DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
dziwne zachowanie zespołu napędowego
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 2007-10-27, 21:49   dziwne zachowanie zespołu napędowego

Cześć,
Dzisiaj zrobiłem sobie 160 km (2x80) i przyobserwowałem sobie następujące zjawisko:
Na pierwszym odcinku trasy silnik nagrzewał się tylko do "dwóch klocków" (temp. powietrza 10...15°C) i dość leniwie reagował na operowanie gazem :?: :-?
Rzecz jasna nie paliły się żadne kontrolki, poza tym nie widziałem, żadnych innych patologicznych objawów. Ot, słabo mu było.... No i nie jechałem na ręcznym :mrgreen:
Po 1,5 h postoju wszystko wróciło do normy, silniczek chodził żwawo, szybko doszedł do "czterech klocków" i tak trzymał do końca jazdy. Dziś wieczorem przejechałem się rza jeszcze i wszystko OK!
Czy ktoś ma jakieś nieparanormalne wytłumaczenie ? Bo ja nie!
 
kajos32 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5dci
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 89
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2007-10-27, 22:24   

U mnie cały czas palą się dwa klocki,chyba że dam po garach wtedy zapalają się cztery Byłem w serwisie i jest wszystko dobrze
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-10-27, 22:36   

Chodziło mi głównie o to zestawienie "niska temperatura" silnika i leniwa reakcja na operowanie gazem (przyspieszenie do kitu: potem wróciło do normy) :?:
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-10-28, 18:52   

Logan ma elektryczne sterowanie gazem jak w clio? Czy na linke, bo nie wiem jak tam jest :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-28, 19:14   

O ile dobrze pamiętam elektryczne jest w dieslu i szesnatastozaworowcu.
 
Karpiu66 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.9 DCI
Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 62
Skąd: Piastów
Wysłany: 2007-10-29, 09:10   

Marcin napisał/a:
Logan ma elektryczne sterowanie gazem jak w clio? Czy na linke, bo nie wiem jak tam jest :roll:

W moim na linke :-P
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-10-29, 17:29   

W takim razie powodem leniwego reagowania na gaz nie jest sama jego dzwignia (pedal) jak to czesto bywalo w clio ;-)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-10-29, 22:27   

Jest linka....sprawdziłem, przy otwartej masce dodałem gazu ręką.... :mrgreen:
 
Yoda 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-29, 23:22   

piotrres napisał/a:
Na pierwszym odcinku trasy silnik nagrzewał się tylko do "dwóch klocków" (temp. powietrza 10...15°C) i dość leniwie reagował na operowanie gazem
A jakie było wówczas zużycie benzyny ?
Bo może coś się zacięło w termostacie (otwarty) i jechałes na (sorry :-) ) - ssaniu ?
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-10-30, 22:55   

Rękaw jednym kawałku.
Spalanie za całość trasy wyszło ca. 6.45 l/1000 km. podejrzewam, że na pierwszym odcinku gdzie działy się te cuda było wyższe ( najpierw korek przy wyjeździe z RZ, potem kiepska droga i sporo pod górę) Tak czy inaczej na pierwszym odcinki trasy zachowywał się dziwnie. Z powrotem: b.z. Dziiiwne. :?:

A co do jazdy na ssaniu to chyba tylko w silnikach gażnikowych! Tutaj jest MPI,
A to nie to samo co 126p El :-) (dawne dzieje) czy CC 750 :lol:

Dzisiaj Lena zrobiła ca. 200 km i wszystko ok. silniczek chodził suuuper. Ale moja Małżonka to mistrz jazdy eko/ekologicznej (stoi za mną i się śmieje :lol: ) Cóż, nóżkę musi mieć lżejszą ( m=51 kg wobec m=88 kg piszacego te słowa)
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-31, 10:12   

A może powodem była wilgoć? Przecież większość czujników działa na zasadzie zmian oporności elektrycznej. Jeżeli są zawilgotniałe może dość do przebicia i podania do komputera błędnych parametrów. Po postoju ciepłego jeszcze silnika wilgoć wyschła i wszystko wróciło do normy.


...a może po prostu Gremlin wysiadł...
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-10-31, 11:02   

Andrzeju,
Teraz jest b. mokro i nic się nie dzieje, wszysko hula super. Z resztą, wcześniej nie było takich problemów.
Myślę, że Daćka miała jakiś "trudny dzień" :mrgreen:

Andrzej napisał/a:
...a może po prostu Gremlin wysiadł...

Okiem paranoika ;-) : chyba, że..... jakaś specnazsłużba wprowadziła do kompa wirusa"PowerReduced.exe" :mrgreen:
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2007-10-31, 19:31   

kajos32 napisał/a:
U mnie cały czas palą się dwa klocki,chyba że dam po garach wtedy zapalają się cztery Byłem w serwisie i jest wszystko dobrze


W benzynowych na początku dwie, później od razu cztery kreski i tak już zostaje.
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
andwod 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 26
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2007-12-07, 17:57   

W silnikach zimnych i ciepłych (2 / 4 kreski) silnik reaguje podobnie
jedynie w instrukcji piszą żeby nie szaleć na zimnym
Twoje usterki mogą być wynikiem spalania paliwa o jakimś dziwnym
składzie warto to zaobserwować pzez dłuższy okres czasu na różnych
paliwach a swoją drogą komputer logana rejestruje tyle parametrów
że jest dużo prawdopodobne że byłby jakiś błąd.
Jeśli wydatek 499 PLN nie jest dla ciebie niczym wielkim
to znalazłem na allegro
INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY
EUROSCAN 2007 PL CAN USB
który może współpracować z zapłonem LOGANA
i możesz sam wszystko sprawdzić.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne