Ja mam 1,4 75 KM i wyprzedzając od ok. 80km/h czasem zredukuję na 4-kę;) ale nie ciągnę na niej do 120. Ok. 100 km/h wystarczy by mieć dobry moment na piątce. A skrzynia jakaś krótka nie jest. Ale może ten mój Peugeot tak ma. w mieście jadę na piątce od 60km/h (na równym). Pod górkę redukuję. Czasem dociągnę na tej czwórce do 70 i nie wyobrażam sobie jeżdżenia aż do 80 km/h.
Natomiast jeśli miałbym mieć jeszcze dłuższy piaty bieg to wiem ze miałbym z takim wyprzedzaniem kłopot. Byłoby trochę tak jak z wrzuceniem biegu z trójki na piątkę od razu.
A to zdarza się rzadko. Generalnie w ogóle nie piłuje silnika pow. 3,5 tys obr. Maks to jest 4 tys.
Otóż to - skrzynia biegów służy do ich przełączania, a nie wbicia piątki i jazdy od 50 do 150 km/h <;
@jurek: Przy 120 kmh zmiana średnicy felgi o 1 cal przy pozostawieniu tego samego profilu opony powoduje zmianę prędkości o niecałe 5 kmh - czyli utrzymanie tej samej prędkości wymaga obrotów nie 3650, a "tylko" ok. 3500.
Nawet przy 150 kmh będzie to ok. 200 obr mniej, więc dalej raczej mało zauważalne.
Co kto lubi - niektórzy chwalą sobie akurat "ślifierki" mające 7 czy 10 kobr... (;
ryjas napisał/a:
Generalnie w ogóle nie piłuje silnika pow. 3,5 tys obr. Maks to jest 4 tys.
Dla daćkowych zakres pracy pomiędzy 3 a 4 tys. jest zupełnie normalny - piłowanie zaczyna się dopiero od 5 kobr. Po prostu inna charakterystyka niż w pugu.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-06-11, 23:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-11, 23:49
Mikele napisał/a:
A poza tym kto i po co ciśnie na "czwórce" 120 na godzinę ?
Ja wyprzedzam w ten sposób, przynajmniej na drogach jednopasmowych. Na nich zazwyczaj jest ograniczenie do 90 km/h, więc jeśli mam potrzebę wyprzedzania, to zazwyczaj czegoś, co snuje się 80 km/h albo mniej. Wtedy redukuję na IV, patrzę sobie w przód, czy jest miejsce, patrzę sobie w tył, czy nikt nie wpadł na podobny pomysł, po czym but w podłogę i jedziemy. Jak jest dobra passa, to łykam tak kilka aut i/lub tirów, cały czas przyspieszając, więc zdarza się, że manewr kończę w pobliżu odcięcia. :| Akurat 1.6 16v ma tak, że najwięcej mocy, momentu i hałasu generuje powyżej 4000 obrotów (no momentu może nieco wcześniej), więc nie mam oporów przed darciem do oporu. Na V biegu to IMHO można sobie snuć się majestatycznie po dwupasmówkach, ale nie wyprzedzać cokolwiek.
W ramach oswajania tematu zacząłem odzwyczajać się od używania V biegu do snucia się 50 km/h po mieście. Nie jest łatwo, bo mam już odruch wrzucania V-ki od razu po III-ce. Wmawiam sobie, że dla silnika tak jest w sumie zdrowiej, ale przyzwyczajenie jest trudne do opanowania. Spalaniem się nie przejmuję, bo pojazd mój pali ile chce, kiedy chce i jak chce, IMHO bez większego związku z rzeczywistością. :>
Jest !!!!! ZROBIONE- V bieg wymieniony, teraz przy 3000 obr/min na liczniku 115km/h, spadło spalanie, spoko mieszczę się między 6 a 7 l/100km, jazda płynna plus komfort akustyczny, polecam dla posiadaczy krótkiej skrzynki JR5 149
Podbijam temat , czy zębatkę 5-tego biegu z mniejszą ilością "zębów" można dostać też w ASO ? Czy nic nie było z dodatkowych tematów typu synchronizator 5tego biegu ?
Jeszcze pozostaje temat innego luzu między kołami zębatymi ze szkryni biorcy a tej co masz. Były takie same ? Czy aso ma taką wiedzę żeby to sprawdzić na przykład ?
Myślę o tym temacie i pożenieniu tego z okazją wymiany sprzęgłą.
Czy ktoś może podrzucić przełożenia na poszcególnych kołach zębatych w skrzyniach JR5 z włączeniem skrzyni 189?
Temat podobny opisany na podst. VW i 5tego biegu
http://www.benricci.com/files/gearswap.pdf
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-06-14, 13:13, w całości zmieniany 2 razy
Laisar , wrzuć rozpiskę przełożeń kół zębatych, wystarczy samego 5tego biegu w skrzyniach RENAULT JR5 ( zalicza się też do MEGANEk 1.9DCI z tego co pisza na allegro), to się popatrzy ..., no chyba , że wiesz że podejdą z innych skrzyń ?:>
Czy jeżeli mam skrzynię o oznaczeniu JR5 189, czy inne zębatki z tej grupy JR5 np . z oznaczeniem 306,
i zamiast przełożenia koła zębatego 5tego biegu 41/31 pasowałaby 45/31 ?
Czy średnica wałka jest taka sama w tych skrzyniach i pasowałoby to plug & play ?
Ja bym bardzo chętnie takią operacje przeprowadził tylko totalnie tego nie rozumiem .
Najlepiej żeby ktoś mądry napisał z czym do kogo się zgłosić i co mu powiedzieć
Podbijam licznik chętnych z 1.5dCi ;P W przyszłym roku kończy mi się gwarancja i... ;)
Na razie mam rozwiązanie w opcji minimum, czyli koła o większej średnicy
Dzisiaj zerknąłem pod poduchę skrzyni biegów i upewniłem się i jest u mnie wersja skrzynki JR5 189. Będę pytał w ASO o cenę koła zębatego z wersji 306 , bo na ASOParts.pl nie znajduje po numerze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum