Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-26, 10:03
dziś piszę do Dacia Polska (a właściwie do Renault Polska ) maila z prośbą o sprecyzowanie co i jak z tym FAPem. W materiałach promujących wejście na rynek dustera, doczytałem się że dCi 110 FAP ma przeglądy co 30.000km albo co 2 lata więc sugerowało by to że nie jest to to samo rozwiązanie które serwis renault zna z lagunyIII (gdzie przeglądy skraca się do 15.000km).
Zobaczymy co odpowiedź w sprawie użytkowania tej wersji samochodu w miejskich warunkach.
Mówiąc szczerze: gdyby się okazało, że trasy są jednak konieczne, to nawet bym się chyba ucieszył... <:
Oznaczałoby to tylko, że te silniki po prostu nie nadają się do miasta - czyli dokładnie tak samo jak diesle bez FAP .
Oczywiście: częściowo z innych powodów - ale organizmy mieszkańców tylko się ucieszą z braku "klekotów", bez względu na powody. Cząstki stałe to bowiem tylko jeden ze składników spalin diesli, które nawet bez nich są dużo gorsze niż pobenzynowe.
Zatem, po przemyśleniu, właściwie mogę poprzeć wniosek o zaprzestanie montażu FAP do samochodów osobowych - razem z zakazem wjazdu diesli do miast (:
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-26, 11:22
Taaa... małolitrażowe samochody osobowe z silnikami diesla, to największy producent czastek stałych w miastach... zdecydowanie powinno się im zakazać wjazdu.
Generalnie po miastach to tylko rowerami i ewentualnie samochodami elektrycznymi.
Generalnie żebyś mnie dobrze zrozumiał:
JA nie mam nieć przeciw rozwiązaniom poprawiającym czystość naszej planety, tylko zdecydowanei jestm przeciwko wprowadzaniu rozwiązń które są niedopracowane.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-05-26, 11:25, w całości zmieniany 1 raz
Mnie osobiście jest naprawdę wszystko jedno, czy te cząsteczki i cała reszta syfu są wyprodukowane w 1000 małych diesli, czy w 100 wielgachnych...
...Aczkolwiek z czysto technicznego punktu widzenia, to zazwyczaj im większy silnik, tym sprawniejszy - i czyściejszy, bo łatwiej opanować emisję jednej sztuki niż 1000. Dlatego też jeden, nawet kopcący, autobusem czy TIR są najczęściej znacznie lepsze niż 100 osobówek czy furgonetek, a wieeeeelka elektrociepłownia lepsza niż piec w każdym domu osobno.
(Chociaż wcale niekoniecznie oznacza to automatycznie, że dla każdego klienta osobno jest to jednak bezpośrednio tańsze, w postaci rachunku. Tyle że mało kogo obchodzi, że bilans całkowity - wydatki na budowę, naprawy, zdrowie oraz rachunki prywatne - jest niższy).
Dlatego też do listy:
Cytat:
Generalnie po miastach to tylko rowerami i ewentualnie samochodami elektrycznymi.
należałoby dodać - na pierwszym miejscu! - komunikację miejską.
(No i z produkcją i utylizacją autek elektrycznych jest podobnie jak z FAP...).
A rozumiem Cię doskonale: ekologia - tak, ale nie za Twoje pieniądze... (((;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-05-26, 11:46, w całości zmieniany 1 raz
Oczywiście - nie wiem, ale też żart specjalnie był nieco przerysowany, bo ja doskonale wiem, że życie jest bardzo skomplikowane, a w obecnej sytuacji naprawdę niewielkie mamy pole manewru.
Tyle że ja jestem optymistą-pozytywistą (: i po prostu uważam, że zbyt wiele osób usprawiedliwia się w zbyt wielu sytuacjach w sposób pokazany tu: http://www.youtube.com/watch?v=IurtF2aRedI
Dobrze, Krtku, że zauważyłeś pewien "mały problem" z autami elektrycznymi, a zwłaszcza z ich "zbiornikiem paliwa". Choćby kwestia tyfuśnego recyklingu. Jeżeli silniki będą typu "trójfazowe, prądu stałego (oksymoron!) na magnesach stałych",
O! na przykład taki
to wieszczę rychłą potrzebę szabrowania innych planet w celu pozyskania metali ziem rzadkich. Byłbyż to motor dalszego rozwoju astronautyki
I jeszcze zdjęcie z terenu pewnego zakładu.
spaliny_diesla.JPG
Plik ściągnięto 13327 raz(y) 168,29 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-06-22, 12:26, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-17, 22:03
no i jest szansa że w przyszłym miesiącu będę współuczestniczył w teście duster (jeśli się uda załatwić do testów taką jak chcę: 4x4 dci), więc poćwicze ją trochę w terenie i na trasie :) no i zobaczymy ile rzeczywiście będzie paliła przy ostrym i deikatnym trakowaniu ;)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-19, 14:20
Ja włąnie wróciłem z jazdy 4x4 dci110
wrażenia wobez poprzedniej jazdy (4x2 1.6 16v):
zauważalnie ciszej: przy 130km na 6 biegu silnika nie suchać, trochę przeszkadza areoynamika. w każym razie jest b.dobrze. Przy 95km/h w zasadzie jest cisza zmącona tylko szumami opon i ew. nawiewu -klasa!!
na niskich obrotach jest naprawdę dobrze - ani specjanie uciązliwych wibracji anie hałasu od silnika wkręcającego się na obroty. W połaczeniu z rewelacyjnie wręcz wkręcającym się na wyżyny silnikiem (chyba spraka zmiennej geometrii) praktycznie non stop miałem zakres obrotowy 2000-3500. Do 2000-2200 obrotów silnika tak nie sychać, że nawet zapomina się że trzeba bieg zmienić. Być może właśnie przez te obroty, spalanie rozczarowało: komputer przy jeździe miasto + drogi grunowe + kawałek z prędkością 130km/h pokazywał 9.6L/100 !!!! zresertowaem go i wracając napac jechałem ze stałą prędkością 95km/h + kawałek musiałem zwonić bo by korek. średnia wyszła 5.3 - bardzo dużo :( (jak jechałem te 95 to komp pokazwywał między 6-6.8l/100). może być to kwestia niedotarcia (samochód miał dopiero 70km).
Aha, w terenie miałem Auto, na trasie 4x2, cay czas włączona klima.
po przeprawie po ostrych wybojach zapaliła się kontroka -pod prędkościomierze taka jakby miska (myślałem że to miska olejowa - może niski poziom oleju ?), pracownik salonu nie wiedział co to, po jakimś czasie sama zgasła.
To tyle reacji z jazdy najdroższą wersją, pewnie trochę zniekształconej emocjami ;)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-24, 15:54
kilka info (jeśłi jeszcze ktoś jest zainteresowany wersją 4x4 dci)
dziś uzyskałem informacje że samochód którym miałem okazję jeździć, ma już na liczniku kilkaset kilometrów więc nie całkiem taki świeży i potrafi przy jeździe z prędkością 160-170km/h zmieścić się w średnim spalaniu 8.7l/100 (szkoda że panowie w salonie nie mogli jeździć "normalnie" i zobaczyć co pokazuje komp :/
w internecie znalazłem jedyny do tej pory "test" tej wersji dustera:
http://www.play-auto.net/...10-hp-laureate/
potwierdzają się moje spostrzeżenia, że silnik daje wspaniały komfort jazdy, ale niestety także te ze spalaniem nie jest dobrze :/
8.5L/100km/100 to tylko litr mniej niż wersja benzynowa, tańsza o 10.000zł !!
7.5L przy podróżowaniu 120-140 brzmi już lepiej. Ale 4.9 przy 50-60km pokazuje że chyba nie będzie tym samochodem można jeździć oszczędnie :( (tzn nie więcej niż 5l/100 przy prędkości 90-100km/h.
w mieście 7.8-8.5 z klimą i 4 osobami na pokładzie - źle nie jest, ale rewelacyjnie też nie - duster 4x2 dci 85 jest pewnie 2 litry oszczędnijszy.
No i teraz pytanie czym to wszystko jest spowodowane ? Wał napędowy ? różnica w masie ? a może soft silnika zmodyfikowany pod kątem FAPa (sporo można przeczytać na ten temat w necie że te same wersje silnika z FAP i bez mają całkowicie różną charakterystykę) ? za krótki 6. bieg ?
No bo te dane przerażają - takie wartości spalania spokojnie można uzyskać SUVami cięzszymi o 200-300kg, napędzanymi silnikami sporo większymi i silniejszymi :/
Ogólnie 4x4 jest oczywiście zawsze bardziej paliwożerny natomiast nie sądzę, żeby dało się cokolwiek miarodajnego powiedzieć, bo jak na razie jest to jednostkowe doniesienie ze źródła o wątpliwej wartości poznawczej - ani dilerzy, ani dziennikarze za paliwo nie płacą i wszystkimi możliwymi pojazdami jeżdżą w ten sam sposób: "decha" d;
To już lepiej poszukać doniesień użytkowników innych renówek z tymi/podobnymi silnikami - może prędzej dałoby się jakieś wnioski wyciągnąć...
odnośnie spalania. Może być zależne od opon które są założone jeśli są założone terenowo-drogowe może być wyższe spalanie, jak by założyć normalne opony np. 16 czy 17 typowo drogowe można było mniejsze wartości spalonego paliwa zobaczyć. Następną rzeczą jest to czy na jakim trybie samochód jeździł bo jeśli włączali żeby stale był włączony napęd 4x4 też to zwiększa spalanie ( wiadomo że po 80km/h zmienia się tryb 4x4 na 4x2)
to są moje spostrzeżenia, po zatem jak wcześniej inni wspominali że jak jest samochód nie mój to można niszczyć (decha, a ch*j niech pokaże co potrafi - typowe myślenie)
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-24, 19:07
ja sobie zdaję sprawę, że dziennikarze niespecjalnie myślą o spalaniu, ale Ci sami testując dustera 4x2 dCi 85km stwierdzili że nie ma siły żeby zmusić go do spalania większego niż 6.5l/100, na takich samcyh oponach jak duster 4x4. Ci sami testerzy wykazują spalanie wersji benzynowej na poziomie 7.2-8.5l/100km
Poza tym mnie przeraża to co sam widziałem na komputerze pokładowym dustera którego dosiadałem, a co wydają się potwierdzać testy które przytoczyłem.
Jeśli tym samochodem nie da się przy ekonomicznej jeździe miejskiej + trasie do 90-100km/h spalić na poziomie średniej podanej przez producenta to bedzie moim zdaniem porażka.
Porównanie zobiełem przed chwilą - kango z tym silnikiem (choć renault nie musi zasilać na stałe wału napędowego tylnej osi, oraz ma bardziej szosową skrzynię (przede wszystkim 6 bieg) pali zauważalnie więcej niż podaje producent.
1-2L więcej niż wersja 85KM
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-06-24, 19:45, w całości zmieniany 1 raz
Tak sobie spojrzałem jeszcze raz w dane techniczne i dodatkowo obstawiam, że problemem mogą być niekompatybilne ze skrzynią biegów nawyki - bo być może należałoby właściwie zapomnieć o I. biegu, a pozostałych używać tak jak w innym aucie tych o numerek mniejszych...
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-24, 21:24
no widać było to juz od początku ze speyfikacji, że spokojnie powinno się dawać startwać z 2.
panowie testerzy także to zauważyli ;)
Nie wiem... na razie m.z nie wygląda to zachęcająco. 10.000 dopłaty i różnica w spalaniu na poziomie powidzmy 1.5L/100km ? biorąc pod uwagę większe koszty przeglądów w dCi 110km, diesla można kupić tylko ze wzfględu na lepszą elastyczność, cichszą pracę. Ale nie ze względu na potencjalne oszczędności przy tankowaniu :/
Trzeba czekać na testy jakiś dotartych egzemplarzy ;)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1096 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-06-30, 14:06
no i niektóre konfiguracje dustera "podrożały"
przed chwilą jeszcze raz konfigurowałem wersję do zamówienia i okazuje się że już nie można zamówić wersji z ESP ale bez tego paskudnego radia
Q...a
Oooo, jest dCi 110 KM z napedem na 2 lapy - wiec mozna juz ESP kupic do 4x2
Tylko cena takiego zestawu niebezpiecznie zbliza sie do nowej Kii Sportage - a tu juz Dacka blaaado wyglada.
A tak z innej beczki to rozumiem, że obowiązuje mnie cena z zamówienia a nie obecny cennik? Nigdy nie kupowałem samochodu, którego cennik by się zmienił w trakcie oczekiwania
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum