Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pseudo-VI. zamiast V. / wydłużenie 5 biegu
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-30, 18:49   

Ale jestem wkurzony . Tak nie lubie wracac z robotą przez pierdołę.
Musiałem skręcać wszystko spowrotem i wlewać olej, przez jeden badziew czyli ten bolec od synchronizatora którego nie mogłem wyjąć. Tak nie lubię gdy staje z robotą.
Sruba z dużej zębatki poszła nawet i ten sciagacz nawet podchodził pod małą zebatkę , ale musiałem skręcić bo nie mogłem tego klina wybić od spodu, akurat pod nim jest mocowanie wahacza i trzeba wybijać w takim wypadku pod kątem, trzeba by odkręcić poduchę skrzyni i półoś może nawet żeby ruszyć całą skrzynię i może wtedy by centralnie można było go od spodu wybić.
Jest jeszcze trochę miejsca od wewnątrz, czyli może wyciagnać go do gory lapiąc za wystającą część z góry , próbowałem obcęgami ale za grube były i nie miesciły się :(
ehhh... przez taką pierdołę ruszać całą skrzynię ?
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-08-10, 17:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-30, 23:06   

Jak ktoś ma pomysła jak to w miarę bezboleśnie usunąć klin to dajcie znać.

Czy myślicie faktyczni nie obejdzie sie bez zrzucania "sanek" ? :roll:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-01, 07:01   

Co myślicie o szczypcach dodatkowo trochę odgiętych ?

Czy zmiesci sie przez ten otwor miedzy skrzynia a lapa synchronizatora, albo przez to okrągłe okienko w lapie od gory i pod katem?

Da radę się wyszarpać ten klinik?

tak jest jak nie przeszkadza :



klin2.jpg
Tak wyglada w czasie wybijania i wypadania
Plik ściągnięto 67 raz(y) 69,13 KB

Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-08-01, 07:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-08-02, 12:38   

Wątpię, żeby klin dał się wyciągnąć obcęgami, wybicie go jest samo w sobie dość problematyczne - on siedzi dzięki dość znacznemu "rozprężeniu". Nie da rady podejść jakimś długim, wygiętym gwoździem? A może da się oprzeć o wahacz coś zdolnego do rozpierania się i w ten sposób przepchnąć klin? Oprócz imadła, które się tam pewnie nie zmieści wyobrażam sobie jakiś długi gwintowany bolec z odpowiednimi nakrętkami...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-02, 14:46   

trzeci raz już nie będę tego robił, bo wczoraj probowalem- skrzynie ruszylem i wahacz wyjalem
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-08-02, 15:49   

trzeba dorobić specjalny przyrząd w kształcie litery C z jednej strony z nagwintowanym otworem i śrubą, którą kręcąc wypchniesz klin sprężynowy/tulejkowy na tyle, aby potem ewentualnie od dołu obcęgami go chwycić i wyciągnąć.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-09, 20:45   

Dziś przyjechałem 1400 km na raz i mogę zrobić małe podsumowanie . Spalanie polskie paliwo jazda non stop 120 11l na 100 km
Na niemieckim gazie spalanie 10 na setke ;-)
Jazda non stop 140 spalanie 13 l na setke na niemieckim paliwie na polskim nie dało się obliczyć bo pompowal więcej litrow niz ma zbiornik
Ogólnie w aucie cicho . Najlepiej się jedzie 160 bo jest to szczyt momentu obr . Pod górkę do przyspieszania wymagana redukcja i można ciąć do 160 ok 6 tys obr na 4

Nawet jeżeli oszczędności na paliwie nie są imponujące wzrosl komfort akustyczny ogronnie

Vmax nie zmenil się . Bardzo dużo zależy od paliwa .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-08-09, 20:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-10, 17:13   

Done.

ok 1950 obr - 90km/h
2600-2700 obr - 120km/h

Powinno tak wyjeżdzać z fabryki ... - minimum ... 8-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-11, 08:27   

teraz trasa do Krynicy morskiej - zobaczymy jak sie bedzie toczyc auto
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-08-11, 08:44   

No to teraz bedzie spalanie niskie i szybcze auto czyli powinno dorownac w predkosci max bezyniaka :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-11, 09:17   

jak mu sily starczy haha,
nie mam serca katowac go tak mocno w takie upaly jeszcze
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-08-12, 23:25   

A ja przetestowałem nowe przełożenie na trasie Włochy-Austria-Niemcy-Polska. Pierwotnie miał to być przebieg ponad 2000km, ale padł mi akumulator na kempingu (przegiąłem z lodówką turystyczną :D ), więc przebieg mi się skasował.

Na dystansie ponad 1000km, przy średniej prędkości 100 km/h i jeździe autostradą w zasadzie non-stop z prędkością pomiędzy 120 a 140kmh (dwie osoby, pełen bagażnik, klima non-stop, lodówka turystyczna ok. 80W non-stop), zmierzone spalanie na podstawie dwóch tankowań "do odbicia" wyniosło 6,1l/100km.

Jest zdecydowanie ciszej i po autostradzie oraz pustych drogach jeździ się znacznie lepiej. Problemem jest wjeżdżanie pod duże górki przy prędkości 90-110kmh (ani 4 ani 5 bieg do końca nie pasują). Irytująca jest również jazda z prędkością oscylującą w okolicach 80kmh w sznurze samochodów, bo jednak 80kmh to absolutne minimum dla 5 biegu w konfiguracji 47/31.

W każdym razie wygląda na to, ze zdecydowanie było warto i wszystkim niespieszącym się użytkownikom 1.5dCi jeszcze raz polecam tę modyfikację ;)

PS: Do 160kmh samochód na pewno się rozpędza, nie wiem jak potem, bo mam chyba kiepsko wyważone przednie kółka i od 140kmh trzęsie mi się kierownica, co skutecznie zniechęca mnie do rozwijania większych prędkości)
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2015-08-12, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-08-13, 21:50   

Marmach napisał/a:

PS: Do 160kmh samochód na pewno się rozpędza, nie wiem jak potem, bo mam chyba kiepsko wyważone przednie kółka i od 140kmh trzęsie mi się kierownica, co skutecznie zniechęca mnie do rozwijania większych prędkości)


Wibracje kierownicy to najczęściej skutek niewyważenia kół TYLNYCH.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-15, 00:05   

It works like a charm . :-)
... silence and no signs of lack of power :P
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-08-16, 14:12   

Cav napisał/a:
Wibracje kierownicy to najczęściej skutek niewyważenia kół TYLNYCH.

Możliwe :) W każdym razie wyważyć trzeba, bo rzadko to robię ;)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-20, 22:33   

Kolejna śruba upi...a w Dusterze, a tak naprawdę nakrętka - obrobiony gwint

Przy odkręcaniu i zakręcaniu wzmocnienia podluznicy w postaci preta laczacego podluznice z sankami , do demntażu pokrywy 5biegu - obrobila sie nakretka - sruba na klucz 13mm.

Odkrylem dzisiaj po tym jak cos mi stukalo w lewym przodzie - bylem tez na trzepakach w SKP i nic nie znaleziono z luzow.

NIe wiem czy sie smiac czy plakac, to juz nie jest smieszne nawet - tak zalosne sruby w dusterze !

Na razie odkrecilem calkiem ten pret i woze w bagazniku, jutro w castoramie dokupie srube z nakretka jakas w miare mocna.

ps. pewnie ja troche ja przeciagnalem a warsztat dokonczyl dziela zniszczenia , ale bez przesady nie mam tak duzo sily w rece zeby kluczem obrabiac gwinty .... :roll:
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2015-08-21, 07:29   

corrado napisał/a:
kluczem obrabiac gwinty ...

Nie Ty pierwszy i nie ostatni.
Wyluzuj!
;-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-21, 07:48   

U Ciebie 48piotr w loganie też takie liche stopy metali?
Już w ruskiej TAVRII były lepsze 8-)
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-08-21, 08:06   

Lepiej powiedz jak teraz auto sie spisuje po wymienie tej zebatki :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-21, 08:17   

wszystko ok z zebatka, wczorajsze stukanie wyeliminowałem przy ruszaniu/hamowaniu
ale nadal cos mi zarzuci lekko przy ruszaniu ze skreconymi raczej kolami a nie na wprost ale nie ciagle tylko pojedynczy jakby luz 8-) :roll:
czyzby przegub , polos kolejna kupować i wymieniac ? :roll:
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-09-27, 21:40   

Zrobiłem kolejną długą traskę na nowej zębatce:

Warszawa > Szczecin > Międzyzdroje > Szczecin
co dało spalanie 6,8l/100km, przy czym większość trasy to autostrada A2 (za wyjątkiem płatnych odcinków za Koninem) oraz ekspresówki, po których poruszałem się z mniej-więcej regulaminową prędkością 140/120.

Szczecin > Warszawa
co dało spalanie 6,68l/100km (również autostrada i również z ominięciem Kulczykstrasse) , prędkość na autostradzie 140 + okazjonalnie 160 przy wyprzedzaniu. Spalanie znacznie lepsze, biorąc pod uwagę, że większy procent trasy stanowiła autostrada.

Pamiętam, że na starym przełożeniu potrafiłem robić spalanie bliskie 8l/100km na A2 (jadąc 140-150), więc chyba nie jest źle, chociaż w dieslu trudniej zauważyć te potencjalne 10% mniej zjaranych litrów w porównaniu z benzyną :)

Przy okazji potwierdziłem po raz kolejny, że ta cholerna autostrada jest tak ustawiona do wiatrów wiejących przez Rzeczpospolitą, że MCV potrafi spalić i 1,5 litra więcej podczas jazdy na zachód, niż podczas jazdy w stronę Warszawy.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-27, 22:02   

w 1.5 dci Loganie MCV - takie spalanie ?
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-09-27, 22:18   

Ale że niby dużo? Przy 80-100kmh pali niewiele ponad 5 litrów, nie wiem co w tym dziwnego, że zaczyna ssać przy prędkości 140-150 :)
MCV 1,6MPI w tych warunkach ssie 12 litrów benzyny :P

Spalanie liczę na podstawie tankowania, nigdy licznika (który kłamie o jakieś 0,3 litra) no i prędkości raczej GPSowe, niż licznikowe.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-27, 22:22   

no dużo trochę, nic juz nie mowie na swojego dustera
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-09-27, 22:25   

Myślę, że pali podobnie, to tylko kwestia dokładności pomiarów (zarówno tego ile benzyny się wlało, jak i tego, z jaką prędkością się poruszało). No i ja po tej autostradzie to nie jeżdżę z jednostajną prędkością, bo jest na to zbyt przeładowana. Jednostajnie da się po niej jechać jakieś 110 i wtedy z pewnością wyszłoby z 1,5 litra mniej ;P
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne