martwicie się o cenę Duster w polsce dla pocieszenia podam wam przykład dlaczego nie musicie się martwić
Renault megane GT III 1,5dci 85 wersja Authentique w polsce kosztuje 65700zł bez rabatów w francji kosztuje 20550euro x kurs złotego(w sprzedaży) 3,99 = 82179,45zł
czyli w polsce jest tańszy o 16479.45zł - cena dokupienia radia bo to jedyna różnica między polską a francją czyli 1500zł czy ostatecznie różnica wynosi 14979,45zł
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez maciek 2010-03-01, 17:06, w całości zmieniany 1 raz
Bardzo słusznie, piotrres, dzięki - co prawda na stronie jest napisane jak byk, że to wg czasu rumuńskiego, ale na wszelki wypadek zmieniłem powyżej [:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-03-01, 23:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-01, 23:34
[quote="laisar"]Jeszcze a propos bagażników i kół zapasowych - rozwiązanie nieco skomplikowane (więc jak to określono na francuskim forum: "nie w duchu Dacii"), ale być może w ramach walki o litry i/lub imidż (: do przyjęcia dla kogoś:
Moze jak w moim AX 4x4, tez mozna upchac zapas w srodku
ax.jpg AX 4x4 LPG bagaznik / w zasadzie jego brak ;-( /
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-18, 19:16
tak jak napisał tester z AŚ - gdyby duster dostał blokady mostów nic by go nie zatrzymało ;)
Ale duster to nie prawdziwa terenówka - ja wierzę że w zastosowaniach do których będzie wykorzystywana (przynajmniej w moim przypadku) ESP z ASR zastąpi go w 100%. Fakt, szkoda że nie można go dołożyć do wersji benzynowej. Tak samo jak szkoda że nie ma wersji 4x4 1.5dCi 85Ps - ale na te niedostatki już narzekaliśmy ;) Z braku laku trzeba kupować 1.5 dCi 110km z ESP
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-05-18, 19:17, w całości zmieniany 1 raz
gdzieś był przetłumaczony wywiad z prezesem Dacii w którym zapytany nad wprowadzeniem ESP jako opcji w reszcie silników odpowiedział że będzie to zależne od sprzedaży wersji z ESP.
Ale niczego się nie spodziewajmy do końca roku przynajmniej w Polsce. Importer trochę nas olewa.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-05-27, 10:48
Mając kilka spraw do załatwienia w Bytomiu zajrzałem też do salonu, by zobaczyć Dustera w wersji Laureate z turbodieslem. Pełen wypas: radioodtwarzacz, klimatyzacja, boczne poduszki, okleina udająca drewno.
Samochód dokładnie obejrzałem, nawet od spodu . Osłona silnika jest, układ wydechowy zbyt nisko zawieszony, praktycznie bez żadnych zabezpieczeń będzie często narażony na uszkodzenie w terenie. Zachwycają ogromne, tylne nadkola, lakierowanie zderzaków powinno być zawsze opcją nawet w najdroższej wersji. Jest i praktyczniej i bardziej oszczędnie, czyli w zgodzie z założeniami koncernu Dacii . Opony powinny być o większym profilu 70, lub 75, nie 65. Widoczność do tyłu ograniczona, przeszkadzają przede wszystkim duże tylne słupki i niewielkie boczne, tylne szyby. Cofanie Dusterem może nastręczać sporo problemów. Nadwozie powinno mieć bardziej pudełkowaty kształt. Opadająca linia dachu może jest i jest modna i ładnie się prezentująca, ale z tyłu ogranicza jednak widoczność.
Zachwycające: pokrywa bagażnika unoszona samoczynnie przez podnośnik. Podnośnik w tanim samochodzie! Nie żaden stalowy pręt, który trzeba wyciągać i podstawiać jak np. w pierwszym, starym Loganie. Rewelacyjne wykończenie wnętrza, pokrycie deski rozdzielczej, tapicerka foteli i kanapy. W porównaniu do tego, co prezentował na początku Logan, to luksus w czystej postaci, a Logan typowa limuzyna dla biedaków!. Na pokrywie schowka po stronie pasażera praktyczna szufladka.
Przerażające: beznadziejna miękka, obstrzępiona na krawędziach wykładzina bagażnika . Gąbka, którą jest od spodu wyłożona już się odkleiła i powoli wykrusza. Jest to zaskakujące przy sporych, starannie zamontowanych, wykonanych z tworzywa osłonach nadkoli w bagażniku. Samo tworzywo chyba zbyt miękkie, przy mocowaniu rolety już wyraźnie porysowane. Wymiary bagażnika: szerokość pomiędzy nadkolami 98 cm, głębokość maksymalna 95 cm do oparcia, wysokość do zasuniętej rolety 55 cm.
Duży minus za małe, zbyt wąskie przy głośnikach kieszenie w drzwiach przednich, brak lampki tylnej części kabiny nad kanapą. Jest tam zdecydowanie za ciemno chyba, że na oświetlenie wnętrza wpływa umieszczenie samochodu w salonie. Gigantyczna pokrywa wlewu paliwa to przykład słabości myśli technicznej? Wyżej umieszczony wlew paliwa pozwoliłby na zmniejszenie wytłoczenia w nadkolu. Tak duża pokrywa powinna być już otwierana dźwigienką umieszczoną przy fotelu kierowcy. Koszty montażu takiego mechanizmu chyba niewielkie?
Ps. znów miałem kłopot z regulacją wysokości fotela kierowcy. Jakaś taka dziwna. W dół szybko i bez problemu, do góry z dużymi oporami. Podczas jazdy próbnej kilka lat temu też sporo się z nią napracowałem.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-05-27, 10:53, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-05-27, 12:20
ian napisał/a:
... brak lampki tylnej części kabiny nad kanapą. Jest tam zdecydowanie za ciemno chyba, że na oświetlenie wnętrza wpływa umieszczenie samochodu w salonie ....
No pewnie trzeba samochód wstawić do salonu po co będzie się kurzył, albo brudził.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-27, 12:26
ian napisał/a:
. Osłona silnika jest,
A z czego jest ta osłona ? Odniosłem wrażenie że zaróno osłona pod silnikiem jak i te srebrne zabezpieczenia zdeżaków od dołu z pakietu look to to delikatne tworzywo, ktre średnio zabezpieczy samochód w terenie, ale mogę się mylić ?
Pokrywa bagażnika też - ma nawet dwa podnośniki [:
Co do osłony silnika: to bez mała prawdziwa płyta pancerna, jak najbardziej stalowa - a najlepsze, że występuje we wszystkich Daciach, nie tylko w Dusterze.
Natomiast to, co widać z przodu pod osłoną zderzaka, albo to srebrne cuś na niej samej, to jedynie warstwy zewnętrzne, łącząca jedynie osłonę zderzaka z osłoną silnika - i rzeczywiście, wygląda na dość delikatną...
...Ale za to ową płytą denną można bez obaw naprawdę solidnie w coś przygrzmocić (((;
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-27, 16:02
o w mordę... naprawdę solidnie to wygląda. Czyli w takim dusterze, jedynie trzeba by pomyśleć o zabezpiecznieu układu wydechowego żeby całkowicie spokojnie wjechać np. w głębokie koleiny lesnej/polnej drogi (najwyżej się zawiesi, ale nic nie urwie).
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-05-27, 16:04, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2010-05-27, 16:36
"r70"jak osłonisz wydech to obniżysz prześwit(znacząco,kąt zejścia)a wtedy jazda tzw off-road blado będzie wyglądać.W mojej ZUZCE wydech też jest najniżej podwieszonym elementem ale jeżdżąc po ciekawych zakamarkach(żwirownie,różne bagienka,leśne dukty)nie zahaczyłem nim o podłoże.Trakcja w DUSTERZE ma się dobrze i wynika z dobrego prześwitu +dopędzany tył na śliskich i miękkich podłożach,ale tu bym nie przesadzał(teren)Brak reduktora,ale zabawa w błotku warta świeczki:)ESP i ASR nie zastąpi reduktora i nie słuchaj tego typu"kitów".
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-05-27, 16:55, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2010-05-27, 17:02
jak wszystkie "SUVARY";)blokada a raczej pomocnik w wyjściu z opresji(np na lodzie)załączana guzikiem lub pokrętłem,po prostu elektronika a nie czysta skrzynia rozdzielcza(elektryczno-mechaniczna)Jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach:)
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-05-27, 17:06, w całości zmieniany 1 raz
No właśnie nie, nie jak wszystkie - sprzęgło międzyosiowe jest co prawda faktycznie sterowane elektro-magnetycznie, ale samo w sobie jest podobno mechaniczne.
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2010-05-27, 19:55
"laisar"no właśnie to sterowanie(tu każdy producent ma swoje rozwiązanie i nazwę)ale o to samo chodzi,blokada o której piszesz to jest równy rozdział mocy na osie,tzw fifty/fifty czyli pół na pół załaczać np na oblodzonej nawierzchni czy błocie.Natomiast jeżdżąc po komfortowych nawierzchniach to napęd ciągnie na przód,tył załącza(w przypadku DUSTERA sprzęgło elektromagnetyczne) się gdy koła wpadają w poślizg,gdy jest jeszcze ciężej zapinasz mu blokadę ale to nie jest reduktor tak jak Suzuki Grand Vitara,Jimny czy Toyocie Land Cruiser.Dusterowi z tym rozwiązaniem napędu bliżej do Nissana X-trail,Suzuki SX4 czy Toyoty Rav4 i Hondy CRV.Blokady używasz tylko na śliskim nawierzchniach,dłuższa jazda na suchym asfalcie kończy się awarią napędu,zapuścić się w głębokie bagienko lub śnieg czy piach można spalić sprzęgło elektro-magnetyczne(tu przykre koszty)gwarancja tego nie obejmie.Krótko zapuszczać się w teren z rozsądkiem lub nabyć auto z reduktorem.
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-05-27, 19:56, w całości zmieniany 1 raz
Nie, no, zaraz - przecież reduktor to de facto zupełnie co innego niż blokada.
Można mieć tylko jedno, tylko drugie, albo (oczywiście najlepiej) oba.
Tyle że nawet w reduktorze i tak jest sprzęgło napędu 4x4 - więc chyba nie do końca rozumiem, o co Ci chodzi...
W "zwykłych" SUV-ach natomiast rzeczywiście często nie ma klasycznego sprzęgła mechanicznego - ciernego, tylko jest wiskotyczne, które jako część napędu 4x4 ma spore ograniczenia. O to chodziło???
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2010-05-27, 21:13
"laisar"idziemy trochę bokiem ale w dobrym kierunku,zwał jak zwał ale krótko DUSTER,ma blokadę i dopędzany tył(rozwiązanie NISSANA)czyli potocznie nazywaną(nie obraźliwą w stosunku do żadnej marki) "protezę"na wiskozie czy jeszcze inne rozwiązanie napędu4x4 ale w ekstremalnych warunkach bardzo przydatną bez reduktora.Chodziło o to aby nie mylić pojęć,gdzieś wcześniej pojawił się post "gdyby miał sztywne mosty..."i jeszcze ESP I ASR zastąpi wspomniany reduktor.To już radosna twórczość że te bardzo przydatne układy w aucie zastąpią wspomniany reduktor czy nawet stały napęd 4x4.Reasumując to wszystko fajne auto z Dustera Rumuni zrobili,w rozsądnych pieniądzach na śliskie nawierzchnie,deczko błotka.To by było na tyle:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum