Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pseudo-VI. zamiast V. / wydłużenie 5 biegu
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-20, 10:04   

Każdy kto ma 1.6 16v 4x4 powinien zainteresować się to modyfikacją
Wszystkie przełożenia z TL8 pasują do przekładania więc można założyć zębatkę z 1.5 dci 4x2 90 kucy
będzie wtedy takie samo przełożenie jak w 1.6 16v 4x2
czyli przy 120 , 3200 obr (przy 4x4 przy 120 ok 3770 obr )
a zawsze można poszaleć i włożyć TL8 03
wtedy to pewnie przy 120 było by z 3000 obr

cholera jak bym widział ten temat to bez wahania bym kupił 4x4 i przerabiał skrzynie :roll:
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-20, 10:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-20, 10:59   

Tylko musisz pamiętać żeby nie przedobrzyć , => auto miało moment obr. wystarczający na przyspieszanie z malych obrotow i zeby się sprzęgło nie ślizgało ...
- na 4ce musisz mocniej go żyłować przy przyspieszaniu i wrzucaniu dalej piatki ...
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-20, 11:06   

czyli modyfikacja skrzyni biegów + Chip Tuning ;)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-20, 11:08   

u mnie to odpada bo nie ma wyższych przełożeń w tabeli .
W 1.6 16v 4x4 to sprawa banalna bo skrzynie 6 biegowa więc można spokojnie zrobić typową autostradówkę .
Albo przynajmniej zrównać się do poziomu z 4x2 co i tak zbije obroty o prawie 500 .
Ja to bym sporo wydłużył tą 6 a na piątce to bez problemu można do 100 km/h ciągnąć .
Do miasta idealna krótka skrzynia na autostrady bardzo długi bieg 6.
Tak jest w qaszkaju z takim samym silnikiem , w daci dali taką tandetę żeby konkurencji nie robić
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-06-20, 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-20, 20:40   

w sumie uwazam ze ten problem braku mocy i tej modyfikacji nie bedzie wystepowac,wiec strasze na wyrost.;)
Nie przeczytalem jeszcze w necie zeby ktos sie skarzyl po wyczuwalnym duszeniu silnika na niskich obrotach na nowej piatce
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-21, 07:59   

Karenzo napisał/a:
Właśnie sprawdziłem w w grupie JR 5 z wałkiem 14/63 mój ma najwyższe przełożenia


Jak to jest z tymi skrzyniami, czy dla skrzyni TL8 005, pasować będą tylko zębatki ze skrzyni TL8, czy z innych też?
Bo widzę że z tabelki 6 bieg jest 47/29, a żeby auto się niżej kręciło, czyli żeby wydłużyć ten 6 bieg, trzeba by pewnie dobrać coś większego?
A większe czyli 50/28, na tej liście laisara występują tylko w skrzyni TL4.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-06-21, 08:13   

Cav napisał/a:
50/28
Cav napisał/a:
47/29

Inny rozstaw osi.
_________________
48piotr
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-21, 08:18   

48piotr napisał/a:
Cav napisał/a:
50/28
Cav napisał/a:
47/29

Inny rozstaw osi.


A która liczba co znaczy wobec tego?
I gdzie można szukać danych do innych skrzyni Renault, z których zębatki mogłyby pasować?
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-06-21, 09:32   

Cav napisał/a:
A która liczba co znaczy wobec tego?

W "Poradniku frezera" można się" oświecić."
_________________
48piotr
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-21, 13:35   

Cav napisał/a:



Jak to jest z tymi skrzyniami, czy dla skrzyni TL8 005, pasować będą tylko zębatki ze skrzyni TL8

Musi być taka sama przekładnia główna
która w TL8 wynosi 14/68 i nie występuje w żadnym innym rodzaju skrzyń
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-24, 11:16   

no i co panowie nowego w temacie ?
Kto pierwszy, a właściwie drugi po leszek_z1 , wymienia koło zębate ?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-24, 16:37   

corrado napisał/a:
no i co panowie nowego w temacie ?
Kto pierwszy, a właściwie drugi po leszek_z1 , wymienia koło zębate ?


Ja bym wymienił, ale wygląda że nie ma na co.
Nikt nie znalazł pasującej skrzyni.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-06-24, 17:36   

A ja bym wymienił, jak dowiem się w ogóle jaką mam skrzynię i czy są do niej kółka, oraz jak skończy mi się w przyszłym roku rozszerzona gwarancja ;P (I to nie czcze przechwałki, izolację dachu obiecywałem sobie ładny rok, ale obietnicy dotrzymałem!)
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-25, 06:04   

A ma ktoś patent na przedłużenie V w skrzyni z 1,6 16v 4x2? A może jest jakaś pasująca skrzynia 6-biegowa? Tylko te krótkie, pierwsze biegi ... czasem się to przydaje ;-)
 
lubiebajaderki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-08-07, 06:50   

A ja mam pytanko. Jak stwierdzić jaką mam skrzynie biegów? Moja już powoli chyba sięga kresu, przy puszczaniu i dodawaniu gazu szarpie i czasami ciężko biegi wchodzą. Wybieram się we wrześniu do Chorwacji, mój mechanik stwierdził że zapobiegawczo dobrze byłoby wymienić na jakąś o mniejszym przebiegu niż moja.
silnik 1.5 dci 68km 2008rok

I kolejne pytanie, skąd biorą się takie oferty? Czy to jakaś ściema... ?
http://allegro.pl/skrzyni...4432197041.html
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1145
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2014-08-07, 07:46   

jaki przebieg że sie skrzynia kończy?
 
lubiebajaderki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-08-07, 08:17   

teraz 270k. Przy czym nie wiem jak auto jeździło do przebiegu ok 230. autko jezdzilo w firmie
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 08:24   

Lajkonik napisał/a:
A ma ktoś patent na przedłużenie V w skrzyni z 1,6 16v 4x2? A może jest jakaś pasująca skrzynia 6-biegowa? Tylko te krótkie, pierwsze biegi ... czasem się to przydaje ;-)

No przecież można wymienić skrzynkę na 6 biegową, albo same koło zębatego 5tego biegu jeśli to Cię interesuje.
Skrzynię można kupić od 500pln, zrzucenie skrzyni ok 300pln u mechanika.

marmach napisał/a:
I to nie czcze przechwałki, izolację dachu obiecywałem sobie ładny rok, ale obietnicy dotrzymałem!)

Jakie uzyskałeś efekty izolacji cieplnej i akustycznej ?

lubiebajaderki napisał/a:

A ja mam pytanko. Jak stwierdzić jaką mam skrzynie biegów? Moja już powoli chyba sięga kresu, przy puszczaniu i dodawaniu gazu szarpie i czasami ciężko biegi wchodzą. Wybieram się we wrześniu do Chorwacji, mój mechanik stwierdził że zapobiegawczo dobrze byłoby wymienić na jakąś o mniejszym przebiegu niż moja.
silnik 1.5 dci 68km 2008rok


Nr skrzyni biegów jest wybity na blaszcze informacyjnej - mniej więcej okolice pod akumulatorem.
A sprzęgło z łapą wyciskającą i łożyskiem oporowym nie rozsypało się ?
Przy pękniętej łapie, ciężko zapiąć biegi i zrzucić. Na wolnych obrotach dzwoni Ci ze skrzyni ?
Olej w skrzyni jest tak wogóle - jeśli badał mechanik - to raczej wykluczam ?

Tu masz przykład tej czarnej kopułki - na niej jest nalepka z info o skrzyni - pierwszy wyraz to typ
http://allegro.pl/ShowIte...&ars_rule_id=91
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-08-07, 08:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie

Wysłany: 2014-08-07, 09:51   

Oj, gdyby Duster 2x4 miał RWD, to można byłoby władować koła 18" z tyłu i większe gumy i byłby szybszy w ogóle. A z przodu się nie skręcą większe koła. :-/
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-08-07, 10:10   

Karenzo napisał/a:
cholera jak bym widział ten temat to bez wahania bym kupił 4x4 i przerabiał skrzynie :roll:

Wiesz, w sumie to 4x2 na 4x4 też mógłbyś przerobić. Tylko jakis rozbitek DD 4x4 jako zródło części by się przydał, żeby koszty nie zabiły.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 10:18   

Tak "na pewno" łatwo przerobić, wcześniej uciąć dupę i zespawać z 4x4 :)
Jak z przodu nie byłoby problemów to z tyłu nie przerobisz tak łatwo - inna "podłoga" z tyłu i mocowanie belki tylnej :roll:
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-08-07, 10:52   

Podłoga nie problem (koło sę wrzuci do bagażnika), a mocowań nie oglądałem, ale też by się coś wykombinowało, nie takie rzeczy ludzie przerabiali. Tylko zawsze jest kwestia kosztów, żeby się nie okazało, że taniej jest/było sprzedać 4x2 i kupić używane 4x4. Chociaz swój znany od nowości wozik to też ma swoją sporą wartość i przewagę nad nieznanej historii używką.

EDIT: Sorrki za małe OT w skrzyniowym wątku.
Ostatnio zmieniony przez DD 2014-08-07, 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 11:21   

corrado napisał/a:
Lajkonik napisał/a:
A ma ktoś patent na przedłużenie V w skrzyni z 1,6 16v 4x2? A może jest jakaś pasująca skrzynia 6-biegowa? Tylko te krótkie, pierwsze biegi ... czasem się to przydaje ;-)

No przecież można wymienić skrzynkę na 6 biegową, albo same koło zębatego 5tego biegu jeśli to Cię interesuje.
Skrzynię można kupić od 500pln, zrzucenie skrzyni ok 300pln u mechanika.



Do 1.6 16v 4x2 nie ma już zębatki z większymi przełożeniami .
 
lubiebajaderki 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 20
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-08-07, 11:39   

Mechanik stwierdził że to jest luz na "ataku"? Dzięki za wskazówkę dot. nr. skrzyni, dziś sobie sprawdzę :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 11:58   

DD napisał/a:
Podłoga nie problem (koło sę wrzuci do bagażnika), a mocowań nie oglądałem, ale też by się coś wykombinowało, nie takie rzeczy ludzie przerabiali. Tylko zawsze jest kwestia kosztów, żeby się nie okazało, że taniej jest/było sprzedać 4x2 i kupić używane 4x4. Chociaz swój znany od nowości wozik to też ma swoją sporą wartość i przewagę nad nieznanej historii używką.

EDIT: Sorrki za małe OT w skrzyniowym wątku.


Uznam to za żart - albo nie wiesz co piszesz. Przypomnę jeszcze że trzebaby wyciąć całą "dupę " z kielichami amorów i wstawić nowe bo są inne kolumnowe ze sprężyną w 4x4 .
Tak wogóle lepiej niech ktoś poprawi z adminów te głupoty bo ktoś jeszcze gotów robić maszkarkę , która będzie zagrażać innym na drodze.

Cytat:
Do 1.6 16v 4x2 nie ma już zębatki z większymi przełożeniami .

No to właśnie wstawiasz z DCI , tak jak Leszek_z1 z pierwszej strony.
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-08-07, 12:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne