Każdy kto ma 1.6 16v 4x4 powinien zainteresować się to modyfikacją
Wszystkie przełożenia z TL8 pasują do przekładania więc można założyć zębatkę z 1.5 dci 4x2 90 kucy
będzie wtedy takie samo przełożenie jak w 1.6 16v 4x2
czyli przy 120 , 3200 obr (przy 4x4 przy 120 ok 3770 obr )
a zawsze można poszaleć i włożyć TL8 03
wtedy to pewnie przy 120 było by z 3000 obr
cholera jak bym widział ten temat to bez wahania bym kupił 4x4 i przerabiał skrzynie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-20, 10:06, w całości zmieniany 2 razy
Tylko musisz pamiętać żeby nie przedobrzyć , => auto miało moment obr. wystarczający na przyspieszanie z malych obrotow i zeby się sprzęgło nie ślizgało ...
- na 4ce musisz mocniej go żyłować przy przyspieszaniu i wrzucaniu dalej piatki ...
u mnie to odpada bo nie ma wyższych przełożeń w tabeli .
W 1.6 16v 4x4 to sprawa banalna bo skrzynie 6 biegowa więc można spokojnie zrobić typową autostradówkę .
Albo przynajmniej zrównać się do poziomu z 4x2 co i tak zbije obroty o prawie 500 .
Ja to bym sporo wydłużył tą 6 a na piątce to bez problemu można do 100 km/h ciągnąć .
Do miasta idealna krótka skrzynia na autostrady bardzo długi bieg 6.
Tak jest w qaszkaju z takim samym silnikiem , w daci dali taką tandetę żeby konkurencji nie robić
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-20, 21:05, w całości zmieniany 1 raz
w sumie uwazam ze ten problem braku mocy i tej modyfikacji nie bedzie wystepowac,wiec strasze na wyrost.;)
Nie przeczytalem jeszcze w necie zeby ktos sie skarzyl po wyczuwalnym duszeniu silnika na niskich obrotach na nowej piatce
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-21, 07:59
Karenzo napisał/a:
Właśnie sprawdziłem w w grupie JR 5 z wałkiem 14/63 mój ma najwyższe przełożenia
Jak to jest z tymi skrzyniami, czy dla skrzyni TL8 005, pasować będą tylko zębatki ze skrzyni TL8, czy z innych też?
Bo widzę że z tabelki 6 bieg jest 47/29, a żeby auto się niżej kręciło, czyli żeby wydłużyć ten 6 bieg, trzeba by pewnie dobrać coś większego?
A większe czyli 50/28, na tej liście laisara występują tylko w skrzyni TL4.
A ja bym wymienił, jak dowiem się w ogóle jaką mam skrzynię i czy są do niej kółka, oraz jak skończy mi się w przyszłym roku rozszerzona gwarancja ;P (I to nie czcze przechwałki, izolację dachu obiecywałem sobie ładny rok, ale obietnicy dotrzymałem!)
A ma ktoś patent na przedłużenie V w skrzyni z 1,6 16v 4x2? A może jest jakaś pasująca skrzynia 6-biegowa? Tylko te krótkie, pierwsze biegi ... czasem się to przydaje
A ja mam pytanko. Jak stwierdzić jaką mam skrzynie biegów? Moja już powoli chyba sięga kresu, przy puszczaniu i dodawaniu gazu szarpie i czasami ciężko biegi wchodzą. Wybieram się we wrześniu do Chorwacji, mój mechanik stwierdził że zapobiegawczo dobrze byłoby wymienić na jakąś o mniejszym przebiegu niż moja.
silnik 1.5 dci 68km 2008rok
A ma ktoś patent na przedłużenie V w skrzyni z 1,6 16v 4x2? A może jest jakaś pasująca skrzynia 6-biegowa? Tylko te krótkie, pierwsze biegi ... czasem się to przydaje
No przecież można wymienić skrzynkę na 6 biegową, albo same koło zębatego 5tego biegu jeśli to Cię interesuje.
Skrzynię można kupić od 500pln, zrzucenie skrzyni ok 300pln u mechanika.
marmach napisał/a:
I to nie czcze przechwałki, izolację dachu obiecywałem sobie ładny rok, ale obietnicy dotrzymałem!)
Jakie uzyskałeś efekty izolacji cieplnej i akustycznej ?
lubiebajaderki napisał/a:
A ja mam pytanko. Jak stwierdzić jaką mam skrzynie biegów? Moja już powoli chyba sięga kresu, przy puszczaniu i dodawaniu gazu szarpie i czasami ciężko biegi wchodzą. Wybieram się we wrześniu do Chorwacji, mój mechanik stwierdził że zapobiegawczo dobrze byłoby wymienić na jakąś o mniejszym przebiegu niż moja.
silnik 1.5 dci 68km 2008rok
Nr skrzyni biegów jest wybity na blaszcze informacyjnej - mniej więcej okolice pod akumulatorem.
A sprzęgło z łapą wyciskającą i łożyskiem oporowym nie rozsypało się ?
Przy pękniętej łapie, ciężko zapiąć biegi i zrzucić. Na wolnych obrotach dzwoni Ci ze skrzyni ?
Olej w skrzyni jest tak wogóle - jeśli badał mechanik - to raczej wykluczam ?
Oj, gdyby Duster 2x4 miał RWD, to można byłoby władować koła 18" z tyłu i większe gumy i byłby szybszy w ogóle. A z przodu się nie skręcą większe koła.
Tak "na pewno" łatwo przerobić, wcześniej uciąć dupę i zespawać z 4x4 :)
Jak z przodu nie byłoby problemów to z tyłu nie przerobisz tak łatwo - inna "podłoga" z tyłu i mocowanie belki tylnej
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-08-07, 10:52
Podłoga nie problem (koło sę wrzuci do bagażnika), a mocowań nie oglądałem, ale też by się coś wykombinowało, nie takie rzeczy ludzie przerabiali. Tylko zawsze jest kwestia kosztów, żeby się nie okazało, że taniej jest/było sprzedać 4x2 i kupić używane 4x4. Chociaz swój znany od nowości wozik to też ma swoją sporą wartość i przewagę nad nieznanej historii używką.
EDIT: Sorrki za małe OT w skrzyniowym wątku.
Ostatnio zmieniony przez DD 2014-08-07, 10:57, w całości zmieniany 1 raz
A ma ktoś patent na przedłużenie V w skrzyni z 1,6 16v 4x2? A może jest jakaś pasująca skrzynia 6-biegowa? Tylko te krótkie, pierwsze biegi ... czasem się to przydaje
No przecież można wymienić skrzynkę na 6 biegową, albo same koło zębatego 5tego biegu jeśli to Cię interesuje.
Skrzynię można kupić od 500pln, zrzucenie skrzyni ok 300pln u mechanika.
Do 1.6 16v 4x2 nie ma już zębatki z większymi przełożeniami .
Podłoga nie problem (koło sę wrzuci do bagażnika), a mocowań nie oglądałem, ale też by się coś wykombinowało, nie takie rzeczy ludzie przerabiali. Tylko zawsze jest kwestia kosztów, żeby się nie okazało, że taniej jest/było sprzedać 4x2 i kupić używane 4x4. Chociaz swój znany od nowości wozik to też ma swoją sporą wartość i przewagę nad nieznanej historii używką.
EDIT: Sorrki za małe OT w skrzyniowym wątku.
Uznam to za żart - albo nie wiesz co piszesz. Przypomnę jeszcze że trzebaby wyciąć całą "dupę " z kielichami amorów i wstawić nowe bo są inne kolumnowe ze sprężyną w 4x4 .
Tak wogóle lepiej niech ktoś poprawi z adminów te głupoty bo ktoś jeszcze gotów robić maszkarkę , która będzie zagrażać innym na drodze.
Cytat:
Do 1.6 16v 4x2 nie ma już zębatki z większymi przełożeniami .
No to właśnie wstawiasz z DCI , tak jak Leszek_z1 z pierwszej strony.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-08-07, 12:00, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum