Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pełny cennik Dustera w Polsce
Autor Wiadomość
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-26, 10:03   

dziś piszę do Dacia Polska (a właściwie do Renault Polska ) maila z prośbą o sprecyzowanie co i jak z tym FAPem. W materiałach promujących wejście na rynek dustera, doczytałem się że dCi 110 FAP ma przeglądy co 30.000km albo co 2 lata więc sugerowało by to że nie jest to to samo rozwiązanie które serwis renault zna z lagunyIII (gdzie przeglądy skraca się do 15.000km).
Zobaczymy co odpowiedź w sprawie użytkowania tej wersji samochodu w miejskich warunkach.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-26, 10:57   

Mówiąc szczerze: gdyby się okazało, że trasy są jednak konieczne, to nawet bym się chyba ucieszył... <:

Oznaczałoby to tylko, że te silniki po prostu nie nadają się do miasta - czyli dokładnie tak samo jak diesle bez FAP .

Oczywiście: częściowo z innych powodów - ale organizmy mieszkańców tylko się ucieszą z braku "klekotów", bez względu na powody. Cząstki stałe to bowiem tylko jeden ze składników spalin diesli, które nawet bez nich są dużo gorsze niż pobenzynowe.


Zatem, po przemyśleniu, właściwie mogę poprzeć wniosek o zaprzestanie montażu FAP do samochodów osobowych - razem z zakazem wjazdu diesli do miast (:
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-26, 11:22   

Taaa... małolitrażowe samochody osobowe z silnikami diesla, to największy producent czastek stałych w miastach... zdecydowanie powinno się im zakazać wjazdu.
Generalnie po miastach to tylko rowerami i ewentualnie samochodami elektrycznymi.

Generalnie żebyś mnie dobrze zrozumiał:
JA nie mam nieć przeciw rozwiązaniom poprawiającym czystość naszej planety, tylko zdecydowanei jestm przeciwko wprowadzaniu rozwiązń które są niedopracowane.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-05-26, 11:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-26, 11:43   

Mnie osobiście jest naprawdę wszystko jedno, czy te cząsteczki i cała reszta syfu są wyprodukowane w 1000 małych diesli, czy w 100 wielgachnych...


...Aczkolwiek z czysto technicznego punktu widzenia, to zazwyczaj im większy silnik, tym sprawniejszy - i czyściejszy, bo łatwiej opanować emisję jednej sztuki niż 1000. Dlatego też jeden, nawet kopcący, autobusem czy TIR są najczęściej znacznie lepsze niż 100 osobówek czy furgonetek, a wieeeeelka elektrociepłownia lepsza niż piec w każdym domu osobno.

(Chociaż wcale niekoniecznie oznacza to automatycznie, że dla każdego klienta osobno jest to jednak bezpośrednio tańsze, w postaci rachunku. Tyle że mało kogo obchodzi, że bilans całkowity - wydatki na budowę, naprawy, zdrowie oraz rachunki prywatne - jest niższy).


Dlatego też do listy:
Cytat:
Generalnie po miastach to tylko rowerami i ewentualnie samochodami elektrycznymi.

należałoby dodać - na pierwszym miejscu! - komunikację miejską.


(No i z produkcją i utylizacją autek elektrycznych jest podobnie jak z FAP...).


A rozumiem Cię doskonale: ekologia - tak, ale nie za Twoje pieniądze... (((;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-05-26, 11:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-26, 11:48   

laisar napisał/a:


A rozumiem Cię doskonale: ekologia - tak, ale nie za Twoje pieniądze... (((;


A wiesz czym się zajmuję i jak inwestuję w ekologię ? :)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-26, 11:55   

A zauważyłeś emotikonkę na końcu? [:


Oczywiście - nie wiem, ale też żart specjalnie był nieco przerysowany, bo ja doskonale wiem, że życie jest bardzo skomplikowane, a w obecnej sytuacji naprawdę niewielkie mamy pole manewru.

Tyle że ja jestem optymistą-pozytywistą (: i po prostu uważam, że zbyt wiele osób usprawiedliwia się w zbyt wielu sytuacjach w sposób pokazany tu: http://www.youtube.com/watch?v=IurtF2aRedI
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-06-15, 22:38   

Dobrze, Krtku, że zauważyłeś pewien "mały problem" z autami elektrycznymi, a zwłaszcza z ich "zbiornikiem paliwa". Choćby kwestia tyfuśnego recyklingu. Jeżeli silniki będą typu "trójfazowe, prądu stałego (oksymoron!) na magnesach stałych",
O! na przykład taki
to wieszczę rychłą potrzebę szabrowania innych planet w celu pozyskania metali ziem rzadkich. Byłbyż to motor dalszego rozwoju astronautyki :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

I jeszcze zdjęcie z terenu pewnego zakładu.

spaliny_diesla.JPG
Plik ściągnięto 13327 raz(y) 168,29 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-06-22, 12:26, w całości zmieniany 3 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-17, 22:03   

no i jest szansa że w przyszłym miesiącu będę współuczestniczył w teście duster (jeśli się uda załatwić do testów taką jak chcę: 4x4 dci), więc poćwicze ją trochę w terenie i na trasie :) no i zobaczymy ile rzeczywiście będzie paliła przy ostrym i deikatnym trakowaniu ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-06-17, 22:46   

W Rzeszowie pod Zodiakiem widziałem testowy egzemplarz 4x4 1.5 dCi Laureate z pakietem Look i tabliczkę "cena w tej konfiguracji (ok.) 70 kPLN"
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-18, 07:53   

no... ta cena jest już daleka od 39900 ;) ale nadal jest bezkonkurencyjna na rynku.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-18, 09:34   

Daliby gołego Dustera Dustera, jak w bardziej cywilizowanych krajach, to by dopiero zakozaczyli ceną... d:
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-19, 14:20   

Ja włąnie wróciłem z jazdy 4x4 dci110
wrażenia wobez poprzedniej jazdy (4x2 1.6 16v):
zauważalnie ciszej: przy 130km na 6 biegu silnika nie suchać, trochę przeszkadza areoynamika. w każym razie jest b.dobrze. Przy 95km/h w zasadzie jest cisza zmącona tylko szumami opon i ew. nawiewu -klasa!!
na niskich obrotach jest naprawdę dobrze - ani specjanie uciązliwych wibracji anie hałasu od silnika wkręcającego się na obroty. W połaczeniu z rewelacyjnie wręcz wkręcającym się na wyżyny silnikiem (chyba spraka zmiennej geometrii) praktycznie non stop miałem zakres obrotowy 2000-3500. Do 2000-2200 obrotów silnika tak nie sychać, że nawet zapomina się że trzeba bieg zmienić. Być może właśnie przez te obroty, spalanie rozczarowało: komputer przy jeździe miasto + drogi grunowe + kawałek z prędkością 130km/h pokazywał 9.6L/100 !!!! zresertowaem go i wracając napac jechałem ze stałą prędkością 95km/h + kawałek musiałem zwonić bo by korek. średnia wyszła 5.3 - bardzo dużo :( (jak jechałem te 95 to komp pokazwywał między 6-6.8l/100). może być to kwestia niedotarcia (samochód miał dopiero 70km).
Aha, w terenie miałem Auto, na trasie 4x2, cay czas włączona klima.
po przeprawie po ostrych wybojach zapaliła się kontroka -pod prędkościomierze taka jakby miska (myślałem że to miska olejowa - może niski poziom oleju ?), pracownik salonu nie wiedział co to, po jakimś czasie sama zgasła.
To tyle reacji z jazdy najdroższą wersją, pewnie trochę zniekształconej emocjami ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-24, 15:54   

kilka info (jeśłi jeszcze ktoś jest zainteresowany wersją 4x4 dci)
dziś uzyskałem informacje że samochód którym miałem okazję jeździć, ma już na liczniku kilkaset kilometrów więc nie całkiem taki świeży i potrafi przy jeździe z prędkością 160-170km/h zmieścić się w średnim spalaniu 8.7l/100 (szkoda że panowie w salonie nie mogli jeździć "normalnie" i zobaczyć co pokazuje komp :/

w internecie znalazłem jedyny do tej pory "test" tej wersji dustera:
http://www.play-auto.net/...10-hp-laureate/
potwierdzają się moje spostrzeżenia, że silnik daje wspaniały komfort jazdy, ale niestety także te ze spalaniem nie jest dobrze :/
8.5L/100km/100 to tylko litr mniej niż wersja benzynowa, tańsza o 10.000zł !!
7.5L przy podróżowaniu 120-140 brzmi już lepiej. Ale 4.9 przy 50-60km pokazuje że chyba nie będzie tym samochodem można jeździć oszczędnie :( (tzn nie więcej niż 5l/100 przy prędkości 90-100km/h.
w mieście 7.8-8.5 z klimą i 4 osobami na pokładzie - źle nie jest, ale rewelacyjnie też nie - duster 4x2 dci 85 jest pewnie 2 litry oszczędnijszy.
No i teraz pytanie czym to wszystko jest spowodowane ? Wał napędowy ? różnica w masie ? a może soft silnika zmodyfikowany pod kątem FAPa (sporo można przeczytać na ten temat w necie że te same wersje silnika z FAP i bez mają całkowicie różną charakterystykę) ? za krótki 6. bieg ?
No bo te dane przerażają - takie wartości spalania spokojnie można uzyskać SUVami cięzszymi o 200-300kg, napędzanymi silnikami sporo większymi i silniejszymi :/

edit
jeszcze jeden test:
http://www.autopruvodce.c...5_dCi_exception
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-06-24, 16:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-24, 16:26   

Ogólnie 4x4 jest oczywiście zawsze bardziej paliwożerny natomiast nie sądzę, żeby dało się cokolwiek miarodajnego powiedzieć, bo jak na razie jest to jednostkowe doniesienie ze źródła o wątpliwej wartości poznawczej - ani dilerzy, ani dziennikarze za paliwo nie płacą i wszystkimi możliwymi pojazdami jeżdżą w ten sam sposób: "decha" d;

To już lepiej poszukać doniesień użytkowników innych renówek z tymi/podobnymi silnikami - może prędzej dałoby się jakieś wnioski wyciągnąć...
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-06-24, 16:30   

Ja trochę nie na temat - kupno auta demo, to jednak nie najlepszy interes - o prawidłowym docieraniu takiego auta trzeba zapomnieć.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-24, 16:31   

Szczególnie diesli z turbo ....
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-06-24, 18:36   

odnośnie spalania. Może być zależne od opon które są założone jeśli są założone terenowo-drogowe może być wyższe spalanie, jak by założyć normalne opony np. 16 czy 17 typowo drogowe można było mniejsze wartości spalonego paliwa zobaczyć. Następną rzeczą jest to czy na jakim trybie samochód jeździł bo jeśli włączali żeby stale był włączony napęd 4x4 też to zwiększa spalanie ( wiadomo że po 80km/h zmienia się tryb 4x4 na 4x2)
to są moje spostrzeżenia, po zatem jak wcześniej inni wspominali że jak jest samochód nie mój to można niszczyć (decha, a ch*j niech pokaże co potrafi - typowe myślenie)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-24, 19:07   

ja sobie zdaję sprawę, że dziennikarze niespecjalnie myślą o spalaniu, ale Ci sami testując dustera 4x2 dCi 85km stwierdzili że nie ma siły żeby zmusić go do spalania większego niż 6.5l/100, na takich samcyh oponach jak duster 4x4. Ci sami testerzy wykazują spalanie wersji benzynowej na poziomie 7.2-8.5l/100km
Poza tym mnie przeraża to co sam widziałem na komputerze pokładowym dustera którego dosiadałem, a co wydają się potwierdzać testy które przytoczyłem.
Jeśli tym samochodem nie da się przy ekonomicznej jeździe miejskiej + trasie do 90-100km/h spalić na poziomie średniej podanej przez producenta to bedzie moim zdaniem porażka.
Porównanie zobiełem przed chwilą - kango z tym silnikiem (choć renault nie musi zasilać na stałe wału napędowego tylnej osi, oraz ma bardziej szosową skrzynię (przede wszystkim 6 bieg) pali zauważalnie więcej niż podaje producent.
1-2L więcej niż wersja 85KM
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-06-24, 19:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-24, 20:58   

Tak sobie spojrzałem jeszcze raz w dane techniczne i dodatkowo obstawiam, że problemem mogą być niekompatybilne ze skrzynią biegów nawyki - bo być może należałoby właściwie zapomnieć o I. biegu, a pozostałych używać tak jak w innym aucie tych o numerek mniejszych...
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-24, 21:24   

no widać było to juz od początku ze speyfikacji, że spokojnie powinno się dawać startwać z 2.
panowie testerzy także to zauważyli ;)

Nie wiem... na razie m.z nie wygląda to zachęcająco. 10.000 dopłaty i różnica w spalaniu na poziomie powidzmy 1.5L/100km ? biorąc pod uwagę większe koszty przeglądów w dCi 110km, diesla można kupić tylko ze wzfględu na lepszą elastyczność, cichszą pracę. Ale nie ze względu na potencjalne oszczędności przy tankowaniu :/
Trzeba czekać na testy jakiś dotartych egzemplarzy ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-06-24, 22:45   

Ciekawie rzecz się ma på Svenska:

Model 4x2 jest tylko z 1.5dCi 107 KM
Natomiast 4x4: 1.5 dCi 110 kM i 1.6 16V 105 KM

1.5 dCi 107 4x2 kosztuje dokładnie tyle samo co 1.6 16V 4x4
i uwaga Laisar, coś dla ciebie: "Duster Duster" jest tylko w wersji 4x4 !

źródła:

http://www.dacia.se/sv/Mo...-specifikation/
http://www.dacia.se/sv/Mo...is--utrustning/
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-06-24, 22:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-30, 14:06   

no i niektóre konfiguracje dustera "podrożały" :evil: :evil:
przed chwilą jeszcze raz konfigurowałem wersję do zamówienia i okazuje się że już nie można zamówić wersji z ESP ale bez tego paskudnego radia :evil: :evil:
Q...a :evil:
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-08-03, 15:02   

Od wczoraj obowiązuje nowy cennik

http://dacia.pl/media/dus...38/AM10_DST.pdf

model który ja zamawiałem w czerwcu (i nadal czekam) 4x4 benzyna Laureate podrożał o 800 zł i kosztuje 55.700 (u mnie na zamówieniu 54.900)
Ostatnio zmieniony przez sereq 2010-08-03, 15:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-08-03, 19:57   

Oooo, jest dCi 110 KM z napedem na 2 lapy - wiec mozna juz ESP kupic do 4x2 :-)
Tylko cena takiego zestawu niebezpiecznie zbliza sie do nowej Kii Sportage - a tu juz Dacka blaaado wyglada.
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2010-08-03, 20:06   

A tak z innej beczki to rozumiem, że obowiązuje mnie cena z zamówienia a nie obecny cennik? Nigdy nie kupowałem samochodu, którego cennik by się zmienił w trakcie oczekiwania ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne