Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Problem z wolnymi obrotami (odp.: silnik krokowy)
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 2010-02-22, 20:26   Problem z wolnymi obrotami (odp.: silnik krokowy)

Witam!
Problem polega na tym, że Logan 1.6MPI gaśnie na wolnych obrotach. Tzn. jak go odpale i jest zimny silnik to żeby nie zgasł, to trzeba cały czas noge na pedale gazu trzymać, natomiast jak się rozgrzeje to działa bez problemu. Dodam że w aucie jest założona prawie od nowisci instalacja gazowa. Czy ma ktoś jakiś pomysł jaka mogłaby być przyczyna gaśnięcia na zimnym silniku i biegu jałowym?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-22, 20:28   

Silnik krokowy odpowiada za wolne obroty - także najpierw sprawdzić go należy.

Na tym zdjęciu :
silnik krokowy to numer : 649

silnik_krokowy.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 11075 raz(y) 108,55 KB

 
Gość

Wysłany: 2010-02-22, 20:35   

a można to sprawdzić jakimś prostym sposobem?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-22, 20:38   

Musisz go wyciągnąć - należy go odkręcić i wysuwasz aby wyszedł :)

I teraz na zimnym silniku, kiedy włączysz zapłon to taki trzpień w silniku krokowym powinien się dość mocno wysunąć - jeśli tego nie robi to jest uszkodzony.

Na ciepłym silniku trzpień silnika krokowego wysuwać się już nie musi.

Silnik krokowy wygląda tak :




Trzpień który się wysuwa chyba sam już teraz widzisz z powyższych zdjęć.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-02-22, 20:46, w całości zmieniany 5 razy  
 
Gość

Wysłany: 2010-02-22, 20:45   

ok, dzięki za info. Sprawdze teraz w weekend i sie odezwę jak to wygląda u mnie.
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-22, 21:47   

Czy macie częste problemy z silnikiem krokowym ? lub po jakim przebiegu występują , pytam tak z ciekawości.

Sprawdzałem na allegro koszt silnika krokowego do silnika renault 1,4 i 1,6 8v wynosi niecałe 50 PLN z dostawą ( a te silniki posiadamy w naszych daćkach )
Wymiana chyba nie jest zbyt skomplikowana ?
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2010-02-22, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-22, 21:57   

U mniie jest silniczek z górnego zdjęcia. Wymieniałem jesienią i pomogło.
Boże broń czyścić toto we własnym zakresie bo wewnątrz ma dość delikatną przekładnię ślimakową. Chyba że w wannie ultradzwiękowej.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-02-22, 22:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-02-22, 23:48   

u mnie się wypiął przy ok 17,5kkm
efekt - trzymało samochód na 1500obrotów na jałowym.

W aso szybko zlokalizowali usterkę...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-23, 11:02   

Jarosław P napisał/a:
Wymiana chyba nie jest zbyt skomplikowana ?


Wystarczy odłączyć wtyczkę, odkręcić dwie śrubki i wyciągnąć go po prostu - wymiana dość prosta.
Podłączenie nowego silniczka krokowego to też prosta czynność, włożyć, zakręcić śrubki, podłączyć wtyczkę - i gotowe.

Jarosław P napisał/a:
Czy macie częste problemy z silnikiem krokowym ?


Raczej są to rzadkie problemy.


czaju napisał/a:
mnie się wypiął przy ok 17,5kkm


Woooow to bardzo szybko.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-02-23, 11:24, w całości zmieniany 4 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-02-23, 11:21   

wypiął się - nie zepsuł! podobno gdzieś styków nie było
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-23, 11:22   

A czyli wtyczka wyskoczyła.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-02-23, 11:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-02-23, 18:09   

[quote="jackthenight"]

Raczej są to rzadkie problemy.


Według mechaników i prasy motoryzacyjnej to są jedne z najczęstszych problemów występujących w Daciach z silnikiem MPI
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-23, 21:38   

W moim drugim aucie clio II 2000 140000km nie było nigdy problemów z wolnymi obrotami i w ogóle żadnych innych z elektryką z zapalaniem po prostu rewelacyjny egzemplarz do dzis działa jak nalerzy :lol:
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2010-02-23, 21:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-02-24, 09:09   

Należy przygotować 450 PLN i pojechać wyregulować zawory. TTTM czyli te silniki nie znoszą LPG.
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2010-02-24, 09:27   

Mamert napisał/a:
Należy przygotować 450 PLN i pojechać wyregulować zawory.


Ile?????? :shock:

--
pozdrawiam
kierek
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-02-24, 11:13   

Nie uważcie, że jeśli tylko na zimnym jest problem, to czujnik temperatury? Nie jestem znawcą, ale z tego co wiem, krokowiec reguluje obroty niezależnie od temp. pozdr
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-24, 16:11   

jurek napisał/a:
Nie uważcie, że jeśli tylko na zimnym jest problem, to czujnik temperatury? Nie jestem znawcą, ale z tego co wiem, krokowiec reguluje obroty niezależnie od temp. pozdr


Czujnik temperatury może być również, ale zamiast wymieniać czujnik lepiej sprawdzić elementy które mogą być również winne problemowi, a sprawdzenie silnika krokowego nie wymaga nawet posiadania miernika i jest dość proste do wykonania.

Krokowiec w aucie zastępuje ssanie znane z silników gaźnikowych, a czy włączałeś ssanie na ciepłym silniku ?

Na ciepłym silniku krokowiec w ogóle nie pracuje.

Opowiem taką historię, jak kiedyś wymieniałem świecie w innym aucie.
Pojechałem wtedy do znajomego. Świece wymieniliśmy szybko, ale zapomniałem podłączyć silnik krokowy.
I wiesz co ? Wróciłem do domu około 10 km, stałem na różnych światłach i w ogóle nie zauważyłem aby brak silnika krokowego na coś źle wpływał.
Dopiero rano, kiedy silnik był zimny i chciałem odpalić auto uwidocznił się
brak silnika krokowego. Silnik oczywiście odpalał, ale obroty spadały tak nisko że auto gasło.
Kiedy podłączyłem silnik krokowy oczywiście problemy ustąpiły.
_________________

 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-02-24, 18:49   

Nie znam się na elektronice, ale poprzednio w uniaku falowały wolne na cieplym i pomogło mycie krokowca. Może się mylę, ale to chyba właśnie czujnik temp. daje sygnał do sterownika aby podał dawkę paliwa wyższą kiedy silnik zimny. I on steruje ssaniem a nie krokowiec. pozdr
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-24, 19:00   

jurek napisał/a:
Nie uważcie, że jeśli tylko na zimnym jest problem, to czujnik temperatury?


Najpierw niepotrzebnie wymieniłem czujnik, a potem krokowy.
W efekcie wydałem niepotrzebnie 150 zł.

Moim skromnym zdaniem rację ma jackthenight, choć elektronikiem nie jestem.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-02-24, 19:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-24, 19:50   

jurek napisał/a:
Może się mylę, ale to chyba właśnie czujnik temp. daje sygnał do sterownika aby podał dawkę paliwa wyższą kiedy silnik zimny


Sterownik wylicza dawkę paliwa, ilość powietrza nie tylko z jednego czujnika. To jest dość skomplikowany algorytm i uogólnianie, że tylko jeden czujnik jest błędem.

Sterownik podaje więcej paliwa właśnie przez wysterowanie silnika krokowego aby on bardziej otworzył przepustnicę a tym samym zwiększył dawkowanie paliwa.
Tak było właśnie w UNO - miałem kiedyś UNO 1.0i.e Fire (bardzo fajne auto)

W Dacii silnik krokowy steruje zwiększaniem/zmniejszaniem dopływu powietrza.
Rola silnika krokowego w Dacii jest trochę inna niż we Fiacie Uno.

jurek napisał/a:
I on steruje ssaniem a nie krokowiec. pozdr


To właśnie krokowiec fizycznie jest elementem wykonawczym, który steruje dopływem powietrza do wtrysku - zwiększa dopływ lub go zmniejsza.


jurek napisał/a:
poprzednio w uniaku falowały wolne na cieplym i pomogło mycie krokowca.


A wiesz czemu ?

Ponieważ w silniku krokowym Uniaka był włącznik normalnie otwarty w trzpieniu który się wysuwa. Ten włącznik służył temu, aby sterownik wiedział czy kierowca trzyma nogę na pedale gazu czy też nie.
Jak nie trzyma nogi na gazie, to oznacza że silnik krokowy może być potrzebny aby silnik nie zgasł i w razie czego silnik krokowy miał dodawać gazu.
Jak trzyma nogę na gazie, to silnik krokowy ma w ogóle się "nie odzywać", bo to kierowca już gazuje i silnik krokowy jest niepotrzebny.

Kiedy te styki się przybrudzą, to sterownik nie może odnaleźć punktu zerowego silnika krokowego.
Przy włączeniu auta, sterownik wysuwa trzpień aby oparł się o przepustnicę, wtedy styki się zwierają.
Natomiast jeśli te styki są brudne, to sterownik najnormalniej głupieje, bo wysuwa trzpień krokowca a styki ciągle są otwarte, chowa, wysuwa ponownie i nic, styki się nie zwierają, a tym samym gazuje ci autem, zwiększa dozowanie paliwa i zmniejsza - właśnie dlatego falowały ci obroty.


Jurek nie opieraj się na Fiacie Uno, bo w nim silnik krokowy miał inne zadanie niż w Dacii. Był całkiem inaczej zbudowany i służył do czegoś innego.
A czemu falowały ci obroty na ciepłym silniku i czemu mycie krokowca pomogło już teraz wiesz 8-)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-02-24, 20:21, w całości zmieniany 6 razy  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-02-24, 21:27   

Jak pisalem ,jestem w tej materii neptyk i to była moja dedukcja /a więc Sherlock Holmes nie jestem/. Jak na razie w mojej Thalii wszystko OK /odpukać/. pozdr
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-02-25, 00:32   

Ja też jakimś sherlock-iem nie jestem.
Najlepiej jak poczekamy aż kolega AdrianoAmigo sprawdzi, naprawi auto i wtedy nam napisze co było przyczyną jego problemów z wolnymi obrotami.
_________________

 
Gość

Wysłany: 2010-07-22, 10:47   Problem z obrotami, koledzy czekam na informację od was

Mam 3 tygodniową Dacię Sandero Bleckline 1.4 MPI z klimą. Chyba jest felerna.
Czasem gdy uruchamiam silnik mam takie odgłosy bzdyng, bzdyng, bzdyng od sprężarki klimy a obroty w tym czasie szaleja 2 tys, 0,5tys, 2 tys, 0,5 tys. Normalnie to jest tylko raz bdyng i obroty się minimalnie podnoszą.

Co o tym sądzicie Klubowicze?

Drugie moje pytanie to jeśli uruchamiacie autko po postoju nocnym to ile macie na biegu jałowym obrotów??

U mnie jest 1,5 tys. i nie spada. A jak ruszę i zahamuje to dziwnie wyje, jakby chciał jechać jeszcze. Po przejechaniu jakiegoś odcinka sytuacja się stabilizuje i na luzie mam nieco ponad 0,5 tys. obrotów.

Proszę o opinie w tej sprawie.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-07-22, 11:31   

Na pewno nie jest to prawidłowe - co prawda w innym silniku ( K4M ) z klimą od 11 lat na jałowym stio sztywno ok 800, nieważne - zimny czy ciepły, na dworze gorąco czy zimno. I tak ma być w każdym sprawnym samochodzie, nie daj sobie wcisnąć ciemnoty że ten typ tak ma"
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2010-07-22, 11:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
gilala 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 38
Skąd: Poznań
  Wysłany: 2012-08-04, 09:03   Pływające obroty na jałowym biegu - 1.4 MPi

Witam

No i stało sie, moja Dacia skończyła właśnie 6 lat i niestety dopadła ją niewydolność układowa. Objawy są banalne, otóż, na jałowym biegu obroty potrafią pływać między 250 a 600, bardzo płynnie. Powstaje wrażenie, że silnik walczy, aby nie zgasnąć, po czym obroty wskakują na normalny poziom i znów w dół.
Ostatnio po regulacji zaworów wszystko wróciło do normy i myślałem, że będzie już ok, ale wczoraj zaczęła Daćka przerywać podczas jazdy i jak dałem na luz, to znów falowanie...
Mam wrażenie, że to jest cały czas ta sama usterka, której poprostu jeszcze nie udało się zdjagnozować i usunąć. Może ktoś z was miał to samo? Mam 1.4 sedana.
Mam tylko nadzieję, że to nie żadna grubsza sprawa :(
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne