jAK sprawuje się mcv 7 os. mam zamiar w nalblizszym czasie zrobić zamianę ... Potrzebny mi jest trochę pakowniejszy Loganik. a powiem szczerze że MCV jeszcze z bliska nie widziałem...
_________________
przebieg: 207 000 i już nic więcej
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2007-09-17, 20:41
Mam taki wózek od 6 m-cy i jedno powiem: jest MEGA PRAKTYCZNY. Celowo dużymi. Przwieziesz sporą rodzinę na wakacje lub pół tony torfu do ogródka.
Problemem jest silnik a właściwie niezbyt dobrana paleta silników. 1.4 MPI i 1.5 DCI 67 km są po prostu za słabe, 1.6 MPI 87 i 105 km są dynamiczne i elastyczne ale sporo palą w mieście, 1.5 DCI 85 km jest w sam raz ale jest też dużo droższy i nie występuje we wszystkich specyfikacjach tylko w tych topowych.
W sumie szkoda, że nie oferują wolnossacego diesla 1.9 70 km lub fabrycznego lpg jak to ma miejsce w kangoo.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
1.4 MPI i 1.5 DCI 67 km są po prostu za słabe, 1.6 MPI 87 i 105 km są dynamiczne i elastyczne ale sporo palą w mieście, 1.5 DCI 85 km jest w sam raz ale jest też dużo droższy i nie występuje we wszystkich specyfikacjach tylko w tych topowych.
Co do słabości tego dCi68 (nie będę się kłócił o zaginionego jednego rumaka ;) to raczej proszę o wypowiedzi tylko użytkowników. jestem przekonany, że praktycznie każdy, kto nim nie jeździ będzie zaskoczony jego sprawnością przemieszczania się. Start ma ślamazarny, ale w przedziale najbardziej użytkowym 50-120 km/h jeździ tak samo jak 1,6 MPI.
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-09-18, 03:04
Gregosa napisał/a:
ale w przedziale najbardziej użytkowym 50-120 km/h jeździ tak samo jak 1,6 MPI.
To jednak troche zbyt optymistyczne stwierdzenie. 1.6MPI jezdze na codzien (jak pewnie wiadomo), zdaza mi sie rowniez jezdzic 1.5 dCi. Dieselek w tym porownaniu wypada nieco blado (rzecz jasna chodzi o wersje 68KM).
PS. Witam na nowym forum. :)
68KM w 1.5dCi w wersji sedan jest ok - co do MCV do za słaby - ale da wprawnego kierowcy wystarczy by bezstresowo wyjechać ze skrzyżowania, co do ogólnej jazdy to też by starczyło - bo przecież nie trzeba być zawsze pierwszym na starcie :D. A za to wersja 68KM powinna być bardziej żywotna od 85KM :D
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-18, 10:48
Wszystko kwestia gustu. Mi 1,5 dCi w MCV wystarcza. Zdarza mi się też jeździć z przyczepą kempingową i z nią też nie narzekam na jakiś straszny dyskomfort. W końcu diesel to diesel. Szybko nabiera mocy i mało pali. Polecam MCV z dCi.
Jak kupowałem swoje auto nie było wersji 86 KM i nie było problemu. Teraz pewnie bym się głowił i tylko ze względu na kemping pewnie skusiłbym się na mocniejszy silnik.
witam,
ja tez jestem b. zadowolony z wyboru. Wielokrotnie sprawdzil sie juz przy rodzinnym wyjazdach w 6-7 osob. Kazdy siedzi komfortowo i wygodnie. Minusem wtedy jest tylko malo miejsca w bagazniku - ale manatki mozna porozkladac na pokladzie, jest tam sporo miejsca. Drugim minusem (moze lepiej spostrzezeniem) jest troche niewygodne wsiadanie do 3go rzedu (szczegolnie dla osob starszych lub "przy kosci") - tu nalezy dac jeden krok w pozycji pochylonej.
Co do osiagow nie mam zastrzezen - taka moc silnika jest w zupelnosci wystarczajaca nawet przy 7os. (no chyba, ze ktos preferuje zdecydowanie dynamiczna jazde).
mam mcv z silniczkiem 1,4 mpi i po przejechaniu 1000 km stwierdzam :wyrywne nie jest ale bardzo elastyczne kiedy trza podkręcić to i na wyprzedzaniu biegow nie redukuję,samo autko jeśli chodzi o pakowność,wygląd to najlepiej widać po rodzinie i znajomych polecam
Nie zastanawiaj się i bierz dCi 85KM, jest droższy ale warto. Śmiga aż miło, tak koło 3.000 obrotów jest już fajna zabawa, ludzie się dziwią jak cisną swoje szroty pod czerwone pole obrotomierza a tu ich Daćka bez problemu bierze
_________________ Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
Janek napisal ze 1,4 jest za slaby do mcv, jak nie jezdzil to niech sie nie wypowiada. Jak na 1,4 i tak duzy asmochod nie mozna powiedzec ze jest slaby, moim zdaniem chodzi niezle. Dynamika jest niezbyt ale elasycznosc juz jest dobra, na 4 biegu juz przy 50km/h mozna smialo jechac, silnik nie rzezi, jak dasz gazu rozpedza sie bez problemu. Jednak musze dodac ze jak wyjechalem z salonu to bylo kiepsko, przez dluzszy czas mialem wrazenie ze hamulec reczny jest zaciagiety. Po dotarciu czyli tak po ok 5000 km silnik zaczal chodzic inaczej, polepszyla sie dynamika i elastycznosc. Generalnie szału nie ma ale jak jade sam to jest ok nawet w trasie. A co do diesla 1,9 bardzo dobrze ze go nie ma jest przeciez o niebo lepszy dci, chyba ze ktos planuje zrobic z 500 000 km to co innego
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-01-10, 12:55
licek napisał/a:
Janek napisal ze 1,4 jest za slaby do mcv, jak nie jezdzil to niech sie nie wypowiada. Jak na 1,4 i tak duzy asmochod nie mozna powiedzec ze jest slaby, moim zdaniem chodzi niezle. Dynamika jest niezbyt ale elasycznosc juz jest dobra, na 4 biegu juz przy 50km/h mozna smialo jechac, silnik nie rzezi, jak dasz gazu rozpedza sie bez problemu. Jednak musze dodac ze jak wyjechalem z salonu to bylo kiepsko, przez dluzszy czas mialem wrazenie ze hamulec reczny jest zaciagiety. Po dotarciu czyli tak po ok 5000 km silnik zaczal chodzic inaczej, polepszyla sie dynamika i elastycznosc. Generalnie szału nie ma ale jak jade sam to jest ok nawet w trasie. A co do diesla 1,9 bardzo dobrze ze go nie ma jest przeciez o niebo lepszy dci, chyba ze ktos planuje zrobic z 500 000 km to co innego
Najsłabsze wersje silnikowe mpi i dci są optymalne w 5-cio osobowym sedanie o masie własnej ok 900 kg ale już w 7 os. MCV o masie własnej ok 1200 kg wypadają sporo gorzej. Wiem bom porównał.
Silnik 1.4 mpi 75 km jest fajny, ale chyba nawet nie występuje w wersji 7os.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum