Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pseudo-VI. zamiast V. / wydłużenie 5 biegu
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-27, 22:37   

akurat na A2 strasznie dmucha
zawsze mam tam spalanie litr /dwa więcej no i jeszcze te super stacje
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-27, 22:41   

spoko, nie musisz tłumaczyć, autostrady jakie są wszyscy widzimy
moze termostat, moze czujnik temp plynu chlodzacego juz nie ma takiej sprawnosci mierzenia , moze przeplywomierz tez juz troche podbrudzony lub EGR , a moze gdzies masz dziure w doladowaniu ?
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-09-28, 09:03   

Yyy no ale ile miałby palić 1.5dCi przy 140? Przecież nie 5 litrów.

Dla przykładu test innych samochodów przy tych prędkościach:

http://autokult.pl/3955,j...-jest-najlepsza

Raporty spalania dla takich Meganek 1,5dCi przy prędkościach 140kmh też oscylują wokół 6-6,5 litra, a to jednak znacznie bardziej opływowe samochody i zapewne domyślnie mają dłuższe biegi, niż MCV.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-28, 09:14   

mi w dusterze który ma naprawdę kiepskie kształty i duże opory toczenia pali cos kolo 6. , teraz nawet trochę mniej 5.8-5.9 po myciu dolotu i IC
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-09-28, 09:49   

Myślę, że spokojnie 0,5 litra można zaliczyć w poczet stylu jazdy, ja na tej trasie bardzo dużo wyprzedzałem. Mnie cieszy, że po zmianie zębatek nie przekraczam w zasadzie 7l/100km, bo na oryginalnych robiłem i po 8,5 przy jeździe 140-160 po A2 po wiatr...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-28, 09:50   

:roll:
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2015-09-28, 09:58   

corrado napisał/a:
mi w dusterze który ma naprawdę kiepskie kształty i duże opory toczenia pali cos kolo 6. , teraz nawet trochę mniej 5.8-5.9 po myciu dolotu i IC


przy jakich prędkościach??
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-01-07, 23:08   

Jakby ktoś szukał zębatek na podmianę, to wygląda na to, że jest skrzynia JR5 335 na Allegro w dobrej cenie ;)

KLIK!
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2016-03-17, 08:53   5 bieg

Cześć wszystkim.
Mam pytanie do Was, czy ktoś z Was może przerabiał skrzynię biegów do Dustera? Chodzi mi o wymianę samych kół zębatych piątego biegu. W tej chwili ta piątka jest "krótka" i już przy 130 km/h mój diesel osiąga stosunkowo wysokie obroty.
Ktoś może posiada katalog/książkę serwisową do Renówki, Daci i mógłby znaleźć obecną konfigurację (ilość zębów, przełożenie) i propozycje na co można by było zmienić.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2016-03-17, 08:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-17, 08:59   

Było wałkowane na tym forum. ;-)
Użyj szukajki i będziesz miał wszystko na ten temat. :-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2016-03-17, 10:22   

Z tej szukajki nie znalazłem nic dla siebie. Generalnie wszyscy pytają o benzynę i raczej pytają, nie przeczytałem, żeby ktoś zmienił skrzynię lub tylko przełożenie 5 biegu. Nie mogę też znaleźć tabelki z przełożeniami- ani tu, ani w necie.
Zresztą, chyba odpuszczę temat i ogłuchnę w drodze do Cro. Widzę że możliwość zmiany kół zębatych mają tylko Ci szczęśliwcy, którzy mają na końcu skrzyni dekiel. U mnie jest cała, więc bez wymiany całej skrzyni lub jej wyciągnięciu i rozpruciu się nie obejdzie.
Najciekawsze jest to, że parę skrzyń do dci znalazłem również z tymi deklami (z Loganów, a jedna była niby z Captura), więc producent składał pewnie z tego co miał aktualnie na stanie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-17, 10:28   

Temat o zmianie piątki - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3121

Przełożenia - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3445

Dekiel mają wszystkie skrzynie 5-biegowe w daciach i każdą można zmodyfikować w ten sam sposób.
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2016-03-17, 12:30   

W takim razie, czy jesteście w stanie podać symbol skrzyni dla Dustera 1.5 dci (90 KM z FAP), ewentualnie ilość zębów w kołach?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-17, 12:32   

Weź latarkę i lusterko/komórkę z aparatem i odczytaj/sfotografuj z naklejki/wybitych symboli na skrzyni.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-17, 12:41   

ex_perimental napisał/a:
czy jesteście w stanie podać symbol skrzyni dla Dustera 1.5 dci (90 KM z FAP)

JR5-189

ex_perimental napisał/a:
ilość zębów w kołach?

1: 11/41
2: 21/43
3: 28/37
4: 35/34
5: 41/31
R: 11/39
G: 14/59
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-03-17, 12:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2016-03-17, 12:53   

Poszlibyście w 45/31 czy 47/31? Jak już ponosić koszty związane z robocizną to, żeby był efekt. Z tego co czytałem, to chyba w Lodgy siedzi 47/31, i daje radę?
Czy dobrze myślę, że wymiany wymaga tylko jedno z kół zębatych, 41 --> 45 lub 47, no bo to drugie zawsze ma tą samą ilość zębów- 31.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2016-03-17, 13:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-17, 13:19   

ex_perimental napisał/a:
Czy dobrze myślę, że wymiany wymaga tylko jedno z kół zębatych, 41 --> 45 lub 47, no bo to drugie zawsze ma tą samą ilość zębów- 31

Źle myślisz - wymiany wymagają oba, bo tak naprawdę rzecz tkwi w ich średnicy, a liczba zębów jest tylko efektem tej zmiany.

(Czyli: koło z 31 zębami współpracujące z kołem o 45 zębach jest inne niż koło także z 31 zębami, ale przeznaczone do pary z kołem o 47 zębach).
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-17, 16:46   

45 jest tańsze 47 trudniej dostać
ale do klekota można 47
_________________
Moje auto
 
ex_perimental 



Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 239
Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2016-03-17, 17:21   

A wiadomo jakim momentem trzeba przykręcić te koła. Na filmiku instruktażowym zamieszczonym przez laisara widziałem, że ruski używał klucza dynamometrycznego.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-17, 17:27   

W wątku o wymianie były te momenty podane.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-03-17, 18:26   

ex_perimental napisał/a:
Poszlibyście w 45/31 czy 47/31? Jak już ponosić koszty związane z robocizną to

Kolego, niech kolega poczyta wątek, było tu WSZYSTKO co jest potrzebne do wymiany (a już na pewno odpowiedzi na dotychczasowe pytania kolegi ;-) ), zarówno w benzynie, jak w dieslu, łącznie z efektami przeróbek na 45/31 i 47/31. Ja osobiście, dla przykładu, zamieszczałem filmik pokazujący obroty i chyba nawet spalanie po przeróbce.

ex_perimental napisał/a:
A wiadomo jakim momentem trzeba przykręcić te koła.

Z zaprzyjaźnionym mechanikiem przykręciliśmy na czuja pistoletem pneumatycznym, jak dotąd nic się nie telepie :P
Generalnie jeśli wymianą zajmowałby się serwis to jest już jego problem jak to przykręcić. Być może w serwisówce jest podany moment.

Największym problemem w całej operacji jest znalezienie zębatek.

Co do tego, czy lepiej zmieniać na 47 czy na 45, to przy dci 90KM można zmieniać na 47. Ja mam 47, 86KM i daję radę. Trzeba się tylko pogodzić z faktem, że 80km/h staje się bardzo niewygodną prędkością.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2016-03-17, 18:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-03-17, 18:48   

Marmach napisał/a:
Z zaprzyjaźnionym mechanikiem przykręciliśmy na czuja pistoletem pneumatycznym, jak dotąd nic się nie telepie

Lepiej zmień mechanika!!!
Telepać się nie ma prawa jak jest przykręcone udarem, urwać ma prawo bo prawdopodobnie był znacznie przekroczony moment dokręcania.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-03-17, 19:00   

GORDINI napisał/a:
Telepać się nie ma prawa jak jest przykręcone udarem, urwać ma prawo bo prawdopodobnie był znacznie przekroczony moment dokręcania

Aaaale spokojnie, ponad 10kkm zrobione i jakoś się nie urwało - przecież piszę, że było przykręcone na czuja, a nie na chama :P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-17, 19:23   

ex_perimental napisał/a:
jakim momentem trzeba przykręcić te koła

Do wałka głównego - 190 Nm, do wałka wyjściowego - 80 Nm.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-03-17, 20:29   

Marmach napisał/a:
przecież piszę, że było przykręcone na czuja,

Pneumatem. zastanów się nad sensem wypowiedzi. Na czuja to ręcznie kluczem - warunek jest jeden, że masz w niej dynamometr.
W wielu autach do dokręcania jest potrzebny kątomierz.
Mała uwaga - nie macie danych dokręcania w Nm nie brać się za robotę można narobić sobie sporo szkód (niektóre mogą zakończyć się wypadkiem).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne