Witam!
Zamierzam w najbliższym czasie zakupić to auto. Ponieważ to będzie moje pierwsze nowe auto ;), chciałbym wiedzieć co obejmuje gwarancja producenta. Czy są nią objęte elementy zawieszenia (np wahacze, amortyzatory), bo rozumiem że elementy eksploatacyjne (np: klocki hamulcowe) już nie.
Ponadto zastanawiam się nad zakupienie do bagażnika pojemnika zamykanego (bagatela 550 zł ;) ). Czy może któryś z forumowiczów kupił ten pojemnik, jeśli tak, to czy mieści się w nim pokrywa bagażnika?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1501 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-01-31, 12:47
Cześć greegory 1976.
Na temat gwarancji najlepiej dowiedzieć się na privie od Jantara.On jest sprzedawcą więc będzie miał najwięcej odpowiedzi na Twoje pytania.
Pozdrawiam.
Ale ale - czemu na priv? Na pewno wszyscy chętnie poszerzą swoją wiedzę...
Warunki gwarancji mówią jedynie ogólnie:
Cytat:
2.2 Gwarancja Dacia nie obejmuje:
[...]
- wymiany części podlegających normalnemu zużyciu, związanemu z eksploatacją pojazdu i odpowiadającemu jego przebiegowi kilometrów,
TSD: może są jakieś ogólnie przyjęte normy, dotyczące tych części? Np używane przez rzeczoznawców albo... organy podatkowe? (; (No przecież chyba nie przejedzie numer z cotygodniową wymianą np amortyzatorów, coby powiększyć koszta?).
Rozumiem, że szczegóły dotyczące interpretacji gwarancji wymagają prawnika ;). Bo z tego co widzę zapisy są bardzo ogólne. W takim razie miałbym prośbę, jeśli ktoś mógłby mi udostępnić tekst gwarancji, lub wskazać gdzie można go przejrzeć na sieci to będę wdzięczny. Na stronie producenta nie udało mi się nic znaleźć, choć przyznaję nie szukałem jakoś dogłębnie.
Mam jeszcze jedno pytanie przy okazji. Wiadomo może, kiedy w Polsce pojawi się silnik 1.2? Wiem, że zdania na temat tego silnika są podzielone, czytałem dyskusję (dosyć burzliwą ;) ) na temat różnic względem silnika 1.4 i nie wiem czy bym się na niego zdecydował, ale mimo wszystko chciałbym wiedzieć, czy jest szansa że taki wybór będzie ;).
silnik 1,2 wprowadzili chyba po to by Niemiec dostał dopłatę na kupno samochodu żeby spełniał normę jakąś i dlatego nie ma u nas wszytko jedzie na zachód, no i mała sprzedasz na rynku polskim
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Renault Clio 1.2 16V
Model: Ford Escort 1.8 TD
Silnik: 1.8 TD Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-02-01, 17:45
W tym roku na pewno nie będzie w Polsce silnika 1.2 16V- co będzie później trudno powiedzieć, decyzje są w gestii RP.
Co do gwarancji to nie obejmuje ona wymiany części podlegających normalnemu zużyciu w czasie ksploatacji w odniesieniu do przebiegu auta.
Naprawa gwarancyjna jest każdorazowo rozpatrywana indywidualnie i nie ma tu szczegółowych danych dot. każdego elementu eksploatacyjnego, natomiast są wytyczne serwisowe jaki przebieg powinny te części przejeżdzić.
Myśle, że nie ma co z góry zastanawiać się nad wymianami części- tym bardziej że Dacia naprawdę należy do mniej awaryjnych marek.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi dotyczące gwarancji i i silnika, a szczególnie za udostępnienie skanu, dzięki temu mam mniej więcej wyobrażenie jak to wygląda ;). Co do gwarancji to chciałem również jakoś wyrobić sobie opinię, czy warto wykupować dodatkową gwarancję. Czytałem stosowne tematy na forum, ale ile forumowiczów tyle opini ;). Po prostu staram się zebrać parę informacji przed zakupem.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-02-02, 02:16, w całości zmieniany 1 raz
Co prawda nie mam ani Sandero, ani - tym bardziej - pojemnika, ale co mi szkodzi odpowiedzieć (;
Jeśli pod określeniem "pokrywa bagażnika" miałeś na myśli półkę pod oknem w bagażniku, to sądząc po fotkach pojemnika raczej niewielkie są szanse, żeby jedno się w drugim zmieściło... ale rzecz jasna najlepiej rzecz byłoby wypróbować empirycznie.
Co do cennika akcesoriów, to niestety z nieznanych powodów Renault Polska nic takiego nie publikuje. Asortyment jednak aż tak wiele się nie zmienia, więc śmiało możesz korzystać ze stron w innych krajach - np rumuńskiej - albo dostępnych tam katalogów - przykładowy, francuski: http://www.daciaklub.pl/u...oires-dacia.pdf - i jeśli Cię coś zainteresuje, to zapytać w ASO (emajlowo bądź telefonicznie) lub na forum, najlepiej podając po prostu numer referencyjny.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-02-02, 02:30, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki za podpowiedź, przejrzałem sobie, ceny takie sobie ;).
Co to pokrywy bagażnika to faktycznie miałem na myśli półkę, i właśnie widziałem na zdjęciach że szanse są niewielkie, ale chciałem się upewnić. Po prostu będę chciał zmieścić wózek dziecięcy w bagażniku. Przymierzałem się u dealera i niestety trochę wystaje ponad półkę, z którą potem nie będę miał co zrobić, wykombinowałem że może pojemnik by rozwiązał sprawę, wózek poszedłby do góry (chociaż nie wiem czy by się zmieścił w takim układzie) a pokrywa pod spód. Najlepszym rozwiązaniem byłby zakup Logana MCV, ale niestety ze względów finansowych i nazwijmy to "praktycznych" (mało miejsca do parkowania pod blokiem) zdecyduje się raczej na Sandero. No nic najwyżej kupię nieco mniejszy wózek ;), ten który mamy jest ogromny nawet po złożeniu ;).
Cenami we Francji - bo o nie pewnie chodzi - nie należy się zbytnio przejmować, bo w Polsce są jednak zazwyczaj przynajmniej trochę niższe. Np ten zamykany pojemnik do Sandero: 175 € to dziś ok. 700 zł, a u nas kosztuje niecałe 560. Jak widać: niestety nie oznacza to, że są niskie - no ale taki to już urok oryginalnych akcesoriów...
Patenty do wypróbowania co do półki: pionowo za oparciem tylnych siedzeń albo na podłodze. Najlepiej po prostu pójść do salonu i popróbować (:
Parkowania MCV-ką nie trzeba się bać (; - na szerokość to przecież prawie to samo co Sandero, a długość, choć faktycznie sporo większa, jest do opanowania...
A cena zależy wyłącznie od wyposażenia - warto się zastanowić, co faktycznie jest potrzebne.
(Poza tym, jak wiem z własnego doświadczenia, częściowo można je ulepszyć we własnym zakresie, gdyby istotnym argumentem była jakaś niewielka liczna elementów - np tylko elektryczne lusterka).
Chociaż rzecz jasna dla niewielkiej rodziny daciowe kombi to prawdziwa "armata na muchy" (((;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-02-02, 09:45, w całości zmieniany 1 raz
Ja się nie boję parkowania MCV-ka, ale moja żona tak, a ja się boję jej parkowania ;). A to ona będzie jeździć tym autem do pracy. Co do wersji to niestety jestem słusznego wzrostu i mam długie nogi, przymierzałem się w salonie do różnych wersji i niestety tylko wersja Laureate (zarówno Sandero jak i MCV) daje mi w miarę wygodne (czytaj bez uderzania w kierownicę nogami przy naciskaniu pedałów) prowadzenie dzięki regulacji wysokości kierownicy. Niby tylko trochę wyżej, ale jednak dla mnie robi różnicę ;). MCV-kę planuję jako moje następne auto za parę lat ;). Z półką sobie jakoś dam radę, dałem w Punto to i dam w Sandero :).
A na pewno chodzi o regulację wysokości kierownicy? Mnie się wydawało, że w stosunku do modeli bez tego bajeru jest to de facto raczej możliwość opuszczenia kierownicy. (Tzn że w zwykłych wersjach jest ona na stałe na tej samej wysokości, co maksymalne uniesienie w wersjach z regulacją). I że dodatkowa różnica tkwi w regulacji fotela, który opuszcza się wyżej i niżej niż w autach ze fotelem o stałej wysokości...
W każdym razie: ja mam 187 cm i jeżdżąc MCV-ką na maksymalnie podniesionym fotelu nie uderzam kolanami w kolumnę kierowniczą, - ale fotel również odsuwa się nieco dalej niż w Sandero, więc to tu może tkwić owa decydująca różnica.
Parkowania - nawet żony (; - powtórzę, nie trzeba się bać, tylko ćwiczyć, ćwiczyć... ((((:
No cóż co do regulacji kierownicy i fotela to zdaje się że masz rację, nie sprawdzałem tego dokładnie, w każdym razie jedno i drugie w Dacii jest dostępne w wersji Laureate, a moje wrażenia były subiektywne po tym jak siadłem za kierownicą. Ja mam 190 cm i trochę nieproporcjonalnie dłuższe nogi. Praktycznie nie mieszczę się w żadnym aucie w którym nie ma regulacji wysokości fotela i kierownicy (w punto też mam ;) ). Przymierzałem się do focusa i dopiero dzięki regulacji kierownicy w dwóch wymiarach potrafiłem się jakoś "skonfigurować" za kierownicą. W dacii jest podobnie, ale faktycznie może to bardziej kwestia regulacji fotela a nie kierownicy.
A co do mojej kochanej żony, to po ostatnich ćwiczeniach musiałem w Punto wymieniać tylny zderzak, na szczęście w Punto tani jak barszcz. A tak na marginesie wie ktoś ile kosztuje tylny zderzak do Sandero :D?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-02-02, 11:32, w całości zmieniany 1 raz
Przymierzałem się u dealera i niestety trochę wystaje ponad półkę, z którą potem nie będę miał co zrobić, wykombinowałem że może pojemnik by rozwiązał sprawę, wózek poszedłby do góry (chociaż nie wiem czy by się zmieścił w takim układzie) a pokrywa pod spód. Najlepszym rozwiązaniem byłby zakup Logana MCV, ale niestety ze względów finansowych i nazwijmy to "praktycznych" (mało miejsca do parkowania pod blokiem)
Polecam zatem sedana :) Cena jak Sandero, mniej problemów z parkowaniem niż w MCV, a wózek się spokojnie zmieści. Jeszcze zostanie miejsce na duże nosidełko, gitarę i pozostałe bagaże... Spokojnie wejdzie też wózek na dwójkę dzieci (tzw. rok po roku).
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Sedan, to faktycznie byłoby optymalne rozwiązanie, gdyby tylko nie był sedanem ;). To kwestia indywidualnych upodobań, ale jakoś nie przepadam za tym typem nadwozia. Niby większy bagażnik, ale jak przyjdzie coś przewozić o nieco "niestandardowych" gabarytach to jest problem. Już kilka razy mi się zdarzyło jechać kupić jakiś mebel lub sprzęt RTV z moim ojcem lub znajomymi, którzy mają sedana, ale za nic nie dało się tego zmieścić w sedanie, a w moim Punto po złożeniu tylnych siedzeń i owszem ;). Chociaż tak na co dzień to może i dobre rozwiązanie, ale mi zwyczajnie sedany (już nie mówiąc o mojej żonie ;) ) się nie podobają.
Pisząc o mojej żonie miałem na myśli że jej się nie podobają jeszcze bardziej :D
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-02-02, 11:33, w całości zmieniany 1 raz
Oczywiście sam najlepiej wiesz, co ci jest potrzebne, ale może warto się w takim razie jeszcze dokładnie przymierzyć do MCV-ki? (;
A jakby ktoś był ciekaw (: to podstawa fotela z regulacją kosztuje niecałe 1100 zł brutto - czyli prawie dokładnie 2x więcej niż zwykła - i powinno się ją dać bez większych problemów wymienić samemu, choć oczywiście wymagałoby to trochę pracy.
No i czemuż po prostu nie pozwolą dołożyć do "golasa" samemu wybranych elementów wyposażenia? ):
Cytat:
wie ktoś ile kosztuje tylny zderzak do Sandero :D?
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-02, 20:29
gregory1976 napisał/a:
Ja się nie boję parkowania MCV-ka, ale moja żona tak, a ja się boję jej parkowania ;). A to ona będzie jeździć tym autem do pracy.
Moja kobitka też była przerażona parkowaniem MCV ale pod salonem jak stały [równo] obok siebie MCV i SANDERO przekonała się, że nie ma aż takiej wielkiej różnicy jakby się na początku wydawało. Może taki eksperyment zrób dla swojej Pani i sam oceń. Naprawdę warto W razie czego można dokupić czujniki cofania.
A w ogóle to dużo Pań widziałem za kółkiem w MCV
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum