Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-11, 22:01
Niskie czy wysokie obroty silnika-co lepsze
Autor Wiadomość
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2015-02-23, 16:51   

Ja tam umiem tak zaplanować manewr, co by silnik miał odpowiednio dużo Nm i miejsca na rozpędzenie wystarczylo. Co do wymuszania przy wyprzedzaniu to liczy się generalnie to kto pierwszy rozpoczął manewr wyprzedzania ale w dobie wszedobylskich kamer z GPS, przed sadem może być tez istotne, kto wyprzedzał zgodnie z przepisami. Jeśli obaj i stesmy na prawym pasie i obaj sygnalizuje my manewr wyprzedzania i przekraczały os jezdni to czyja będzie wina kiedy wjedziesz mi w kuper ?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-02-23, 19:40   

Ja ci w kuper nie wjadę, bo nie jestem dżender. ;-) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A tak na poważnie to jest jeszcze zasada ograniczonego zaufania i staram się przewidywać manewry, które mogą wykonać inni.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-02-23, 19:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-02-23, 19:53   

Cav napisał/a:


Ten silnik zryjesz raczej jazdą w granicach 2 tys obr., a nie 4 czy 5.
Wolnossącym benzyniakiem powinno się jeździć między obrotami momentu maksymalnego a mocy maksymalnej, czyli w tym przypadku od 3750 do 5750 bodajże.
Jeżdżąc inaczej jeździsz nieprawidłowo.

Chce się jeździć niżej - kupuje się silnik z turbiną.

Ja bym jednak wrócił do początku dyskusji. Cav napisał jak wyżej. Można to rozumieć na różne sposoby.
1. Jeździmy jak poleca instrukcja - najczęściej na 4 i 5 biegu, czyli z prędkością od 105/h do 160/h - tyle mniej więcej osiągnie Duster, jeśli prędkość nie powodująca zniszczenia sinika to ja wolę być kapelusznikiem i zniszczyć silnik - niż być wariatem drogowym jeżdżącym 105 po terenie zabudowanym
2. Jeździmy z prędkościami najczęściej uważanymi za rozsądne czyli max 50-60 w terenie zabudowanym ( co jest już poza przepisami) i do 120-130 poza nim ( jak poprzednio) - czyli w terenie zabudowanym używany 1 i 2 biegu ( 3750 obr na 3 -cim to już 75/h) a poza terenem zabudowanym na 3 i 4, sporadycznie na 5 ( 3750 obr na 5-tym - 125km/h )
3. Cav nie wie co pisze
Wybór wersji należy do ciebie :-D
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2015-02-23, 19:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-23, 20:18   

PiotrWie napisał/a:
Cav napisał/a:


Ten silnik zryjesz raczej jazdą w granicach 2 tys obr., a nie 4 czy 5.
Wolnossącym benzyniakiem powinno się jeździć między obrotami momentu maksymalnego a mocy maksymalnej, czyli w tym przypadku od 3750 do 5750 bodajże.
Jeżdżąc inaczej jeździsz nieprawidłowo.

Chce się jeździć niżej - kupuje się silnik z turbiną.

Ja bym jednak wrócił do początku dyskusji. Cav napisał jak wyżej. Można to rozumieć na różne sposoby.
1. Jeździmy jak poleca instrukcja - najczęściej na 4 i 5 biegu,


Błąd - to bieg (a więc i obroty) dostosowuje się do prędkości, a nie odwrotnie.

Czyli przy normalnej jeździe dla diesla - jak obroty spadają poniżej 1500 obr/min - zmiana biegu w dół, jak przekraczają 2500 - zmiana w górę, jak chcesz przyspieszyć, ale masz poniżej 2000 - zmiana w dół.

Jak potrzebujesz pojechać szybciej dodaj to wszystkiego 500 obr/min, czyli:
- jak chcesz bardzo szybko przyspieszyć, ale masz poniżej 2500 - zmiana w dół
itd

Przy benzyniaku - wszystko jeszcze z 1000 w górę.

PiotrWie napisał/a:

Jeździmy z prędkościami najczęściej uważanymi za rozsądne czyli max 50-60 w terenie zabudowanym


To że Ty coś uważasz za rozsądne, nie znaczy że tak jest, więc daruj sobie słowo "zazwyczaj".
Nie każdy mieszka na wsi, gdzie w zabudowanym są tylko jednopasmowe drogi.
Gdzieniegdzie bywają też bezkolizyjne drogi, z trzema pasami w każdą stronę - a jakże w terenie zabudowanym.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-02-23, 20:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-02-23, 20:47   

Cav napisał/a:


Błąd - to bieg (a więc i obroty) dostosowuje się do prędkości, a nie odwrotnie.

Czyli przy normalnej jeździe dla diesla - jak obroty spadają poniżej 1500 obr/min - zmiana biegu w dół, jak przekraczają 2500 - zmiana w górę, jak chcesz przyspieszyć, ale masz poniżej 2000 - zmiana w dół.

Jak potrzebujesz pojechać szybciej dodaj to wszystkiego 500 obr/min, czyli:
- jak chcesz bardzo szybko przyspieszyć, ale masz poniżej 2500 - zmiana w dół
itd

Przy benzyniaku - wszystko jeszcze z 1000 w górę.

PiotrWie napisał/a:

Jeździmy z prędkościami najczęściej uważanymi za rozsądne czyli max 50-60 w terenie zabudowanym


To że Ty coś uważasz za rozsądne, nie znaczy że tak jest, więc daruj sobie słowo "zazwyczaj".
Nie każdy mieszka na wsi, gdzie w zabudowanym są tylko jednopasmowe drogi.
Gdzieniegdzie bywają też bezkolizyjne drogi, z trzema pasami w każdą stronę - a jakże w terenie zabudowanym.

Po pierwsze sam sobie przeczysz - początkowa polecałeś jazdę od 3750 obr do 5700, a teraz piszesz o redukcji przy 3500, a więc przed osiągnięciem "idealnych" obrotów.
Po drugie - nawet na trzypasmowej drodze w każdą stronę potrafi wybiec dziecko - co przy drodze hamowanie Dustera na pewno spowoduje wypadek - a wtedy będziesz powtarzał jak każdy kto zabił kogoś na drodze " ON PRZECIEŻ POJAWIŁ SIĘ ZNIKĄD"
 
kicia 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Pomogła: 9 razy
Dołączyła: 07 Kwi 2014
Posty: 365
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-02-23, 21:47   

W Polsce to nigdy nic nie wiadomo ;-)
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-23, 22:46   

kicia napisał/a:
W Polsce to nigdy nic nie wiadomo ;-)


Pewnie na Orlenie zatankował :mrgreen:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-23, 22:46   

PiotrWie napisał/a:

Po drugie - nawet na trzypasmowej drodze w każdą stronę potrafi wybiec dziecko - co przy drodze hamowanie Dustera na pewno spowoduje wypadek -


Ale poleciałeś po demagogii po całości, aż na mdłości się zbiera.

Dziecko ma rodziców, których obowiązkiem jest nadzór nad nim, więc jego pojawienie się na drodze szybkiego ruchu, będzie TYLKO I WYŁĄCZNIE ich winą.
Jeśli uważasz, że z tego powodu ktoś będzie się wlókł 60-tką przez cały kraj to tylko na szyderczy śmiech to zasługuje....

P. S.
Nie ma sensu kontynuacja durnych pseudodyskusji z kapelusznikiem, któremu do łba i tak nic nie trafi, bo jak zwykle w takim przypadku, paniczny strach przed prędkością wyłącza mózg.
Tak więc - żegnam.
PLONK
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-02-23, 22:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2015-02-24, 10:02   

Przecież przy setce można czytać gazetę, co to za prędkość. :mrgreen: Zdrowie kapeluszników ;-)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-02-24, 12:48   

uuuu... [płacze] uuuu... Cav dał mi ignora! Jak żyć? Panie moderatorze, jak żyć? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
  Wysłany: 2015-02-24, 13:07   

eplus napisał/a:
uuuu... [płacze] uuuu... Cav dał mi ignora! Jak żyć? Panie moderatorze, jak żyć? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:


Musisz się z tym pogodzić. Zaraz połowa forum z woli Cav'a będzie zignorowana.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2015-02-24, 13:14   

Cav napisał/a:
PiotrWie napisał/a:

Po drugie - nawet na trzypasmowej drodze w każdą stronę potrafi wybiec dziecko - co przy drodze hamowanie Dustera na pewno spowoduje wypadek -


Ale poleciałeś po demagogii po całości, aż na mdłości się zbiera.

Dziecko ma rodziców, których obowiązkiem jest nadzór nad nim, więc jego pojawienie się na drodze szybkiego ruchu, będzie TYLKO I WYŁĄCZNIE ich winą.
Jeśli uważasz, że z tego powodu ktoś będzie się wlókł 60-tką przez cały kraj to tylko na szyderczy śmiech to zasługuje....

P. S.
Nie ma sensu kontynuacja durnych pseudodyskusji z kapelusznikiem, któremu do łba i tak nic nie trafi, bo jak zwykle w takim przypadku, paniczny strach przed prędkością wyłącza mózg.
Tak więc - żegnam.
PLONK

Owszem - zupełnie zgadzam się że nie ma o czym dyskutować. Pozostaje tylko życzyć abyś nie trafił na tak samo pozbawionego wyobraźni pieszego, który postanowi przebiec przed maską, "bo przecież w mieście samochody jeżdżą 50-60/h więc zdążę" a za to żebyś zapoznał się na własnym doświadczeniu z nowo wprowadzanym cennikiem mandatów - bo na brak wyobraźni jest tylko jedno lekarstwo - STRACH - jak takie miszcze kierownicy pojadą do krajów o wyższej kulturze motoryzacyjnej - a także wyższych karach dla ignorantów - to nagle okazuje się że się da jeździć normalnie :-D
Ja też żegnam.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2015-02-24, 13:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-02-24, 14:25   

Często czytając forum korzystam z tabletu, i w trakcie przewijania co rusz dodawałem kogoś do listy ignorowanych, zanim zajarzyłem o co chodzi miałem fajną listę :mrgreen:
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2015-02-24, 14:28   

Cytat:
Często czytając forum korzystam z tabletu, i w trakcie przewijania co rusz dodawałem kogoś do listy ignorowanych, zanim zajarzyłem o co chodzi miałem fajną listę


Nie pisałem wcześniej, ale też tak miałem. Przez przypadek dodawało mi się do listy, a później nie kumałem o co chodzi w wątku, bo brakowało połowy wpisów. :oops:
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-02-24, 14:34   

Dokładnie tak jak ja, myślałem że administracja kogoś wywaliła,a to ja okazałem się decydentem :mrgreen:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-24, 16:49   

Piotrek721015 napisał/a:
eplus napisał/a:
uuuu... [płacze] uuuu... Cav dał mi ignora! Jak żyć? Panie moderatorze, jak żyć? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:


Musisz się z tym pogodzić. Zaraz połowa forum z woli Cav'a będzie zignorowana.


Jak tyle kapeluszy, względnie pyskaczy się znajdzie to nie widzę problemu.
Zawsze to lepsze niż czytanie bzdetów czy od dymu na forum.
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2015-02-24, 20:43   

Paweł napisał/a:
............ wyłączam tryb "eco"..............


I to jest tragiczne rozwiązanie producenckie
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-02-25, 13:04   

Szczerze mówiąc to nie wiem o co tu się spierać w kwestii wyprzedzania bo jak dla mnie to technikę wyprzedzania dostosowuje się do warunków i do samochodu jakim się jedzie, a nie samochód i warunki do wymarzonej techniki. Masz moc i miejsce to i bez rozpędzenia wyprzedzisz, nie masz mocy i miejsca to bez rozpędzenia nie wyprzedzisz.

Jeżdżę różnymi samochodami. Zdarza się i z bardzo słabymi silnikami i to w dodatku mocno załadowanymi. A dawniej, zanim na pewnych odcinkach zrobili autostradę a wykonali już "uspokajanie" ruchu prawie na całym odcinku, tak jeździłem drogą numer 4 do Rzeszowa. Człowiek nie myślący mógł praktycznie jechać za jednym tirem z Krakowa do Rzeszowa. Jedynie na obwodnicy Tarnowa mógł go"bezstresowo" wyprzedzić ;-) . Jedyną sensowną techniką wyprzedzania w takim przypadku było uprzednio przed miejscem nadającym do wyprzedzania "odpuścić" od tira, redukcja, rozpędzić się i wyprzedzić (czasami jeszcze w trakcie wyprzedzania zmiana biegu na wyższy przed momentem gdy silnik już przestanie ciągnąć). Ludzie wyznający zasadę rozpędzania się na lewym pasie w każdych warunkach nawet jadąc dobrymi samochodami często lądowali po lewej stronie wysepki (pół biedy jak się zaraz kończyła) lub musieli robić awaryjne hamowanie bo tir za długi a z naprzeciwka już mknie inny na "pocałunek". Jadąc za takimi kierowcami już z definicji zostawiałem im miejsce żeby mieli gdzie się z powrotem schować. Co gorsze takie typy to często widząc, że wyprzedza je samochód 2-3x tańszy (a oni nie dają rady nikogo wyprzedzić), w momencie wyprzedzania dusili gaz żeby ich nie wyprzedzić bo by im żyłka pękła. Jedynym rozwiązaniem było wzięcie takiego typa z zaskoczenia - postępowanie identyczne jak przy tirze choć wyprzedzić osobówkę to nie problem.

Ogólnie wyznaję zasadę, że wszystkim da się jeździć trzeba tylko myśleć. Nieraz widzę wielkie fury z wielkimi silnikami a kierowca nie może włączyć się do ruchu, gdzie maluchem człowiek by się bez problemu zebrał. To nie samochód jeździ tylko "głowa kierowcy".
 
Paweł 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 79
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-02-25, 13:31   

skylar napisał/a:
To nie samochód jeździ tylko "głowa kierowcy".

ale w tej głowie musi coś ;-) jeszcze być
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-02-25, 17:58   

eplus napisał/a:
uuuu... [płacze] uuuu... Cav dał mi ignora! Jak żyć?


Przepraszam, że się wtrącam, ale ja bym taką okoliczność wykorzystał, żeby się napić troszkę więcej niż zwykle ;-)
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-02-25, 18:34   

Dzięki, wypróbuję!
Ado skylara - jeżdżę Tarnów-Rzeszów, wysepek i zwężeń nasypali tam więcej, niż ustawa przewiduje. :-P
Co do technik wyprzedzania i drażliwych kierowców - gdy jeździłem maluchem (a wtedy jeszcze dawało się jeździć naprawdę szybko, rekord trasy Łańcut-Tarnów mam właśnie na maluchu, było to jakieś 1h 10min - 1h 13min ze startu zatrzymanego do zatrzymania (100km) - miałem nieraz do czynienia z gościem w większym samochodzie, który przyspieszał nie dając się wyprzedzić. Trzeba było go "zamęczyć" - jechałem tuż za nim 8km czy ile trzeba było, aż się spocił, zasapał i w pewnej chwili wyraźnie odpuszczał gaz. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-02-26, 17:58   

To współczuję koledze częstej styczności z tą trasą. Dawniej to była fajna droga. Teraz to na niej chyba doktoryzowali się specjaliści z katedry dez-organizacji ruchu i jazda tą drogą do przyjemnych nie należy. Zresztą w Krakowie ostatnio wymyślili parę takich rzeczy, że normalnie strach się bać co będzie następne :-P .
Tak jak pisałem Maluch też auto i da się nim dobrze jeździć.
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 /LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 802
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-02-26, 21:03   

w 1997 kupiłem Malucha z 1984 roku -ruina, po wymianie skrzyni biegów , zaworów uszczelniaczy, łańcucha rozrządu przez trzy lata autem zrobiłem 60Kkm bez usterek i stresów, rekord trasy padł na autostradzie Katowice - Kraków 120km/h non stop do bramek.
Najstarsze moje auto najlepiej wspominane.DA SIĘ JEŹDZIĆ!!!
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2015-02-28, 19:11   

Popularny temat ostatnio... To teraz moje przemyslenia...

Szkodliwe sa:
1. Wysokie obroty
2. Obciazenie, czyli duza sila napedowa
3. Drgania

Wnioski wyciagajcie sami...

Przypomne jeszcze, ze im wyzszy bieg, tym wieksze obciazenie silnika przy tej samej sile na kolach :)

I nie ma tu znaczenia czy auto ma duzy moment przy niskich obrotach...

Osobiscie lubie niskie obroty, ale chyba zmienie troche styl jazdy i zaczne czesciej redukowac przed przyspieszaniem.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-02-28, 19:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-28, 21:21   

może zdefiniujmy czym są te mityczne wysokie obroty ?
w nowych benzynowych silnikach wysokie obroty zaczynają się od 6-7 tyś obr
w dieslach od 4 tyś
w starszych benzyniakach zwykle obrotomierz zamykał się na 6 tyś więc nie można było kręcić powyżej 5
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne