Dacia wchodzi przebojem do segmentu 4x4 z modelem Dacia Duster. Po Loganie, Sandero, Loganie MCV oraz modelach dostawczych Logan van i Logan pick-up przyszła kolej na samochody z napędem na cztery koła. Premiera Dacii Duster na polskim rynku nastąpi w maju 2010 roku.
* Dacia Duster to solidny, niezawodny i łatwy w obsłudze samochód z napędem na cztery koła, przeznaczony dla klientów potrzebujących na co dzień terenowego samochodu.
* Dacia Duster jest autem ekonomicznym:
- w kwestii ceny zakupu: będzie oferować bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca i parametrów użytkowych;
- w eksploatacji: jest wyposażona w oszczędne silniki o niskiej emisji CO2. Dacia Duster wyposażona w silnik wysokoprężny emituje poniżej 140 g CO2/km w przypadku wersji 4x2 – co uprawnia ją do znaku Dacia eco² – i poniżej 150 g CO2/km w wersji 4x4.
* Wprowadzając Dustera, Dacia udowadnia, że można zaoferować klientom funkcjonalny i przyjazny dla środowiska samochód terenowy po przystępnej cenie. Marka, która w roku 2004 wprowadziła na rynek Logana, zaprezentowała nowy styl konsumpcji na rynku samochodowym. Po raz kolejny udowadnia, że potrafi zejść z utartej ścieżki.
* Dacia Duster jest produkowana w zakładach w Pitesti (Rumunia). Samochód będzie dostępny wiosną 2010 roku w Europie, Turcji i krajach Maghrebu w wersji 4x2 i 4x4.
* Duster jest samochodem przeznaczonym na rynki całego świata. Auto będzie stopniowo wprowadzane na różnych kontynentach pod marką Renault lub Dacia, podobnie jak Logan i Sandero.
GENEZA PROJEKTU DUSTER
Na światowym rynku zauważono realne zapotrzebowanie na przestronne, solidne, a jednocześnie przystępne cenowo pojazdy z napędem na cztery koła. Grupa Renault podjęła decyzję o podjęciu prac nad samochodem terenowym adresowanym w pierwszej kolejności do młodych rozwijających się rynków. Podczas projektu wzięto także pod uwagę potrzeby klientów europejskich.
- rynki rozwijające się (Rosja, Brazylia), przedstawiciele klasy średniej pragną kupować nowoczesne samochody, będące wyrazem sukcesu i pozycji społecznej. Jednocześnie potrzebują samochodu solidnego, godnego zaufania i uniwersalnego, który będzie w stanie sprostać trudnym i zarazem zmiennym warunkom eksploatacji (długie trasy, drogi w złym stanie lub wręcz nieprzejezdne, eksploatacja w warunkach miejskich, często w dużych aglomeracjach). Oferta pojazdów dostępnych na lokalnych rynkach, obejmująca w większości przypadków importowane pojazdy typu SUV, często pozostaje poza zasięgiem klasy średniej z uwagi na cenę.
- sukces marki Dacia w Europie pokazał, że istnieje grupa potencjalnych klientów poszukujących nowoczesnych, niezawodnych i jednocześnie przystępnych cenowo samochodów, podczas gdy oferta pojazdów typu SUV oraz z napędem na cztery koła – choć bardzo bogata – obejmuje głównie drogie limuzyny typu SUV.
WSZYSTKIE CECHY SAMOCHODU 4x4
Dacia Duster ma typowy design samochodu z napędem na cztery koła. Przód wyróżnia się solidnym wyglądem: poszerzone błotniki, imponujący chromowany grill oraz masywny zderzak nie pozostawiają wątpliwości co do terenowego charakteru tego auta. Patrząc z profilu, wysoki prześwit, mocno zarysowane nadkola i osłony nadwozia zachęcają do jazdy po najtrudniejszych drogach.
Samochód terenowy często kojarzy się z dużymi wymiarami. Dacia Duster jest tego zaprzeczeniem. Dzięki długości 4,31 m i szerokości 1,82 m, Dacia Duster jest autem kompaktowym. Pozwala jej to na swobodne poruszanie się zarówno w miejskim otoczeniu, jak też w terenie. Wygląd Dacii Duster wyraźnie świadczy o jej przynależności do samochodów terenowych.
Konstrukcja Dacii Duster pozwala pokonać każdy rodzaj drogi na całym świecie. Ze względu na zróżnicowane potrzeby klientów, Dacia Duster będzie dostępna na wszystkich rynkach, na które zostanie wprowadzona w wersji 4x2 – dla klientów poszukujących samochodu o wysokim zawieszeniu, z wysoko umieszczonym miejscem dla kierowcy, dającym poczucie bezpieczeństwa, nie potrzebujących jednak na co dzień napędu na cztery koła – oraz w wersji 4x4 o znacznie szerszej gamie zastosowań.
Wzmocnione podwozie Dacii Duster jest przystosowane do użytku terenowego, dzięki dużemu prześwitowi (powyżej 200 mm) i dużemu kątowi najazdu i zjazdu (30° - kąt najazdu i ponad 35° - kąt zjazdu).
Dacia Duster jest samochodem łatwym w eksploatacji, który nie jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla ekspertów od jazdy terenowej. Stosunkowo niska masa wynosząca 1.180 kg w wersji 4x2 i 1.280 kg w wersji 4x41, w połączeniu z kompaktowymi wymiarami sprawia, że jest to auto wyjątkowo zwrotne.
(Średnie masy samochodu gotowego do jazdy dla wszystkich wersji, bez opcji i bez kierowcy).
W wersji 4x4, dzięki prostemu i intuicyjnemu w obsłudze przełącznikowi umieszczonemu w dole kolumny kierownicy (formuła przejęta z Nissana), kierowca Dacii Duster może łatwo dostosować napęd do swoich potrzeb. Przełącznik umożliwia wybór między 3 trybami:
- Tryb AUTO: napęd jest automatycznie rozkładany na przednią i tylną oś w zależności od przyczepności. System zapewnia optymalny napęd niezależnie od warunków, dzięki czemu Dacia Duster może się poszczycić prawdziwie terenowymi zaletami. W normalnych warunkach napędzane są jedynie przednie koła. W przypadku utraty lub pogorszenia przyczepności część napędu jest przenoszona na tylną oś. W ekstremalnych warunkach napęd jest rozdzielany równo pomiędzy obie osie. Rozłożenie napędu zapewnia sprzęgło elektromagnetyczne przejęte z Nissana.
- Tryb LOCK: kierowca może elektronicznie zablokować system tak aby 50% napędu było stale przenoszone na tylną oś. Tryb ten jest zalecany w przypadku słabej przyczepności (śnieg, błoto, ziemia, piach) i niskiej prędkości.
- Tryb 4x2: napędzane są jedynie dwa koła. Ten tryb jest odpowiedni do jazdy po drodze o dobrej nawierzchni i pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.
SAMOCHÓD TERENOWY POSIADAJĄCY WSZYSTKIE ATUTY AUT DACII
Duster, będący szóstym samochodem w gamie Dacii, pozostaje wierny filozofii marki – cechuje go bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca, niskie zużycie paliwa i koszty eksploatacji oraz dobry poziom bezpieczeństwa i wysoka niezawodność.
Bezkonkurencyjny stosunek ceny do ilości miejsca
Pomimo, że ceny Dacii Duster są typowe dla kategorii miejskich samochodów, to jej wymiary zewnętrzne i wewnętrzne odpowiadają autom wyższej kategorii.
Dacia Duster może komfortowo pomieścić do 5 dorosłych osób. Zarówno z przodu jak i z tyłu zapewnia im taką samą ilość miejsca jak Dacia Logan. Bagażnik Dustera jest również niezwykle pojemny, zwłaszcza biorąc pod uwagę kompaktowe wymiary samochodu. Jego pojemność wynosi nawet 475 dm³ (w zależności od wersji). Po złożeniu tylnej ławki Dacia Duster oferuje imponującą ilość miejsca na bagaże – nawet do 1.600 dm³ (w zależności od wersji).
Niezawodne i oszczędne silniki o niskiej emisji CO2
Dacia Duster w wersji 4x2 i 4x4 będzie dostępna z silnikami benzynowym 1.6 16V 110 KM i wysokoprężnym dCi 85 KM, dCi 105 KM, które sprawdziły się już w licznych modelach Renault.
Silniki te idealnie spełniają kryteria niskich kosztów, solidności i łatwości obsługi cechujące markę Dacia. W połączeniu ze stosunkowo niewielką masą Dustera, silniki zapewniają temu terenowemu modelowi niskie zużycie paliwa i doskonałe parametry ekologiczne. Silniki wysokoprężne emitują poniżej 140 g CO2/km w przypadku wersji 4x2 – co uprawnia je do znaku Dacia eco² – i poniżej 150 g CO2/km w wersji 4x4.
Bezpieczeństwo – bezwzględny wymóg
W projektowaniu Dacii Duster wykorzystano uznane doświadczenie grupy Renault w dziedzinie bezpieczeństwa. Terenowy model Dacii posiada system ABS Bosch 8.1 z korektorem siły hamowania (EBV) oraz system wspomagania nagłego hamowania.
W zakresie bezpieczeństwa biernego, Dacia Duster jest seryjnie wyposażona w dwie czołowe poduszki powietrzne (w zależności od rynku) i 3-punktowe pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia na przednich miejscach. Dodatkowo, w zależności od wersji, może posiadać dwie boczne poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową, zapewniające wyższy poziom bezpieczeństwa w przypadku uderzenia w bok.
System zabezpieczeń uzupełniają pirotechniczne napinacze na przednich miejscach (w zależności od wersji). Zapewniają one optymalne utrzymanie klatki piersiowej, a w przypadku zderzenia czołowego ograniczają przesunięcie ciała do przodu dzięki dociśnięciu piersiowego i biodrowego odcinka pasa.
Podstawowe zalety samochodów Dacii: solidność i niezawodność
Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli opracowanych na płycie podłogowej B0/Logan, przyjęte rozwiązania konstrukcyjne zapewniają wysoką solidność i niezawodność, z których słyną samochody tej marki. Samochód został bardzo starannie zabezpieczony przed korozją:
– profile otwarte podwozia i drzwi zostały zabezpieczone woskiem;
– zewnętrzne połączenia zostały pokryte masą uszczelniającą;
– wosk został również zastosowany do zabezpieczenia części mechanicznych podwozia;
– podwozie, nadkola i progi zostały zabezpieczone przed uderzeniami żwiru.
Równie starannie konstruktorzy podeszli do układów elektrycznych i elektronicznych, wykorzystując rozwiązania, które sprawdziły się już w licznych modelach Renault.
O wysokim poziomie jakości Dacii Duster najlepiej świadczy fakt, że na większości rynków europejskich samochód będzie objęty 3-letnią gwarancją (lub do 100 tys. km przebiegu).
SAMOCHÓD PRZEZNACZONY NA RYNKI CAŁEGO ŚWIATA
Ambicje związane z produkcją i sprzedażą modelu Duster mają zasięg ogólnoświatowy. Model ten będzie stopniowo wprowadzany do sprzedaży w kolejnych częściach świata, podobnie jak odbywało się to w przypadku Logana i Sandero.
2010: Dacia Duster pojawi się na głównych rynkach docelowych marki
Wiosną 2010 roku Dacia Duster będzie dostępna w Europie, w Turcji oraz w krajach Maghrebu (Algieria i Maroko) i będzie stanowiła uzupełnienie gamy modeli Dacia, których sprzedaż rośnie na większości rynków. Poza trzema modelami adresowanymi do użytkowników indywidualnych (Logan, Logan MCV i Sandero), Dacia wypracowała sobie uznane miejsce także w segmencie pojazdów użytkowych (model Logan van i Logan pick-up).
Na rynku polskim Duster pojawi się na początku maja 2010 roku.
W czerwcu model Duster pojawi się także pod marką Renault na Ukrainie, na Bliskim Wschodzie (Izrael, Jordania, Syria, Liban, Egipt) i w niektórych krajach Afryki.
Zakłady Pitesti (Rumunia), wiodące zakłady produkujące samochody należące do gamy Entry, będą zaopatrywać wszystkie wspomniane wyżej rynki w Dustera tak pod marką Dacia, jak i Renault. Zakłady o zdolności produkcyjnej rzędu 350.000 samochodów rocznie, będą w dalszym ciągu wytwarzać także pozostałe modele marki.
2011: Renault Duster dostępny w Rosji, Brazylii i w rejonie Zatoki Perskiej
W 2011 roku model Duster zadebiutuje na kolejnych rynkach. Region Zatoki Perskiej będzie zaopatrywany przez fabrykę w Pitesti. Na rynek brazylijski Duster będzie produkowany wraz z modelami Logan, Sandero i Sandero Stepway w zakładach w Curitiba (Brazylia) i dystrybuowany na rynki Brazylii, Argentyny, Meksyku i Chile. Następnie rozpocznie się produkcja Dustera w Rosji, w zakładach Avtoframos (Moskwa).
ALAIN PROST ZA KIEROWNICĄ DACII DUSTER NA LODOWYM TORZE TROPHEE ANDROS
Usportowiona wersja Dacii Duster, z Alainem Prostem za kierownicą, wyruszyła na podbój lodowych torów w serii wyścigów Andros Trophee 2009-2010. Po dwóch etapach (5 i 6 grudnia w Val Thorens oraz 12 i 13 grudnia w Andorze) Alain Prost, prowadzący Dacię Duster, zajmuje drugą lokatę w punktacji Trophee Andros.
Źródło: Renault Polska
Dacia_Duster_2_.jpg
Plik ściągnięto 29577 raz(y) 106,25 KB
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-12-22, 13:36, w całości zmieniany 2 razy
Pierwszy post jest na portalu tymczasowo - niech ktoś napisze jakąś fajną notkę, to podmienimy... (:
Kilka wrażeń na gorąco:
* na fotkach wygląda dość poważnie, ale zdaje się, że jest po prostu rozmiarów... sedana;
* za to waży tyle co MCV-ka;
* silny punktem chyba faktycznie będą możliwości terenowe - prześwit wygląda na dobrze ponad 20 cm (może i 25?), a kąty natarcia i zejścia w okolicach 40°.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-12-08, 22:21, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-08, 16:39
Bardzo fajnie sie prezentuje. Pytanie jaka bedzie cena w Polsce ? Czy bedzie dzieki niej to pojazd skazany na sukces ? Jakie wyposazenie w cenie ? Wiele pytan na ktore jeszcze nie znamy odpowiedzi. Jednak duzym plusem jest zaistnienie marki Dacia jako producenta SUV. W wersji mini - Stepway oraz dojrzalego Dustera.
WERSJA AMBIENCE
Silniki 1,6 16V 110Km 4x2 50tys zł
1,5dci 85Km 4x2 Km 55tys zł
WERSJA LAURÉATE
Silniki 1,6 16V 110Km 4x2 54tys zł
1,5dci 85Km 4x2 Km 57tys zł
1,5 dci 110Km 4x4 63tys zł
WERSJA PRESIGE
Silniki 1,6 16V 110Km 4x2 57tys zł
Silniki 1,6 16V 110Km 4x4 61tys zł
1,5 dci 110Km 4x4 66tys zł
WERSJA ACCESS
Przedni i tylny zderzak w kolorze Czarnym
Obudowy lusterek bocznych w kolorze czarnym, lusterka regulowane ręcznie z kabiny
Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze czarnym
Przednia poduszka powietrzna kierowcy
Przednia poduszka powietrzna pasażera
ABS + system wspomagania nagłego hamowania
3-punktowe pasy bezpieczeństwa z przodu i w drugim rzędzie
Zagłówki na fotelach przednich i w drugim rzędzie z regulacją wysokości
Wskaźniki analogowe: prędkościomierz i obrotomierz
Kodowana blokada zapłonu
Układ ogrzewania i wentylacji o 4-stopniowej regulacji
Ogrzewana tylna szyba
Fotele przednie z regulacją wzdłużną
System mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych miejscach w drugim rzędzie
Tapicerka Ducas
Konsola centralna w kolorze grafitowym
Kieszenie w drzwiach przednich
Schowek w desce rozdzielczej
Uchwyt na puszki w konsoli centralnej
Zapalniczka
Relingi dachowe w kolorze czarnym
WERSJA AMBIENCE
ELEMENTY WYPOSAŻENIA SERYJNEGO:
AMBIANCE = ACCESS +
Klimatyzacja manualna
Elektrycznie podnoszone szyby przednie
Listwa nad wlotem powietrza chromowana
Boczne listwy ochronne w kolorze czarnym
Przedni i tylny zderzak w kolorze nadwozia
Obręcze kół stalowe 15” z kołpakiem pełnym
Przyciemniane szyby
Wycieraczka tylnej szyby
Wspomaganie układu kierowniczego
Centralny zamek drzwi
Przednie pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości
Zagłówek na środkowym miejscu w drugim rzędzie wsuwany w oparcie
Kanapa w drugim rzędzie dzielona w układzie 1/3 - 2/3, składana
Konsola centralna w kolorze stalowym
Osłona przeciwsłoneczna z lusterkiem po stronie pasażera
Kieszeń w lewych drzwiach bagażnika
Oświetlenie bagażnika
WERSJA LAURÉATE
LAURÉATE = AMBIANCE +
Radio CD z MP3
Elektrycznie podnoszone szyby przednie
Obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia, lusterka regulowane elektrycznie
Zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
Reflektory przeciwmgłowe
relingi dachowe chromowane
Komputer pokładowy
Centralny zamek drzwi zdalnie sterowany falami radiowymi
Elektrycznie podnoszone szyby przednie
Fotel kierowcy z regulacją wysokości
Kolumna kierownicy z regulacją wysokości
Chromowane obwódki dysz nawiewu powietrza / zegarów
Konsola centralna w kolorze matowego chromu
Tapicerowane wstawki z tkaniny na wewnętrznych płatach drzwi
Wewnętrzne klamki drzwi w kolorze matowego chromu
Oświetlenie schowka w desce rozdzielczej
Kieszenie w oparciach foteli przednich
WERSJA PRESIGE
RESIGE = LAURÉATE +
Radio CD MP3, wejście na Ipoda
Rozbudowany komputer
Elektrycznie podnoszone szyby przednie i tylne
ESP
Klimatyzacja automatyczna
Skóro podobna tapicerka
wstawki z chromu
klimatyzacja
Schowek na okulary
Siatka w prawych drzwiach bagażnika
ale oczywiście to są moje przypuszczenia
Proponuje żeby każdy jak ma ochotę stworzyć coś takiego i porówna się kto był najbliższy prawdy
WERSJA LAURÉATE.jpg
Plik ściągnięto 29492 raz(y) 18,76 KB
WERSJA AMBIENCE.jpg
Plik ściągnięto 541 raz(y) 228,56 KB
wersja Acces.jpg
Plik ściągnięto 532 raz(y) 191,03 KB
WERSJA PRESIGE.jpg
Plik ściągnięto 594 raz(y) 29,05 KB
WERSJA AMBIENCE.jpg
Plik ściągnięto 521 raz(y) 50,42 KB
WERSJA ACCESS.jpg
Plik ściągnięto 528 raz(y) 32,37 KB
Ostatnio zmieniony przez maciek 2009-12-08, 21:02, w całości zmieniany 8 razy
Oto zdjęcia samochodu Duster, a więc szóstego już modelu w gamie Dacii. Na polskim rynku samochód pojawi się już na przełomie kwietnia i maja.
Autor: Rafał Żaglewski
Dacia Duster oferowana będzie w wersji 4x4 lub alternatywnie z napędem na przednią oś. To mocny i niezawodny samochód adresowany do klientów poszukujących przystępnego cenowo samochodu terenowego do codziennej eksploatacji.
Dacia Duster w skrócie:
- długość: 4,31 m
- szerokość: 1,82 m
- masa własna: 1280 kg (wersja 4x2: 1180 kg)
- pojemność bagażnika: 475 /1600 dm3 (według VDA)
- prześwit: ponad 200 mm
- kąt najazdu: 30º
- kąt zjazdu: 35º
Czyli wyszło na moje.
Jak pamiętasz Krtku, na szacowałem, że długość będzie równa długości sedana czyli 4288 mm wobec deklarowanych przez Dacię 4310 mm dla Dustera. Różnica to 22 mm in plus.
Natomiast pojemność kufra ciut mniejsza 475 L/1600 L w Dusterze wobec 510 L w sedanie.
Za to dostepność bagażnika większa no i rozkładanie kanapy.
Co do cenowo/wyposażeniowej gdybologii to nie sądzę, żeby to była taka prosta ekstrapolacja kazusu Logana , to jest inna kategoria auta, więc, myślę, że wyposażenie
D'Accesa i L'Accesa będą z innych półek...
Pierwsze wrażenie: podoba mi się ! (Nie wiem jak metka )
P.S. Co do metki to jest i wskazówka w poniższym passusie:
Although Dacia Duster's price is comparable with that of a city car, its exterior and interior dimensions are more akin to those of a compact car from the next segment up.
czyli:
Pomimo, że ceny Dacii Duster są typowe dla kategorii miejskich samochodów, to jej wymiary zewnętrzne i wewnętrzne odpowiadają autom wyższej kategorii
Ma nadzieję, z nie chodziło o np. Toyotę IQ
No i Kaszkaj jest reklamowany jako "miejski twardziel"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2009-12-15, 23:33, w całości zmieniany 4 razy
Wygląda na to, że płyta podłogowa jest po prostu ta sama - być może wręcz z dokładnością do pojedynczych elementów.
Różnica w długości wynika chyba tylko z innego ukształtowania osłon zderzaków (podobnie jak w MCV faza 1. / 2.), natomiast w rozstawie osi - ze zwiększonego prześwitu (jak w Sandero / Stepway; TSD to w ogóle ciekawe czy w Dusterze zawieszenie z tyłu jest jakoś inaczej rozwiązane...).
O rozmiarach w środku jest też napisane wprost, że są "takie same" jak w Loganie - choć np nad głową pasażerów z tyłu jest na pewno lepiej.
No i pozostaje kwestia tego, czy powstanie zapowiedziana - ale czy to było oficjalnie? - wersja 7-osobowa. Wydłużanie rozstawu osi nie jest jednak dobre dla terenówki - to już bym wolał odpowiednio doposażoną MCV-kę ("Pakiet Terenowy"?).
Skoda ma ciekawszą ofertę silników, ale cenowo ... gały wywaliłem jak je zobaczyłem (za dobrze wyposażonego diesla - mam na myśli 140 KM, a jest też 170 KM - trzeba dać ponad 100 tys. zł), a z tyłu miejsca jest naprawdę malutko.
Jeszcze jakiś czas temu Dacia była kojarzona wyłącznie z Loganem. Teraz się to dość szybko zmienia, bo po kolejnych wersjach nadwoziowych Logana, po modelu Sandero i Sandero Stepway, do gamy modelowej już wkrótce dołączy nowy crossover o nazwie Duster.
Dacia Duster w pełnej okazałości
Dacia Duster pod względem technologicznym nie będzie niczym szokować - wykorzystano między innymi płytę podłogową z Logana, silniki Renault oraz napęd na cztery koła Nissana. Jednak w połączeniu z korzystną ceną (nie jest jeszcze znana) Duster już wiosną może sporo namieszać w segmencie aut "uterenowionych".
>> Dacia Duster na filmie - mojeauto.tv <<
Dacia Duster mierzy 4,31 m długości i 1,82 m szerokości. Ma to wystarczyć do w miarę komfortowego podróżowania w cztery osoby (auto będzie oczywiście pięciomiejscowe). Do tego dochodzi przyzwoitej wielkości bagażnik o pojemności 475 litrów, który w razie konieczności można powiększyć do 1.600 litrów.
Aby Duster dawał sobie radę także po zjechaniu z utwardzonej nawierzchni, poza powiększonym do 200 mm prześwitem, auto zostało wyposażone w układ napędu na cztery koła (będzie też oferowana wersja z napędem tylko na przód). Układ 4x4 posiada trzy tryby pracy, załączane przez kierowcę. Będzie on mógł załączyć jedynie napęd na przednią oś, stały napęd na obie osie z rozdziałem momentu w proporcjach 50:50 oraz tryb auto. W tym ostatnim w normalnych warunkach cały napęd będzie przenoszony na przednie koła, gdy zaczną się problemy z przyczepnością automatycznie do 50% momentu zostanie przekazana na tył.
Obie wersje, 4x2 oraz 4x4, będą dostępne na początku z trzema jednostkami napędowymi, znanymi już z innych modeli Renault. Jedyny w ofercie silnik benzynowy 1,6 16V dysponuje mocą 110 KM. Silniki wysokoprężne to dwie odmiany 1,5-litrowej jednostki o mocy 85 i 105 KM. Wszystkie silniki w połączeniu ze stosunkowo niską wagą Dustera (1.180 kg w wersji 4x2 i 1.280 kg w 4x4) zapewniać mają korzystne spalanie, a tym samym umiarkowaną emisję CO2.
>> Dacia Duster na filmie - mojeauto.tv <<
Na debiut rynkowy Dacii Duster musimy jeszcze poczekać do wiosny, a dokładnie sprzedaż auta ma ruszyć po marcowej wystawie w Genewie, gdzie Duster zostanie po raz pierwszy zaprezentowany szerokiej publiczności. W kolejnych miesiącach crossover Dacii pojawi się także na innych rynkach - w Afryce, Azji i Ameryce Południowej.
no to masz teraz dylemat maciek ;] czy stepway czy duster ;] fajnie sie prezentuje jeszcze jak dadza w kolorze brazu to juz calkiem bedzie fajnie wygladalo to autko;] szkoda tylko ze brak silnika 2.0 16v 4x4 . ale jak scenic 1.6 16v daje sobie w miare rade na ulicach to duster tez bedzie mial czym pociagnac :p ciekawe czy bedzie 6 biegowa skrzynia biegow jak w scenicu
Przemyślałem sprawę ceny i obstawiam wyjściowo... okolice między 40 a 45 kzł - drogą dedukcji:
1. buda jest trochę mniejsza niż MCV-ki, ale w sporej części nowa, więc powinna kosztować podobnie;
2. w wersji 4x2 układ jezdny, nawet złożony częściowo z innych elementów, również nie powinien chyba odbiegać kosztem od pozostałych Daciek;
3. wyjściowo ma być 1.6 16v - w MCV-ce dostępna tylko w Laureate: 44150 zł;
4. różnica między Accesem a Laueratem to 5500 zł;
5. zatem 44150-5500 = właśnie ~40 kzł, może 45 uwzględniając dodatkowe oplastikowanie i marżę tytułem "za nowość!".
Z drugiej strony - rozrzut cenowy w MCV-ce wynosi 16 tys. zł, ale że w Dusterze są jeszcze droższe silniki oraz 4x4, to może to być w jego przypadku nawet 20-25 tys. zł dopłaty za wersję topową.
Tak czy owak - wydaje się chyba wciąż dość atrakcyjne w stosunku do konkurencji...
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-12-11, 01:07
A co powiecie na to, żę w ameryce pd. Duster ma być dostępny rok później niź w Europie? Nawet nie mają zdjęć z logo Renault.... Choć produkowany ma być u nich.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-12-11, 13:13
Krótki artykuł o Dacii Duster z lokalnej śląskiej gazety. Traktowałem Dustera z rezerwą jako odpowiedź na chwilową modę. Bałem się, że będzie to kolejna stylistyczne połączenie kilku rożnych koncepcji (coś w rodzaju crossovera) i w efekcie powstanie samochód, który tak naprawdę nadaje się tylko do zaparkowania pod klubem nocnym, lub operą. Tymczasem wyszło całkiem sensownie. Przyzwoite katy natarcia, zejścia, prześwit, z pewnością osłony podwozia. Z wyjątkiem najsłabszego turbodiesla (85 KM) reszta jednostek napędowych ma minimalną moc maksymalna potrzebna do sprawnego poruszania się po bezdrożach. Generalnie tania alternatywa dla Subaru Forestera, Outbacka . Trochę żal, że biegami terenowymi nie można sterować za pomocą dźwigni. Rozumiem jednak, że nawet w Daciach będzie to już rozwiązanie zbyt przestarzałe...
Duster_DZ.jpg
Plik ściągnięto 424 raz(y) 107,8 KB
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2009-12-11, 13:16, w całości zmieniany 1 raz
Z wyjątkiem najsłabszego turbodiesla (85 KM) reszta jednostek napędowych ma minimalną moc maksymalna potrzebna do sprawnego poruszania się po bezdrożach.
Nie patrz na moc, tylko na moment obrotowy. 85-konny diesel zdecydowanie lepiej poradzi sobie z autem niż benzyniak. Ten 85-konny diesel ma 200 Nm, a benzyniak (zaledwie) 148 Nm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum