co moja Dacia, super, a sporo większe auto, ale zbiornik 40ltr i co chwila na stacje. Nie da się z Gdańska do Krakowa na raz dojechać.


Jak masz LPG to masz i benzynę. Czyli zasięg Ci rośnie przy założeniu, że Twoim największym celem jest omijanie stacji (tankujesz benzynę i LPG ; 400 przejedziesz na gazie, 600 na benzynie - zasięg 1000 km).

Jazda tak dużych odcinków bez żadnego odpoczynku nie jest bezpieczna - człowiek się męczy i powinien zrobic krótką przerwę co kilka godzin - zatem przejazd z Gdańska do Krakowa bez żadnej przerwy przy większości warunków (czyli nie licząc dni bez dużego ruchu i z ładną pogodą0 nie jest powodem do chwały (no chyba, że to transport chorego czy coś takeigo) Kwadrans przerwy na kawę /herbatę i pochodzenie na jakimś MOP np. przy okazji tankowania jest wtedy sensownym wyjściem.

Zbiornik 40 l powinien na trasie dac zasięg zdecydowanie powyżej 400km - raczej koło 500 km - a to odcinek, po którym wypada zrobic przerwę

Czyli nie co chwila na stację- co dobrych kilka godzin.

Tankowanie , jak to piszesz "co chwilę" LPG jest wkurzające - istotnie, trzeba to częściej niż benzyny w większości wypadków (dawno temu kupiłem sierrę w gazie a poprzedni właściciel umieścił tam potężną butlę 60 l - czyli jak się bardzo chce, to się da, acz trzeba miec duży bagaznik i hopla by tak zrobić) - ale za to przy kazdym tankowanie wiem, że mam za to "placone" małe kilkadziesiąt zeta.
A te 30 zł (netto) za maksimum kwadrans pracy o podobnej trudności jak tankowanie paliwa to całkiem niezła stawka. Jak masz wyższą stawkę - to wtedy istotnie LPG jest nonsensem finansowym.
_________________
Spritmonitor.de
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-03-12, 12:59   

pikodat napisał/a:
Jak masz LPG to masz i benzynę. ....
Jak masz wyższą stawkę - to wtedy istotnie LPG jest nonsensem finansowym.


Nie chodzi o stawkę, ani sumaryczny zasięg. Mam Jeepa z butla 60l, tego trzeba akurat co chwila tankować, bo pali 23-24l/100km. Jeepem bym przejechał sumarycznie te 700km.

Nie cierpię tankować gazu i jest to jedyna przyczyna. Nie ma przesłanek finansowych ani czasowych. Po prostu dla osczędności z Daci, nie potrafię się przemóc do tankowania gazu, dla oszczędności z Jeepa zapominam o tej niedogodności.

Jeśli chodzi o przestoje, to robię czasowe, a nie wedlług dystansu, tak długo, jak jadę w miarę naszych krajowych przepisów, to co max 4h muszę się zatrzymać. Co na trasie do Krakowa dla mnie daje realnie 450km. Mieszkam bardzo blisko A1, słowem od domu mam 5km drogi krajowej, a potem cały czas S6, A1, A4. Po prostu, wolę się zatrzymać na kawe/jedzenie, niż na tankowanie i jedzenie. Bo to dwa stopy na jednej stacji.

Jak w Niemczech mnie poniesie na jazdę, oczywiście nie Dacią, z predkościami 180+ to postój muszę robić już po około godzinie takiej jazdy. Jakoś dziwnie, stacje benzynową też trzeba wtedy częściej odwiedzać i na miejscu jestem raczej póżniej niz jadąc Dacią.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne