Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pseudo-VI. zamiast V. / wydłużenie 5 biegu
Autor Wiadomość
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-07-27, 09:10   

corrado napisał/a:
miał być w sobotę, ale nie miałem kluczy :( a pozniej deszczyk więc nie straszyłem ludzi pod blokiem :)
muszę jeszcze załatwić ściągacz bo mój za wąski ( koło 45 ma okolo 8cm srednicy ), ale kupie dla spokojnosci jeszcze e14 torxa zeby nie klac jakby sruba sie obrobila .


olej i uszczelke do dekla juz masz ??
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-27, 09:13   

nie, ide po kosztach :) Juz i tak z 60pln wydam na zabawki do demontażu.
Olej wymienie kiedy indziej , bo i tak super wchodza biegi naprawde u mnie, wiec nie ma potrzeby
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-07-27, 09:16   

corrado napisał/a:
nie, ide po kosztach :) Juz i tak z 60pln wydam na zabawki do demontażu.
Olej wymienie kiedy indziej , bo i tak super wchodza biegi naprawde u mnie, wiec nie ma potrzeby

a co z uszczelka nie obawiasz sie ze bedzie cieklo ???
tylko nie mow mi ze dasz sylikon :(
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-27, 09:21   

nic nie bedzie cieklo , odtlusc i bedzie git a jak bedzie to wtedy sobie wymienisz :)
nadgorliwosc gorsza od faszyzmu
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-07-27, 09:23   

corrado napisał/a:
nic nie bedzie cieklo , odtlusc i bedzie git a jak bedzie to wtedy sobie wymienisz :)
nadgorliwosc gorsza od faszyzmu


no jestem ciekaw :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-27, 09:24   

ale ze co ? watpisz czy tak boisz sie o skrzynie ?
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-07-27, 09:34   

corrado napisał/a:
ale ze co ? watpisz czy tak boisz sie o skrzynie ?

Pytanie jest takie jaka to uszczelka i czy da sie ja zalozyc drugi raz ??
Wiekszosc takich uszczelek w aucie sa jednorazowe no chyba ze dasz sylikon to moze da sie drugi raz :)
Nie wiesz jak to jest uszczelka metalowa czy z jakiegos tworzywa ??
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-07-27, 12:31   

Uszczelka od osłony 5 biegu jest gruba i gumowa. Nie rwie się w trakcie zdejmowania. Ja założyłem ze starą i na razie nic nie cieknie, przynajmniej nie widzę śladów, a skrzynia nie wyje :P

Uszczelka od korka spustowego jest miedziana. Założyłem starą i też nie cieknie, a przynajmniej nie widzę śladów i skrzynia nie wyje :mrgreen:
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-07-27, 12:32   

Marmach napisał/a:
Uszczelka od osłony 5 biegu jest gruba i gumowa. Nie rwie się w trakcie zdejmowania. Ja założyłem ze starą i na razie nic nie cieknie, przynajmniej nie widzę śladów, a skrzynia nie wyje :P

Uszczelka od korka spustowego jest miedziana. Założyłem starą i też nie cieknie, a przynajmniej nie widzę śladów i skrzynia nie wyje :mrgreen:


a to zmienia postac rzeczy :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-27, 12:33   

nie cieknie
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-27, 14:42   

Kolega nadgorliwy i nadmiernie bojaźliwy :mrgreen:
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-07-27, 15:00   

corrado napisał/a:
Kolega nadgorliwy i nadmiernie bojaźliwy :mrgreen:


ino troche wiem i wole sie zapytac niz zeby potem byly problemy :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-27, 15:33   

ino
nie umiesz po polsku pisac ?
tylko "ino, trza"
miej troche szacunku do kolegow z forum :lol: masz juz 40lat wypadaloby umiec jezyk ojczysty :)

A tak poza tym wiesz ze w vw golf iv tdi mialem w skrzyni przez pol roku doslownie szklanke 200ml oleju i po zalaniu nic sie nie stalo ? ja wiem ze to pancerne auta ale to chyba cos znaczy co nie ? 8-)
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-07-28, 07:58   

corrado napisał/a:
ino
nie umiesz po polsku pisac ?
tylko "ino, trza"
miej troche szacunku do kolegow z forum :lol: masz juz 40lat wypadaloby umiec jezyk ojczysty :)

A tak poza tym wiesz ze w vw golf iv tdi mialem w skrzyni przez pol roku doslownie szklanke 200ml oleju i po zalaniu nic sie nie stalo ? ja wiem ze to pancerne auta ale to chyba cos znaczy co nie ? 8-)


Czekam na twoja relacja jak Ci poszło z wymianą bo mam mechanika który powiedział, że jak nie trzeba skrzyni opuszczać i wszystko bez problemu da sie zrobić do 100 za to weźmie :)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-28, 20:28   

Czy zauważył ktoś po modyfikacji dziwne zachowanie wskazówki obrotów na 5 biegu ?
dziś w trakcie rozpędzania wskazówka zatrzymała się i cofnęła o ok 50 obr
oczywiście cały czas się rozpędzałem
całość trwała mniej niż 2 sek więc można nie zauważyć
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-28, 20:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-28, 20:48   

to na 90% nie kwestia wymiany, to czujnik pewnie obrotow na skrzyni,
sam tak mialem ostatnio jak jechalem kolo Lublina wskazówka mi spadła na moment, Musiałbym zobaczyć czy tam coś nie zwiera też do masy silnika ,ale może tez byc jak tempomat zakładałem to coś niedociska teraz też we wtyczce do ecu, musialbym zobaczyc w schemacie instalacji , ale mi sie nie chce
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-07-28, 21:40   

Karenzo napisał/a:
Czy zauważył ktoś po modyfikacji dziwne zachowanie wskazówki obrotów na 5 biegu ?
dziś w trakcie rozpędzania wskazówka zatrzymała się i cofnęła o ok 50 obr

Ja miałem ze dwa razy tak, że skoczyła mi o spory kąt wskazówka prędkościomierza. Ale to było przed wymianą i nieprawda :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 10:43   

Cena wymiany kół w warsztacie na ul Fortuny 14d w W-wie w aucie Dacia Duster : 160pln
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 10:44   

Ale wycena czy po pracy ?
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 17:25   

nie bardzo rozumiem, co to znaczy po pracy?
No taka cena za wymianę,
ale sam bede wymienial , dzisiaj zakupilem etorxy i sciagacz do lozysk, tylko w miedzyczasie okazalo sie ze musze sprzeglo wymienic :lol:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-29, 19:50   

Marmach, jak myślisz jeszcze trzeba trzeć ściągacz i jego zęby ? NIe chcę jutro stanąć "w robocie" pod blokiem :)
Jak trzeba to mogę zrobić lepsze fotki cyfrówką
Sciągacz jest spory bo na 150mm ;)

17.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 136,55 KB

16.jpg
Plik ściągnięto 23 raz(y) 102,3 KB

14.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 114,89 KB

13.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 120,79 KB

12.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 143,97 KB

11.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 60,64 KB

 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-07-29, 22:47   

Ouaaa, trudne pytanie i trudno mi tu spekulować... nie wiem na ile ramiona mogą się odgiąć przy wżynaniu się pod zębatkę, bo ząbki mają spory zapas stali od spodu (są od spodu zaokrąglone), a ten ściągacz do wycieraczek VW jednak zęby miał spłaszczone, dzięki czemu po dodatkowym spiłowaniu był wstanie podejść głęboko pod zębatkę...



Z drugiej strony mając zębatki do wymiany już zdjęte można zaryzykować uszkodzenie oryginalnych przy ściąganiu i ściągnąć je za zęby, wchodząc ściągaczem płytko - na tyle na ile się da. W końcu nie będzie potrzeby wracać do oryginalnych :D
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-30, 06:30   

No tak :) Ale żeby nie uszkodzić jednak to jeszcze podpiłuje żeby ząbki były bardziej płaskie,
A i dobrze widzę, klucz na dużą śrubę nad synchronizatorem to 27 mm ?
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-07-30, 10:30   

Prawdopodobnie, ale głowy nie dam. Miesza mi się z nakrętką od zębatki zdawczej od mojego motocykla, która jest chyba jeszcze o dwa rozmiary większa :P
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-30, 10:56   

szlifierka "poszla sie walic" ...
teraz papier scierny w ruch i moze uda sie
heh , za duzo materialu - bez szlifierki nie ma co , szkoda rak
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-07-30, 11:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne