Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pseudo-VI. zamiast V. / wydłużenie 5 biegu
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-05, 12:13   

To sobie wyobraź jak to wygląda w dusterze kiedy skrzynia jest na aucie i jeszcze ci podłużnica przeszkadza
_________________
Moje auto
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-07-05, 12:22   

Wiedziałem co robię, kupując MCV :D
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-05, 12:23   

Jaki olej do skrzyni będziecie wlewać ?
_________________
Moje auto
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-07-05, 12:47   

Nie wiem, liczę na zlanie starego i dolewkę. A jak nie, to pierwszy lepszy spełniający specyfikację, wydaje się, że jest to koszt max 100zł.
Wymiana najwcześniej we wtorek z pomocą sąsiada-mechanika.

EDIT: Po namyśle chyba jednak zmienię olej. Wprawdzie samochód przejechał niecałe 60tys. ale przynajmniej pozbędę się opiłków po docieraniu ze skrzyni ;) Te 90zł za olej to ostatecznie nie majątek...
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2015-07-05, 17:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-05, 18:07   

Cytat:
To sobie wyobraź jak to wygląda w dusterze kiedy skrzynia jest na aucie i jeszcze ci podłużnica przeszkadza


To właśnie wtedy lepiej bo skrzynia zamocowana + wałek zdawczy zablokowany jak wrzucisz bieg heh

A jest takie coś jak poduszka skrzyni biegów kolego, pod skrzynię żabka i odkręcasz i skrzynia schodzi poniżej podłużnicy. Wiem, że to więcej roboty ale da się dojść do całej kopułki skrzyni bez pierdnięcia , sprawdzałem osobiście.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-05, 18:37   

Tak mi mechanik przekazał , ja tego nawet nie widziałem .
_________________
Moje auto
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-07-05, 18:58   

W MCV lałem ten " - olej w skrzyni TRANSELF NFJ 75W80 (weszło około 2,9l) Klucz do korka spustowego ma kwadrat 8X8mm"

http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=25
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2015-07-05, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-07-08, 22:49   

Dobra, koniec tej zabawy ;-)

Zębatka wymieniona dzisiaj siłami natury, tzn. z pomocą sąsiada-mechanika i jego przykręcacza pneumatycznego. Ostatecznie zdecydowałem się zmienić olej w skrzyni i zalałem ok. 2,5 litra nowego oleju Elf NFJ. Samochód ma wprawdzie raptem 54tysiące przebiegu, ale i 5 lat, więc pozbyłem się opiłków po docieraniu i mam na dłuuuższy czas spokojną głowę.

Kluczem pneumatycznym robota idzie rewelacyjnie, nakrętki poschodziły bez konieczności wrzucania biegu. Ostatecznie całość zajęła z 1-1,2h, podczas gdy z kupionej skrzyni zębatki zdejmowaliśmy ze 4h. Pozostaje tylko wątpliwość, czy nakrętki na zębatkach dokręciliśmy z wystarczającą siłą (na mniejszej jest dodatkowo klej na gwincie, nie kleiliśmy gwintu podczas przykręcania). Oprócz zębatek 5 biegu założyliśmy także synchronizator z używanej skrzyni - zakładając, że może być lepiej dotarty i spasowany z "nową" zębatką.

Teraz efekty - w mojej skrzyni doszło niniejszym do zmiany z opcji 42/31 na 47/31.
Prędkości obrotowe są takie:

[Prędkość]-[Obroty na 42/31]->[Obroty na 47/31]
100km/h - 2500 -> 2200
120km/h - 3000 -> 2600
140km/h - 3500 -> 3100
160km/h - 4000 -> 3500

(dla tych 160 nie pamiętam dokładnej starej wartości, więc ekstrapolowałem ;) ).

Różnica między 4 a 5 biegiem to obecnie ok. 1000 obrotów - przy 100km/h na 4 biegu jest 3250.

Oczywiście wszystkie pomiary są trochę na krzywą gębę, ale generalnie w tej chwili przy 90-100km/h najbardziej słyszalnym hałasem jest szum opon.

Co do ogólnego komfortu akustycznego to trudno ocenić efekty, muszę się pewnie przyzwyczaić. Obroty są niższe, ale też silnik jest trochę bardziej obciążony, więc trochę grubiej "burczy". Czy jest ciszej, na razie trudno mi powiedzieć, natomiast powyżej 2,5 kobr ten objaw zanika i jest *na pewno* ciszej, niż było.

Co zaś się tyczy wrażeń z jazdy, to na pewno nie da się teraz przyspieszać dynamicznie na 5 biegu od 80km/h. To znaczy samochód przyspiesza, ale czuć że to raczej szkodliwy rodzaj ecodrivingu :-P . Natomiast od ok. 90km/h robi się przyjemniej (silnik przekracza 2 kobry), a powyżej stówki zaczyna się miłe i efektywne przyspieszanie aż do 140.

Spalanie - do zmierzenia w wakacje. W 1,5dCi pewnie nie będzie tak spektakularnych efektów jak w benzynach. Jedziemy do Włoch, więc przy tamtejszych cenach paliwa będzie co oszczędzać ;) . Generalnie dwie zasadnicze korzyści wymiany to milsza jazda po autostradzie oraz jazda bez hałasu po drogach typu krajówki (90-100km/h).

Całkowity koszt zabawy:
skrzynia JR5-335 - 450zł (liczę, że opchnę kiedyś-tam skrzynię na części za 100-200zł)
ściągacz do mniejszej zębatki - 70zł
olej - 90zł (zostało mi jeszcze z pół litrowej bańki).
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2015-07-09, 09:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-09, 05:57   

zebatek w ogloszeniu z allegro z Sulejowka nie ma (tzn. 45/31 lub wiekszych) :/
http://allegro.pl/renault...5456203361.html
Gdzie jeszcze w W-wie lub okolicach mozna kupic 45/31 lub wieksze?
Mialem jakies jeszcze kiedys na namiary na kogos ale teraz nie mam w wiadomosciach
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-07-10, 23:08   

Dorzucam jeszcze na dokładkę świeżo nagrany filmik z przyspieszenia na 5 biegu po przeróbce, powyżej 100km/h, z grubsza z butem w podłodze. Przyspieszenie z tow. Żoną i zakupami na pokładzie, więc trochę się nie liczy, bo jak wiadomo: "baba z wozu..." itd.

Prędkości są bardzo bliskie GPSowym, bo oprócz zmiany zębatki mam też opony 195/65 R15, które obniżają obroty chyba o ok. 2%.

https://www.youtube.com/watch?v=-CIfvnSF4LU
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2015-07-10, 23:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-07-10, 23:27   

A różnica w spalaniu jest odczuwalna?
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-07-10, 23:29   

Przejechałem z 20 km od wymiany, więc na razie nie mam pojęcia ;)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-10, 23:45   

120km/h - 2600obr/min :)
Tyle obrotów, to ja mam na 5tce przy 100km/h :oops: :(
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-07-11, 07:29   

Marmach napisał/a:

Przejechałem z 20 km od wymiany, więc na razie nie mam pojęcia ;)


Na trasie powinno spalanie wyraźnie zmaleć, różnica wysokości obrotów jest znaczna.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-11, 11:42   

Modyfikacja zachęcająca.. tylko czy mój 1.5 dci 68 KM będzie w stanie się rozpędzić do 140 km/h ze zmodyfikowaną piątką ? Może być tak, że przy 4 osobach na pokładzie, bagażach, rowerach etc. na trasie w wakacje mimo pseudo 6tki będę musiał jechać max 110 km/h bo więcej nie uciągnie silnik. Poza tym czy skrzynia JR3 mająca max wytrzymałość do 160 Nm wytrzyma obciążenie wydłużonej piątki ?
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-07-11, 12:00   

W gruncie rzeczy to chyba silnik bardziej "obrywa" wskutek modyfikacji, niż skrzynia. Moment jest ten sam. Jeszcze nie słyszałem, żeby komuś padła *skrzynia* od ecodrivingu ;)

Ja nie mam problemu z rozpędzeniem się do 160kmh... ale po płaskim. Jak wczoraj testowałem na obwodnicy Warszawy na górkach i dołkach, to opornie szło rozpędzanie, jak tylko silnik wchodził na więcej niż 3 kobry ;)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-12, 22:46   

Dziś robiłem mini trase
i największa różnica to cisza przy licznikowych 140 . Aktualnie po wysieczeniu nie ma większej różnicy czy jedzie się 100 -120 czy 140.
Jadąc licznikowe 100 słyszy się same opony . Przy 140 słychać trochę szumienie ze słupków

Przed zamianą zębatki powyżej 120-130 doskwierał silnik teraz jest cichutko
Nie wiem jak ze spalaniem bo na razie zaobserwowałem spadek o 0,5 L na 100 km w mieście

Ogólnie jestem zadowolony i przyzwyczaiłem się do nowych przełożeń
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-12, 22:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-13, 09:38   

Wczoraj jechalem w strone Lodzi A2 i przy 140km/h mialem wyrazne szumy juz wlasnie, nie slychac silnika, czy wydechu a dokuczajacy szum slupkow , takze nie wiem jak wam w dusterze nie szumi
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-07-13, 09:57   

A ja jestem pelen podziwu ze tak sie wsluchujecie co i jak :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-13, 16:04   

Bo wyciszanie powoli staje się hobby
Jak silnik umilkł to trzeb opony zmienić żeby mniej szumiały .
Efekt taki że zawsze będzie za głosno .

Mi słupki mało szumią bo mam tak wzmocnioną uszczelka (przeciągnąłem sznur gumowy )
Znajomy jechał ze mną ostatnio i powiedział że super cicho a dla mnie dalej za głośno .
To coś jak z dorastaniem dziecka , najlepiej widać po dłuższym czasie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-13, 16:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-13, 21:20   

Gdybyś dorwał identycznego dusterka bez jakichkolwiek wygłuszeń efekt byłby na pewno spektakularny. Tak człowiek się adoptuje i subiektywnie wydaje się, że daleko jest od ideału.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-14, 15:56   

Sulejowek ani tamci z W-wy oglaszajacy sie na allegro nie maja kol , tylko obaj maja bodajze 42/31

Czy ktos zna jeszcze gdzie mozna kupic 45/31 w jakiejs normalnej cenie ?
 
Ajgor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: Eco-G 100
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 803
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2015-07-14, 16:11   

Karenzo napisał/a:
Bo wyciszanie powoli staje się hobby
Jak silnik umilkł to trzeb opony zmienić żeby mniej szumiały .
Efekt taki że zawsze będzie za głosno .

Mi słupki mało szumią bo mam tak wzmocnioną uszczelka (przeciągnąłem sznur gumowy )
Znajomy jechał ze mną ostatnio i powiedział że super cicho a dla mnie dalej za głośno .
To coś jak z dorastaniem dziecka , najlepiej widać po dłuższym czasie


masz jakieś dane tego sznura? Tylko wciskałeś czy podklejałeś?
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-07-14, 17:24   

corrado napisał/a:
Czy ktos zna jeszcze gdzie mozna kupic 45/31 w jakiejs normalnej cenie

A nie ma na alledrogo skrzyń z tą zębatką w dobrej cenie? Bo 47/31 zaczynają się od 450zł, ale 45/31 mogłyby być tańsze, bo pewnie są od starszych pojazdów...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-14, 18:07   

Ja mam 2 sznury . Jeden w doklejonej uszczelce wzdłuż dachu
drugi w uszczelce okalającej drzwi
po szczegóły odsyłam do tematu o wygłuszeniu
_________________
Moje auto
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne