Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-16, 01:15
tylko bez linczu pls
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2007-12-12, 23:24   

jan ostrzyca napisał/a:
Brak związku z dyskują w tym wątku jest tylko pozorny...

cóż , czasmi sam siebie zaliczam do tzw. "odpowiedzialnych idiotów" :lol:
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-13, 09:12   

piotrres napisał/a:
czasami po prostu nieużywane informacje parują z głowy ...


Ależ ja korzystam z tych informacji codziennie - przez około 100 -120km.... :mrgreen:
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-13, 09:16   

jan ostrzyca napisał/a:
Otóż, jest dom który ma 8 pięter, na każdym piętrze jest 8 mieszkań, każde z mieszkań ma 8 okien, w każdym mieszkaniu żyje 8 osób. Pytanie: ile lat ma babka stróża?


88 lat, 8 mies i 8 dni...
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2007-12-13, 10:49   

Fakt, trudno wlać benzynę do diesla, i olej do benzyniaka ze względu na inne końcówki węża dystrybutora, i wynikające stąd trudności z włożeniem do otworu wlewu paliwa.

Jednak znacznie mniej szkód poczynionych będzie, gdy nalejemy olej do benzyniaka, niz benzynę do diesla. W tym ostatnim przypadku prawdopodobieństwo uszkodzenia silnika jest znacznie większe. To taka obiegowa madrość-ciekawe, czy zgodna z faktami....

Szanowne Panie, gdy zorientujecie się, że wlaliście niewłaściwe paliwo np. przy płaceniu to absolutnie nie uruchamiajcie silnika.. Spokojnie, bez paniki, poproście o kawę, zadzwońcie do męża... Nie zwracajcie uwagi na krzyki, i wrzaski sprzedawcy, że macie odstawić natychmiast samochód spod dystrybutora. Jeśli tylko paliwo zostanie w zbiorniku to tak jakby nic jeszcze złego nie wydarzyło się.

W najnowszym Fordzie Mondeo (a jak można przeczytać także Focusie) tych problemów już nie będzie...

W nowym Focusie nie wlejesz do baku niewłaściwego paliwa

Data publikacji: 2007-11-22 14:18:54
Debiutujący na rynku już w styczniu nowy Ford Focus będzie wyposażony standardowo w innowacyjny system tankowania Easy Fuel, w którym zrezygnowano z tradycyjnego korka wlewu i który ma blokadę zapobiegającą włożeniu końcówki dystrybutora z niewłaściwym paliwem.
Kliknij, aby powiększyćNowy Ford Mondeo był pierwszym seryjnym modelem Forda wyposażonym w system Easy Fuel, który eliminuje konieczność stosowania tradycyjnego korka wlewu paliwa. Teraz to samo rozwiązanie będzie oferowane w nowym Focusie.

System zapewnia dodatkowe zabezpieczenie samochodów zasilanych zarówno benzyną jak i olejem napędowym przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa. Otwór wlewu ma średnicę, która wyklucza włożenie do wlewu paliwa końcówki nalewki niewłaściwego dystrybutora.

Pokazany po raz pierwszy przez Forda jeszcze podczas salonu motoryzacyjnego Frankfurt 2005, system Easy Fuel otrzymał niedługo potem nagrodę „Pomysłu Roku 2005” w plebiscycie znanego brytyjskiego magazynu branżowego „Autocar”.

Szacuje się, że rok rocznie ponad 150 tys. ludzi przez pomyłkę tankuje do samochodu niewłaściwe paliwo - liczba ta jest jednak coraz większa wraz ze wzrostem popularności diesli.
Ostatnio zmieniony przez ian 2007-12-13, 10:58, w całości zmieniany 3 razy  
 
dmas 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV Laureate 7 os.
Silnik: 1,6 MPI (87)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 199
Skąd: Warszawa/Bielany
Wysłany: 2007-12-13, 10:51   

i temat wrocil na wlasciwe tory...
_________________
Logan MCV 1.6 (87) Laureate 7os. Niebieski.
 
baba za kółkiem 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączyła: 18 Wrz 2007
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-13, 11:05   

laisar napisał/a:
wszystkie znane mi osoby mówią raczej "Zet-eN-Pe-eM"...

Wszystkie znane mi osoby nazywają to wkurwem (excusez le mot)

-Kochanie, czemu gotujesz obiad w dziesięciu garnkach?
-Bo chcę!
 
antropolog 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dCi 68 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 212
Skąd: Oława
Wysłany: 2013-07-06, 19:05   

Co do niewłaściwego paliwa - znam przypadek zalania omyłkowo do baku renault Clio z 1,5 dCi 5l benzyny i dopełnienia go pod korek l ON. Potem co każdą napotkaną stację był dolewany ON. Auto jakoś bez problemu to zniosło. Jeździ do dzisiaj. Z kolei był też przypadek nalania do VW T4 diesel pełnego baku benzyny. Autko ujechało parę set metrów, postawiło zasłonę dymną i stanęło. kolejny tydzień spędziło w warsztacie samochodowym.

niemniej jestem zdania, że każda akcja nalania złego paliwa do baku powinna skończyć się wymianą zawartości baku na właściwe paliwo.
_________________

Ostatnio zmieniony przez antropolog 2013-07-06, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-07-06, 19:29   

plus wymianą filtra paliwa
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-07-07, 00:10   

:oops: Sobie swego czasu do 2.9 TD Kii Carnival wlałem 25 l Pb95. Tak to jest jak się częściej tankowało służbówkę niż prywatnego smoka. Smok ujechał 450 m i stanął. Po pierwszych 30 m nastąpiło lekkie szarpnięcie zwolnienie pracy silnika. Od tego momentu do zatrzymania próbowałem sobie przypomnieć jak wyglądał końcówka którą chwilę wcześniej włożyłem do wlewu i czym śmierdziało. Zdążyłem jeszcze szanowaną małżonkę poprosić o sprawdzenie co widnieje na rachunku :-(
Skończyło się na płukaniu zbiornika, przewodów paliwowych i wymianą filtra.

Jednak najgorsze w tym całym była jazda na holu bez wspomagania obu najważniejszych układów a było sporo kręcenia i jazdy z górki.
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-11-19, 09:43   

Różnica jest taka, że:

1/ jak się wleje benzynę do auta z silnikiem Diesla i spróbuje odpalić silnik = silnik do remontu (znam z autopsji - teściowa wlała benzynę do Avensisa z silnikiem d4d, odpaliła i mimo tego, że auto jej szarpało przejechała kilkanaście metrów zanim silnik zgasł. Ale rozumiem ją-przedtem miała Opla benzynę, więc zatankowała z rozpędu)

2/ Jeśli wleje się ON do auta z silnikiem benzynowym = silnik pewno i tak nie nie odpali, a najgorsze co nas czeka to czyszczenie układu paliwowego, ale obędzie się bez remontu.
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
Ostatnio zmieniony przez keikan 2013-11-19, 09:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-11-19, 23:12   

keikan napisał/a:
2/ Jeśli wleje się ON do auta z silnikiem benzynowym = silnik pewno i tak nie nie odpali, a najgorsze co nas czeka to czyszczenie układu paliwowego, ale obędzie się bez remontu.

Miałem taką sytuację (pomylony kanister).
A ponieważ pompka paliwa działała tylko kilka sekund po przekręceniu kluczyka, to trzeba było kilkadziesiąt razy przełączać stacyjkę i sterczeć z odczepionym wężykiem z pompy nad wiadrem :D
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2013-11-19, 23:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-20, 00:16   

Marmach napisał/a:
kilkadziesiąt razy przełączać stacyjkę

Przecież można ją po prostu podłączyć "na krótko" ((((:
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-11-20, 00:24   

laisar napisał/a:
Przecież można ją po prostu podłączyć "na krótko" ((((:

Hm, problem polegał bardziej na reakcji pompy paliwa na przełączenie, niż na samym przełączaniu. Na szczęście paliwa było niedużo i szybko się wypompowało :)
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2013-12-01, 20:41   

keikan napisał/a:
Różnica jest taka, że:

1/ jak się wleje benzynę do auta z silnikiem Diesla i spróbuje odpalić silnik = silnik do remontu (znam z autopsji - teściowa wlała benzynę do Avensisa z silnikiem d4d, odpaliła i mimo tego, że auto jej szarpało przejechała kilkanaście metrów zanim silnik zgasł. Ale rozumiem ją-przedtem miała Opla benzynę, więc zatankowała z rozpędu)

2/ Jeśli wleje się ON do auta z silnikiem benzynowym = silnik pewno i tak nie nie odpali, a najgorsze co nas czeka to czyszczenie układu paliwowego, ale obędzie się bez remontu.

Co do różnicy to kolega rozróżnia skrzynię biegów o koła zapasowego??
Inni panowie też nie bardzo popisali się wiedzą za to sypnęli wyssanymi z internetu czy też z palca historyjkami.
Po zalaniu Pb zamiast On do nowoczesnego silnika ZS uszkodzeniu ulega układ paliwowy a nie silnik. Jego zniszczenie następuje w ciągu paru sekund. Odwrotnie uszkodzenia też mogą być, ale to już trwa. Jeżeli silnik miał w baku troskę etyliny i zostało zalane procentowo niezbyt dużo ON to silnik będzie pracował a osadzające się nagary będą pogarszały wymianę ciepła w komorze spalania, zabicie zaworu EGR i kolektora ssącego. Postępujące uszkodzenie czujnika lub czujników tlenu i katalizatora.
Większość producentów i to na zachodzi, więc w krajach bardziej cywilizowanych od nas zabiera gwarancję na te podzespoły i nakazuję wymianę prawie całego układu paliwowego.
Obydwie pompy, jeśli są 2, wszystkie zawory, magistralą (nie da się jej przepłukać), wtryski, rurki do wtrysków, filtr paliwa itd...
Oprócz przewodów, zbiorników i obudowy filtrów, a to, co zostaje do dokładnego czyszczenia!!!
Zalecenia Bosha i Desno, Simensa, Delphi są jasne ZERO TOLERANCJI = wymiana większości...
Uszkodzenia, które powstają w układzie paliwowym nowoczesnych silników z ZS są nieodwracalne. A spuszczenie paliw i wymiana filtra nic tu nie daje!!! Bo po dłuższym czasie konsekwencje mogą być poważne. Mimo że wydaje się ze silnik po tym zabiegu pracuje w miarę normalnie. To jednak takie dawkowanie paliwa = spalanie stukowe nieraz nieodczuwalne dla sterownika, ale szkodliwe na dłuższą metę powoduje wypalanie denek tłoków, ugięcie korb, wypalanie uszczelek pod głowicą i wiele innych.
Pozwólcie, że dam troskę wiedzy teoretycznej:

Piezoelement jest walcem o wysokości ok. 30 mm, utworzonym z 262 warstw bardzo cienkiej folii ceramicznej, nowsze ośmiootworowe z 300. Po przyłożeniu do niego napięcia 150 V zwiększa swoją wysokość o 0,04 mm. Dla porównania: włos ludzki ma grubość ok. 0,04-0,09 mm. Następnie mechanizm wewnętrzny wtryskiwacza przekształca tę wartość na skok igły rozpylacza 0,08 mm. Tak mały skok wystarcza do precyzyjnego otwarcia i zamknięcia wtryskiwacza. Ponieważ w rozpylaczach nie montuje się żadnych uszczelek, tolerancje wykonawcze otworu w korpusie rozpylacza i igły są małe i nie przekraczają kilku tysięcznych milimetra. Luzy montażowe są jeszcze mniejsze. Luz prowadzenia igły rozpylacza wynosi 0.002 mm Oczywiście tolerancja produkcyjna robi swoje, dlatego po wszystkim elementy są sprawdzane i nadaje im się numery z odchyłkami. Takie wtryski po włożeniu trzeba „kodować”, czyli poinformować ECU o tym, jakie parametry ma dany wtryskiwać żeby mógł nim precyzyjnie sterować. Przypominam, że w Współczesnych układach CR ciśnienie przekracza 2000Bar zbliżając się pomału do 2500. Czasy wtrysku wynoszą 1-2 ms. Policzcie sobie ile w tym czasie pokona światło a ile dźwięk. Dawki dla samochodu osobowego kształtują się od około 1mm3 do 60mm3 przy przyspieszaniu i pełnym obciążeniu. Przy czym wtrysk wstępny, czyli 1mm3 to mniej więcej połowa objętości główki od szpilki. I ta dawka jest przeciskana przez otworki o średnicy 2,5um tu wstawiam rysunek poglądowy ludzkiego włosa, w którym są kropeczki obrazujące wielkości, o których mówię. Kropeczka o wartości 0.00254mm to właśnie dysz współczesnego wtryskiwacza CR ta większa to poprzednia generacja wtrysków. Najnowsze wtryski firmy Bosch już nie mają folii są tam zastosowane kryształki piezo, ale na ich temat informacji jeszcze nie mam.

Wstawiam tez zdjęci takiego wtryskiwacza, który chodził z 50% dodatkiem etyliny do ON widać na nim jak szybko postępuje degradacja. Przez zmieniony skład paliwa jego frakcja staje się lżejsza, co prowadzi do kawitacji. A ze rozmiary są tam małe to w wyniku implozji zniszczenia są prawie natychmiastowe. Tu przedstawiam zdjęcie sprawnego i zniszczonego wtrysku pod dużym powiększeniem. Dzisiejsze wtryskiwacze to już naprawdę nanotechnologia. Podam tylko jeszcze, że wtryski po wyjęci z auta trzeba zabezpieczyć dopływ i odpływ specjalnymi jednorazowymi nakrętkami i przechowywać je pionowo!!! Położenie powoduje niestety ich uszkodzenia, które wyjdą po jakimś czasie.

3 włos.jpg
To obrazuje o jakich wielkościach mówimy
Plik ściągnięto 123 raz(y) 177,42 KB

2 sprawny.jpg
Plik ściągnięto 131 raz(y) 45,97 KB

2 kawitacja.jpg
Plik ściągnięto 119 raz(y) 52,37 KB

50% benzyny.jpg
Wtryskiwacz pracujący z dodatkiem 50% benzyny. Widać juz uskodzenia. I to po jak kródkim czasie.
Plik ściągnięto 129 raz(y) 103,47 KB

Sprawny.jpg
To sprawny wtryskiwacz
Plik ściągnięto 138 raz(y) 125,38 KB

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne