Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2010-03-12, 19:30
Duster w akcji
Autor Wiadomość
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-27, 21:35   

a kto napisał że asr + esp zastąpi reduktor ? Jak już, to w zamiarze konstruktorów było takie zestopniowanie pierwszego biegu żeby "zastąpić reduktor".
Ja na ten przykład ;) napisałe że w wielu sytacjach ASR zastąpi blokadę dyfrów i nadal to podtrzymuję - bo tak ten sstem działa i przetestowałem to w kangurze 4x4 (z prostszym napędem niż duster) wyposażonym właśnie w ESP +ASR. A że w ciężki teren się nie duster nie nada, to chyba nikogo nie dziwi. Ale w taki to nawet Twoja Vitara się nie nada pomimo tego że jest bardziej terenowa niż duster.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-05-27, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-27, 21:52   

No ale właśnie jaki "dopędzany", skoro można go zapiąć na stałe? Oczywiście - w granicach wytrzymałości sprzęgła, ale to z kolei dokładnie tak samo jak we wszystkich innych czteronapędowcach - i akurat Dusterowi bliżej do poważnych terenówek, bo nie ma s. wiskotycznego, jak większość SUV-ków.


(A "dopędzanie" owszem, występuje w Dusterze - ale tylko jako opcja do wyboru, obok "tylko przód" i "stałe 4x4").


Reduktor zaś to inna bajka - jest przecież zupełnie niezależny od blokady rozdziału napędu, tzn. nie ma przeciwskazań technicznych, żeby go włączyć nawet przy napędzie tylko na przód (choć mało w tym rzecz jasna sensu).


(No i co prawda fabrycznie go nie ma, ale - tak samo jak np blokadę dyfrów - można by zamontować. Ja zresztą obstawiam, że i fabrycznie się takie pojawią, na jakieś konkretne zamówienia - SG itp).


A to że koniec końców Duster nadaje się jednak tylko na deczko błota... to oczywiście fakt - ale jednocześnie wygląda na to, że to "deczko" jest sporo większe niż u reszty suv-nicowej konkurencji. A jeszcze fajniej, jak się weźmie pod uwagę cenę...


W sumie to Duster wydaje się być fajną bazą do jakiejś przeróbki (; - tani i prosty, więc chyba dość łatwo dałoby się z nim coś tam zrobić ciekawego...


(I np to "znaczne" obniżanie prześwitu poprzez montaż osłon wydechu to chyba jednak przesada - ileż to może ująć? 3 cm? Zawsze można to przecież spróbować skompensować na zawieszeniu...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-05-27, 21:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2010-05-27, 23:00   

"r70"zwracam honor,, ASR+ESP może zastąpić blokady???(to zawsze kojarzy mi się z trudnym terenem),to tylko asystent.Moja ZUZKA ma pewien kres gdzie możesz wjechać jak każde auto,na totalne bagno to rosyjski WSZĘDOŁAZ(widziałem to kiedyś w akcji)lub UNIMOG albo poduszkowiec;)lepiej być nad terenem niż po nim jechać:)
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-05-28, 09:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-27, 23:08   

Jak się okazuje, ASR działa w tych sytuacjach prawie tak samo, jak... zwykły hamulec (; Oczywiście - owo "prawie" jest pewną różnicą, bo elektronika se przyhamuje wybiórczo tylko te koła, które utraciły przyczepność, ale... koniec końców znacząco większa jest tylko wygoda, efektywność pozostaje bardzo podobna.


A ja wciąż z utęsknieniem czekam na jakiś poważny test, przeprowadzony od fachowców od off-roadu...

...I może się zaraz doczekam! (((:

"Off-Road.PL" nr 6 (118) 2010 (:

Cytat:
Lansowana na prawdziwą terenówkę Dacia Duster jest zarazem najtańszym SUV-em na rynku. My wiemy już też najważniejsze – jak jeździ.


Tytuł jest obiecujący: "Kawał fajnego auta" [:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-05-27, 23:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2010-05-27, 23:17   

Dopiero wchodzi na rynek,trzeba poczekać,ostatnio czytałem (tylko krótki opis)w 4x4 OFF ROAD,jeśli się za to złapią a zapewne nastąpi to szybciej niż nam się wydaje(choćby zwykła ciekawość-rumuńskie auto więc jak to daje radę)to będzie rzetelny i obiektywny test.Na AUTO Świat nie liczę bo oni w swych testach np,porównawczych wrzucą kilka marek z różnymi silnikami,także ich testy są mało obiektywne i oczywiście niemieckie auto jeśli jest to nr1;)reszta to takie sobie.Poczekajmy:)Tu dokładny opis napędu Dustera i zakres jego pracy,czyli jak pisałem wcześniej"proteza4x4"z dopędzanym tyłem http://www.auto-swiat.pl/...ec,29247,1.html i chyba wszystko w temacie.
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-05-28, 09:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-28, 09:34   

billbill666 napisał/a:
"r70"zwracam honor,, ASR+ESP może zastąpić blokady


Proste - w pofałdowanym terenie gdzie łatwo osiągnąć kres możliwości wykrzyżu (a duster taki kres osiągnie pewbnie dość szybko), ASR często pomaga. Teren to niekoniecznie błocko po linię okien
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2010-05-28, 09:50   

"r70"teren to pojęcie względne,rasową terenówką zajedziesz dalej,Suv-em troszkę potaplać się w delikatnym błotku(z głębszego sam może nie wyjechać lub zjaramy sprzęgło a to ból dla kieszeni) i założenia wszystkich konstruktorów tego napędu jest dać maksymalne bezpieczeństwo na śliskich,mokrych nawierzchniach,zwłaszcza w mieście(oblodzenie,itp)w porównaniu do napędu na jedną ośkę.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-28, 10:16   

billbill666 napisał/a:
"r70"teren to pojęcie względne,rasową terenówką zajedziesz dalej,Suv-em troszkę potaplać się w delikatnym błotku(z głębszego sam może nie wyjechać lub zjaramy sprzęgło a to ból dla kieszeni) i założenia wszystkich konstruktorów tego napędu jest dać maksymalne bezpieczeństwo na śliskich,mokrych nawierzchniach,zwłaszcza w mieście(oblodzenie,itp)w porównaniu do napędu na jedną ośkę.


A Ty dalej swoje... starasz się wrzucić wszystkich do jednego wora - amatorów rajdów przeprawowych i tym podobnych.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2010-05-28, 10:29   

A Ty swoje:)ale wiemy o co biega:)wiesz podrążyć temat zawsze warto,a nóż coś nowego się dowiemy,zresztą od tego są takie fora.Wiedzy i doświadczeń nigdy dość.miłego dnia:)
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-05-28, 10:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-28, 14:25   

laisar napisał/a:

A ja wciąż z utęsknieniem czekam na jakiś poważny test, przeprowadzony od fachowców od off-roadu...

...I może się zaraz doczekam! (((:

"Off-Road.PL" nr 6 (118) 2010 (:

Cytat:
Lansowana na prawdziwą terenówkę Dacia Duster jest zarazem najtańszym SUV-em na rynku. My wiemy już też najważniejsze – jak jeździ.


Tytuł jest obiecujący: "Kawał fajnego auta" [:


No niestety przeglądałem ten "test" i kicha. Oczywiście sam Duster jest chwalony ale to tylko relacja ze spędu dziennikarzy na prezentację Dustera. Mieli okazję trochę pojeździć i porobić zdjęcia.
Niestety dopóki jakaś redakcja nie dostanie go na tydzień i nie pojadą np. na poligon w Zielonce to rzetelnego testu terenowego nie będziemy mieli.
 
Jaras 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-28, 19:06   

Koledzy
Duster to Suv lub Crossover i tak należy go klasyfikować. Nie jest przewidziany do katowania w ciężkim terenie. Może być fajnym autem wyprawowym oczywiście z odpowiednim szpejem. Co do ASR i ESP to bardziej się przyda jako asystent zjazdu w ciężkich warunkach (śnieg lód błoto), lub kontrola trakcji przy ruszaniu na lodzie.
Przerabiałem to w poprzednim moim aucie Land Rover Freelander.
W ubiegłym roku byłem w zimie w górach Muszyna, dom wypoczynkowy na wysokim wzniesieniu długi stromy podjazd\zjazd. Po sporych opadach śniegu i przy sporym olodzeniu drogi zdecydowałem się zjechać do miasta. Włączyłem kontrolę zjazdu i ruszyłem oczywiście zgodnie z instrukcją operowałem tylko kierownicą. Samochód zjechał jak po sznurku. System sam hamował odpowiednie koło tak więc zero uślizgów. Moim śladem ruszył kolega Fiatem Bravo. Wieczorem przy kolacji zwierzył się że pojechał bo zobaczył u mnie zapalone światła stop i że wóz się nie ślizga. Po 400 metrach na zapiętych hamulcach miał 40 km/h i dalej się rozpędzał. Miał fart nikt na dole nie jechał ale co przeżył to jego.
Myślę że Daster 4x4 też będzie świetnym samochodem do wypraw na narty w góry lub na leśne dukty.
Pozdrawiam Jarek
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-28, 21:33   

Do katowania - nie, ale jednocześnie można jednak zauważyć, że akurat możliwości terenowe ma chyba jednak znacząco lepsze od dużej części pozostałych SUV-ów (:


@DrOzda: Dzięki za info - nie miałem dziś okazji zajrzeć. Szkoda, że tak mało napisali, ale faktycznie chyba zbyt entuzjastycznie podszedłem do tego - przeoczyłem, że tekst jest w dziale "Intro", a nie jakimś testowym ):

No nic - trzeba czekać dalej...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-05-28, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2010-05-28, 21:38   

jeszcze do tego jak założymy odpowiednie "kapcie"np MICHELIN LATITUDE CROSS to na pewno. http://opony.webwweb.pl/x...-115510002.html
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-05-28, 21:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
Jaras 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-29, 10:21   

Dla zainteresowanych
Znalazłem na allegro ogłoszenie, iż Duster dostępny jest od ręki http://renault-mory.otomoto.pl/ - nie sprawdzałem czy to prawda bo nie chcę się w.....wić
ja na swój model przed płaciłem w kwietniu i jeszcze czekam. Miał być w tym tygodniu ale odbiór przesunęli na wtorek 1.06 zobaczymy?
Co do własności terenowych - czytałem test w off-road pl ale niewiele tam napisali.
A tak naprawdę to interesuje mnie bardziej trwałość podzespołów 4x4 w terenie.
Mam pewne niezbyt dobre doświadczenia w terenie z moim LR Freelander.
Wjechałem kiedyś w piach dość głęboki moja działka leży blisko terenów morenowych więc piaskownic dostatek. Landek poradził sobie przeszedł ale spalił sprzęgło. System spiął zablokował na sztywno koła ale uślizgiwało się sprzęgło. Naprawa 2500 zł. :evil:
Po kilku innych "szaleństwach" w tzw terenie - zablokowała się wiskoza efekt wyrąbany tylny dyfer i przednia skrzynia kątowa nazywany czasami błędnie reduktorem. O cenie naprawy nie wspomnę bo jeszcze mnie serce boli.
Chcę nadmienić , że Freelander nie był sprowadzony z Niemiec od dziadka z Wermachtu ani od starszej pani która jeździła nim do kościoła.
Był kupiony nowy w Polsce- od firmy leasingowej wiek 1,5 roku przebieg udokumentowany serwisowany
Przy drugiej naprawie w servisie powiedziano mi , że podzespoły nie są liczone na "katowanie" w terenie.
Jarek
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-29, 10:53   

No tak to jest - jakieś tam egzemplarze prawie zawsze są dostępne od ręki, tylko że wtedy wiadomo: nic już nie można do nich domówić (np klimy itp).

Co do trwałości - wyjdzie "w praniu" (; ale w razie problemów przynajmniej naprawa powinna być tania, bo to w końcu Dacia (((:


Natomiast Freelander jest zdaje się jeszcze mniej "terenówkowy" - to po prostu zwykły SUV, czyli prawie zwykłe auto: troszkę wyższy prześwit, 4x4 i... tyle (;

Tyle że pewnie więcej niż trochę spływa na niego fama Defendera...
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-29, 11:27   

z awaryjnością tych najdroższych elementów chyba nie powinno być źle - niewiele się słysz o awarjach napędów azblo zawieszenia X-traila. Wręcz przeciwnie - X-trail jest pdobno w czołówce niezawodności SUVów.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-05-29, 11:29   

Jaras napisał/a:
... ja na swój model przed płaciłem w kwietniu i jeszcze czekam. Miał być w tym tygodniu ale odbiór przesunęli na wtorek 1.06 zobaczymy?
No to będziesz miał piękny prezent na Dzień Dziecka. ;-)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-05-29, 11:46   

laisar napisał/a:
Natomiast Freelander jest zdaje się jeszcze mniej "terenówkowy" - to po prostu zwykły SUV, czyli prawie zwykłe auto: troszkę wyższy prześwit, 4x4 i... tyle (;

Tyle że pewnie więcej niż trochę spływa na niego fama Defendera...


Potwierdzam, powyższe, w mojej rodzinie mamy Frelkę. To auto nieludzkiego doktora ;-) .

krakry1 napisał/a:
Jaras napisał/a:
... ja na swój model przed płaciłem w kwietniu i jeszcze czekam. Miał być w tym tygodniu ale odbiór przesunęli na wtorek 1.06 zobaczymy?
No to będziesz miał piękny prezent na Dzień Dziecka. ;-)

:-)
No to czekamy na wrażenia.
Ja nie mogę się doczekać, a graniczna data to...10 lipca. Zamawiałem końcem kwietnia :evil:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-05-29, 11:53, w całości zmieniany 4 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-05-29, 11:57   

piotrres napisał/a:

Ja nie mogę się doczekać, a graniczna data to...10 lipca. Zamawiałem końcem kwietnia :evil:
Czyli zbliżają się (salony) do terminu takiego jak mój (Sandero): 1.02.2010 - zamówienie; 04.05.2010 - odbiór; no jest to wkur ... . A podobno mamy kryzys na rynku motoryzacyjnym. :evil:
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-29, 20:15   

billbill666 napisał/a:
jeszcze do tego jak założymy odpowiednie "kapcie"np MICHELIN LATITUDE CROSS to na pewno. http://opony.webwweb.pl/x...-115510002.html

a może duster 4x4 będzie miał takie w standardzie ? Z "bełkotu marketingowego" MICHELIN wynika że do dustera byłby super - 65% szosa/35%offroad. Bardziej szosowe (komfortowe) niż typowe ATki które mogłby by być dla daci trochę uciążliwe przy stosowaniu szosowym.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-05-29, 21:17   Opony dla Dustera

A skoro już jesteśmy przy "obuwiu", to jak wiadomo, Duster ma w standardzie Continentale M+S (Mould & Snow) a więc coś co może uchodzić, za opony zimowe. Nieprawdaż?
Wielu testerów zwracało uwagę na hałas od opon w czasie jazdy Dusterem.
Czy nie celowa byłaby zmiana obuwia na letnie, i zostawienie "standardowych na zimę.
Wiadomo:
-zużycie paliwa
-droga hamowania
-poziom hałasu

Mam w związku z tym pytanie jakie letnie opony nadawałyby się do Dustera 4x2 ?
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-05-29, 21:38, w całości zmieniany 4 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-05-30, 09:54   Re: Opony dla Dustera

piotrres napisał/a:
A skoro już jesteśmy przy "obuwiu", to jak wiadomo, Duster ma w standardzie Continentale M+S (Mould & Snow) a więc coś co może uchodzić, za opony zimowe.


Nie znam się za bardzo na tym - ale M+S bardziej chyba będzie oznaczało coś w rodzaju opon wielosezonowych.

A'propos tematu obuwia dla naszych autek to chyba wszędzie dają teraz Continentale - ja w swoim Sandero też takie dostałem. Co do zimowych to wytargowałem przy odbiorze komplet, ale nie pamiętam jakiej firmy (jakieś nieznane).
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-05-30, 10:48   

krakry1 napisał/a:
ale M+S bardziej chyba będzie oznaczało coś w rodzaju opon wielosezonowych.

błoto + śnieg
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-05-30, 11:19   

piotrres napisał/a:
krakry1 napisał/a:
ale M+S bardziej chyba będzie oznaczało coś w rodzaju opon wielosezonowych.

błoto + śnieg
Jaki jest bieżnik, czy typowo zimowy, czy raczej letni? (bo że znaczy to "błoto i snieg" również wiem).
 
Jaras 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-30, 12:00   

Użytkowałem opony Michelin M+S XPC 4x4
Producent klasyfikuje je jako letnie/wielosezonowe ale nie poleca jako zimowe.
Widziałem , iż niektóre hipermarkety sprzedawały je jako zimowe :-/
Na zimę w/g mnie w ogóle się nie nadają. O ile mamy napęd 4x4 to jeszcze jakoś dają sobie radę to przy napędzie na tylko jedną oś ślizgają się na odrobinie śniegu. Sprawdziłem to w tym roku a w tę zimę śniegu było dostatek.
Moim zdaniem jeżeli coś jest do wszystkiego to oznacza , że jest do niczego.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne