Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-27, 21:35
a kto napisał że asr + esp zastąpi reduktor ? Jak już, to w zamiarze konstruktorów było takie zestopniowanie pierwszego biegu żeby "zastąpić reduktor".
Ja na ten przykład ;) napisałe że w wielu sytacjach ASR zastąpi blokadę dyfrów i nadal to podtrzymuję - bo tak ten sstem działa i przetestowałem to w kangurze 4x4 (z prostszym napędem niż duster) wyposażonym właśnie w ESP +ASR. A że w ciężki teren się nie duster nie nada, to chyba nikogo nie dziwi. Ale w taki to nawet Twoja Vitara się nie nada pomimo tego że jest bardziej terenowa niż duster.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-05-27, 21:37, w całości zmieniany 1 raz
No ale właśnie jaki "dopędzany", skoro można go zapiąć na stałe? Oczywiście - w granicach wytrzymałości sprzęgła, ale to z kolei dokładnie tak samo jak we wszystkich innych czteronapędowcach - i akurat Dusterowi bliżej do poważnych terenówek, bo nie ma s. wiskotycznego, jak większość SUV-ków.
(A "dopędzanie" owszem, występuje w Dusterze - ale tylko jako opcja do wyboru, obok "tylko przód" i "stałe 4x4").
Reduktor zaś to inna bajka - jest przecież zupełnie niezależny od blokady rozdziału napędu, tzn. nie ma przeciwskazań technicznych, żeby go włączyć nawet przy napędzie tylko na przód (choć mało w tym rzecz jasna sensu).
(No i co prawda fabrycznie go nie ma, ale - tak samo jak np blokadę dyfrów - można by zamontować. Ja zresztą obstawiam, że i fabrycznie się takie pojawią, na jakieś konkretne zamówienia - SG itp).
A to że koniec końców Duster nadaje się jednak tylko na deczko błota... to oczywiście fakt - ale jednocześnie wygląda na to, że to "deczko" jest sporo większe niż u reszty suv-nicowej konkurencji. A jeszcze fajniej, jak się weźmie pod uwagę cenę...
W sumie to Duster wydaje się być fajną bazą do jakiejś przeróbki (; - tani i prosty, więc chyba dość łatwo dałoby się z nim coś tam zrobić ciekawego...
(I np to "znaczne" obniżanie prześwitu poprzez montaż osłon wydechu to chyba jednak przesada - ileż to może ująć? 3 cm? Zawsze można to przecież spróbować skompensować na zawieszeniu...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-05-27, 21:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2010-05-27, 23:00
"r70"zwracam honor,, ASR+ESP może zastąpić blokady???(to zawsze kojarzy mi się z trudnym terenem),to tylko asystent.Moja ZUZKA ma pewien kres gdzie możesz wjechać jak każde auto,na totalne bagno to rosyjski WSZĘDOŁAZ(widziałem to kiedyś w akcji)lub UNIMOG albo poduszkowiec;)lepiej być nad terenem niż po nim jechać:)
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-05-28, 09:27, w całości zmieniany 1 raz
Jak się okazuje, ASR działa w tych sytuacjach prawie tak samo, jak... zwykły hamulec (; Oczywiście - owo "prawie" jest pewną różnicą, bo elektronika se przyhamuje wybiórczo tylko te koła, które utraciły przyczepność, ale... koniec końców znacząco większa jest tylko wygoda, efektywność pozostaje bardzo podobna.
A ja wciąż z utęsknieniem czekam na jakiś poważny test, przeprowadzony od fachowców od off-roadu...
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2010-05-27, 23:17
Dopiero wchodzi na rynek,trzeba poczekać,ostatnio czytałem (tylko krótki opis)w 4x4 OFF ROAD,jeśli się za to złapią a zapewne nastąpi to szybciej niż nam się wydaje(choćby zwykła ciekawość-rumuńskie auto więc jak to daje radę)to będzie rzetelny i obiektywny test.Na AUTO Świat nie liczę bo oni w swych testach np,porównawczych wrzucą kilka marek z różnymi silnikami,także ich testy są mało obiektywne i oczywiście niemieckie auto jeśli jest to nr1;)reszta to takie sobie.Poczekajmy:)Tu dokładny opis napędu Dustera i zakres jego pracy,czyli jak pisałem wcześniej"proteza4x4"z dopędzanym tyłem http://www.auto-swiat.pl/...ec,29247,1.html i chyba wszystko w temacie.
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-05-28, 09:32, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-28, 09:34
billbill666 napisał/a:
"r70"zwracam honor,, ASR+ESP może zastąpić blokady
Proste - w pofałdowanym terenie gdzie łatwo osiągnąć kres możliwości wykrzyżu (a duster taki kres osiągnie pewbnie dość szybko), ASR często pomaga. Teren to niekoniecznie błocko po linię okien
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2010-05-28, 09:50
"r70"teren to pojęcie względne,rasową terenówką zajedziesz dalej,Suv-em troszkę potaplać się w delikatnym błotku(z głębszego sam może nie wyjechać lub zjaramy sprzęgło a to ból dla kieszeni) i założenia wszystkich konstruktorów tego napędu jest dać maksymalne bezpieczeństwo na śliskich,mokrych nawierzchniach,zwłaszcza w mieście(oblodzenie,itp)w porównaniu do napędu na jedną ośkę.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-28, 10:16
billbill666 napisał/a:
"r70"teren to pojęcie względne,rasową terenówką zajedziesz dalej,Suv-em troszkę potaplać się w delikatnym błotku(z głębszego sam może nie wyjechać lub zjaramy sprzęgło a to ból dla kieszeni) i założenia wszystkich konstruktorów tego napędu jest dać maksymalne bezpieczeństwo na śliskich,mokrych nawierzchniach,zwłaszcza w mieście(oblodzenie,itp)w porównaniu do napędu na jedną ośkę.
A Ty dalej swoje... starasz się wrzucić wszystkich do jednego wora - amatorów rajdów przeprawowych i tym podobnych.
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2010-05-28, 10:29
A Ty swoje:)ale wiemy o co biega:)wiesz podrążyć temat zawsze warto,a nóż coś nowego się dowiemy,zresztą od tego są takie fora.Wiedzy i doświadczeń nigdy dość.miłego dnia:)
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-05-28, 10:54, w całości zmieniany 2 razy
Lansowana na prawdziwą terenówkę Dacia Duster jest zarazem najtańszym SUV-em na rynku. My wiemy już też najważniejsze – jak jeździ.
Tytuł jest obiecujący: "Kawał fajnego auta" [:
No niestety przeglądałem ten "test" i kicha. Oczywiście sam Duster jest chwalony ale to tylko relacja ze spędu dziennikarzy na prezentację Dustera. Mieli okazję trochę pojeździć i porobić zdjęcia.
Niestety dopóki jakaś redakcja nie dostanie go na tydzień i nie pojadą np. na poligon w Zielonce to rzetelnego testu terenowego nie będziemy mieli.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 20 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-28, 19:06
Koledzy
Duster to Suv lub Crossover i tak należy go klasyfikować. Nie jest przewidziany do katowania w ciężkim terenie. Może być fajnym autem wyprawowym oczywiście z odpowiednim szpejem. Co do ASR i ESP to bardziej się przyda jako asystent zjazdu w ciężkich warunkach (śnieg lód błoto), lub kontrola trakcji przy ruszaniu na lodzie.
Przerabiałem to w poprzednim moim aucie Land Rover Freelander.
W ubiegłym roku byłem w zimie w górach Muszyna, dom wypoczynkowy na wysokim wzniesieniu długi stromy podjazd\zjazd. Po sporych opadach śniegu i przy sporym olodzeniu drogi zdecydowałem się zjechać do miasta. Włączyłem kontrolę zjazdu i ruszyłem oczywiście zgodnie z instrukcją operowałem tylko kierownicą. Samochód zjechał jak po sznurku. System sam hamował odpowiednie koło tak więc zero uślizgów. Moim śladem ruszył kolega Fiatem Bravo. Wieczorem przy kolacji zwierzył się że pojechał bo zobaczył u mnie zapalone światła stop i że wóz się nie ślizga. Po 400 metrach na zapiętych hamulcach miał 40 km/h i dalej się rozpędzał. Miał fart nikt na dole nie jechał ale co przeżył to jego.
Myślę że Daster 4x4 też będzie świetnym samochodem do wypraw na narty w góry lub na leśne dukty.
Pozdrawiam Jarek
Do katowania - nie, ale jednocześnie można jednak zauważyć, że akurat możliwości terenowe ma chyba jednak znacząco lepsze od dużej części pozostałych SUV-ów (:
@DrOzda: Dzięki za info - nie miałem dziś okazji zajrzeć. Szkoda, że tak mało napisali, ale faktycznie chyba zbyt entuzjastycznie podszedłem do tego - przeoczyłem, że tekst jest w dziale "Intro", a nie jakimś testowym ):
No nic - trzeba czekać dalej...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-05-28, 21:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 20 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-29, 10:21
Dla zainteresowanych
Znalazłem na allegro ogłoszenie, iż Duster dostępny jest od ręki http://renault-mory.otomoto.pl/ - nie sprawdzałem czy to prawda bo nie chcę się w.....wić
ja na swój model przed płaciłem w kwietniu i jeszcze czekam. Miał być w tym tygodniu ale odbiór przesunęli na wtorek 1.06 zobaczymy?
Co do własności terenowych - czytałem test w off-road pl ale niewiele tam napisali.
A tak naprawdę to interesuje mnie bardziej trwałość podzespołów 4x4 w terenie.
Mam pewne niezbyt dobre doświadczenia w terenie z moim LR Freelander.
Wjechałem kiedyś w piach dość głęboki moja działka leży blisko terenów morenowych więc piaskownic dostatek. Landek poradził sobie przeszedł ale spalił sprzęgło. System spiął zablokował na sztywno koła ale uślizgiwało się sprzęgło. Naprawa 2500 zł.
Po kilku innych "szaleństwach" w tzw terenie - zablokowała się wiskoza efekt wyrąbany tylny dyfer i przednia skrzynia kątowa nazywany czasami błędnie reduktorem. O cenie naprawy nie wspomnę bo jeszcze mnie serce boli.
Chcę nadmienić , że Freelander nie był sprowadzony z Niemiec od dziadka z Wermachtu ani od starszej pani która jeździła nim do kościoła.
Był kupiony nowy w Polsce- od firmy leasingowej wiek 1,5 roku przebieg udokumentowany serwisowany
Przy drugiej naprawie w servisie powiedziano mi , że podzespoły nie są liczone na "katowanie" w terenie.
Jarek
No tak to jest - jakieś tam egzemplarze prawie zawsze są dostępne od ręki, tylko że wtedy wiadomo: nic już nie można do nich domówić (np klimy itp).
Co do trwałości - wyjdzie "w praniu" (; ale w razie problemów przynajmniej naprawa powinna być tania, bo to w końcu Dacia (((:
Natomiast Freelander jest zdaje się jeszcze mniej "terenówkowy" - to po prostu zwykły SUV, czyli prawie zwykłe auto: troszkę wyższy prześwit, 4x4 i... tyle (;
Tyle że pewnie więcej niż trochę spływa na niego fama Defendera...
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-29, 11:27
z awaryjnością tych najdroższych elementów chyba nie powinno być źle - niewiele się słysz o awarjach napędów azblo zawieszenia X-traila. Wręcz przeciwnie - X-trail jest pdobno w czołówce niezawodności SUVów.
Natomiast Freelander jest zdaje się jeszcze mniej "terenówkowy" - to po prostu zwykły SUV, czyli prawie zwykłe auto: troszkę wyższy prześwit, 4x4 i... tyle (;
Tyle że pewnie więcej niż trochę spływa na niego fama Defendera...
Potwierdzam, powyższe, w mojej rodzinie mamy Frelkę. To auto nieludzkiego doktora .
krakry1 napisał/a:
Jaras napisał/a:
... ja na swój model przed płaciłem w kwietniu i jeszcze czekam. Miał być w tym tygodniu ale odbiór przesunęli na wtorek 1.06 zobaczymy?
No to będziesz miał piękny prezent na Dzień Dziecka.
No to czekamy na wrażenia.
Ja nie mogę się doczekać, a graniczna data to...10 lipca. Zamawiałem końcem kwietnia
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-05-29, 11:53, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-05-29, 11:57
piotrres napisał/a:
Ja nie mogę się doczekać, a graniczna data to...10 lipca. Zamawiałem końcem kwietnia
Czyli zbliżają się (salony) do terminu takiego jak mój (Sandero): 1.02.2010 - zamówienie; 04.05.2010 - odbiór; no jest to wkur ... . A podobno mamy kryzys na rynku motoryzacyjnym.
a może duster 4x4 będzie miał takie w standardzie ? Z "bełkotu marketingowego" MICHELIN wynika że do dustera byłby super - 65% szosa/35%offroad. Bardziej szosowe (komfortowe) niż typowe ATki które mogłby by być dla daci trochę uciążliwe przy stosowaniu szosowym.
A skoro już jesteśmy przy "obuwiu", to jak wiadomo, Duster ma w standardzie Continentale M+S (Mould & Snow) a więc coś co może uchodzić, za opony zimowe. Nieprawdaż?
Wielu testerów zwracało uwagę na hałas od opon w czasie jazdy Dusterem.
Czy nie celowa byłaby zmiana obuwia na letnie, i zostawienie "standardowych na zimę.
Wiadomo:
-zużycie paliwa
-droga hamowania
-poziom hałasu
Mam w związku z tym pytanie jakie letnie opony nadawałyby się do Dustera 4x2 ?
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-05-29, 21:38, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-05-30, 09:54 Re: Opony dla Dustera
piotrres napisał/a:
A skoro już jesteśmy przy "obuwiu", to jak wiadomo, Duster ma w standardzie Continentale M+S (Mould & Snow) a więc coś co może uchodzić, za opony zimowe.
Nie znam się za bardzo na tym - ale M+S bardziej chyba będzie oznaczało coś w rodzaju opon wielosezonowych.
A'propos tematu obuwia dla naszych autek to chyba wszędzie dają teraz Continentale - ja w swoim Sandero też takie dostałem. Co do zimowych to wytargowałem przy odbiorze komplet, ale nie pamiętam jakiej firmy (jakieś nieznane).
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 20 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-30, 12:00
Użytkowałem opony Michelin M+S XPC 4x4
Producent klasyfikuje je jako letnie/wielosezonowe ale nie poleca jako zimowe.
Widziałem , iż niektóre hipermarkety sprzedawały je jako zimowe
Na zimę w/g mnie w ogóle się nie nadają. O ile mamy napęd 4x4 to jeszcze jakoś dają sobie radę to przy napędzie na tylko jedną oś ślizgają się na odrobinie śniegu. Sprawdziłem to w tym roku a w tę zimę śniegu było dostatek.
Moim zdaniem jeżeli coś jest do wszystkiego to oznacza , że jest do niczego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum