Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pseudo-VI. zamiast V. / wydłużenie 5 biegu
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-13, 12:30   

Karenzo napisał/a:
Czy zębatka 45 /31 ma mieć 45 zębów?

Jedna tak, 45 - a druga 31.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-15, 12:52   

Proszę o oceny bo chce już finalizować transakcje
różnica w dostawie całej skrzyni i części to tylko 75 zł
jak myślicie warto kupić cała skrzynie ?

DSC_0809.JPG
Plik ściągnięto 43 raz(y) 208,03 KB

DSC_0810.JPG
Plik ściągnięto 37 raz(y) 190,67 KB

DSC_0811.JPG
Plik ściągnięto 37 raz(y) 191,33 KB

DSC_0812.JPG
Plik ściągnięto 37 raz(y) 177,37 KB

DSC_0813.JPG
Plik ściągnięto 38 raz(y) 187,81 KB

DSC_0814.JPG
Plik ściągnięto 49 raz(y) 198,16 KB

Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-05-15, 12:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-15, 13:08   

Masz dwie opcje:
- kupujesz skrzynię, przekładasz zębatki między skrzyniami i sprzedajesz "słabszą" skrzynię za troszkę niższą cenę (uczciwie)
- wymontowujesz zębatki, zakładasz je do swojego auta, a stare zębatki sprzedajesz na allegro jako część albo po prostu je wyrzucasz.....
A co zrobisz ze rozebraną skrzynią biegów? Chyba że uda Ci sprzedać na części.
Decyzja należy do Ciebie... ;-)
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-05-15, 13:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-15, 13:12   

Myślałem zostawić na części , choć sprzedaż też jest niezłym pomysłem .
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-15, 13:15   

Jeśli masz gdzie trzymać te graty to możesz zostawić je na części. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-15, 13:24   

Garaż mam spory niech sobie leży
Zamówiłem cała skrzynie
koszt 240 zł cała skrzynia + 100 wysyłka

Jeżeli ktoś ma cierpliwość to proponuje tutaj zadzwonić po zębatkę 47/31
http://allegro.pl/show_item.php?item=5100072071

Mają masę części ze skrzyń od renówek tylko są dość mało ochotni do pomocy
Od dwóch dni mnie zbywali że nie mają czasu więc kupiłem u innego
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-05-15, 13:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-15, 20:41   

zawsze można oddać Politechnice/studentom ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-11, 19:13   

Mam już .
No niestety posiadacze dusterów będę nie pocieszeni .
U nas zaraz obok skrzyni przechodzi jakaś rama (podłużnica ?) która blokuje dostęp do skrzyni biegów .
O ile łatwo jest zdjąć samą osłonę skrzyni to nie ma dostępu do zębatek w linii prostej .
Zębatki są bardzo mocno spasowane i nie ma jak ich ruszyć .
Każde użycie siły może skończyć się uszkodzeniem , do tego dostęp jest utrudniony .

Nawet nie ma co marzyć o czasie filmiku z instrukcji . Gość tam już wcześnie musiał rozłożyć skrzynie .W rzeczywistości trzeba użyć dużej siły aby wybić trzpień .


Co do efektów
Przyspieszanie miedzy 100-120 pogorszyło się . Przyspieszenie od 130 polepszyło się . Można teraz stabilnie jechać 150-160 choć rozpędzenie do tej prędkości trwa trochę czasu .
Większej zębatki nie ma sensu już zakładać bo teraz 140 mam jakieś 3,5 tyś obr więc i tak mało .
Można normalnie wkładać 5 od 80 ale przyspieszenie wtedy w ogóle nie istnieje , auto ma jakieś 2 tyś obr

Według mnie do benzyny 47/31 nie nadaje się , teraz ja czuje że bieg jest mega długi . W mieście nie ma sensu wrzucać 5 bo można wygodnie na nim jechać od 120 .

Prędkość : Przed : Po:
80.....2262.....2061
100....2828....2577
120....3394....3092
140....3960....3608
160....4525.....4123

Prędkość jest rzeczywista a nie z licznika dlatego przy 140 na liczniku pokazuje 3500 obr
Jeżeli laiser daje rade z 47/31 w słabszym silniku to chyba nigdy nie wrzuca 5 albo ma cierpliwość matki Teresy z Kalkuty
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-11, 19:37, w całości zmieniany 4 razy  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-11, 21:13   

Karenzo napisał/a:
Jeżeli laiser daje rade z 47/31 w słabszym silniku to chyba nigdy nie wrzuca 5 albo ma cierpliwość matki Teresy z Kalkuty

Dopuszczasz możliwość, że nie umiesz jeździć? :) A serio - laisar ma inny silnik, i ten inny silnik ma inną krzywą przebiegu momentu obrotowego, i generalnie na niższych obrotach jeździ lepiej niż nasz 16v.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-11, 21:22   

Żeby dokręcić do 120 na czwórce trzeba piłować do 4,4 tyś obr .
Zakładam że logan ma dużo mniejsze opory powietrza ale i tak pewnie poniżej 110 ledwo idzie
Choć to jeszcze zależy od przekładni głównej .
No i mniejsze koła w loganie pomagają w łatwiejszym rozpędzaniu
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-11, 21:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2015-06-11, 22:06   

Karenzo napisał/a:
Żeby dokręcić do 120 na czwórce trzeba piłować do 4,4 tyś obr .
Zakładam że logan ma dużo mniejsze opory powietrza ale i tak pewnie poniżej 110 ledwo idzie
Choć to jeszcze zależy od przekładni głównej .
No i mniejsze koła w loganie pomagają w łatwiejszym rozpędzaniu


Myślę że logan by Cię objechał bez problemu - wiem bo mam i jedno i drugie
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-11, 22:43   

tak się składa że mojego dustera zrobiłem nawet 60 konnym niemieckim kancikiem z które połowa koni dawno uleciała .
Trzeba porównywać się w klasie , bo to jak cieszyć się z wyprzedzenia traktora .


Tak jak pisałem wcześniej , mcv ma lepsza aerodynamikę , mniejsza masę , mniejsze koła więc tak jak pisał laiser można jechać 140 przy 3,2 tyś obr
Mi teraz przyspieszanie idzie jak krew z nosa więc zamontowanie w 1.6 16v dusterze większej zębatki niż 45/31 raczej mija się z celem .

Ja zaryzykowałem z 45/31 i empirycznie auto zwolniło . Teraz to był szybki test za 6 km trasy . Prawdziwy sprawdzian będzie w wakacje .

Z pierwszych wrażeń jazda ze 100 jest całkiem przyjemna , dość cicho bo to ok 2,5 tyś obr ale nadal można powoli przyspieszać .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-11, 22:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-11, 23:00   

Słowem zamuliłeś dusterka , w zamian za ciszę i komfort podróżowania ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-11, 23:18   

zmuliłem to raczej złe określenie .
przesunąłem więcej momentu na większe prędkości
Według moich skromnych wliczeń duster powonień teraz dać rade rozpędzić się do 175 km/h (gps)
czyli prawie o 15 więcej
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-11, 23:23, w całości zmieniany 3 razy  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-11, 23:32   

Jeśli starczy momentu obrotowego i mocy by przy tej prędkości pokonać opór powietrza przy tej zmodyfikowanej skrzyni. 1.5 dci można chipować i wykrzesić klika koników , tu z benzynką ciężko.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-15, 11:39   

Jak chcesz sprzedać te koła 45/31 - chętnie odkupię,
mogę też sprzedać po wymianie - oczywiscie - swoje 41/31
...a wcześniej jakie miałeś w skrzyni ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-15, 11:42   

41/31
na pewnie nie sprzedam :->
Ja tylko pisałem że 47/31 to już za dużo przynajmniej dla benzyny .

Prawdziwy sprawdzian będzie w sierpniu jak wyruszę w długą trasę . Tutaj według mnie będzie duża poprawa .
Na pewno zrobiło się dużo ciszej przy 140 te 400 obr robi jednak dużą różnice .
No i mechanik mi mówił że dostęp w dustarach jest słaby do skrzyni ,trudno wyjąć zębatkę.
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-15, 11:45, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-15, 11:44   

OK, ja bym byl zadowolony, nawet jakby gorzej szedl na 5-tce
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-15, 11:52   

Wiadomo że w smoluchu jest zupełnie inaczej .
ale już przy zębatce 45/31 jest duża różnica przy dużych prędkościach .


Z drogiej strony teraz do 1.5 dci 90 kucy 4x2 wsadza się zębatki od 1.5 dci 110 4x2 czyli jak mniemam 47/31
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-15, 15:32   

zgadza sie, no i spalanie spadnie i jest ciszej
a druga sprawa moj "smoluch" nie smoli, albo przynajmniej nie teraz i nie widze tego przzynajmniej teraz

3cia sprawa bede zmienial tlumiczek koncowy bo jest restrykcyjny, na taki przelotowy ale nie jakis glosny tylko mozliwie cichy, czy ktos moze ma doswiadczenia w wymianie na np elteca albo inne tansze ale tez np polskie ?

Myslalem zeby rozciac orginalny i go wypatroszyc, dolozyc przelotowa rure z dziurami i otuline waty stalowa , odetka troche wydech i doda z pare Nm a tym samym kilka KM.
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2015-06-16, 07:44   

Ja tez bym chciał przy 130-140 ciszej w smoluchu, i mniej o jakieś 500-700 obr, ale na razie chyba nie ma opcji.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-16, 13:19   

ty w 4x4 masz 6 biegową więc trzeba by cała skrzynie wyjąc i rozmontować
_________________
Moje auto
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-19, 22:55   

Ktoś w ogóle jest zainteresowany filmikiem rozpędzania dustera po zmianie zębatki 100-140+ ?
bo nie wiem czy jechać nagrywać
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-20, 09:28   

Jak masz możliwość zrobienia tego filmiku to zrób i nie pytaj kogoś o zdanie. ;-)
W końcu ktoś zainteresuje się tym, a Ty będziesz miał dowód na jakąś poprawę czy nie.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-06-20, 10:12   

Ja chętnie obejrzę! ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne