Uwaga: NIVA ma w zawieszeniu tylna belkę, i te 220 mm to jest wysokość do tej belki, Duster powinien środkiem wziąć nieco większą przeszkodę (250-260 mm)
Autor przyjął, a priori, że WAZ 2121 bedzie miał większą dzielność terenową niż Duster.
Jak na razie założenie wydaje się dość uzasadnione (; - Niva udowodniła swoją wartość przez dłuuuugie lata, a same cyferki to oczywiście nie wszystko: reduktor i pół-rama z prawie-czołgowej stali dają jej sporą przewagę nad Dusterem...
(Nawet jeśli z zamontowaniem w Dacii tego pierwszego być może nie byłoby większego problemu).
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-03-18, 12:42
Cytat:
WAZ 2121 bedzie miał większą dzielność terenową niż Duster.
Jeżdziłem Ładą Nivą w celach zapoznawczych, z ciekawości, krótkie kilkukilometrowe odcinki w Bieszczadach (suche, twarde drogi) i na Mazurach (Warmii?). Dawno temu... Właśnie koło Olsztyna na leśnej drodze Niva się poddała (3 lub 4 osoby w środku). Droga była bardzo błotnista, grząska, rozmokła. Silnik wył, samochodem rzucało, koła się ślizgały, błoto wytryskiwało spod kół, ledwo toczyliśmy się do przodu.
Z chęcią bym sprawdził Dustera w codziennej jeździe. Przede wszystkim średnie spalanie, umiejętność pokonywania przeszkód wodnych (dopuszczalna głębokość, piaszczyste dno), strome podjazdy na drogach gruntowych.
Tak, tylko ta cena 39.900 zł jest promocyjna. Ciekawe jak długo się utrzyma i ile Duster będzie kosztował na wyprzedaży rocznika w 2011 roku...
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-03-18, 12:44, w całości zmieniany 2 razy
Z chęcią bym sprawdził Dustera w codziennej jeździe. Przede wszystkim średnie spalanie, umiejętność pokonywania przeszkód wodnych (dopuszczalna głębokość, piaszczyste dno), strome podjazdy na drogach gruntowych.
Ja też.
Co do pokonywanie przeszkód wodnych pod dnie to w rumuńskiej specyfikacji podają 350 mm ale w rzeczywistość będzie więcej. Także tu:
http://www.dacia.fr/media...hure-duster.pdf
na stronie 14 ostatni wiersz.
Ja sedanem zmuszony byłem przekraczać 30 cm rozlewiska.
I jeszcze jedno: max. dopuszczalny przechył boczny. Nieznany. Może to i dobrze bo trzeba by jeździć z klinometrem na desce rozdzielczej
Przydałby się niezależny test, wykonany, oczywiście przez Daciaklub.pl
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-03-18, 15:57, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1381 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-13, 17:27
piotrres napisał/a:
Co do pokonywanie przeszkód wodnych pod dnie to w rumuńskiej specyfikacji podają 350 mm ale w rzeczywistość będzie więcej. Także tu:
http://www.dacia.fr/media...hure-duster.pdf
na stronie 14 ostatni wiersz.
Ja sedanem zmuszony byłem przekraczać 30 cm rozlewiska.
Z pewnością da się przez głębszą wodę przejechać, ale sądzę że nie będzie to obojąętne dla jakiegoś osprzętu. Podtapianie alternatora, rozrusznika (bardzo niskiego umiejscowienia elektroniki nie zakładam) może nie być dla nich obojętne. A pewnie ze względu na redukcję kosztów są one zamocowane tak samo/są takie same, jak we wszystkich innych modelach renault/dacia z tymi silnikami.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-14, 09:14
Duster ma alternator pod samą klapą. Więc zalać go przez osłonę silnika i cały silnik to będzie nielada sztuka. Prędzej od deszczu zmoknie przez otwartą klapę.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1381 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-18, 11:26
Prezes napisał/a:
Duster ma alternator pod samą klapą. Więc zalać go przez osłonę silnika i cały silnik to będzie nielada sztuka. Prędzej od deszczu zmoknie przez otwartą klapę.
No to alternator odpada... ;)
A może po prostu duster jest za lekki i brodząc w wodzie głębszej niż 35cm mógby stracić przyczepność z powodów wypornościowych ? ;)
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-18, 12:24
To wtedy przepłynie wodę :) W innym przypadku trzeba zabrać pasażerów i załadować bagażnik kilkoma zgrzewkami browara :D Dojdzie 600 kg i nie wypłynie :)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1381 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-18, 14:38
Prezes napisał/a:
To wtedy przepłynie wodę :) W innym przypadku trzeba zabrać pasażerów i załadować bagażnik kilkoma zgrzewkami browara :D Dojdzie 600 kg i nie wypłynie :)
zdecydowanie, dociążnie jest dobrym sposobem ;) właścicile picku-upów dociążają sobie paki żeby poprawić trakcję, właściciele dusterów bedą dociązać samochód przed brodzeniem ;)
A szwagier Żony wytrząsał się z Dustera, że to " badziewne rumuńskie czółno" (czółno z racji kształtu zderzaka, badziew bo wiadomo: rumnmuński, puści z kosztami, ohydny itp. itd.)
Może jakiś od Rosomaka będzie pasował
Piwo w wyposażeniu standardowym oszszyviście
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-05-18, 18:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1381 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-05-18, 19:25
piotrres napisał/a:
Sprawdziłem, pędników w opcji nie ma
Prezes napisał/a:
To wtedy przepłynie wodę :)
A szwagier Żony wytrząsał się z Dustera, że to " badziewne rumuńskie czółno" (czółno z racji kształtu zderzaka, badziew bo wiadomo: rumnmuński, puści z kosztami, ohydny itp. itd.)
Taaa... wiele osób ma wyrobione zdanie o daci pomimo tego że żadnej nie widzieli. Wcozraj rozmawiałem z jednym znajomym z zamiarze kupna dustera - jako auta na asfalt ale także w lekki teren, no i usłyszałem: "dla mnie to jednak zabawka - RAVkę byś sobie kupił kilkuletnią to wiadomo że w terenie da radę, a najlepiej to ostanioa, większa jest i cięższa - japońce są najlepsze w terenie... i brytyjczyki. Dacia to zabawka..."
A ja głupi dustera wybrałem ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-05-18, 19:27, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum