Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pseudo-VI. zamiast V. / wydłużenie 5 biegu
Autor Wiadomość
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-06-11, 19:23   

Ja mam 1,4 75 KM i wyprzedzając od ok. 80km/h czasem zredukuję na 4-kę;) ale nie ciągnę na niej do 120. Ok. 100 km/h wystarczy by mieć dobry moment na piątce. A skrzynia jakaś krótka nie jest. Ale może ten mój Peugeot tak ma. w mieście jadę na piątce od 60km/h (na równym). Pod górkę redukuję. Czasem dociągnę na tej czwórce do 70 i nie wyobrażam sobie jeżdżenia aż do 80 km/h.

Natomiast jeśli miałbym mieć jeszcze dłuższy piaty bieg to wiem ze miałbym z takim wyprzedzaniem kłopot. Byłoby trochę tak jak z wrzuceniem biegu z trójki na piątkę od razu.
A to zdarza się rzadko. Generalnie w ogóle nie piłuje silnika pow. 3,5 tys obr. Maks to jest 4 tys.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-11, 20:07   

_Big_Mac_ napisał/a:
nie mam oporów, żeby po trójkę sięgnąć

Otóż to - skrzynia biegów służy do ich przełączania, a nie wbicia piątki i jazdy od 50 do 150 km/h <;


@jurek: Przy 120 kmh zmiana średnicy felgi o 1 cal przy pozostawieniu tego samego profilu opony powoduje zmianę prędkości o niecałe 5 kmh - czyli utrzymanie tej samej prędkości wymaga obrotów nie 3650, a "tylko" ok. 3500.

Nawet przy 150 kmh będzie to ok. 200 obr mniej, więc dalej raczej mało zauważalne.

(Choć oczywiście "ziarko do ziarka"...).
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-06-11, 22:01   

Ano, czyli nie byłby to nawet ćwierćśrodek. Po prostu trzeba zainwestować w 3 litrówkę Hemi i cieszyć sie niskimi obrotami :mrgreen: pozdr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-11, 23:04   

jurek napisał/a:
cieszyć sie niskimi obrotami

Co kto lubi - niektórzy chwalą sobie akurat "ślifierki" mające 7 czy 10 kobr... (;



ryjas napisał/a:
Generalnie w ogóle nie piłuje silnika pow. 3,5 tys obr. Maks to jest 4 tys.

Dla daćkowych zakres pracy pomiędzy 3 a 4 tys. jest zupełnie normalny - piłowanie zaczyna się dopiero od 5 kobr. Po prostu inna charakterystyka niż w pugu.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-06-11, 23:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-11, 23:49   

Mikele napisał/a:
A poza tym kto i po co ciśnie na "czwórce" 120 na godzinę ?

Ja wyprzedzam w ten sposób, przynajmniej na drogach jednopasmowych. Na nich zazwyczaj jest ograniczenie do 90 km/h, więc jeśli mam potrzebę wyprzedzania, to zazwyczaj czegoś, co snuje się 80 km/h albo mniej. Wtedy redukuję na IV, patrzę sobie w przód, czy jest miejsce, patrzę sobie w tył, czy nikt nie wpadł na podobny pomysł, po czym but w podłogę i jedziemy. Jak jest dobra passa, to łykam tak kilka aut i/lub tirów, cały czas przyspieszając, więc zdarza się, że manewr kończę w pobliżu odcięcia. :| Akurat 1.6 16v ma tak, że najwięcej mocy, momentu i hałasu generuje powyżej 4000 obrotów (no momentu może nieco wcześniej), więc nie mam oporów przed darciem do oporu. Na V biegu to IMHO można sobie snuć się majestatycznie po dwupasmówkach, ale nie wyprzedzać cokolwiek.

W ramach oswajania tematu zacząłem odzwyczajać się od używania V biegu do snucia się 50 km/h po mieście. Nie jest łatwo, bo mam już odruch wrzucania V-ki od razu po III-ce. Wmawiam sobie, że dla silnika tak jest w sumie zdrowiej, ale przyzwyczajenie jest trudne do opanowania. Spalaniem się nie przejmuję, bo pojazd mój pali ile chce, kiedy chce i jak chce, IMHO bez większego związku z rzeczywistością. :>
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-14, 12:45   

leszek_z1 napisał/a:
Jest !!!!! ZROBIONE- V bieg wymieniony, teraz przy 3000 obr/min na liczniku 115km/h, spadło spalanie, spoko mieszczę się między 6 a 7 l/100km, jazda płynna plus komfort akustyczny, polecam dla posiadaczy krótkiej skrzynki JR5 149


Podbijam temat , czy zębatkę 5-tego biegu z mniejszą ilością "zębów" można dostać też w ASO ? Czy nic nie było z dodatkowych tematów typu synchronizator 5tego biegu ?
Jeszcze pozostaje temat innego luzu między kołami zębatymi ze szkryni biorcy a tej co masz. Były takie same ? Czy aso ma taką wiedzę żeby to sprawdzić na przykład ?

Myślę o tym temacie i pożenieniu tego z okazją wymiany sprzęgłą.

Czy ktoś może podrzucić przełożenia na poszcególnych kołach zębatych w skrzyniach JR5 z włączeniem skrzyni 189?
Temat podobny opisany na podst. VW i 5tego biegu
http://www.benricci.com/files/gearswap.pdf
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-06-14, 13:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-14, 14:15   

Jeżeli to co piszecie jest prawdą to w dusterze z tym samym silnikiem mam dłuższą skrzynie
na 5 przy 3tyś obr jest ok 115-120
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-14, 14:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-14, 14:26   

Laisar :-) , wrzuć rozpiskę przełożeń kół zębatych, wystarczy samego 5tego biegu w skrzyniach RENAULT JR5 ( zalicza się też do MEGANEk 1.9DCI z tego co pisza na allegro), to się popatrzy ..., no chyba , że wiesz że podejdą z innych skrzyń ?:>
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 02:11   

corrado napisał/a:
czy zębatkę 5-tego biegu z mniejszą ilością "zębów" można dostać też w ASO ?

Przede wszystkim w ASO.

corrado napisał/a:
Czy nic nie było z dodatkowych tematów typu synchronizator 5tego biegu ?

Nie.

corrado napisał/a:
Laisar :-) , wrzuć rozpiskę przełożeń kół zębatych

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3445
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 21:16   

Czy jeżeli mam skrzynię o oznaczeniu JR5 189, czy inne zębatki z tej grupy JR5 np . z oznaczeniem 306,
i zamiast przełożenia koła zębatego 5tego biegu 41/31 pasowałaby 45/31 ?
Czy średnica wałka jest taka sama w tych skrzyniach i pasowałoby to plug & play ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 21:45   

Ja bym bardzo chętnie takią operacje przeprowadził tylko totalnie tego nie rozumiem .
Najlepiej żeby ktoś mądry napisał z czym do kogo się zgłosić i co mu powiedzieć :mrgreen:
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 22:04   

a koła zębate w przerzutkach w rowerze posiadasz?

http://forum.newbeetle.pl...der=asc&start=0

sprawdziłem w asoparts i koło zębate 5tego biegu do mojej skrzynki kosztuje ok 115pln .
Myślę że w innych skrzyniavch jest podobnie :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 22:13   

Z tego co ja wyczytałem to mam JR5-316 z przełożeniami 41/31
To możliwe żebym miał takie same jak ty ??
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 22:18   

możliwe, ale jeszcze wałek głowny spawdź jakie ma
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 22:19   

Właśnie sprawdziłem w w grupie JR 5 z wałkiem 14/63 mój ma najwyższe przełożenia
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 22:21   

corrado napisał/a:
Czy średnica wałka jest taka sama w tych skrzyniach i pasowałoby to plug & play?

Tak.

Karenzo napisał/a:
z czym do kogo się zgłosić i co mu powiedzieć

Wszystko było w niniejszym temacie - np http://www.daciaklub.pl/f...1611546#1611546
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 22:34   

Dzięki! A ty już zrobiłeś u siebie podmianę ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 22:53   

corrado napisał/a:
już zrobiłeś u siebie podmianę ?

Nie - jesienne benc popsuło mi wszystkie plany ):

Może tego lata uda się w końcu wprowadzić zmiany.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 22:58   

A ta lista ze skrzyniami jest tylko do daci ?
bo brakuje np tak skrzyni z nowego 1.6 16v dustera jr5 380
ale przełożenia według katalogu takie same
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-15, 23:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-06-15, 23:02   

Podbijam licznik chętnych z 1.5dCi ;P W przyszłym roku kończy mi się gwarancja i... ;)
Na razie mam rozwiązanie w opcji minimum, czyli koła o większej średnicy :-P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-15, 23:04   

Karenzo napisał/a:
A ta lista ze skrzyniami jest tylko do daci ?

Nie.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-16, 09:45   

Dzisiaj zerknąłem pod poduchę skrzyni biegów i upewniłem się i jest u mnie wersja skrzynki JR5 189. Będę pytał w ASO o cenę koła zębatego z wersji 306 , bo na ASOParts.pl nie znajduje po numerze.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-16, 09:55   

laisar napisał/a:
Może tego lata uda się w końcu wprowadzić zmiany.

Jak będziesz się brał to krzycz - chętnie się podłączę pod zamawianie i tłumaczenie ASO, o co nam chodzi. ;)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-16, 09:57   

ziomale z dzielni :-)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-16, 09:59   

corrado napisał/a:
ziomale z dzielni :-)

4,5 lat razem, stare dobre małżeństwo. :>
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne