spoko, nie musisz tłumaczyć, autostrady jakie są wszyscy widzimy
moze termostat, moze czujnik temp plynu chlodzacego juz nie ma takiej sprawnosci mierzenia , moze przeplywomierz tez juz troche podbrudzony lub EGR , a moze gdzies masz dziure w doladowaniu ?
Raporty spalania dla takich Meganek 1,5dCi przy prędkościach 140kmh też oscylują wokół 6-6,5 litra, a to jednak znacznie bardziej opływowe samochody i zapewne domyślnie mają dłuższe biegi, niż MCV.
Myślę, że spokojnie 0,5 litra można zaliczyć w poczet stylu jazdy, ja na tej trasie bardzo dużo wyprzedzałem. Mnie cieszy, że po zmianie zębatek nie przekraczam w zasadzie 7l/100km, bo na oryginalnych robiłem i po 8,5 przy jeździe 140-160 po A2 po wiatr...
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 239 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2016-03-17, 08:53 5 bieg
Cześć wszystkim.
Mam pytanie do Was, czy ktoś z Was może przerabiał skrzynię biegów do Dustera? Chodzi mi o wymianę samych kół zębatych piątego biegu. W tej chwili ta piątka jest "krótka" i już przy 130 km/h mój diesel osiąga stosunkowo wysokie obroty.
Ktoś może posiada katalog/książkę serwisową do Renówki, Daci i mógłby znaleźć obecną konfigurację (ilość zębów, przełożenie) i propozycje na co można by było zmienić.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2016-03-17, 08:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 239 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2016-03-17, 10:22
Z tej szukajki nie znalazłem nic dla siebie. Generalnie wszyscy pytają o benzynę i raczej pytają, nie przeczytałem, żeby ktoś zmienił skrzynię lub tylko przełożenie 5 biegu. Nie mogę też znaleźć tabelki z przełożeniami- ani tu, ani w necie.
Zresztą, chyba odpuszczę temat i ogłuchnę w drodze do Cro. Widzę że możliwość zmiany kół zębatych mają tylko Ci szczęśliwcy, którzy mają na końcu skrzyni dekiel. U mnie jest cała, więc bez wymiany całej skrzyni lub jej wyciągnięciu i rozpruciu się nie obejdzie.
Najciekawsze jest to, że parę skrzyń do dci znalazłem również z tymi deklami (z Loganów, a jedna była niby z Captura), więc producent składał pewnie z tego co miał aktualnie na stanie.
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 239 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2016-03-17, 12:53
Poszlibyście w 45/31 czy 47/31? Jak już ponosić koszty związane z robocizną to, żeby był efekt. Z tego co czytałem, to chyba w Lodgy siedzi 47/31, i daje radę?
Czy dobrze myślę, że wymiany wymaga tylko jedno z kół zębatych, 41 --> 45 lub 47, no bo to drugie zawsze ma tą samą ilość zębów- 31.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2016-03-17, 13:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 239 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2016-03-17, 17:21
A wiadomo jakim momentem trzeba przykręcić te koła. Na filmiku instruktażowym zamieszczonym przez laisara widziałem, że ruski używał klucza dynamometrycznego.
Poszlibyście w 45/31 czy 47/31? Jak już ponosić koszty związane z robocizną to
Kolego, niech kolega poczyta wątek, było tu WSZYSTKO co jest potrzebne do wymiany (a już na pewno odpowiedzi na dotychczasowe pytania kolegi ), zarówno w benzynie, jak w dieslu, łącznie z efektami przeróbek na 45/31 i 47/31. Ja osobiście, dla przykładu, zamieszczałem filmik pokazujący obroty i chyba nawet spalanie po przeróbce.
ex_perimental napisał/a:
A wiadomo jakim momentem trzeba przykręcić te koła.
Z zaprzyjaźnionym mechanikiem przykręciliśmy na czuja pistoletem pneumatycznym, jak dotąd nic się nie telepie :P
Generalnie jeśli wymianą zajmowałby się serwis to jest już jego problem jak to przykręcić. Być może w serwisówce jest podany moment.
Największym problemem w całej operacji jest znalezienie zębatek.
Co do tego, czy lepiej zmieniać na 47 czy na 45, to przy dci 90KM można zmieniać na 47. Ja mam 47, 86KM i daję radę. Trzeba się tylko pogodzić z faktem, że 80km/h staje się bardzo niewygodną prędkością.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2016-03-17, 18:29, w całości zmieniany 2 razy
Z zaprzyjaźnionym mechanikiem przykręciliśmy na czuja pistoletem pneumatycznym, jak dotąd nic się nie telepie
Lepiej zmień mechanika!!!
Telepać się nie ma prawa jak jest przykręcone udarem, urwać ma prawo bo prawdopodobnie był znacznie przekroczony moment dokręcania.
Pneumatem. zastanów się nad sensem wypowiedzi. Na czuja to ręcznie kluczem - warunek jest jeden, że masz w niej dynamometr.
W wielu autach do dokręcania jest potrzebny kątomierz.
Mała uwaga - nie macie danych dokręcania w Nm nie brać się za robotę można narobić sobie sporo szkód (niektóre mogą zakończyć się wypadkiem).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum